Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
Boulu succes vandaag met de scratch! En dan weer bijna beginnen met prikken. Denk erg fijn om (eindelijk?) weer te beginnen aan een nieuwe kans op weg naar jullie kindje.



Flip succes vandaag!



Abusu ook veel succes vandaag! Ik duim voor je dat het qua pijn meevalt en dat de poliep nu eindelijk echt verwijderd wordt.



Lekker freexx even wat minder met het traject bezig.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Nemo, wat fantastisch!! Fijn!! Dus dat bloed was een goed teken! Nu even afwachten hoe hoog je HCG waarde is . Spannend hoor.



Dankjewel meiden, komt goed denk ik straks!
Alle reacties Link kopieren
quote:nemoo schreef op 27 maart 2017 @ 08:28:

Ik kan het niet geloven maar ik had vanmorgen toch echt een positieve test in mijn handen!! yes
Alle reacties Link kopieren
Woehoe Nemoo!!!!!! gefeliciteerd!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nemoo gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Tnx dames!! Spannend he!



Heel veel succes vandaag Boulu.



Ook jij heel veel succes Flipje!



Hopelijk valt de pijn mee Abusu en dat het nu helemaal verwijderd wordt!
Hoera Nemoo!! Gefeliciteerd!



Laat het het begin zin van een vloed aan goed nieuws hier!



succes vandaag flipje en abusu!
Alle reacties Link kopieren
Oh my, ego-post..

Ik zit helemaal te shaken hier, de terugplaatsing GAAT DOOR!

Om 14:15 zit ik weer bij het bekende aquarium.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat super Flipje!
Alle reacties Link kopieren
Nemoo, wat fijn!! Gefeliciteerd !



Jaa Flipje, top!!
Alle reacties Link kopieren
abusu, succes straks. Hopelijk de laatste keer 'gedoe' en straks gewoon een succesvolle ICSI/tp!



boulu, voor jou succes met de scratch



nemoo, YES, gefeliciteerd!!!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde mijn gegevens aanpassen in de tabel maar dat is al gedaan! Topper!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dazzle_ schreef op 27 maart 2017 @ 10:11:

Ik wilde mijn gegevens aanpassen in de tabel maar dat is al gedaan! Topper!

Dazzle_ ik heb veel teveel tekst nodig bij jou in de tabel! Zullen we gewoon afspreken dat je in Gent in 1x zwanger wordt?

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Nemoo, gefeliciteerd!!!



Flipje, jij ook gefeliciteerd en we gaan voor een plakkert!



Abusu, denk aan je vandaag, succes/sterkte en hoop dat de arts de poliep zelf kan verwijderen en je niet meer vertraging oploopt.



Baggal, doe je rustig aan? Je bloeddruk is misschien ook iets te laag voor nu? Af en toe een dropje?



Hier, vrijdag de eerste keer Fostimon moeten prikken. Klaar maken is niet zo heel moeilijk, dus dat gaat prima. Nog niet zo heel veel last van de hormonen, ben wel heel emotioneel, maar dat komt vooral doordat ik een kl*te week achter de rug heb qua werk. Dat was al gebeurd voordat ik überhaupt mocht beginnen met prikken.
Alle reacties Link kopieren
Super goed nieuws Flipje!! Plakken blijft deze!
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik zit even naar het rijtje zwangeren te kijken en ik begin er weer een beetje vrolijk van te worden.



De maanden juni, juli, augustus, september waren zéér magertjes, maar voor oktober, november en hopelijk ook december hebben we gelukkig weer meerdere meiden per maand uitgerekend! De goede flow lijkt eindelijk terug te komen...? En die houden we vast!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat Flip!!
Alle reacties Link kopieren
Happy Monday ladies! Wat goed zeg Flipje!! En 3 keer is scheepsrecht!! Hoop zo dat het goed blijft gaan en je nu je kindje mag ophalen, dat MOET gewoon
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Flip: voor de tabel is de UD nu 9 Oktober en mag in het roze



Overigens zag ik dat Wollentrui weer uit het November topic is... Geen idee waarom.



Fruity: Ik ben vanmorgen extra lang blijven liggen. Voel me wel een beetje dizzy en ben nu onderweg op eigen tempo naar kantoor. Heb vandaag een meeting waar ik niet echt voor wil afzeggen, maar doe het rustig aan... Die kleine is veel belangrijker .



Piene: ben jij straks de volgende op de wachtbank? Woensdag TP!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dat is schrikken Baggal flauwvallen is wel een bekend zwangerschapskwaaltje ivm lagere bloeddruk. Doe idd maar rustig aan, jullie meisje gaat boven het werk.
Alle reacties Link kopieren
jaa baggal ik zou dan de volgende zijn. ben echt beetje zenuwachtig maarja ik kan toch niks veranderen dus moet eigenlijk gewoon afwachten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan he



en jij rustig aan doen hoor. je meisje gaat voor alles



en flipje ook nog even hier dikke
Alle reacties Link kopieren
Nemoo, gefeliciteerd! Wat heerlijk zo'n positieve test. Zullen we het gezegde maar veranderen in "bloed is goed"? Geniet er lekker van!



En baggal, tot de 16 weken neem de bloeddruk af. Overgeven zal daar niet aan meehelpen. Je kunt proberen regelmatig een beetje te eten en vooral zoute dingen, zoals chips en soep. Verder werkt drop en zoethout bloeddruk verhogend, dus dat kan ook helpen. Doe rustig aan, de kleine meid gaat voor alles!
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 27 maart 2017 @ 10:16:

[...]



Dazzle_ ik heb veel teveel tekst nodig bij jou in de tabel! Zullen we gewoon afspreken dat je in Gent in 1x zwanger wordt?

Als dat toch eens waarheid kan worden! Voor nu ben jij ook weer op de goede weg! Ik duim zo hard voor je!
Alle reacties Link kopieren
quote:nemoo schreef op 27 maart 2017 @ 08:28:

Ik kan het niet geloven maar ik had vanmorgen toch echt een positieve test in mijn handen!!



wat ontzettend fijn Nemoo! Gefeliciteerd!



Hopelijk hebben we hiermee de negatieve spiraal doorbroken
WTF?
Alle reacties Link kopieren
@baggal Ook weer zoiets... Bij het VUmc bestaat de termijnecho niet voor IVF en ICSI 'klanten', en wordt volledig uitgegaan van de datum van de punctie/terugplaatsing (oftewel de leeftijd van het embryo). Maar in andere ziekenhuizen wordt dat dus blijkbaar weer anders gedaan. Eén van de vele variaties....

Of komt dat doordat de NHS denkt dat dit een spontane zwangerschap is?



Dat nov. topic is opnieuw gestart met een openbaar account, van wollentrui is er geen slecht bericht geweest dus zal wel geen bericht = goed bericht zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven