Mijn partner blowt.. is verslaafd

29-09-2015 08:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil graag mijn verhaal hier doen. Mijn partner blowt al sinds zijn 15e, hij blowt momenteel de zwaarste wiet soort. Elke avond als hij thuis is dan rookt hij er 1 á 2 alleen. Ik blow zelf niet, heb in het verleden wel geblowd maar ben hier over heen gegroeid (volwassen geworden). Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik vind dat hij "verslaafd" is en het fijn vind als hij verminderd/stopt. Hij wil dit niet erkennen en ziet de ernst er niet van in.Hij heeft een drukke baan en blowt om te kunnen ontspannen. De ene keer zegt hij dat hij wel stopt de andere keer weer niet, ook gaf hij aan dat hij zichzelf nog ziet blowen als hij kinderen heeft. Er zijn momenteel veel veranderingen op zijn werk, hij wil gaan proberen om te verminderen, maar pas vanaf november. Ik heb het gevoel dat hij het uitstelt en het nog steeds wil ontwijken. Verminderen betekent voor hem 2 a 3 keer in de week blowen.



Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening, en wat zouden jullie doen in deze situatie?
Tsja.. de keuze is aan jou. Mijn vriend en zijn ouders roken ook iedere avond 1 joint als slaapmuts. Ik stond er eerst best wel van te kijken, maar toen ik realistisch na ging denken is dit eigenlijk precies hetzelfde als iedere avond een slaapmutsje (of 3, want van 1 drankje wordt je niet moe). Daarbij is wiet dan nog gezonder dan drank. Ik zal nu misschien op vele mensen hun tenen trappen hiermee , maar als je even realistisch nadenkt en onderzoeken leest over drank vs. wiet kun je niet ontkennen dat wiet gezonder is.



Dus nee, ik vind het geen probleem dat mijn vriend iedere avond 1 slaapmutsje pakt na een drukke werkdag waarbij hij op het halfuurtje pauze na zijn hele werkdag moet staan/lopen.



Het gaat hier dus niet zozeer om wát hij gebruikt, maar of jij ermee kan leven dat hij iedere avond een ontspanningsmiddel/slaapmutsje neemt die opzich met mate geen problemen oplevert. Dat kan zowel drank zijn als wiet of een half inslaappilletje. Keuze is aan jou, als jij hier fel tegen bent dat is het óf stoppen, of einde relatie.



Als je over kinderen gaat nadenken moet ik wel toegeven dat een drankje beter is dan een wietlucht 's avonds. Daar zou ik ook niet echt blij mee zijn. Maar daar moeten jullie nog maar goed overna denken. Beide geven een slecht voorbeeld als je het zo bekijkt.



Moet hier trouwens wel even bijzeggen dat drank in onze familie heel gangbaar is en mijn ouders altijd 3/4 drankjes namen voor het slapen gaan, ik zelf ook een tijdje. Dus voor mij is het redelijk normaal om een slaapmuts te pakken. Als jij uit een milieu komt waarin dit totaal niet gangbaar is kan ik heel goed begrijpen dat je hier erg veel moeite mee hebt.
Je moet jezelf afvragen of JIJ wel door wilt gaan? Je kan je vriend niet veranderen en zoals je het beschrijft heeft hij zelf geen problemen met zijn blowen en is hij vooral ook niet van plan om ermee te gaan stoppen.



Als je echt een toekomst met deze man wil opbouwen en eventueel een gezin wilt stichten dan zul je in je achterhoofd moeten houden dat hij blijft blowen in het ergste geval. Wil je wel een toekomst met deze man?
Alle reacties Link kopieren
Het belangrijkste is, wat jij wilt. Kun je het accepteren ja of nee. Stoppen doet hij niet als hij het niet wilt



Mijn ex blowde iedere dag (1 in de avond) en soms in het weekend 2 op een dag. Ik zag wat voor negatieve invloed dit op hem had. Nergens meer zin in hebben, zichzelf isoleren, stemmingswisselingen en alles ging om blowen draaien, zwart wit denken etc. Zelfs een leuk weekendje weg moest beginnen met een joint..



Ik heb toen gezegd dat hij kon kiezen tussen mij of zijn wiet. Hij heeft het toen niet meer in mijn bijzijn gedaan maar ging het stiekem doen (en maar zeggen dat hij ECHT niet meer blowde). Ik ben niet tegen drugs en ik vind dat recreatief blowen moet kunnen.



Ik denk dat het per persoon erg verschilt hoe men reageert op het blowen. Sommige blowen elke dag en kunnen prima functioneren en daar merk je niet eens van dat zij blowen. Als mijn ex zijn gedrag niet zo was geweest, dan had ik er minder problemen mee gehad.



Hoe zit het met je vriend en zijn gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend rookt elke dag 2 a 3 joints. Toen ik hem leerde kennen zei hij dat hij elk weekend rookte, toen was het een paar keer per week en toen elke dag. Ik woon sinds een paar maanden samen en het lijkt wel steeds meer te worden. Voor alles gaat hij roken, ik word er langzaamaan gek van. Hij doet niks meer. Sex hebben we niet meer. Hij ligt altijd wat stoned voor de tv. Mijn hele vriend is verdwenen. Hij rookt nu zo'n 5 jaar, zegt dat hij anders niet kan slapen en niet kan ontspannen. Maar het is wat hierboven vermeld staat. Bij elk stress-moment rookt hij weer, vlucht hij weer. Hij heeft vroeger ook andere drugssoorten gebruikt. Ook verslaafd geweest aan coke. Zijn vader was een alcoholist. Het lijkt wel in de familie te zitten. Ik heb dit uiteindelijk geaccepteerd omdat ik hem leuk vind en echt van hem houd. Maar ik word gek van zijn verslaving, die hij geen verslaving noemt natuurlijk... Ik zie een oude vriendin van me hierin. Ik denk dat er per maand ook zo'n 400 euro aan wiet weggaat, belachelijk. En dan ook nog sigaretten roken, minimaal een pakje per dag... Over 5 jaar heeft hij COPD als hij zo doorgaat, hij klinkt nu al als een zeehond. Hij roept al 2 maanden en nu ga ik stoppen, en dan ga ik stoppen. Vaak houd hij het nog geen 12uur vol. Het ergste is dat de sex me nog het meest irriteert. Hij is nog te stoned en te gaar om zin te hebben. Ik weet soms ook echt niet hoe om te gaan met deze verslaving....
Alle reacties Link kopieren
@tjahoezouikheten:

En jij blijft bij deze geweldige man omdat?



Je woont nog maar een paar maanden samen en nu irriteer je je al mateloos aan zijn gedrag en zijn niets doen. Jij kunt hem niet veranderen en hij gaat niet veranderen. Kies voor jezelf want dit wordt hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet het al sinds z'n 15e. Dat wist je toch van te voren? Als je dat niets vindt dan moet je bij 'm weg. Veranderen moet ie zelf doen, uit zichzelf. Maar hij geeft nu al eerlijk toe dat ie blijft blowen als er kinderen zijn. Mijn vriend zou 't niet zijn iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 27 maart 2017 @ 08:07:

@tjahoezouikheten:

En jij blijft bij deze geweldige man omdat?



Je woont nog maar een paar maanden samen en nu irriteer je je al mateloos aan zijn gedrag en zijn niets doen. Jij kunt hem niet veranderen en hij gaat niet veranderen. Kies voor jezelf want dit wordt hem niet.Hij was niet zo toen ik hem leerde kennen. Het was een echte sporter. Werkte veel, ging veel met vrienden doen en sporte 5 a 6x per week. Toen is hij te veel gaan werken waardoor hij waarschijnlijk een burn out heeft gekregen. Is hij langzaam aan gestopt met sporten. Zeker 15 a 20kg afgevallen aan spiermassa. Vrienden een tijd lang bijna niet tot niet gezien, dat komt nu langzaam aan terug. Hij rookte eerst ook wel. Maar hij was altijd weg, dus minder. Nu zit hij meer thuis en rookt dan alleen maar. En ik hoop stiekem dat hij eens voorbij die burn out komt en weer zichzelf wordt...
Er is een groot verschil tussen af en toe een blowtje nemen en dagelijks gebruik. Zo denk ik ook over alcohol.

Wanneer je wiet of drank dagelijks nodig hebt om te ontspannen of om in slaap te komen, ben je verslaafd.



Een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt met haar vriend. Die heeft hem voor het blok gezet; blowen zwaar verminderen( 1 a 2 x in de maand max) of relatie over. Hij heeft voor haar gekozen en het gaat nu super met hem en hun samen.



Het is aan jou om te bepalen of je wil dat de vader van jouw eventuele kinderen dagelijks blowt..
quote:Tjahoezouikheten schreef op 27 maart 2017 @ 23:34:

[...]





Hij was niet zo toen ik hem leerde kennen. Het was een echte sporter. Werkte veel, ging veel met vrienden doen en sporte 5 a 6x per week. Toen is hij te veel gaan werken waardoor hij waarschijnlijk een burn out heeft gekregen. Is hij langzaam aan gestopt met sporten. Zeker 15 a 20kg afgevallen aan spiermassa. Vrienden een tijd lang bijna niet tot niet gezien, dat komt nu langzaam aan terug. Hij rookte eerst ook wel. Maar hij was altijd weg, dus minder. Nu zit hij meer thuis en rookt dan alleen maar. En ik hoop stiekem dat hij eens voorbij die burn out komt en weer zichzelf wordt...Dat gaat niet gebeuren. Ipv zijn problemen volwassen aan te pakken, verspeelt hij er verstoppertje mee achter zijn drugsverslaving. Als mensen zo met hun ellende omgaan, dan zullen ze nooit op wonderbaarlijke wijze genezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zorgen dat er zo snel mogelijk een stelletje koters komen en dan van hem af gaan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt dat hij, zoals ik het lees, iedere avond 1 of 2 jointjes rookt maar overdag verder niet? Is nog wel te overzien toch. Het is wel op zijn minst een soort van verslaving. hij zal er alleen maar mee stoppen als hij daar achter staat. Als hij het niet honderd procent wil dan zal het niet gebeuren en als je blijft pushen zal hij het eerder stiekem doen en erover liegen.

Wat vind je er het vervelendste aan dat hij 's avonds die jointjes rookt? Vind je het niet fijn als hij stoned is of vind je het stinken of vind je gewoon het idee dat hij het iedere dag doet niet fijn. Wanneer je weet waarom je er een probleem mee hebt dan kun je wellicht compromis met hem sluiten totdat hij er zelf klaar voor is om te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Het is NIET aan jou om maar doodleuk te bepalen dat hij moet stoppen met blowen. Ja, als hij er aan onderdoor gaat dan kan je er uiteraard wel wat van zeggen, maar elke avond een jointje of 2 terwijl hij goed functioneert, een baan heeft en overdag gewoon zonder problemen de deur uitgaat zou ik niet problematisch vinden. Vind je dit wel een probleem, dan pak je je spullen en zoek je iemand die een andere uitlaatklep heeft.



Asjeblieft zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 28 maart 2017 @ 14:05:

Het scheelt dat hij, zoals ik het lees, iedere avond 1 of 2 jointjes rookt maar overdag verder niet? Is nog wel te overzien toch. Het is wel op zijn minst een soort van verslaving. hij zal er alleen maar mee stoppen als hij daar achter staat. Als hij het niet honderd procent wil dan zal het niet gebeuren en als je blijft pushen zal hij het eerder stiekem doen en erover liegen.

Wat vind je er het vervelendste aan dat hij 's avonds die jointjes rookt? Vind je het niet fijn als hij stoned is of vind je het stinken of vind je gewoon het idee dat hij het iedere dag doet niet fijn. Wanneer je weet waarom je er een probleem mee hebt dan kun je wellicht compromis met hem sluiten totdat hij er zelf klaar voor is om te stoppen.Hij heeft een eigen bedrijf dus hij kan niet overdag roken, als hij vrij heeft rookt hij. Hij vertelde me eergisteren te gaan stoppen, is hem niet gelukt en hij zegt ook dat hij het er moeilijk mee heeft. Vroeg hij vandaag of we cola hadden want hij wilde een baco maken. Toen dacht ik echt we gaan toch geen alcohol verslaving creeeren ipv die joint verslaving. De reden waarom ik het haat is omdat hij vaak spelenderwijs probeert dat ik meerook, blaast hij het in mijn gezicht ofzo en ik slaap er alleen maar van. Ik ben chronisch ziek, ik wil niet slapen, ik wil juist fit zijn. Ik zou een moord doen om altijd fit te zijn zoals hij. Ten tweede gaat er 300/400 euro per maand op aan joints. belachelijk vooral omdat we in de winter heel veel stress hebben gehad over geld en hij een nieuwe auto nodig had voor zijn werk maar daar geen geld voor had. Dus op lening gekocht. Nou rook een 8mnd niet (hij rookt ook nog 1,5 tot 2 pakjes sigaretten per dag) en hij had een auto gehad van 8000 euro (hebben 2000 betaald, 6000 geleend). Maar de irritantste reden is dat hij geen seks meer wil. Rook maar eens 2/3 joints als je thuis komt. Dan ben je zo gaar dat je alleen maar wilt liggen en uiteindelijk wilt slapen. Uhh wat heb ik dan nog aan hem? Het leven bestaat toch niet alleen uit werken en roken en wat tv kijken? We hebben nu gemiddeld eens per 6 weken seks!!! Word er helemaal gek van
Alle reacties Link kopieren
quote:Turdidae schreef op 28 maart 2017 @ 15:48:

Het is NIET aan jou om maar doodleuk te bepalen dat hij moet stoppen met blowen. Ja, als hij er aan onderdoor gaat dan kan je er uiteraard wel wat van zeggen, maar elke avond een jointje of 2 terwijl hij goed functioneert, een baan heeft en overdag gewoon zonder problemen de deur uitgaat zou ik niet problematisch vinden. Vind je dit wel een probleem, dan pak je je spullen en zoek je iemand die een andere uitlaatklep heeft.



Asjeblieft zeg.Je doet alsof er nog 20 andere mannen op de wereld zijn die geweldig zijn? Hierboven heb ik al geschreven waarom ik zijn verslaving haat. Daarboven op heb ik nu 7 relaties gehad waarvan ik maar voor 2 man eigenlijk echt extreem veel gevoelens heb gehad. Hij en mijn ex toen ik 18 was. Ik word gewoon niet snel zo verliefd op iemand. Heb zoveel gedate. Had soms 3 dates op een week. Ik word niet snel verliefd en iemand die ik dan echt leuk vind buiten zijn verslaving om geef ik dan niet zo snel op. Kan ik mij nog gigantisch ergeren aan zijn verslaving niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tjahoezouikheten schreef op 05 april 2017 @ 23:43:

[...]





Hij heeft een eigen bedrijf dus hij kan niet overdag roken, als hij vrij heeft rookt hij. Hij vertelde me eergisteren te gaan stoppen, is hem niet gelukt en hij zegt ook dat hij het er moeilijk mee heeft. Vroeg hij vandaag of we cola hadden want hij wilde een baco maken. Toen dacht ik echt we gaan toch geen alcohol verslaving creeeren ipv die joint verslaving. De reden waarom ik het haat is omdat hij vaak spelenderwijs probeert dat ik meerook, blaast hij het in mijn gezicht ofzo en ik slaap er alleen maar van. Ik ben chronisch ziek, ik wil niet slapen, ik wil juist fit zijn. Ik zou een moord doen om altijd fit te zijn zoals hij. Ten tweede gaat er 300/400 euro per maand op aan joints. belachelijk vooral omdat we in de winter heel veel stress hebben gehad over geld en hij een nieuwe auto nodig had voor zijn werk maar daar geen geld voor had. Dus op lening gekocht. Nou rook een 8mnd niet (hij rookt ook nog 1,5 tot 2 pakjes sigaretten per dag) en hij had een auto gehad van 8000 euro (hebben 2000 betaald, 6000 geleend). Maar de irritantste reden is dat hij geen seks meer wil. Rook maar eens 2/3 joints als je thuis komt. Dan ben je zo gaar dat je alleen maar wilt liggen en uiteindelijk wilt slapen. Uhh wat heb ik dan nog aan hem? Het leven bestaat toch niet alleen uit werken en roken en wat tv kijken? We hebben nu gemiddeld eens per 6 weken seks!!! Word er helemaal gek van



Ik herhaal mezelf nog maar eens:

En jij blijft bij deze geweldige man omdat?



Je woont nog maar een paar maanden samen en nu irriteer je je al mateloos aan zijn gedrag en zijn niets doen. Jij kunt hem niet veranderen en hij gaat niet veranderen. Kies voor jezelf want dit wordt hem niet.
Ik zou er geen zin in hebben, voor mij zou dit het einde van de relatie betekenen
Alle reacties Link kopieren
Zou voor mij ook einde verhaal zijn zodra ik het zou weten.

Absoluut zou ik er geen zin in hebben.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Typisch gedrag van een verslaafde. Hij wil niet stoppen, ziet de noodzaak er niet van in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven