Sri Lanka voor 10 dagen, te doen? Tips

25-03-2017 18:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Mijn vriend en ik gaan over anderhalve week op vakantie en we dachten oa aan Sri Lanka. Alleen hebben wij ongeveer maar 13 dagen vakantie waarvan we iig al 2 dagen kwijt zijn aan reizen.



Vraag: kunnen wij in 10 dagen Sri Lanka goed zien? Waar moeten we echt heen en wat moeten we echt doen? Is een auto huren handig? Meerdere hotels boeken? Mooiste strand?

We willen niet een heel intensieve vakantie want die hebben we net gehad . We willen beetje relax en geen gehaast.



Bedankt alvast!
Vraag: kunnen wij in 10 dagen Sri Lanka goed zien?

Nee
Alle reacties Link kopieren
quote:DogFish schreef op 25 maart 2017 @ 18:42:

Vraag: kunnen wij in 10 dagen Sri Lanka goed zien?

NeeOk... dus ook niet de hoogtepunten?
Alle reacties Link kopieren
10 dagen is te kort voor alle highlights. Dus je moet keuzes maken. Sigiriya en Ella zijn imo must see's.
Je kunt niet alles zien.



Maar je kunt best een leuk rondje doen.



Dag 1 aankomst sri lanka, verblijf negombo.

Dag 2. Naar Kandy op de heenweg langs olifantenopvanghuis.

Dag 3 in Kandy.

Dag 4. Met trein naar Ella.

Dag 5. In Ella.

Dag 6. Naar pollonaruwa.

Dag 7. Fietsen in pollonaruwa.

Dag 8. Van pollonaruwa naar sigirya, dan ook meteen de leeuwenrots op.

Dag 9. Van sigirya naar Negombo, stoppen in Dambulla onderweg.

Dag 10. Negombo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf net te kort vinden. Als je Sri Lanka echt wil ervaren, zou ik twee weken uittrekken. Dan kan je echt zeggen dat je het allemaal gezien hebt. Je kunt uiteraard keuzes maken, maar ik zou het zonde vinden, bewaar deze bestemming dan voor een jaar waarin je wel minstens twee weken weg kan.
is zeker veel te kort.

mocht je alleen willen relaxen en niet teveel aan het reizen zijn zou je in deze tijd van het jaar het beste naar het zuiden of de westkust kunnen bezoeken voor strand.



wij waren er drie weken en hebben met name het midden en het zuiden bezocht en zelfs dan moet je keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
lijkt me zonde.. ik zou voor die korte periode iets anders zoeken.
quote:dignity schreef op 25 maart 2017 @ 20:06:

Ik zou het zelf net te kort vinden. Als je Sri Lanka echt wil ervaren, zou ik twee weken uittrekken. Dan kan je echt zeggen dat je het allemaal gezien hebt. Je kunt uiteraard keuzes maken, maar ik zou het zonde vinden, bewaar deze bestemming dan voor een jaar waarin je wel minstens twee weken weg kan.Ook in 2 weken kun je bij lange na niet alles zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 4 weken geweest en heb niet eens alles gezien wat ik graag had willen zien ? Als je gaat, kies een paar plaatsen uit die je graag wilt doen/zien. Ik zou een te strak dag tot dag schema niet aanbevelen.
quote:Grrrlstar schreef op 25 maart 2017 @ 18:54:

10 dagen is te kort voor alle highlights. Dus je moet keuzes maken. Sigiriya en Ella zijn imo must see's.

Ja, slechts 10 dagen voor zo'n verre reis is echt zonde. Vergeet ook niet dat je met een jerlag zit en daar eerst even rustig moet acclimatiseren vanwege de hitte etc. Ik zou minstens 3 weken gaan.

I.p.v. Sigiriya zou ik trouwens Dambulla doen.
Reistijden zijn lang, hoogtepunten bevinden zich grotendeels in het binnenland. Je wil een relax vakantie. Ik zie het niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 26 maart 2017 @ 00:08:

[...]



Ja, slechts 10 dagen voor zo'n verre reis is echt zonde. Vergeet ook niet dat je met een jerlag zit en daar eerst even rustig moet acclimatiseren vanwege de hitte etc. Ik zou minstens 3 weken gaan.

I.p.v. Sigiriya zou ik trouwens Dambulla doen.Dambulla is erg goed te combineren met Sigiriya. Dus zou deze beiden doen!
Alle reacties Link kopieren
Relaxed en geen gehaast, wil je. Maar je vraagt ook of je Sri Lanka goed kunt zien in tien dagen?



Kun je dat uitleggen?



Wat wil je? Een strand op Sri Lanka goed zien? Dat kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat niet, 10 dagen is veel te kort. Ook in het land zelf heb je flinke reistijd.

Luieren en strand kan dan wel.



Beter ga je erheen als je meer tijd hebt. Dit is echt zonde van je geld.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:Grrrlstar schreef op 26 maart 2017 @ 22:08:

[...]



Dambulla is erg goed te combineren met Sigiriya. Dus zou deze beiden doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven