Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

09-03-2017 08:06 2996 berichten
Happy new topic!!



Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache



Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money

Deel 5



Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
quote:bubbelwijn schreef op 21 maart 2017 @ 19:32:

Ik vroeg mij af of er hier nog meer mensen mee hebben gedaan aan de spaaractie van ING. Volgens de website zou het bedrag uiterlijk 21 maart op je rekening staan, maar helaas ik zie nog niets... Nu je het zegt, ik ook nog niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 21 maart 2017 @ 20:16:

[...]



Nu je het zegt, ik ook nog niet!Ik ook nog niet, dus ik gok dat het bij niemand er nog op staat. Maar goed, die ene dag 0,25% rente kan ik wel lijden, dus ik lig er niet wakker van.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 21 maart 2017 @ 19:46:

Even gechat met ING ( nou ja waarschijnlijk is dat een soort computer denk ik) En ze hadden wat problemen, het wordt morgen gestort. Beetje flauw vind ik, ik mag het er ook niet een dag eerder afhalen.



Gisteren een bericht van ING dat de actie was afgelopen en we onvoldoende hadden gespaard en dus geen 5 euro kregen. Klopt inderdaad, we hebben net na aanmelding extra gestort in banksparen en veel extra uitgaven gehad afgelopen tijd. Volgende keer beter.

Inderdaad raar dat zij wel de spelregels kunnen oprekken.



Mugske, heerlijk om opgeruimd te hebben. Ik word altijd onrustig van teveel spullen, helemaal als ze niet gebruikt worden. Hier staan ook weer een paar dozen klaar om deze week naar de kringloop te brengen, met name speelgoed.
quote:nicole123 schreef op 21 maart 2017 @ 20:23:

[...]





Ik ook nog niet, dus ik gok dat het bij niemand er nog op staat. Maar goed, die ene dag 0,25% rente kan ik wel lijden, dus ik lig er niet wakker van. Ik ook niet hoor Maar ik was nieuwsgierig wat het zou zijn, omdat ik het zelf niet zo goed heb bijgehouden. Ik had het best netjes gevonden als ze het even hadden gemaild, aangezien ze wel kunnen mailen dat mensen niet genoeg hebben gespaard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mugske schreef op 21 maart 2017 @ 19:43:

[...]





Restant van de jaarruimte mag je inderdaad doorschuiven. Ik heb in de laatste aangifte de ruimte van 2015 gebruikt.



Geen ervaring met bijstorten, maar dat zou voor de belasting geen probleem moeten zijn.



Thanks, dan schuif ik voorlopig nog even verder.

Gedubbel-dubbelcheckt maar ik schijn toch echt ong 1k terug te krijgen van de BD dit keer. Heel fijn!
quote:nicole123 schreef op 21 maart 2017 @ 20:23:

[...]





Ik ook nog niet, dus ik gok dat het bij niemand er nog op staat. Maar goed, die ene dag 0,25% rente kan ik wel lijden, dus ik lig er niet wakker van. Ik lig er ook niet wakker van. Was me pas opgevallen door het berichtje van bubbelwijn. Maar ik had een berichtje wel zo netjes gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 21 maart 2017 @ 20:59:

[...]





Ik ook niet hoor Maar ik was nieuwsgierig wat het zou zijn, omdat ik het zelf niet zo goed heb bijgehouden. Ik had het best netjes gevonden als ze het even hadden gemaild, aangezien ze wel kunnen mailen dat mensen niet genoeg hebben gespaard.Ik heb wel een bericht in mijn ING inbox over hoeveel het is. Minder dan ik gehoopt had, want niet heel goed gecheckt of ik het volledige bedrag van X december tot X maart op de rekening had gehouden en blijkbaar was er per saldo meer afgegaan dan bijgekomen.
Hier ook een berichtje gehad in de inbox dat we 15 euro via de spaaractie gaan krijgen. Zou volgens dat bericht vandaag gestort worden maar staat er hier inderdaad ook nog niet op. Morgen dan maar
O, wacht, jullie hebben het nu over de ING inbox, ik dacht je gewone emailbox. In die van de ING kijk ik nooit. Maar wij krijgen een leuk bedragje .

Ik was even bang dat het mis was gegaan, omdat we naar een ander soort spaarrekening waren overgestapt. (van profijt naar oranje ofzoiets). Maar dan zal het morgen wel komen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, was bij mij ook in de inbox inderdaad. Dan zie ik ineens in mijn app verschijnen dat er een berichtje staat.

Ik realiseer me nu dat we best even hadden kunnen wachten met extra storten banksparen, dan hadden we nog een leuk bedrag kunnen meepakken bij de actie en dan komende week pas bijstorten. Helaas te laat, volgende keer beter opletten
Dat is idd dan wel jammer Skye. Ik zie nu dat het er bij ons op staat. Man en ik hebben nog aparte (spaar)rekeningen. Met dit soort acties is dat nog wel handig. We schuiven dan het hele bedrag van de een naar de ander en volgende keer weer terug. Dan ontvangen we de maximale bonus. Dat is toch snel verdiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 22 maart 2017 @ 13:37:

Dat is idd dan wel jammer Skye. Ik zie nu dat het er bij ons op staat. Man en ik hebben nog aparte (spaar)rekeningen. Met dit soort acties is dat nog wel handig. We schuiven dan het hele bedrag van de een naar de ander en volgende keer weer terug. Dan ontvangen we de maximale bonus. Dat is toch snel verdiend.Wat slim, dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wisselen van bank, met als hoofdreden dat ik vanaf volgende maand geen student meer ben en dan moet gaan betalen voor de rekening En de bank waar mijn vriend en ik een gezamenlijke rekening hebben rekent geen kosten tot je 27e dus daar zit ik voor nu nog even gratis. Daarnaast krijg ik daar een hogere rente voor mijn spaargeld (0,35%, yes!) Heeft ook als voordeel dat als ik nu geld van mijn eigen rekening overmaak naar onze gezamenlijke, dat het er meteen op staat omdat het dezelfde bank is.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons stond het bedrag van de ING spaaractie afgelopen dinsdag op de rekening, leuke actie :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zat van de week even bij mijn aandelen te kijken (ik heb een klein potje met individuele aandelen, net na het begin van de crisis gekocht, om te proberen), zie ik ineens dat het veeeel meer waard is dan ik verwacht had. Blijkt dat mijn unileveraandelen een heel stuk meer waard zijn geworden. Het is bijna verleidelijk om het te verkopen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 24 maart 2017 @ 11:40:

Ik zat van de week even bij mijn aandelen te kijken (ik heb een klein potje met individuele aandelen, net na het begin van de crisis gekocht, om te proberen), zie ik ineens dat het veeeel meer waard is dan ik verwacht had. Blijkt dat mijn unileveraandelen een heel stuk meer waard zijn geworden. Het is bijna verleidelijk om het te verkopen...



ligt eraan waarom je bent gaan beleggen lijkt me? voor korte termijn winst, of bv. voor pensioen aanvulling? wat zou je met het geld doen als je nu verkoopt?

over het algemeen hoor ik altijd dat het, als je voor langere termijn resultaat gaat, niet handig is om in die verleiding te stappen van verkopen als het hoog staat. Maar ik heb er te weinig verstand van...
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 24 maart 2017 @ 12:05:

[...]

ligt eraan waarom je bent gaan beleggen lijkt me? voor korte termijn winst, of bv. voor pensioen aanvulling? wat zou je met het geld doen als je nu verkoopt?

over het algemeen hoor ik altijd dat het, als je voor langere termijn resultaat gaat, niet handig is om in die verleiding te stappen van verkopen als het hoog staat. Maar ik heb er te weinig verstand van... Zo sta ik er ook in, want het is gewoon voor het lange termijn, die paar aandelen die ik heb, leveren meer dividend op dan wanneer ik het op mijn spaarrekening had gezet. Maar ik kan mij nu wel voorstellen dat sommigen het nu wel gaan verkopen. Maar ja, (dat denk ik dan weer) kun je ze dan nog wel weer voor een lagere prijs opnieuw aankopen. Dus ik laat het lekker zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hehe, eindelijk bijgelezen. Afgelopen 3 weken weinig tijd gehad om online te zijn, dus had genoeg om bij te lezen.

Ik heb niet meegedaan met de ING spaaractie. Momenteel ligt het sparen helaas even stil. O.a. een flinke rekening van de auto gehad en een aantal andere financiele tegenvallers, en daarnaast heb ik wat lichamelijke problemen de laatste tijd. Ben nu al door mijn fysio-vergoeding heen, dus vanaf nu weer zelf betalen. Vorig jaar liep dat behoorlijk op, maar was niet de moeite waard om het verzekerde bedrag omhoog te brengen. Wel 250 euro teruggekregen van gwl, dus dat is wel weer lekker. We hebben het termijnbedrag laten staan en verwachten volgend jaar nog meer terug te krijgen door o.a. verbeterde isolatie.

Of we wat terugkrijgen van de belastingdienst weet ik nog niet. Mijn vriend is in december een eigen bedrijf gestart en dit jaar hebben we de aangifte uit handen gegeven. Ben dus heel benieuwd. Eigen bedrijf geeft heel veel vrijheid (hij had behoorlijk stress op zijn vorige werk), maar ook wel wat financiele stress. Het is natuurlijk sowieso spannend om een veilige loondienstbaan op te geven, maar daarnaast blijken de klanten van vriend niet de beste betalers te zijn. Na 4 maand nu bezig staat er al ruim 6500 euro open..... Zal wel goedkomen, maar wel heel irritant. Wel een goede motivatie om zelf ook wat punctueler met binnenkomende rekeningen om te gaan



Hoorde van de week trouwens dat de eerste spaarrekening met 0,0% rente er is, das toch ook wel heel triest. Niet dat ik op m'n moneyou rekening heel veel meer krijg, maar in elk geval meer dan niks.
Hier krijgen we een paar duizend euro terug. Fijn wat kunnen we wel gebruiken ivm aankoop ander huis! Gisteren avond even aangifte gedaan nu de ergste drukte op de site voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht nog even 400 euro aftikken bij mijn oude energiemaatschappij. Ik had een contract voor 3 jaar, maar vanwege het samenwonen (en mijn toenmalige aanbieder was niet de goedkoopste) opgezegd. Mocht ik nog even 250 euro 'boete' aftikken. En natuurlijk in een ongunstige periode opgezegd qua stoken en dus nog wat bijbetalen. Beetje jammer, maar goed, ik wist nog niet eens dat ik zou gaan samenwonen toen ik dat contract afsloot, anders had ik niks meer vastgezet.



Merk wel dat ik nog steeds in bespaar-mode zit als compensatie van het geld uitgeven van afgelopen periode, dus buiten dat ik mijn bedragen voor automatisch sparen heb aangepast ook maar even wat extra overgemaakt. Even alles weer op een 'veilig' punt brengen qua spaargeld.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik hier lekker consuminderig super lage tarieven gevonden voor gas en licht (kreeg direct 25% korting op stroom), super goedkope tarieven voor apv en inboedel. En was mijn spullen van mijn laatste lieve centen deze maand aan het kopen. Kom ik er achter dat in januari en februari (maart moet nog komen) veel te veel loonheffing is afgehouden.

Meevaller van de week
Lekker RP7!



Wij krijgen van de belasting maar een paar tientjes terug. Voor de waterafrekening moesten we 56cent bijbetalen , verbruik is dus bijna exact even laag als vorig jaar.

Ik heb pas twee spaarrekeningen geopend met iets minder lage rente als de gewone spaar, als je daarvan wilt terugboeken naar de betaalrekening duurt het 30 of 90 dagen voor je het hebt. Scheelt toch weer een paar tientjes per jaar.
Morgen gaan wij de meterstanden van ons oude huis doorgeven. Toch ook benieuwd wat dat gaat worden! Gelukkig was mijn man al zo slim om alle stoppen uit te schakelen toen we verhuisd waren
Alle reacties Link kopieren
@minimalista is dat bij de rabobank? Ik had me niet zo verdiept in de voorwaarden, moet je daarvoor extra betalen of kun je die gratis openen?
Alle reacties Link kopieren
Morgen is de maand alweer om. Hoe staat het met jullie doelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven