Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een nieuw huisje NM1717...



Ook hier genieten we lekker van de zon!! Je krijgt er gelijk meer engerie van!



Hier is de vruchtbare dagen begonnen .. deze dagen even flink klussen.. merk wel aan mezelf dat ik er rustiger in sta dan als de vorige maand.. ben k wel blij van..
Allemaal een fijn weekend gehad? Leuk NM1717, een nieuw huisje. Handig ook met de kleine dadelijk mocht het zo ver zijn.



De zon heeft me goed gedaan. Mijn menstruatie is dit weekend EINDELIJK op gang gekomen. Ben nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld werd. Die onduidelijkheid, verschrikkelijk!



Mijn NOD zal zijn rond 25 april. Wil je de ronde gewoon op 4 laten staan? Ik tel deze ronde niet mee, omdat ik niet eens wist wanneer en of ik een eisprong had.



Mellala, hoe gaat het bij jou? Wanneer is je echo?
Alle reacties Link kopieren
Fijn NM! Leuk vooruitzicht!

Silent,ook voor jou dus goed nieuws. Hopelijk is de komende ronde regelmatiger!

Viva, zelf ook genoten van de zon?

Dingetje, kreeg je commentaar?



Hier is het aftellen, 102 dagen (incl vrije dagen en weekenden) en het project is voorbij. Mn leidinggevende zei: "We gaan die dag de champagne laten knallen..mits het nog kan!" (zij weet er vanaf) En nog 17 dagen voor het voor ons echt gaat beginnen. Gisteren zei vriendlief nog dat hij hoopt dat het snel raak is omdat ik al van nature erg weinig (lees: geen) geduld heb

Op het moment drink ik even een paar weken totaal geen alchol, door de medicijnafbouw wil ik het lichaam alle kans geven zichzelf te cleanen zeg maar. Zegt de vriend waar we dit weekend waren: Nu kom je er nog mee weg, maar wat wordt je smoes over een paar maanden? Tsja, dan heb ik geen smoes maar zeg gewoon wat er aan de hand is. Mooi om te zien hoe verbaasd hij reageerde, ik kan dat dan echt niet stil houden. Men weet dat ik wel van een wijntje houd

Verder geen nieuws, ook genoten van het weer dit weekend, heel bewust dingen gegeten die hopelijk straks niet meer "mogen".

Fijne werkdag dames!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Spannend, Ananae! Het aftellen is begonnen.

Silentstorm, fijn dat de menstruatie eindelijk is doorgebroken. Nu kun je over een aantal dagen weer fris aan een nieuwe ronde beginnen.



Hier is alles goed. Afgelopen weekend lekker genoten van het weer.
Alle reacties Link kopieren
Oh SilentStorm ik ben zo blij voor jou! Ik ga de tabel meteen aanpassen!! Ik zou je bijna feliciteren met je menstruatie haha
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm wat fijn dat die eindelijk is door gebroken!



Nou k dacht morgen of woensdag me eiersprong te hebben.. maar k kreeg hem vanmiddag..(kan hem altijd voelen) helaas alleen gisteren geklust.. mijn NOD kan op 9 april gezet worden.
Alle reacties Link kopieren
Jeeej Silentstorm eindelijk!



Leuk ananee, eindelijk beginnen tenminste kan me voorstellen dat dat dan even zo voelt..



Jammer nelle89, maar je weet het nooit geloof dat het 7 dagen kan overleven.. hoeft er maar 1tje enthousiast te zijn Haha!
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben afgelopen week alleen gister geklust dus heb er niet zo heel veel vertrouwen in... maar vanavond nog maar even voor de zekerheid...
Alle reacties Link kopieren
Mellala hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
NM1717 weten jullie al wanneer jullie de sleutel krijgen en kunnen gaan klussen? Fijn vooruit zich lekker kunnen dagdromen hoe je de babykamer inricht en welke kamer de babykamer komt. Of doe je dat niet? Soms kan k bij de kamer gaan staan en helemaal bedenken hoe k her graag zou willen hebben meer meiden dat?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat heb ik totaal niet.

ik heb meer het gevoel van: Shit, dadelijk een kamer minder. Welke kan ik missen. Haha.

Wij hebben alle kamers in gebruik.



@ Nm1717 Hoe gaat het bij jouw? Wij hebben komend weekend weer Nod.



Ikzelf denk dat het deze maand niet raak is. Maar ja, je weet natuurlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
ALS we de woning krijgen dan is het ongeveer 7 juni. Vanavond gaan we even kijken. En dan is het wachten of de woningbouw alles goed keurt! Met het inrichten van de kamer wacht ik nog even haha. Ik ben wispelturig dus wil toch elke week iets anders.



Ik verwacht maandag mijn nod.. vorige maand was het 1 dag te laat. Dus het zou ook zomaar dinsdag kunnen zijn. Spannend. Ben deze maand wel relaxter. Ga er niet vanuit dat ik zwanger ben i.v.m. de blaasontsteking en anti biotica kuur die ik heb gehad
Alle reacties Link kopieren
Echt inrichten wacht k ook wel mee maar soms mag k best even dagdromen Hahaha..



Wel weer spannend en leuk een nieuwe woning.. als het door gaat natuurlijk!



Dames de hoop niet op geven het kan natuurlijk voor jullie er nog steeds in zitten! Ondanks blaasontsteking en de antibiotica!!
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm wat fijn dat je menstruatie weer op gang is!



NM1717 spannend een nieuw huis! Wij hebben afgelopen jaar ook een huis gekocht! Toch wel een leuke maar ook spannende periode!



Ik heb voor mezelf een datum gesteld waarop ik naar de huisarts wil gaan om mijn onregelmatige cyclus te bespreken. Ik kijk het nu nog twee weken aan en dan ga ik (dan heb ik een vrije dag en hoef ik niet moeilijk te doen met werk).
Alle reacties Link kopieren
&vivaforum wanneer moet je weer menstrueren?



Hoe lang is jouw cyclus nu?
Alle reacties Link kopieren
Heb eigenlijk geen idee Nelle. Half januari een echte eerste menstruatie gehad na stoppen pil (heeft half jaar geduurd), daarna na 35 dagen hele lichte bloeding, toen twee keer na 15 dagen weer heel licht maar geen idee of ik dat nu als menstruatie kan zien.. dus cyclus lijkt 160 - 35 - 15 - 15 - ? Of misschien weer een hele lange met tussentijdse bloedingen
Alle reacties Link kopieren
En jouw huisarts deed moeilijk? Dat je nog niet langs mag komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me herinneren dat me schoonzus na het stoppen met de pil na half jaar ook nog niet ongesteld werd. Die werd gelijk door gestuurd naar gyn..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb gebeld toen mijn menstruatie vijf maanden uitbleef maar moest dit een jaar de tijd geven.. als het na een jaar nog niet op gang was mocht ik nog een keer bellen. Maar ik lees en hoor (nu dus ook. van jou Nelle) dat er heel veel mensen met zoveel onregelmatigheid toch eerder worden doorgestuurd. Dus ik ga me deze keer niet weer zomaar weg laten sturen (zeg ik nu heel stoer, maar vind dat soort dingen wel moeilijk).
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het trouwens bij jouw schoonzus uiteindelijk gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Zij moest eerst voor 2 maand gaan tempen om te kijken of ze een eisprong had. Deze had zij toen niet.. toen moest ze hormonen spuiten en iui behandeling hieruit is een prachtige dochter gekomen . Na die tijd heeft ze voor 2 jaar weer de pil geslikt en toen gestopt omdat ze graag een 2de wouden en binnen half jaar was ze natuurlijk zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat dit soort dingen moeilijk is... maar zou echt voor jezelf opkomen.. deze onzekerheid is ook niet fijn ja..
Alle reacties Link kopieren
Je moet het gewoon een beetje aandikken. Gewoon zeggen dat het mentaal wel zwaar voor je is en dat je je onzeker voelt door dit alles. Dat je een grote kinderwens hebt en je partner al 30 is. Dat je niet de medische molen in wilt maar dat je voor je eigen geruststelling gewoon even langs de gynaecoloog wilt om een echo te maken om te kijken of alles goed is. Als de huisarts hier echt niet mee akkoord wil gaan zou ik zelf de afdeling gynaecologie bellen het verhaal uitleggen en zeggen dat je huisarts geen verwijsbrief wilt sturen (bij mij duurde het dik 2 maanden voor ik terecht kon). Vaak zijn de mensen op de afdeling gynaecologie iets meelevender dan de huisartsen tegenwoordig. Wellicht kunnen zij iets voor je regelen
Alle reacties Link kopieren
Off topic! Wij hebben de woning gekregen!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat een superleuk nieuws!
Een baksteen is nooit alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven