Jouw favoriete salade

26-03-2017 21:18 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ontzettend van salades, maar ben volledig inspiratieloos. Uiteindelijk maak ik vaak dezelfde salades terwijl ik praktisch alles lekker vind en dus graag wat meer wil variëren.

Wat ik nu vaak maak is:

- sla, paprika, cherrytomaatjes, komkommer, feta

- witlof met appel en sinaasappel en yoghurtdressing (eventueel opgeleukt met noten, kaas, rozijnen)

- peen en bietjes julienne met feta

- caprese



Wat zijn jullie favoriete salade recepten? Ik zou bijvoorbeeld ook graag eens een salade met venkel, knolselderij of iets dergelijks maken.

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Waarom lees ik toch altijd eettopics als ik in bed lig. Zo niet handig
Alle reacties Link kopieren
Bleekselderij gerookte kip appel peper zout citroensap mayo



Granny Smith witte kool ui mayo/yoghurt peer zout



Rucola rauwe ham mozarella tomaatjes olijfolie peper zout



Veldsla frambozen scampis of roze garnalen gebakken met chilipepers met olijfolie en rode ui
Alle reacties Link kopieren
Salade met venkel, sla (veldsla of eikenbladmelange ofzo) witlof, appel, nootjes (walnoten, amandelen net wat je lekker vindt) en een dressing van olijfolie+citroensap+italiaanse kruiden. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Olijven en pijnboompitten ontbreken bij mij in ieder geval nooit.

Voor de rest kijk ik wat ik in koelkast heb liggen, geen vast recepten dus.
Alle reacties Link kopieren
Cous cous salade met (....)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2017 22:48
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He spammert ga eens weg.
T o

Tvp dus
Alle reacties Link kopieren
Ik lig al op bed en wil nu salade gaan eten

Mijn favoriet: ijsbergsla, appel, bleekselderij en kipfilet en een klein beetje yoghurtdressing
Couscous wellen in groentebouillon.

Rode paprika, feta, rucola toevoegen. De gewelde couscous aanmaken met wat balsamicoazijn en olijfolie.

Is voor mij meer een maaltijdsalade maar écht mijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Veldsla met avocado, mozzarella/feta/andere witte kaas en walnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ijsbergsla, (rode) druiven, feta, noten en rozijnen, walnootolie als dressing

Groene sla met gerookte eendenborst, walnoten, gepofte knoflook en walnootolie

Geraspte knolselderij, wortel en komkommer met gembersiroop (snoepsla Heet dat hier, kinderen zijn er dol op)

Geraspte winterwortel, rozijnen en pistache door griekse yoghurt met kardemom en komijn

Bladsla, geraspte komkommer, blokjes aardappel, hardgekookt ei met een sausje van in olie gefruite sambal met geraspte kemirienoten en trassi aangemaakt met azijn.
Alle reacties Link kopieren
Mmmmm wat staan hier super veel " lijkt me lekker" salades tussen!! :-)

Ik ga er zeker enkele proberen
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:Lucylucille schreef op 26 maart 2017 @ 21:52:

[...]





Al deze salades kan je toch ook als maaltijd eten? Eventueel met toevoeging van ei, vlees of vis, of gewoon een grotere portieJa, zeker dat is ook zo. Zou inderdaad bij de een wat meer eiwitten doen zodat je voller zit. Ik eet ze zelf ook regelmatig met alleen een stukje vlees als ik een lichte maaltijd wil eten (met een grotere portie).
Bedenk me er nog 2, in de categorie lauwwarme salade:

Kleine stukjes kort gekookte broccoli, uitgebakken spekjes en sausje van knoflook, mosterd en olie en witte wijn azijn.



En, deze post ik in alle topics over eettips waar het maar kan, omdat dit zoooooo lekker is:

Zoete aardappel uit de oven met geitenkaas, gebakken bosui, chili peper, verse vijgen en dikke balsamico stroop. Recept



Als je dit gerecht (Ottolenghi recept) bij vlees doet ben je klaar, je hebt geen andere vorm van koolhydraten nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog een paar lekkere:

- veldsla met avocado, frambozen, gekarameliseerde walnoten en dressing (receptje van ah)

- bleekselderij met avocado en mais en peper en zout

- veldsla met meloen, parmaham en geitenkaas/feta

- watermeloen, feta, munt of basilicum

- tortillachips, avocado, mais, cherrytomaatjes, kaasblokjes

- verse vijgen, mozzarella, sla, balsamico
Alle reacties Link kopieren
Bladsla, puntpaprika, kiemen, vegetarische biefstukreepjes en sesamdressing van johnnie boer. Even een lekker andere smaak!
Alle reacties Link kopieren
Rauwe Witlof met geprakte blauwschimmelkaas. Kwark met mayo, zout, peper, beetje azijn en wat honing mengen en erover. Meer heeft het echt niet nodig
Pessimist tot in de kist
Alle reacties Link kopieren
Avocado

Tomaat

Komkommer

Mais

Sla mix

Feta of geitenkaas of mozerella

Gekookt ei

Pijnboompitten
Alle reacties Link kopieren
quote:pocas schreef op 27 maart 2017 @ 08:15:

Bedenk me er nog 2, in de categorie lauwwarme salade:

Kleine stukjes gerookte broccoli, uitgebakken spekjes en sausje van knoflook, mosterd en olie en witte wijn azijn.



En, deze post ik in alle topics over eettips waar het maar kan, omdat dit zoooooo lekker is:

Zoete aardappel uit de oven met geitenkaas, gebakken bosui, chili peper, verse vijgen en dikke balsamico stroop. Recept



Als je dit gerecht (Ottolenghi recept) bij vlees doet ben je klaar, je hebt geen andere vorm van koolhydraten nodig.Que? Bedoel je misschien gekookt?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:AeonOfWinter schreef op 27 maart 2017 @ 12:58:

[...]





Que? Bedoel je misschien gekookt? Oh oeps gekookt ja, ik ga het aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van koude salades maar niet van sla.. mijn favoriet is een quinoasalade.



Quinoa (Die vanZonnatura is al gekookt en met de smaak tomaat-olijf - lekker veel smaak en snel kaar)

Hier doe ik doorheen, tomaat/komkommer/gebakken courgette en fetakaas.



Je kan er nog wat noten of kip doorheen doen, eigenlijk kan alles, heel snel klaar maar zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Venkel, sinaasappel, zwarte olijven, rode ui, olijfolie, versgeperst sinaasappelsap, munt.



Knolselderij geraspt of in kleine stukjes, appel, rozijnen, walnoot, mayonaise, yoghurt, citroen- of sinaasappelsap, zout, peper.



Bleekselderij, mais, jongbelegen kaas, mayonaise, yoghurt, knoflook, groene kruiden naar smaak.



Sperziebonen geblanceerd en iets kleiner gesneden, ui, knoflook, peterselie, mayonaise, yoghurt, citroenrasp, beetje mosterd, suiker, peper, zout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven