vriendin onbetrouwbaar

26-03-2017 20:14 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een "goede vriendin" waar ik best vertrouwelijke gesprekken mee heb gevoerd. Zelf heeft ze me ook over een aantal dingen in vertrouwen genomen. Nu waren we afgelopen weekend samen een terrasje pakken en tussen neus en lippen door vertelde ze wat haar man van iets vind wat ik haar in vertrouwen heb verteld. Dus ik zei waarom zegt hij dat. Ze zei hij las mee met whatsapp. Nu vind ik dit een beetje raar omdat ze zelf iets onthulde op whatsapp wat zeker haar man niet mag weten. Ze appte nog doe jij deze app ook verwijderen. Ik vind het raar dat ze vertrouwelijke informatie met haar man deelt en mij vraagt om al haar chats te verwijderen en er ook met niemand verder over te praten. '

Ze merkte dat ik stil viel ze zei jeetje je bent minder gezellig vandaag dan ik gehoopt had. Ik heb geantwoord dat ik het niet leuk vind dat ze steeds dingen met haar man bespreekt die ik haar in vertrouwen vertel. Ze deed net of het maar een klein dingetje was. Ik ga haar zeker niet meer in vertrouwen nemen. Ik twijfel er nog over om het contact te verbreken. Wat zouden jullie doen met zo'n vriendin?
soms moet je iets doms doen om er van te leren
quote:boerenbakker schreef op 26 maart 2017 @ 21:18:

[...]



ik vind dat als je beide iets vertrouweljk verteld en beloofd het onder ons twee te houden en ze het toch gewoon met haar man bespreekt niet betrouwbaar.Het is niet netjes, maar ook weer niet het schoolplein. Een vriendschap van 16 jaar verbreken om zoiets, dan ben je geen vriendin. Niemand is zo perfect dat er nooit een fout gemaakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt dat iedereen het weet dan moet je zeggen "niet verder vertellen he". Op de een of andere manier gaat t bij mensen dan jeuken om het te delen met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Krijg een beetje het idee dat je haar geheimen wel voor jezelf moet houden maar die van jou voor haar niet zoveel waard zijn. Dus snap best dat je even je vriendschap overdenkt.

Vind zelfs brutaal als ze vraagt dat je alle gesprekken met haar moet wissen.

16 jaar bevriend is best lang en mensen veranderen natuurlijk. Beetje psychologie van de koude grond: verteld ze haar man jou dingetjes om dan niet over haar eigen geheimen na te hoeven denken of omdat ze zich zelf dan beter voelt?
you go girl
quote:jeansjacket schreef op 26 maart 2017 @ 21:46:

Krijg een beetje het idee dat je haar geheimen wel voor jezelf moet houden maar die van jou voor haar niet zoveel waard zijn. Dus snap best dat je even je vriendschap overdenkt.

Vind zelfs brutaal als ze vraagt dat je alle gesprekken met haar moet wissen.

16 jaar bevriend is best lang en mensen veranderen natuurlijk. Beetje psychologie van de koude grond: verteld ze haar man jou dingetjes om dan niet over haar eigen geheimen na te hoeven denken of omdat ze zich zelf dan beter voelt?Idd psychologie van de koude grond. Uit het verhaal verteld die vriendin terloops over haar man. Ze is zich dus van geen kwaad bewust. Fout? Jazeker. In mijn ogen balen, shit happens, niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 26 maart 2017 @ 21:43:

Als je wilt dat iedereen het weet dan moet je zeggen "niet verder vertellen he". Op de een of andere manier gaat t bij mensen dan jeuken om het te delen met anderen.

Bij mij niet. Al moet ik wel toegeven dat ik geniet van alle 'ik mag dit eigenlijk tegen niemand vertellen maar...-roddel-verhalen.



Het verder vertellen tegen een partner is voor iedereen anders. Ik heb er vorige maand ook gezever om gekregen. Mijn beste vriend (ja, man dus) vertelde me iets. Het is een erg onderwerp en ik mocht het tegen NIEMAND zeggen. Diezelfde week nog elke keer gebeld en steeds kreeg ik te horen dat ik tegen NIEMAND iets mocht zeggen. Na die week kwam hij uitgeput hier een paar dagen slapen. Zit hij 's ochtends alles tegen MeneerParker te vertellen en vraagt doodserieus aan mij waarom MeneerParker het niet wist.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Vertel haar dat je niet wil dat ze dingen door verteld. Of dat ze hem niet mee laat lezen.



Contact verbreken is een beetje overdreven.



Ik vertel geheimen niet aan mijn partner.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 26 maart 2017 @ 21:17:

[...]





Iets tegen je man vertellen vind ik wel iets anders dan het aan de grote klok hangen.





Ben ik het mee eens. De exen van mijn vriendin wisten vaak ook alles van mijn relatieperikelen af via mijn vriendin, maar daar stoorde ik mij echt niet aan. We (ik en vriendin) wisselen zelfs leuke tips uit voor onder de lakens, die we zelf hebben geprobeerd en elkaar aanraden. Dan zeg ik wel eens tegen vriend "vriendin zei dat dat wel leuk was om te doen, proberen?" Oid.



Echter héle persoonlijke dingen zou ik niet met vriend delen, bijvoorbeeld als een vriendin een aambei heeft waar ze ontzettend last van heeft oid .



Het ligt er dus een beetje aan wat ze gedeeld heeft. Ik zag je typen dat het in de categorie "gaat naar een psych voor dwangneurose" was. Niet dat jij dat hebt, dat snap ik, maar zoiets is wel weer heel erg prive in mijn ogen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ik moet daar trouwens aan toevoegen dat ik mijn vriendinnen nooit iets vertel onder het mom van "geheim". Ik vertel gewoon iets persoonlijks, maar ik zeg daar dan niet expliciet bij "dit is echt een geheim". Dat deed ik alleen op de middelbare school



Weet je, je kunt het ook zo zien: er zijn mensen die persoonlijke verhalen van anderen zo weinig boeit of "aangrijpt" dat ze er bij thuiskomst al niet eens meer aan denken, en er dus niet eens de "kans voor krijgen" om het door te vertellen aan vriend. Er zijn ook mensen (misschien zoals je vriendin), die zich dat aantrekken en de behoefte hebben om het even bij hun partner kwijt te kunnen. Als je dat niet wil hebben moet je dat er dus voortaan bijzeggen, maar ik bedoel dat het dus ook kan betekenen dat ze echt heus wel een goede vriendin is omdat jouw leven haar, als goede vriendin zijnde, juist zo interesseert. Snap je een beetje wat ik bedoel?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Zelf ongeveer zo meegemaakt, TO. Resultaat: die vriendin vertel ik nooit meer zoiets persoonlijks. Ben wel heel erg gekwetst hierdoor, dacht dat ik haar kon vertrouwen. Wel zijn we nog steeds bevriend, maar er is wel iets kapot gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n vriendin is niet echt het vertrouwen waard . Nu zijn het voor haar misschien kleine dingen , maar als het grote dingen zijn verteld zij die ook wel door misschien. Ik vindt een vriendin moet je in vertrouwen kunnen nemen en niet achteraf dingen te horen krijgen wat kwetsend is . Jullie zijn vrouwen onder elkaar dus daar heeft een man niets bij nodig om dingen te weten wat vriendinnen onder elkaar bespreken . Die man van haar vertrouwd ook zijn eigen vrouw waarschijnlijk niet anders leest hij niet mee in de WhatsApp van zijn vrouw . Ik geef je een goede raadt . En ik wil zeker niet stoken maar verbreek deze vriendschap met die vriendin er zijn genoeg ander vriendinnen waar je wel op kunt vertrouwen . Maar kijk eerst goed uit voor je weer intieme dingen bespreekt met een nieuwe vriendin . Gr Picio
Alle reacties Link kopieren
quote:picio schreef op 27 maart 2017 @ 08:04:

Zo'n vriendin is niet echt het vertrouwen waard . Nu zijn het voor haar misschien kleine dingen , maar als het grote dingen zijn verteld zij die ook wel door misschien. Ik vindt een vriendin moet je in vertrouwen kunnen nemen en niet achteraf dingen te horen krijgen wat kwetsend is . Jullie zijn vrouwen onder elkaar dus daar heeft een man niets bij nodig om dingen te weten wat vriendinnen onder elkaar bespreken . Die man van haar vertrouwd ook zijn eigen vrouw waarschijnlijk niet anders leest hij niet mee in de WhatsApp van zijn vrouw . Ik geef je een goede raadt . En ik wil zeker niet stoken maar verbreek deze vriendschap met die vriendin er zijn genoeg ander vriendinnen waar je wel op kunt vertrouwen . Maar kijk eerst goed uit voor je weer intieme dingen bespreekt met een nieuwe vriendin . Gr PicioHij zit zelfs in haar facebook account ik stuurde een keer een berichtje niets geks maar kreeg van hem antwoord. ;-( Ik weet waarom hij grip wil houden op haar.
soms moet je iets doms doen om er van te leren
Dus je wist al dat hij alles ziet en leest van haar?

Tja. Dat is natuurlijk een beetje dom om aan te nemen dat de whatsapp dan wel veilig is.





Ik vertel mijn man ook gewoon vaak dingen. Behalve als iemand aangeeft dat het vertrouwelijk is. Of het echt genant is ofzo.

Ik vertel andere mensen dan weer niks. En hij ook niet. We hebben vanuit ons zelf wel een soort radar voor wat je wel of niet moet delen met anderen. Maar we delen wel veel met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar even gebeld. Ze lult er een beetje omheen. Ik vroeg heel duidelijk: Je zei dat hij mee keek op je whatsapp!! Maar als hij dat deed had hij toch ook jou bericht kunnen lezen die ik moest verwijderen. Ze stamelde iets van nee hij las alleen het laatste wat jij schreef. Nu weet ik nog de laatste zin die ik haar stuurde en als hij die had gelezen dan zou hij gelijk iets van haar weten. Dus dit spreekt al tegen. Dus ik zei ik heb liever niet dat wat ik jou in vertrouwen verteld je met je man bespreekt dat doe ik ook niet. Ze deed er een beetje lacherig over zo van joh maak je niet druk. Toen zei ik dat ik het voortaan ook maar met mijn man bespreek en toen kreeg ze het wel heel benauwd. Ze zei dat moet je niet doen jij weet wat er dan gaat gebeuren met mij. Ik zei ja als hij er iets mee zou doen wel maar jij doet het ook en waarom weegt jou vertrouwensgesprek zwaarder dan het mijne. Ze bleef toch een beetje sputteren. Ik heb gezegd dat ze er maar eens over na moest denken. Ik heb jullie raad hierin meegenomen. Nee 16 jaar zet je niet zomaar opzij we leerde elkaar kennen en hadden een klik omdat we tegen dezelfde issues in het leven aan lopen. Ze is daarbij ook nog eens een stuk ouder dus hoopte ik ook een stukje wijzer. Dus allen bedankt ik hoop dat ze inziet dat wat we samen delen ook van ons samen moet blijven.
soms moet je iets doms doen om er van te leren
Alle reacties Link kopieren
Jezus, blijkbaar doet zij allemaal rare dingen, die haar man niet mag weten, die jou man niet mag weten. Als hij er iets mee gaat doen dan gebeurt er wat. Daar zit dus al het begin van het probleem.

je hoeft in je leven natuurlijk niet alles te delen, maar als je jezelf in zoveel geheimen werkt dan veroorzaak je je eigen problemen.

Het zal wel weer over hoeren en sloeren gaan, vrees ik. De losbandigheid die ze dan wel met jou wil delen maar de rest mag het niet weten.
quote:GijsdeGoede schreef op 27 maart 2017 @ 11:44:

Jezus, blijkbaar doet zij allemaal rare dingen, die haar man niet mag weten, die jou man niet mag weten. Als hij er iets mee gaat doen dan gebeurt er wat. Daar zit dus al het begin van het probleem.

je hoeft in je leven natuurlijk niet alles te delen, maar als je jezelf in zoveel geheimen werkt dan veroorzaak je je eigen problemen.

Het zal wel weer over hoeren en sloeren gaan, vrees ik. De losbandigheid die ze dan wel met jou wil delen maar de rest mag het niet weten.



Blijkbaar heeft TO dus ook geheimen.

Vind van beiden kanten nogal sneu.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad sneu.

En het heeft geen zin om nu te bellen en te zeggen dat vriendin niet meer met haar man erover mag praten. Dat is naief om te denken dat die vriendinnenband sterker is dan die relatie. Die relatie was al die eerdere keren al bepalend in de keuze, toen vriendin besloot om het gewoon door te lullen.

En als die man van haar op haar facebook ingelogd zit te mailen, dan is het helemaal vreemd. In ieder geval gaat dat niet veranderen dus kan TO maar beter haar geheimpjes met een ander delen voortaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 27 maart 2017 @ 11:47:

[...]





Blijkbaar heeft TO dus ook geheimen.

Vind van beiden kanten nogal sneu.Je weet helemaal niet wat er gedeeld is tussen de dames. Dus je weet ook niet of het sneu is. Misschien heeft TO wel haar hart gelucht over haar seksleven met haar echtgenoot. Ook dat deel je liever niet met de man van je vriendin
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:GijsdeGoede schreef op 27 maart 2017 @ 11:44:

Jezus, blijkbaar doet zij allemaal rare dingen, die haar man niet mag weten, die jou man niet mag weten. Als hij er iets mee gaat doen dan gebeurt er wat. Daar zit dus al het begin van het probleem.

je hoeft in je leven natuurlijk niet alles te delen, maar als je jezelf in zoveel geheimen werkt dan veroorzaak je je eigen problemen.

Het zal wel weer over hoeren en sloeren gaan, vrees ik. De losbandigheid die ze dan wel met jou wil delen maar de rest mag het niet weten.Wat weer invullend en oordelend
Alle reacties Link kopieren
Als TO het ook hier geheim houdt, ja dan vult de lezer het zelf in en oordeelt ook.
quote:BWitched schreef op 27 maart 2017 @ 16:36:

[...]





Je weet helemaal niet wat er gedeeld is tussen de dames. Dus je weet ook niet of het sneu is. Misschien heeft TO wel haar hart gelucht over haar seksleven met haar echtgenoot. Ook dat deel je liever niet met de man van je vriendin



Dan moet ze dat face to face bespreken, ze weet dat die man alles leest.



Of nog beter, dat binnen haar relatie houden. Praten met haar man ipv een ander.
Alle reacties Link kopieren
Vertrouwelijke informatie op internet zetten (want dat is whatsapp) is wel het stomste wat je kunt doen. Bespreek het face to face.
quote:creativeguy schreef op 27 maart 2017 @ 19:33:

Vertrouwelijke informatie op internet zetten (want dat is whatsapp) is wel het stomste wat je kunt doen. Bespreek het face to face.Face to Face kan ook gewoon door geroddeld worden. Beter zeg je niets over hele vertrouwelijke informatie.
quote:GijsdeGoede schreef op 27 maart 2017 @ 17:03:

Als TO het ook hier geheim houdt, ja dan vult de lezer het zelf in en oordeelt ook.Dus oordelen is vanzelfsprekend?
Alle reacties Link kopieren
Ah TO had dus moeten delen wat zij en haar vriendin in vertrouwen met elkaar bespreken.
you go girl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven