Wie hebben er ook pech in de liefde?

20-02-2017 18:38 475 berichten
Zelf heb ik veel pech in de liefde gehad. Ik heb namelijk nooit een solide, duurzame relatie kunnen opbouwen in die 56 jaren dat ik al op deze aardbol rondloop. Maar wat doe je daaraan? Kun je er wat aan doen? De ware tegenkomen is dat toeval of kun je er aan werken en het lot een handje helpen?

Dat zijn mijn vragen aan jullie. Wellicht kan ik wat leren van jullie reacties en mijn leven op weg helpen naar een ware Jacob.
quote:cynthiao schreef op 25 maart 2017 @ 02:07:

[...]



Nee, ik vind niet dat ik het prima doe want ik ben nog steeds single in plaats van getrouwd.

Misschien zou je iets meer open kunnen staan voor de tips die je hier krijgt dan?

Je wijst van alles onmiddelijk af. Sommige adviezen kunnen toch het proberen waard zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 26 maart 2017 @ 08:47:

[...]

Een geregistreerd partnerschap is juridisch precies hetzelfde als een huwelijk. Je bent in de war met een samenlevingscontract, denk ik.



Bedankt voor de info Klopt ik weet er ook het fijne niet van moet ik je eerlijk bekennen.

IK ben straks 35jaar getrouwd hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 26 maart 2017 @ 18:34:

[...]





Bedankt voor de info Klopt ik weet er ook het fijne niet van moet ik je eerlijk bekennen.

IK ben straks 35jaar getrouwd hahahaha.Hahaha wanneer is straks?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Je gelooft het nooit 1 april .



baai de wee, mooie lippenstift
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 27 maart 2017 @ 02:32:

Je gelooft het nooit 1 april .



baai de wee, mooie lippenstift



Dankje.

Ik neem aan dat het geen 1 april grap is.

Lang al zeg en wat leuk!

Als ik het hoor vind ik het altijd weer apart omdat veel stellen vaak eerder uit elkaar gaan.

Het is bijna, alvast gefeliciteerd!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 27 maart 2017 @ 11:54:

[...]





Dankje.

Ik neem aan dat het geen 1 april grap is.

Lang al zeg en wat leuk!

Als ik het hoor vind ik het altijd weer apart omdat veel stellen vaak eerder uit elkaar gaan.

Het is bijna, alvast gefeliciteerd!



Ja je hoort het veel. Een huwelijk is met recht geven en nemen, goed communiceren, elkaar vrij laten.

Daardoor kan de liefde groeien en sterker worden. Niet gelijk een scheiding aanvragen als je dingen tegen komt, die je niet altijd waardeert.



Misschien zit ik daardoor wel zo vaak op de relatie en seks pijler
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 27 maart 2017 @ 16:21:

Ja je hoort het veel. Een huwelijk is met recht geven en nemen, goed communiceren, elkaar vrij laten.

Daardoor kan de liefde groeien en sterker worden. Niet gelijk een scheiding aanvragen als je dingen tegen komt, die je niet altijd waardeert.



Misschien zit ik daardoor wel zo vaak op de relatie en seks pijler

Ik hoor het niet veel eigenlijk. Mee eens met die drie pijlers! Het moet raar lopen wil ik nu nog tegen dingen aanlopen die ik niet waardeer.



Hoe lang kenden jullie elkaar al voor het trouwen? 35 jaar is best wel lang en laat me raden: Het is snel gegaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 27 maart 2017 @ 16:34:

[...]



Ik hoor het niet veel eigenlijk. Mee eens met die drie pijlers! Het moet raar lopen wil ik nu nog tegen dingen aanlopen die ik niet waardeer.



Hoe lang kenden jullie elkaar al voor het trouwen? 35 jaar is best wel lang en laat me raden: Het is snel gegaan?



Ja , ahahaha , IK ontmoette mijn man op het bedrijf waar wij werkten. ( begin 80er jaren) Wij hadden veel met elkaar te maken. Vond hem toen gezellig en een fijne collega'. Toen we EEn lang week-end weg gingen met het bedrijf, nam hij mij mee op sleeptouw en zo leerde ik hem kennen.

Na dat lange week-end vroeg hij mij mee uit en zo is onze relatie begonnen.



Wat achteraf nog het leukste was, dat ik hem niet eens echt aantrekkelijk vond en hij mij een opgedirkte clown vond. ( de bekende voor oordelen als je elkaar nog niet kent.)



Doordat we vaak met z'n 2en door collega's gespot werden, werd er al snel gezegd; "Hé wanneer gaan jullie trouwen"? Mijn man antwoordde steevast 30 februari

Er was werkelijk niemand , die zei: "hé dat bestaat niet". Vandaar ook 1 April, dat geloofde ook niemand
Alle reacties Link kopieren
Een relatie op het werk zooo jaren tachtig Mijn ouders ook (meer dan 50 jaar getrouwd) en eigenlijk wel ideaal als het goed gaat toch? Geen gedoe met mislukte dates enzo



Grappig dat er in eerste instantie dus helemaal geen aantrekking was op uiterlijk. Je leest vaker dat de perceptie verandert onder invloed van



Je man is dus wel bijgedraaid van zijn aanvankelijke ontkenning...
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 27 maart 2017 @ 16:21:

[...]





Ja je hoort het veel. Een huwelijk is met recht geven en nemen, goed communiceren, elkaar vrij laten.

Daardoor kan de liefde groeien en sterker worden. Niet gelijk een scheiding aanvragen als je dingen tegen komt, die je niet altijd waardeert.



Misschien zit ik daardoor wel zo vaak op de relatie en seks pijler
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld: wat is je doel: trouwen no matter what of om het even met welke man of een duurzame, liefdevolle relatie? Voor het laatste hoef je inderdaad niet getrouwd te zijn. Met al die topics van je in de afgelopen jaren, krijg ik eerder de indruk dat je een lijstje aan het afdraaien bent, een draaiboek waar tot op de seconde niet van afgeweken mag worden want dan voldoet hij niet aan je trouwplaatje. Wijkt een man ook maar enigszins van je vragenlijstje/trouw ideaalplaatje af, dan is hij al geen trouwmateriaal meer, want trouwen moet en zal jij.



Kan me indenken dat wanneer je binnen je eigen stricte geloofsgemeenschap kijkt, de vijver nogal uitgedund is want de meesten zijn vaak al rondom hun 20e al gesettled. Met dit beperkte zichtveld, in combinatie dat je veel vraagt van een man, zelf niks wil verder want je doet niks met de gegeven opties, vraag ik me inderdaad af wie en waar je in godesnaam nog je trouwmaatje gaat vinden. Heb je in de gaten dat je niks wil, nergens voor openstaat, ik weet niet hoeveel vragen stelt waarop de gegeven antwoorden je ongeveer stuk voor stuk afwijst, niks buiten je eigen zone wil ondernemen want eng, raar etc.? Sta je er dan echt van te kijken dat je nog geen relatie hebt? Hand in eigen boezem ook in dit geval.



Buiten het huis goed schoonhouden en kunnen koken, is dat ongeveer het enige dat je te bieden hebt?



Kijk, ik heb ook geen relatie, geen behoefte aan alleen ik date wel/heb gedatate (op het moment geen zin in), vind ik niet eng, raar of wat dan ook. Mannen zijn over het algemeen gewoon leuk om mee om te gaan en ik benader ze niet als mijn potentiele bruidegom, noch onderwerp ik ze aan een vragenvuur met allerhande vragen die niet van toepassing zijn op een eerste afspraak.



Een aanname: je zult er waarschijnlijk wéér niks mee doen alleen vraag ik me dan weer af waarom je dan toch telkens zulke topics opent. Het heeft je weinig opgeleverd toch?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 27 maart 2017 @ 17:26:

Een relatie op het werk zooo jaren tachtig Mijn ouders ook (meer dan 50 jaar getrouwd) en eigenlijk wel ideaal als het goed gaat toch? Geen gedoe met mislukte dates enzo



Grappig dat er in eerste instantie dus helemaal geen aantrekking was op uiterlijk. Je leest vaker dat de perceptie verandert onder invloed van



Je man is dus wel bijgedraaid van zijn aanvankelijke ontkenning...



Helemaal



Voordat ik mijn man leerde kennen, had ik al een paar keer een korte relatie gehad van slechts 3 of 4 maanden. Hoteldebotel verliefd op die gasten. Helemaal in puin als ze het uit maakte.

en dan kom je een jongeman tegen op je werk. IK vond hem wel hartstikke leuk, maar daar bleef het bij.

Geen vlinders in mn buik so to speak. in het begin.



Je schrijft; 'ideaal als het goed gaat toch?' Ja eigenlijk wel. De eerste 7 jaar van een relatie is columbussen Elkaar leren kennen tot op het bot. Om gaan met dingetjes, die je niet leuk vindt. Kan je er over praten?. Bij ons verdiepte het houden van elkaar. Wij hebben ook nooit knallende ruzies gehad, wel wat woordenwisselingen.

en nog steeds hebben we verliefdheids aanvalletjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn man echt niet knap toen ik hem voor het eerst zag. Maar wel sexy en leuk. Na meer dan 20 jaar vind ik hem nog steeds enorm aantrekkelijk (maar niet heel knap).
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
B Witched

Ik vind "heel Knap" ook een moeilijke. IK zeg liever 'wat een mooie vrouw of wat een mooie man'

Alle reacties Link kopieren
Je zegt hoe je het voelt.

Ik zei eerder tegen een ex, wat ben je knap dan wat ben je mooi in mijn verliefde periode.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:38:

[...]



Maar waarom is het afschrikwekkend? Is het dan niet fijn om samen te willen zijn in 1 huis en met een ring aan je vinger ten teken dat je van elkaar bent en van elkaar houdt?

Ten teken dat je van elkaar bent? Slavernij is afgeschaft hoor.

Hoewel mijn ex daar anders over dacht, die wilde dat ik voor iedere minuut verantwoording aflegde en controleerde alles. Geloof me, dat is verschrikkelijk! En het heeft helemaal niets met houden van te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamchild schreef op 28 maart 2017 @ 12:35:

[...]



Ten teken dat je van elkaar bent? Slavernij is afgeschaft hoor.

Hoewel mijn ex daar anders over dacht, die wilde dat ik voor iedere minuut verantwoording aflegde en controleerde alles. Geloof me, dat is verschrikkelijk! En het heeft helemaal niets met houden van te maken.

Ten teken dat je van elkaar bent en van elkaar houdt zie ik meer als dat je dat door de 'ring' bent en dan niet vreemdgaat en bij elkaar hoort. Dat TO het zo meer bedoeld.

Kan uiteraard ook zonder ring.

Ik snap het ook Dreamchild dat jij jouw eigen verhaal leest en dat doen we eigenlijk allemaal wel zo nu en dan. Jouw ex heeft het niet netjes gedaan in de relatie met jou. Dat zegt véééél over hem.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Wat stil hier...

Er was eens een man die zoveel eisen had.

Hij schreef een eisenpakket op, heel lijstje en toen stond er een zin onder: welke vrouw kan mij die eisen doen vergeten?

Dat is liefde.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon een realistische kijk op liefde?



Het is hier inderdaad stil maar zo gaat het vaak na een tijdje. Zo lekker koffie drinken, met liefde gezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 01 april 2017 @ 20:16:

Of gewoon een realistische kijk op liefde?



Het is hier inderdaad stil maar zo gaat het vaak na een tijdje. Zo lekker koffie drinken, met liefde gezet.



Realistische kijk of pure, zuivere liefde?

Ook ik heb koffie met liefde gezet.

Ben de enige die het nu drinkt.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 01 april 2017 @ 20:50:

Realistische kijk of pure, zuivere liefde?

Ook ik heb koffie met liefde gezet.

Ben de enige die het nu drinkt.

Beide wel denk ik, jij niet?



Alle reacties Link kopieren
Cynthiao:



christelijke-datingsite.com

https://credible.nl/topic/18673-gelovige-partner-vinden

www.christelijke-datingsites.nl/opzoeknaarjou-n



Misschien kan je hier wat mee? Ze hebben in ieder geval hetzelfde doel als jij, zo snel mogelijk trouwen.
Mijn mening, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 01 april 2017 @ 22:56:

[...]



Beide wel denk ik, jij niet?



Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon positief blijven dan komt alles wel weer goed..
Alle reacties Link kopieren
en toen was chyntiaO verdwenen...................Zou ze een Ban hebben ??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven