Baby- en Kinderkleding deel 9

03-10-2016 15:05 2670 berichten
En dan zijn we al bij deel 9 van het topic 'Baby en kinderkleding'!



Schrijf hier mee over je leukste aankopen of vraag om advies. Vaste meeschrijvers op het topic zijn:



Appelflap007dochter

maat 98-104dochter

maat 80Aurora_Australiszoon aug. 2016

maat 80boefje2012zoon aug. 2012

maat 104/110Chica-1983dochter jan. 2016

maat 74_Doortje_dochter

maat 116/122dochter maat 62Emma77Emmadochter jan. 2014

maat 86fashionvictimzoon maat 152dochter maat 68/74Fleetdochter juni 2014

98/104

dochter maart 2016

maat 86Kerenzazoon aug. 2014

maat 86/92zoon maat 56Kikkerprinseszoon sept. 2011

maat 110/116Miss.Speeseendzoon mei 2016

maat 68nicole123zoon maat 116dochter maat 86nienke_gzoon maat 74/80NYCzoon

maat 104/110zoon

maat 80oureazoon jan. 2016

maat 86pimpelmeesje123zoon maat 104dochter maat 74queenfan25dochter feb. 2010

maat 122/128dochter mrt. 2013

maat 98-104ruivadochter feb. 2015

maat 80siska74zoon sept. 2014

maat 92sofietje83zoon

maat 80TinkerBell34dochter dec. 2014

maat 92



Ja ik heb ook een broekje vd Mango gekocht, vorig jaar al in de maat die hij nu draagt

maar hij loopt nog niet los en dan vind ik toch zulke broekjes nog wat te strak zitten.

of is dat onzin?
Nee hoor, geen onzin. Ik had voor de oudste voor het lopen broekjes met elastiek of leggings. Zitten en kruipen doe je zelf ook niet graag in een strakke broek, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja de Mango, dat ik daar zelf nou niet aan gedacht heb Dit is inderdaad precies wat ik bedoel, dank Fleet! De jongens kleuren vind ik misschien ook nog wel leuker, dus ik ga eens snuffelen. Fijne prijsjes ook zeg!



Ik deed voor ze liep ook dit soort broekjes niet aan hoor Ourea. Heb er wel eens 1 geprobeerd maar dan bewoog ze toch een stuk minder lekker. Dus ik zou gewoon nog even wachten tot ie goed loopt, dan kun je dan los
quote:Chica-1983 schreef op 24 maart 2017 @ 18:48:

[...]





Stones and bones ken ik niet. Z8 vind ik zo tegenvallen qua kwaliteit. Wat ik ervan heb gehad was snel verwassen of pillig. Het enig wat mooi bleef waren de leggings. Voor de prijs die je ervoor betaald vind ik dat je kwalitatief veel betere kleding kan kopen, dus ik koop het niet meer nu. Wat ik van Feetje heb gehad vond ik oké qua kwaliteit. Niet heel top, maar wel oké. Viel qua maat normaal.

Ik hoor dat vaak inderdaad, pillig. Maar ik heb al best wat dingen van Z8 gehad en heb dat eigenlijk nooit. Shirtjes blijven mooi, jurkjes ook. Alleen 1 borgvest wat donkerblauw met witte stippen is, heeft inmiddels wat minder witte stippen.

Misschien komt het door mijn wasmachine. Ik heb er 1 met een trommel met honingraadstructuur. Daardoor zou kleding minder slijten. Of ik heb gewoon geluk
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb inderdaad geen honingraadtrommel oid, dus misschien scheelt dat wel. Ik heb er bij andere kleding niet/minder last van, dus vandaar dat ik dacht dat het niet aan mijn was kwaliteiten ligt. Maar misschien heb ik ook wel gewoon pech gehad, wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Morgen beginnen de Mazzeldagen bij Prenatal. Helaas blijkt dat broekje van Noppies dat Chica postte maar tot 80 te gaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 24 maart 2017 @ 23:32:

Jammer om te horen van Z8, ik vind deze namelijk heel leuk:

[img]https://www.humpy.nl/img/330100041_1/50 ... mpy.nl.jpg[/img]

Maar voor 19 euro is het wel zonde als het dan niet mooi blijft. Misschien koop ik nog wel iets in de aanbieding en/of maat 50 want dan is er ook minder sprake van slijtage.



Stones and bones gaat dan zeker op het lijstje, ik vind het leuk spul en de oudste is wat smaller dus voor hem zou het sowieso goed zijn en voor de jongste heb ik al een trui op het oog die ik graag zou willen. Feetje is niet met alles mijn smaak, maar ik had wel een shirt van hun gezien dat ik leuk vind dus misschien komt die er dan.



Bedankt voor jullie reacties!



Dit shirtje heeft mijn dochter. Ze heeft 3 maanden in de maat gepast en het is ondanks vaak wassen nog mooi gebleven.

Pasvorm was ook goed, wel kleine aantekening dat ze geen dikkertje is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 26 maart 2017 @ 23:31:

Morgen beginnen de Mazzeldagen bij Prenatal. Helaas blijkt dat broekje van Noppies dat Chica postte maar tot 80 te gaan...



Op kleertjes.com staat hij wel in 86....



En thanx voor de reminder! Kind zit nog in de maxi cosi en zat op de mazzeldagen te wachten voor de aanschaf van een nieuwe autostoel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 27 maart 2017 @ 07:34:

[...]





Op kleertjes.com staat hij wel in 86....



En thanx voor de reminder! Kind zit nog in de maxi cosi en zat op de mazzeldagen te wachten voor de aanschaf van een nieuwe autostoel!



Oh wat stom zeg. Op Prenatal dus niet.

Have fun met een autostoel kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste setje dat wij willen begint bij prenatal ook bij 56 en bij noppies bij 50, jammer want die korting was wel fijn geweest.



Een auto stoel hebben we ook nodig, die van ons zit met 1,5 nog in de maxi cosi...
Ik heb wel een honingraat/soft-care wasmachine trommel, ik vind Z8 snel vaal worden, en een beetje pillig.

Maar ik was wel alles bij elkaar (spijkerbroeken, jassen, shirtjes, etc.) en volle trommels dus dan is er meer wrijving tussen het wasgoed, dus misschien scheelt dat nog. Of het wasmiddel; omdat we allemaal wél tegen de gewone vloeibare Ariël (Color) kunnen gebruik ik dat, dus geen speciale 'extra care' of zo.

Maxomorra wordt ook vaak snel vaal (maar niet alles van dat merk), terwijl ik dat met PoP, name-it en bijvoorbeeld Danefae helemaal nog nooit heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 27 maart 2017 @ 09:55:

Het eerste setje dat wij willen begint bij prenatal ook bij 56 en bij noppies bij 50, jammer want die korting was wel fijn geweest.



Een auto stoel hebben we ook nodig, die van ons zit met 1,5 nog in de maxi cosie... Zaten die van ons ook tot 1.5
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 27 maart 2017 @ 11:27:

[...]





Zaten die van ons ook tot 1.5 Het advies is zo lang als mogelijk omdat achteruit vervoeren veiliger is dan vooruit. Maar je kan ook een autostoel kopen waarbij je kind achterwaarts zit.
Zoonlief paste met 10 maanden niet meer in de maxi-cosi (oren kwamen boven de rand uit) maar vanwege de veiligheid zat hij wel tot 2 jaar achteruit (we hebben een 2-waypearl) maar toen wilde hij wel de andere kant op kijken.

Als je kind nog in de maxi-cosi past is daar niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 27 maart 2017 @ 11:51:

Zoonlief paste met 10 maanden niet meer in de maxi-cosi (oren kwamen boven de rand uit) maar vanwege de veiligheid zat hij wel tot 2 jaar achteruit (we hebben een 2-waypearl) maar toen wilde hij wel de andere kant op kijken.

Als je kind nog in de maxi-cosi past is daar niks mis mee.Zijn oren komen nog niet boven de rand uit en het maximale gewicht van 13 kg haalt hij ook niet, alleen de leeftijdsgrens is hij over heen. Ik wil het liefst wel door gaan met achteruit vervoeren omdat hij daar ook nog geen enkel bezwaar tegen maakt, die autostoelen met de bijbehorende basis zijn alleen wel duur (en we hebben zelf geen auto dus voelt het een beetje overdreven om voor die enkele keer zo'n dure stoel te hebben)hebben, maar misschien is het tijdens de mama mazzeldagen wel een optie. Bevalt die van jullie?
De leeftijdsgrens is niet meer leidend in de nieuwe regelgeving, lengte (en gewicht) wel.

Wij zijn heel tevreden over deze stoel.

Qua achterwaarts is er wel steeds meer keuze. Eventueel kun je ook in Duitsland kijken, daar zijn de stoeltjes sowieso voordeliger. Wij hebben een stoeltje gekocht voor in de auto van opa en oma van Brittax-Romer (kan niet achteruit maar kwam wel heel goed uit de test van de consumentenbond) die was in Duitsland ruim 100€ goedkoper dan in NL.
quote:siska74 schreef op 27 maart 2017 @ 11:02:

Ik heb wel een honingraat/soft-care wasmachine trommel, ik vind Z8 snel vaal worden, en een beetje pillig.

Maar ik was wel alles bij elkaar (spijkerbroeken, jassen, shirtjes, etc.) en volle trommels dus dan is er meer wrijving tussen het wasgoed, dus misschien scheelt dat nog. Of het wasmiddel; omdat we allemaal wél tegen de gewone vloeibare Ariël (Color) kunnen gebruik ik dat, dus geen speciale 'extra care' of zo.

Maxomorra wordt ook vaak snel vaal (maar niet alles van dat merk), terwijl ik dat met PoP, name-it en bijvoorbeeld Danefae helemaal nog nooit heb gehad.Ik gebruik wel ook Ariël enz, maar altijd poeder. En ik sorteer wel op kleur, dus bij Z8 kleding zitten er nooit spijkerbroeken bij bijvoorbeeld. Alleen shirts, ondergoed, sokken, truien en handdoeken. Weet eigenlijk niet of dat scheelt.
Hier huilde dochter altijd toen ze achteruit zat. Dus met 8 maanden over op een groep 1 stoel die vooruit keek. Wat een heerlijkheid, ineens geen gehuil meer in de auto
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik spijkergoed apart was, scheelt dat heel erg in vervaging van kleuren/ pillen etc. Spijkerstof is gewoon te ruw om met gewone katoentjes te wassen. Ik let er nu ook op dat vesten met ritsen apart gaan, en met de ritsen dicht. Alles blijft echt veel mooier!



Hier een dreumes van 18 maanden die echt niet meer in de maxi cosi zou passen, reusje
Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 27 maart 2017 @ 20:48:

Hier huilde dochter altijd toen ze achteruit zat. Dus met 8 maanden over op een groep 1 stoel die vooruit keek. Wat een heerlijkheid, ineens geen gehuil meer in de auto



Dat is vaak omdat ze in de maxicosi niks zien. Met een achterwaartse stoel is dat euvel opgelost.



Maar we raken off topic.
quote:Frizz schreef op 27 maart 2017 @ 21:42:

[...]





Dat is vaak omdat ze in de maxicosi niks zien. Met een achterwaartse stoel is dat euvel opgelost.



Maar we raken off topic.Achterwaartse groep 1 stoelen waren er toen nog bijna niet ik heb ze iig niet gezien toen wij een stoeltje gingen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als de mijne dr huidige groeilijn volgt dan past ze nog heel lang in dr maxi cosi. Maar een fijne aanbieding zodat de vervolgstoel alvast in huis is, is natuurlijk altijd fijn.



Maar nu weer ontopic. Ik zocht nog ballerina's voor onder jurkjes voor dochter, want ze heeft nu alleen stoere schoenen. Nou zag ik deze leuke bij Limango. Maar, stomme vraag hoor, doe je die aan zonder sokjes dan? En bij nog wat frisser weer als ze een legging nog aanheeft, hoe doe je dat dan?



M'n nichtje droeg dit soort schoentjes met een maillot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 27 maart 2017 @ 21:59:

[...]



Achterwaartse groep 1 stoelen waren er toen nog bijna niet ik heb ze iig niet gezien toen wij een stoeltje gingen kopen.Nederland loopt erg achter. Denk dat ze er wel waren maar je moet echt op zoek dan. Nog steeds wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 27 maart 2017 @ 22:00:

Als de mijne dr huidige groeilijn volgt dan past ze nog heel lang in dr maxi cosi. Maar een fijne aanbieding zodat de vervolgstoel alvast in huis is, is natuurlijk altijd fijn.



Maar nu weer ontopic. Ik zocht nog ballerina's voor onder jurkjes voor dochter, want ze heeft nu alleen stoere schoenen. Nou zag ik deze leuke bij Limango. Maar, stomme vraag hoor, doe je die aan zonder sokjes dan? En bij nog wat frisser weer als ze een legging nog aanheeft, hoe doe je dat dan?



[afbeelding]Oh echt leuke zag ik ertussen ja! Ik zou zoiets zowel met als zonder sokjes doen. Heb voor een jongetje nog steeds niks gevonden. Alles wat ik in winkels heb gecheckt had een veel te harde zool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven