Vrijgezel

27-03-2017 01:18 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo......

Ik ben inmiddels ruim 12 jaar vrijgezel. Mijn laatste relatie dateerd uit mijn studententijd en 'telt' eigenlijk niet, vind ik zelf. In de loop der jaren zijn er wel dates geweest, maar met name trek ik mannen aan die al een relatie hebben.



Het laatste jaar heb ik veel veranderd, ben flink afgevallen en veel blijer met mezelf. Altijd gedacht hebbende dat dit het tovermiddel zou zijn voor een leuke man, is het nog niet gelukt die te vinden, alhoewel ik erg m'n best doe. In mijn omgeving is werkelijk iedereen gesetteld en ik raak zo langzamerhand gedeprimeerd van het feit dat het niet lukt. Van Begrippen als 'happy single' en 'je wilt te graag' en 'je bent te selectief' raak ik nogal in de war.....



Ik heb niet echt een concrete vraag maar zoek eigenlijk naar gelijkgestemden en wellicht de gouden tip :)!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat je blij bent met jezelf. Dat is het belangrijkst. Ik zou niet teveel om je heen kijken na je vrienden en zeker niet op zoek zijn want vaak komt het wanneer je niet op zoek bent.. jou tijd komt wel! En als je aan daten toe bent en nieuwe mannen wilt ontmoeten ga dan gezellig op stap etc.
Ben JIJ happy? Zit JIJ lekker in je velletje?

Ben je afgevallen voor jezelf, of omdat je dacht dat dat nodig was voor een ander?

(hint; meestal werkt het niet zo daverend voor een ander, dat straal je toch ook weer uit, al dan niet onbewust, als je bot vangt)

Dat was voor mij namelijk het keerpunt.



Ik ben in een heel turbulente periode, in korte tijd veel afgevallen. Was weliswaar niet de bedoeling, maar het gebeurde wel.

Happy was ik niet, en dat straalde ik ook uit.

Naderhand raakte ik in rustiger vaarwater. Ik klom uit die spreekwoordelijke put zeg maar. Alles zag er weer wat leuker uit,

het zonnetje straaltje helderder, nou ja, pluk wat cliches uit de kast, ze zullen vast passen.

Afijn, punt was, ik zat lekkerder in m'n vel. Ik straalde dat ook uit. Ik was happy en had lol. En dat trok de interesse van anderen. En zo ook, pardoes van die

ene leuke snuiter.

Inmiddels houden die leuke snuiter en ik het al 10 jaar vol. Het kan, zelfs zonder het te willen of op zoek te zijn.



Misschien kun je je eerst focussen op jezelf. Een ander kan je niet gelukkig maken. Dat is aan jezelf.

Een ander kan daar slechts aan toevoegen...
Alle reacties Link kopieren
Het is dubbel. Aan de ene kant helpt het om happy met jezelf te zijn en niet te serieus op zoek te zijn, aan de andere kant kun je wel kansen creëren, zeker als je een vaste kennissenkring hebt. In je studententijd kom je vanzelf heel veel nieuwe mensen tegen, vaak single. Als je eenmaal werkt gaat dat niet meer zo makkelijk. Sowieso fijn dat je nu wat beter in je vel zit, en ja dat helpt! Nu de deur uit, en stappen, of een singles reis / activiteit.. of misschien is speeddaten / internet daten iets voor jou. Zoek maar eens, er zijn verschillende mogelijkheden.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Vaak komt het als je niet op zoek bent.... echt weer zo'n onzinadvies. Laat me raden, je zit zelf al jaren in een relatie? Het lijkt me wel zinvol om op zoek te gaan. Ze komen natuurlijk niet aanbellen. Zeker niet na je 30e. Dus TO ga internetdaten etc.quote:Anoniempje-1995 schreef op 27 maart 2017 @ 01:34:

Fijn om te horen dat je blij bent met jezelf. Dat is het belangrijkst. Ik zou niet teveel om je heen kijken na je vrienden en zeker niet op zoek zijn want vaak komt het wanneer je niet op zoek bent.. jou tijd komt wel! En als je aan daten toe bent en nieuwe mannen wilt ontmoeten ga dan gezellig op stap etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 27 maart 2017 @ 05:58:

Vaak komt het als je niet op zoek bent.... echt weer zo'n onzinadvies. Laat me raden, je zit zelf al jaren in een relatie? Het lijkt me wel zinvol om op zoek te gaan. Ze komen natuurlijk niet aanbellen. Zeker niet na je 30e. Dus TO ga internetdaten etc.





[...]

Dit dus. En helaas weet je ook gewoon niet zeker dat "hij vanzelf wel langskomt". Ik snap ook niet waarom mensen dat altijd zeggen? Denken ze echt dat er voor ieder potje een dekseltje is? Het kan ook gebeuren dat er niemand langskomt, of dat je er echt (veel) moeite voor moet doen. Hij staat echt niet opeens voor de deur als je het niet verwacht hoor. Soms zou het fijn zijn als mensen dit zouden erkennen.
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 13:45
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In eerste plaats is het gewoon al erg belangrijk dat jij vooral jouw ding doet. Doe met vriendinnen wat jij leuk vindt, doe dingen die jou gelukkig maken. Ontdek je hobby's en interesses. Gewoon in 't algemeen: goed voor jezelf zorgen :-).



Maar puur enkel en alleen daarmee gaat er niet ineens een man voor je neus opdagen die de man van je dromen blijkt te zijn. Zou kunnen, maar de kans is klein :-). Zorg er ook voor dat je kansen creëert om te daten. Ga eens speed daten, ga op Tinder etc,.. Maar probeer er wel relaxt in te blijven :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 27 maart 2017 @ 06:05:

[...]



Dit dus. En helaas weet je ook gewoon niet zeker dat "hij vanzelf wel langskomt". Ik snap ook niet waarom mensen dat altijd zeggen? Denken ze echt dat er voor ieder potje een dekseltje is? Het kan ook gebeuren dat er niemand langskomt, of dat je er echt (veel) moeite voor moet doen. Hij staat echt niet opeens voor de deur als je het niet verwacht hoor. Soms zou het fijn zijn als mensen dit zouden erkennen.Geen kansen in je sociale kring of werk...zonder voldoende gelegenheid moet je echt wel in actie komen. Ik heb mijn vrouw in de supermarkt aangesproken dus voor haar stond er inderdaad ineens iemand op de stoep en ze heeft er niet extra goed voor in haar vel hoeven zitten. Ze was net zo kansloos single dus dat kwam goed uit!
Ga op tinder. Eerst eens daten. Oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Geen Tinder, te vrijblijvende karakters vaak. Betaalde sites werkten voor mij vaak beter, ken ik m'n huidige vriendin ook van. De andere partij is dan meestal ook iets serieuzer ingesteld namelijk. Verder: wees eerst happy zonder partner. Een partner moet jouw geluk niet maken, maar moet het aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die zoveel kritiek hebben op mijn advies. Wij allen geven advies, zij mag zij zelf weten wat zij volgt en wat niet.



Jullie zijn niet verplicht te reageren op mijn advies.



En ja ik zit inderdaad in een relatie. En ja het kwam op het moment dat ik het HELEMAAL NIET wou zelfs! en vaak hoor ik dat ook.



Niet iedereen die gaat forceren en hard opzoek gaat vind liefde. Ja je vind mannen waar je mee date maar zij is misschien wel op zoek naar meer dan alleen daten.



Dus voor iedereen is het anders. De 1 krijgt het onverwachts en de ander die vind het op andere manieren zoals op social media etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniempje-1995 schreef op 27 maart 2017 @ 09:03:

Voor de mensen die zoveel kritiek hebben op mijn advies. Wij allen geven advies, zij mag zij zelf weten wat zij volgt en wat niet.



Jullie zijn niet verplicht te reageren op mijn advies.



En ja ik zit inderdaad in een relatie. En ja het kwam op het moment dat ik het HELEMAAL NIET wou zelfs! en vaak hoor ik dat ook.



Niet iedereen die gaat forceren en hard opzoek gaat vind liefde. Ja je vind mannen waar je mee date maar zij is misschien wel op zoek naar meer dan alleen daten.



Dus voor iedereen is het anders. De 1 krijgt het onverwachts en de ander die vind het op andere manieren zoals op social media etc. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:mrorange schreef op 27 maart 2017 @ 08:37:

Geen Tinder, te vrijblijvende karakters vaak. Betaalde sites werkten voor mij vaak beter, ken ik m'n huidige vriendin ook van. De andere partij is dan meestal ook iets serieuzer ingesteld namelijk. Verder: wees eerst happy zonder partner. Een partner moet jouw geluk niet maken, maar moet het aanvullen.



Hier zit wel iets in, je moet een beetje kijken wat het beste aansluit bij wat jij exact wil.



Ik wou graag nieuwe mannen leren kennen, maar zonder meteen de verwachtingen van een relatie. Ik wou gewoon eens een drankje gaan doen en dan wel zien hoe het verder loopt. Moest er een relatie uit komen, ok, maar bleef het gewoon bij een drankje of eventueel iets just for fun moest er echt dat soort klik zijn dan ook ok. Ik was dus niet 'wanhopig' op zoek. En voor mij was Tinder de beste keuze. Heb tijdens dat ik 1,5 jaar vrijgezel was veel leuke dates gehad. En uiteindelijk mijn huidige vriend leren kennen met wie ik over 2 weken ga samenwonen :D.



Ik ben ook even op een betalende website geweest maar dat was niet mijn ding. Voor mij (wss omdat ik mij redelijk vrijblijvend instelde) kwamen die mannen te wanhopig over. Daar waar ik de mentaliteit had van eerst elkaar leren kennen en ik merk het wel of de klik er is of niet, merkte je dat die mannen echt heel erg gericht op een relatie waren, maar in die mate dat ik het idee had van wil je nu de eerste de beste?



En mss een beetje oppervlakkig maar ik vond persoonlijk op Tinder ook veel meer knap volk zitten van rond mijn leeftijd (ik hecht denk ik wel meer waarde aan uiterlijk dan de gemiddelde mens, oppervlakkig.. I know). Op de betaalde datingsite zaten meer al iets oudere mannen. Niet echt superveel mannen van tussen de 25/30 jaar. Kan ook zijn dat ik op de verkeerde datingsite had gegokt natuurlijk :D.
Alle reacties Link kopieren
quote:DropItLikeASquat schreef op 27 maart 2017 @ 09:13:

[...]





Hier zit wel iets in, je moet een beetje kijken wat het beste aansluit bij wat jij exact wil.



Ik wou graag nieuwe mannen leren kennen, maar zonder meteen de verwachtingen van een relatie. Ik wou gewoon eens een drankje gaan doen en dan wel zien hoe het verder loopt. Moest er een relatie uit komen, ok, maar bleef het gewoon bij een drankje of eventueel iets just for fun moest er echt dat soort klik zijn dan ook ok. Ik was dus niet 'wanhopig' op zoek. En voor mij was Tinder de beste keuze. Heb tijdens dat ik 1,5 jaar vrijgezel was veel leuke dates gehad. En uiteindelijk mijn huidige vriend leren kennen met wie ik over 2 weken ga samenwonen :D.



Ik ben ook even op een betalende website geweest maar dat was niet mijn ding. Voor mij (wss omdat ik mij redelijk vrijblijvend instelde) kwamen die mannen te wanhopig over. Daar waar ik de mentaliteit had van eerst elkaar leren kennen en ik merk het wel of de klik er is of niet, merkte je dat die mannen echt heel erg gericht op een relatie waren, maar in die mate dat ik het idee had van wil je nu de eerste de beste?



En mss een beetje oppervlakkig maar ik vond persoonlijk op Tinder ook veel meer knap volk zitten van rond mijn leeftijd (ik hecht denk ik wel meer waarde aan uiterlijk dan de gemiddelde mens, oppervlakkig.. I know). Op de betaalde datingsite zaten meer al iets oudere mannen. Niet echt superveel mannen van tussen de 25/30 jaar. Kan ook zijn dat ik op de verkeerde datingsite had gegokt natuurlijk :D.Dat klopt, op Tinder zaten ook veel meer knappe vrouwen. Al was Lexa ook prima qua looks... bepaal vooral zelf wat je wil inderdaad. Gewoon casual en vrijblijvend daten helpt ook, dan haal je de druk van de ketel. Gewoon een leuke avond hebben en prima. Geef wel helder je grenzen aan (voor het geval je geen one night stands wil)
quote:Anoniempje-1995 schreef op 27 maart 2017 @ 09:03:

Voor de mensen die zoveel kritiek hebben op mijn advies. Wij allen geven advies, zij mag zij zelf weten wat zij volgt en wat niet.



Jullie zijn niet verplicht te reageren op mijn advies.



En ja ik zit inderdaad in een relatie. En ja het kwam op het moment dat ik het HELEMAAL NIET wou zelfs! en vaak hoor ik dat ook.



Niet iedereen die gaat forceren en hard opzoek gaat vind liefde. Ja je vind mannen waar je mee date maar zij is misschien wel op zoek naar meer dan alleen daten.



Dus voor iedereen is het anders. De 1 krijgt het onverwachts en de ander die vind het op andere manieren zoals op social media etc.Er staan 13 reacties, ik zie geen mensen die zoveel kritiek hebben op jouw advies. Misschien eentje.... Quote die en doe niet zo dramatisch. Gaat het wel lekker in je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 27 maart 2017 @ 09:20:

[...]





Er staan 13 reacties, ik zie geen mensen die zoveel kritiek hebben op jouw advies. Misschien eentje.... Quote die en doe niet zo dramatisch. Gaat het wel lekker in je hoofd?Ja gaat het lekker in jou hoofd dat je zo praat tegen een vreemde of niet? Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Iemand die heel geforceerd op zoek is naar een relatie schrikt vaak af (en ja, dit straal je uit op een (tinder)date). Met 'niet forceren, hij komt vanzelf op je pad' wordt niet bedoeld dat je thuis op de bank moet zitten wachten op de deurbel. Het betekent: ga leuke dingen doen, ga de kroeg in met vriendinnen, volg die gratis proeflessen salsadansen, ga wandelen in het park, ga sporten, kijk op www.meetup.com en zoek een activiteit die je leuk vindt, ga naar concerten, kook- of cocktailworkshops, etcetc. Gewoon dingen die jij leuk vindt om te doen. Je wordt er happy van en ja, je komt die ene man dan echt wel een keer tegen.



Ik zeg niet dat je nu altijd thuis zit, maar het kan vast en zeker altijd meer
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf al 6 jaar alleen. En zou nu wel weer een leuke relatie willen. Ik vind bepaalde adviezen gewoon dooddoeners. De afgelopen jaren ben ik erg.happy single geweest: blij met mezelf en niet op zoek. Nou, niemand hoor....



Ik denk dat t ook een kwestie van geluk hebben is. En niet op iedereen past een dekseltje. Om over mezelf te spreken; ik ben geen doorsnee persoon. Ik ben nogal druk (veel praten etc) erg onafhankelijk (alleen op stap etc) en al meerdere keren alleen op reis geweest. Ik wil niet arrogant overkomen, maar ik vind veel mannen erg 'gewoontjes'. Ik ben geen doorsnee persoon en dat wil ik dus ook niet bij een partner.
Alle reacties Link kopieren
@sidhe eens dat sommige types afschrikken die wat "wanhopig" op zoek zijn. Maar verder is 'op zoek zijn' wel een subjectief begrip.

Ik ben zelf ook wel op zoek. Ik sta open voor een relatie en ben actief op datingsites.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook prima daten via datingsites, maar mijn advies zou dan wel zijn om als doel 'een leuke date' te hebben en niet 'de partner voor de rest van je leven' te vinden. Als de date leuk genoeg is, volgt vanzelf een volgende. En een volgende.... etc.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Eens met mick87. Al die zogenaamde adviezen zijn onzin. Natuurlijk ben je op je leukst als je lekker in je vel zit en niet op zoek bent, maar het is niet waar dat als je niet aan deze eisen voldoet, je een veel kleinere kans maakt op een relatie.

Soms heb je gewoon de pech dat je niemand tegenkomt. Ik heb hetzelfde probleem als mick87, ik heb zelf veel alleen gedaan in mijn leven en ik verwacht dus dat de mannen die ik tegenkom ook wat meer diepgang hebben.



Mijn advies zou zijn, laat de focus op het vinden van een partner los en maak je leven leuk en zoals jij het wilt. Je zult dan zeker niet ineens wel iemand tegenkomen, maar het maakt je leven een stuk leuker! Een relatie is ook niet zaligmakend.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je herkent wat ik schrijf tweenie. Ik voel me soms toch een vreemde eend in de bijt. Maar het is gewoon zo. Ik ben erg zelfstandig en onafhankelijk. En vraag me daardoor wel eens af of ik nog iemand tegen ga komen die dat kan handelen. En bovendien: of ik iemand tegenkom waarvoor ik een deel van mijn vrijheid kan en wil opgeven.
Alle reacties Link kopieren
LAT-relatie biedt dan mogelijk uitkomst...
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 13:46
98.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven