Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Oh kijk! Kunstenaars gevangen zetten, het toppunt van een vrije, open democratie!



https://news.artnet.com/a ... o-jail-for-artwork-902015
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 20:36:

Ik vind het ook vreemd dat ik niet op de mooiste plek op aarde woon, ik gaf toch toe. Ik ben hier geboren en getogen en misschien is het antwoord simpelweg dat het niet zo eenvoudig is te verhuizen naar een ander land, want anders was ik allang verhuisd naar Miami of de Malediven. Daar lijkt me veel mooier om te leven dan Nederland en Turkije zelfs.Vreemd dat jij over het lot van anderen wil beschikken. Je stort hen graag in de ellende van Erdogan, maar zelf wil je er niet wonen. Ik vind dat echt bizar.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 21:55:

Ik verafgod niemand en tuurlijk verhuis je niet zomaar naar een land waar alles je beter lijkt. Dat is niet meer dan normaal. Mijn buurman is weg van Canada. Het is me nooit opgekomen aan hem te vragen waarom hij niet verhuisd naar Canada en voor hij vertrekt wel zijn paspoort inlevert. Zoiets vraag je toch niet

Ik vind Zuid-Afrika een mooi land. Maar ik veracht het huidige Zuid-Afrikaanse politieke systeem. Ik wil daar dus niet wonen.



Jij vindt Turkije een mooi land. Maar jij prijst het politieke systeem van Erdogan. Jij wilt daar niet wonen, want dan wordt het duidelijk dat de vrijheid van Erdogan zeer betrekkelijk is. Daar wil jij geen last van hebben. Daarom woon jij niet in Turkije. In Miami heb jij evenmin last van het erdoganisme.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 26 maart 2017 @ 23:10:

[...]



Ik vind Zuid-Afrika een mooi land. Maar ik veracht het huidige Zuid-Afrikaanse politieke systeem. Ik wil daar dus niet wonen.



Jij vindt Turkije een mooi land. Maar jij prijst het politieke systeem van Erdogan. Jij wilt daar niet wonen, want dan wordt het duidelijk dat de vrijheid van Erdogan zeer betrekkelijk is. Daar wil jij geen last van hebben. Daarom woon jij niet in Turkije. In Miami heb jij evenmin last van het erdoganisme.



Dus jij zou morgen voorgoed vertrekken naar Afrika wanneer ook het politieke systeem geweldig zou zijn, omdat je het nou eenmaal een prachtig land vind? Je zou zomaar alles wat je hier hebt opgebouwd achterlaten omdat je het een 1 een prachtig land vind en 2 de regering is ok ?? Zo simpel is het alles achterlaten en verhuizen naar een ander land voor jou? Nou, volgens mij leven we in een omgekeerde wereld, maar zo simpel zie ik dat verhuizen naar een ander land niet zo. Het zal wel aan mij liggen.



In het tweede stukje trek je namens mij allerlei conclusies maar geen van deze aannames zijn juist
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 26 maart 2017 @ 23:05:

[...]



Vreemd dat jij over het lot van anderen wil beschikken. Je stort hen graag in de ellende van Erdogan, maar zelf wil je er niet wonen. Ik vind dat echt bizar.Pinarcik heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Hier in het topic krijgt ze echter veel aandacht. Net als Erdogan, hij praat (en schreeuwt) over feiten in een foute context en swoepdiewoep... de man staat in het middelpunt. Elke krant schrijft over hem, overal foto's etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 26 maart 2017 @ 22:41:

Oh kijk! Kunstenaars gevangen zetten, het toppunt van een vrije, open democratie!



https://news.artnet.com/a ... o-jail-for-artwork-902015



Ook op scholen in Turkije wordt het onderwijs "aangepast".



Hedendaagse Turkse schilderkunst



Er zal onderwezen worden in het werk van kunstenaars die een tijdperk hebben gemarkeerd, waaronder ook hedendaagse Turkse schilderkunst. Naast Mihri Mü?fik, die bekend staat als de eerste vrouwelijke kunstenaar die hedendaagse kunst in Turkije maakte, zal het curriculum ook de artistieke stijlen van Hale Asaf, Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyuboglu, Zeki Faik Izer, Ferruh Basaga, Burhan Do?ançay, Ne?e Erdok, Turan Erol en Süleyman Saim Tekcan omvatten.



De werken van de schilders Feyhaman Duran, ?brahim Çall?, Nam?k ?smail, Nazmi Ziya Guran en Refik Epikman zullen ook te zien zijn in de klassen.





http://www.dejongeturken. ... s-en-moderne-kunstenaars/





Intusssen gebeurt er heel wat in Turkije:

Erdogan verkiest megaprojecten boven democratie (en zo ziet dat eruit)

https://decorrespondent.n ... it/1568783448309-995ad569



Wat gebeurt er met de welvaart als de democratie wordt afgebroken? Deze vraag is in de veertien jaar dat Recep Tayyip Erdogan Turkije regeert, beantwoord. De Turkse president verkoos mega-bouwprojecten boven het lastige democratiseringsproces, met fotograaf Ahmet Polat breng ik de kwalijke gevolgen in beeld.

Door: Erdal Balci
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 maart 2017 @ 18:55:

[...]





Hij blijft maar chanteren met die vluchtelingendeal. Turkije kan beter op zoek gaan naar een nieuwe Atatürk, want met Erdogan gaan ze weer terug in de tijd en wordt het land een conservatieve moslimstaat.Helemaal mee eens
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het volk van Turkije moet zich uitspreken????? Heeft de EU dan niet allang NEE tegen Erdogan gezegd?



Erdogan wil referendum over Turks EU-lidmaatschap



Bewerkt door: LB

26/03/17 - 11u21 Bron: VTM Nieuws



foto:Turks president Erdogan wil in het referendum volgende maand zijn landgenoten ook vragen of Turkije nog lid moet worden van de Europese Unie. © ap.



video Turks president Recep Tayyip Erdogan wil, naast een referendum over de nieuwe grondwet, nu ook een tweede referendum organiseren. Hij wil dat de Turken zich op 16 april ook uitspreken over de toetreding tot de Europese Unie. Dat zei hij gisteren op een bijeenkomst in Antalya.



Erdogan wil de volksraadpleging over de grondwet dan ook aangrijpen om te bepalen of Turkije al dan niet moet toetreden tot de Europese Unie en of het land de onderhandelingsgesprekken met Brussel nog moet voortzetten. "Je kan het als een soort brexit bekijken", verklaarde Erdogan. "Het volk zal een beslissing nemen en wij zullen ons daar aan houden".



Het Turkse referendum heeft in Europa al voor heel wat commotie gezorgd. De grondwetswijziging zou Erdogan namelijk heel wat meer macht geven. Daarnaast waren er diplomatieke rellen toen Nederland en Duitsland een aantal Turkse ministers verhinderden in hun land campagne te komen voeren. Erdogan beschuldigde de Nederlandse premier Rutte en de Duitse bondskanselier Merkel zelfs van 'nazipraktijken'.



Vorige week al kondigde Erdogan aan dat Turkije na het referendum de banden van het land met de Europese Unie zal herbekijken. Ook de vluchtelingendeal die de EU in maart 2015 met Turkije sloot om de vluchtelingenstroom richting Europa in te dijken, komt daarbij op de helling.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ech niet, en dan later EU-president Tusk opvolgen zeker.



NRC

Erdogan overweegt referendum over EU-lidmaatschap



Dat zei de president zaterdag op een Turks-Britse conferentie.



Casper van der Veen 25 maart 2017





De Turkse president Erdogan schudt de hand van de Britse prins Andrew, voorafgaand aan de conferentie. Foto Yasin Bulbul / AP



Turkije houdt mogelijk een referendum over of het land moet doorgaan met onderhandelingen over lidmaatschap van de Europese Unie. Dat heeft president Recep Tayyip Erdogan zaterdag gezegd, meldt persbureau Reuters.



De betrekkingen tussen Turkije en de EU zijn dus al langere tijd fragiel, maar de afgelopen weken ligt Erdogan overhoop met meerdere lidstaten. Vooral Nederland moet het ontgelden, nadat premier Mark Rutte (VVD) twee Turkse ministers verbood om campagne te voeren in Rotterdam. Minister Mevlüt Cavosoglu van Buitenlandse Zaken mocht niet landen in Nederland. Toen minister Fatma Betul Sayan Kaya van Familiezaken met de auto naar Rotterdam afreisde, werd ze staande gehouden en het land uit gezet.



Sindsdien heeft Erdogan meerdere keren uitgehaald naar Nederland. Hij sprak van een “fascistisch land” en hield Nederlandse militairen verantwoordelijk voor een massamoord op meer dan 7.000 moslimmannen in Srebrenica in 1995. Die moordactie werd in werkelijkheid uitgevoerd door Bosnisch-Servische troepen onder leiding van Ratko Mladic uitgevoerd. Ankara legde na het incident diplomatieke sancties op aan Den Haag.

Het referendum moet plaatsvinden na een eerdere volksraadpleging op 16 april. Dan mogen Turken zich uitspreken over een grondwetswijziging, die Erdogan nog meer macht moet geven. Meer informatie over het mogelijke EU-referendum gaf Erdogan niet, behalve dat zijn regering de wil van de meerderheid zal uitvoeren.



Brexit



Erdogan deed zijn uitlatingen op een Turks-Britse conferentie in Antalya. Hij vergeleek zijn plan met het Brexit-referendum. Zaterdag gingen in het Verenigd Koninkrijk tienduizenden mensen de straat op om te protesteren tegen de uittreding van het land uit de Europese Unie. Premier Theresa May zal woensdag de uittredingsprocedure formeel in gang zetten.



Lees ook het opiniestuk van Senay Tosun: Erdogan, ik ben niet uw pion



Na decennia van gepraat over mogelijke toetreding van Turkije tot de Europese Unie werden in 2005 formele toelatingsgesprekken begonnen. Nederland was destijds EU-voorzitter en speelde volgens door Wikileaks geopenbaarde documenten een beslissende rol in dit besluit. Het overleg verloopt echter al jaren stroef vanwege een aantal heikele punten waarin Ankara en Brussel lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat betreft onder meer de Turkse bezetting van Noord-Cyprus, Turkse schendingen van de mensenrechten en de persvrijheid.



Conflicten



Lees ook: Erdogan: Europeaan die met Turkije solt, is nergens veilig



Daarnaast is Erdogan ook in conflicten verwikkeld met Duitsland. Ook dat land maakt zich volgens de president schuldig aan nazi-praktijken. Ook de Europese Unie moet het ontgelden: Erdogan zegt dat daar “de gaskamers en kampen weer een thema” kunnen worden. Het staatshoofd heeft al meerdere malen gedreigd de vluchtelingendeal die vorig jaar met de EU gesloten werd op te blazen.



Ten slotte werd zaterdag in Turkije de Zwitserse ambassadeur op het matje geroepen vanwege een protest tegen Erdogan in Bern. Daar riepen zo’n 250 demonstranten op om “nee” te stemmen bij het referendum van volgende maand. Volgens het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken werd op de demonstratie “openlijk geweld en terrorisme aangemoedigd”.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... d-kunnen-al-stemmen.dhtml



Turken kunnen vanaf vandaag buiten Turkije hun stem uitbrengen in een referendum over de macht van de president. De stemgerechtigden in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland kunnen naar de stembus. Het referendum is 16 april in Turkije.

Turkse vrouwen brengen hun stem uit in het Turkse consulaat in Keulen. © epa.



Het referendum gaat over de invoering van een nieuw politiek stelsel waarbij de president veel macht krijgt. In het huidige stelsel leidt de premier de regering en is de president slechts een ceremoniële figuur. President Erdogan was lang premier, maar moest die functie na ruim elf jaar opgeven. Hij is sinds 2014 president en wil nu ook formeel de macht.



Bittere campagne

Erdogans plan is omstreden en zijn partij van Rechtvaardigheid en Ontwikkeling (AKP) voert een bittere campagne. In de landen waar vandaag gestemd kan worden, wonen naar schatting meer dan twee miljoen mensen met Turks stemrecht, de meesten (1,4 miljoen) in Duitsland.



De AKP rekent erop dat veel Turken in West-Europa die zich als kiezer hebben ingeschreven, uiteindelijk Erdogan steunen. In Turkije zelf kunnen op 16 april circa 53,3 miljoen mensen naar de stembus.
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast is Erdogan ook in conflicten verwikkeld met Duitsland. Ook dat land maakt zich volgens de president schuldig aan nazi-praktijken. Ook de Europese Unie moet het ontgelden: Erdogan zegt dat daar “de gaskamers en kampen weer een thema” kunnen worden. Het staatshoofd heeft al meerdere malen gedreigd de vluchtelingendeal die vorig jaar met de EU gesloten werd op te blazen.



En hij wil de doodstraf weer in voeren en iedereen die maar een schijntje tegen hem is wordt opgepakt en in de gevangenis/kamp gezet.

Wie deed dat nog meer met een snor.
quote:heidelberg schreef op 27 maart 2017 @ 08:40:

[...]





Ook op scholen in Turkije wordt het onderwijs "aangepast".



Hedendaagse Turkse schilderkunst



Er zal onderwezen worden in het werk van kunstenaars die een tijdperk hebben gemarkeerd, waaronder ook hedendaagse Turkse schilderkunst. Naast Mihri Mü?fik, die bekend staat als de eerste vrouwelijke kunstenaar die hedendaagse kunst in Turkije maakte, zal het curriculum ook de artistieke stijlen van Hale Asaf, Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyuboglu, Zeki Faik Izer, Ferruh Basaga, Burhan Do?ançay, Ne?e Erdok, Turan Erol en Süleyman Saim Tekcan omvatten.



De werken van de schilders Feyhaman Duran, ?brahim Çall?, Nam?k ?smail, Nazmi Ziya Guran en Refik Epikman zullen ook te zien zijn in de klassen.





http://www.dejongeturken. ... s-en-moderne-kunstenaars/





Intusssen gebeurt er heel wat in Turkije:

Erdogan verkiest megaprojecten boven democratie (en zo ziet dat eruit)

https://decorrespondent.n ... it/1568783448309-995ad569



Wat gebeurt er met de welvaart als de democratie wordt afgebroken? Deze vraag is in de veertien jaar dat Recep Tayyip Erdogan Turkije regeert, beantwoord. De Turkse president verkoos mega-bouwprojecten boven het lastige democratiseringsproces, met fotograaf Ahmet Polat breng ik de kwalijke gevolgen in beeld.

Door: Erdal BalciIk ben gestopt met lezen op het moment waarop hij een trekje van zijn sigaret nam, drie maal raden waar hij die de volgende minuut neergooide. ;) Eigenlijk zou dat er moeten staan i.p.v. dat hij een trekje nam...
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/rotterdam/turkse-dreig ... ~a5cfcbde/



'Turkse dreiging stoppen'



Met onder meer een 'intimidatiemeldpunt' hopen CDA en Leefbaar bedreigingen binnen de Turkse gemeenschap in Rotterdam uit te bannen.

Mark Hoogstad 27-03-17, 13:32



M



,,De gemeente moet grenzen stellen'', zegt CDA-fractievoorzitter Sven de Langen, die schriftelijke vragen heeft gesteld aan het college van b en w. ,,Zodat het voor eenieder duidelijk is dat wij niet tolereren dat een paarduizend Turkse Rotterdammers worden bedreigd en geïsoleerd, op last en uit naam van een buitenlandse mogendheid''.



Met een lokaal programma tegen inmenging en onderdrukking hopen de coalitiepartijen ook het kabinet in beweging te krijgen. ,,Sinds de diplomatieke rel van twee weken geleden is het vanuit 'Den Haag' veel te stil geweest'', constateert De Langen. ,,De demissionaire staat van het kabinet mag geen excuus zijn om bedreigde burgers in de kou te laten staan.''



CDA en Leefbaar pleiten voor mentale ondersteuning voor de belaagde minderheid, begeleiding voor geboycotte ondernemers en de mogelijkheid om desnoods anoniem aangifte te doen. CDA-raadslid Turan Yazir heeft zijn taken neergelegd vanwege aanhoudende dreigingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 27 maart 2017 @ 08:40:

[...]





Ook op scholen in Turkije wordt het onderwijs "aangepast".



Hedendaagse Turkse schilderkunst



Er zal onderwezen worden in het werk van kunstenaars die een tijdperk hebben gemarkeerd, waaronder ook hedendaagse Turkse schilderkunst. Naast Mihri Mü?fik, die bekend staat als de eerste vrouwelijke kunstenaar die hedendaagse kunst in Turkije maakte, zal het curriculum ook de artistieke stijlen van Hale Asaf, Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyuboglu, Zeki Faik Izer, Ferruh Basaga, Burhan Do?ançay, Ne?e Erdok, Turan Erol en Süleyman Saim Tekcan omvatten.



De werken van de schilders Feyhaman Duran, ?brahim Çall?, Nam?k ?smail, Nazmi Ziya Guran en Refik Epikman zullen ook te zien zijn in de klassen.





http://www.dejongeturken. ... s-en-moderne-kunstenaars/





Intusssen gebeurt er heel wat in Turkije:

Erdogan verkiest megaprojecten boven democratie (en zo ziet dat eruit)

https://decorrespondent.n ... it/1568783448309-995ad569



Wat gebeurt er met de welvaart als de democratie wordt afgebroken? Deze vraag is in de veertien jaar dat Recep Tayyip Erdogan Turkije regeert, beantwoord. De Turkse president verkoos mega-bouwprojecten boven het lastige democratiseringsproces, met fotograaf Ahmet Polat breng ik de kwalijke gevolgen in beeld.

Door: Erdal BalciMooi artikel. Zal door de Neder Turken wel weg worden gezet als leugens.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 27 maart 2017 @ 13:45:

[...]





Ik ben gestopt met lezen op het moment waarop hij een trekje van zijn sigaret nam, drie maal raden waar hij die de volgende minuut neergooide. ;) Eigenlijk zou dat er moeten staan i.p.v. dat hij een trekje nam...Ik begrijp de samenhang met Erdogan even niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 27 maart 2017 @ 13:21:

Het volk van Turkije moet zich uitspreken????? Heeft de EU dan niet allang NEE tegen Erdogan gezegd?Ik zie het nut hiervan ook niet. Wat als de Turken ja zeggen? Erdogan kan wel willen, maar de EU heeft duidelijk "nee" gezegd.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 27 maart 2017 @ 13:33:

Daarnaast is Erdogan ook in conflicten verwikkeld met Duitsland. Ook dat land maakt zich volgens de president schuldig aan nazi-praktijken. Ook de Europese Unie moet het ontgelden: Erdogan zegt dat daar “de gaskamers en kampen weer een thema” kunnen worden. Het staatshoofd heeft al meerdere malen gedreigd de vluchtelingendeal die vorig jaar met de EU gesloten werd op te blazen.



En hij wil de doodstraf weer in voeren en iedereen die maar een schijntje tegen hem is wordt opgepakt en in de gevangenis/kamp gezet.

Wie deed dat nog meer met een snor.

Ik zei het al eerder, die dictators hebben wat met snorren. Hitler had een snor, Stalin had een snor, Pinochet had een snor, Fidel Castro heeft een snor en baard, en... in Kuifje had Plekszy-Gladz een snor. Niet alleen hij had een snor, maar gebouwen en auto's moesten die snorren ook hebben:





Zelfs in de plaatsnaam Szohôd heeft de tweede o ook een klein snorretje.
World of Warcraft: Legion
quote:heidelberg schreef op 27 maart 2017 @ 14:35:

[...]





Ik begrijp de samenhang met Erdogan even niet.

Die moet je misschien ook heel ver zoeken. Was ook niet zo serieus bedoeld, maar hij klaagt over Erdo dat hij kort gezegd Turkije vernietigt, terwijl hij tegelijkertijd ons milieu schaadt door die peuk op de grond of in de gracht te gooien. Vandaar ook die knipoog.

In essentie gaat het om respect. De auteur vond het relevant om te vermelden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 27 maart 2017 @ 14:50:

[...]



Die moet je misschien ook heel ver zoeken. Was ook niet zo serieus bedoeld, maar hij klaagt over Erdo dat hij kort gezegd Turkije vernietigt, terwijl hij tegelijkertijd ons milieu schaadt door die peuk op de grond of in de gracht te gooien. Vandaar ook die knipoog.

In essentie gaat het om respect.Ja, zo kan je het ook zien natuurlijk Ik dacht eerder dat Erdogan iets met de sigarettenindustrie te maken had, dat zou me trouwens niet verbazen. Het geld moet ergens vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Sigaretten worden tot wel 40 procent duurder in Turkije

GEPUBLICEERD OP 22 DECEMBER 2012 OM 13:48 UUR.



https://www.nederlandersi ... ocent-duurder-in-turkije/



Hm.



Vraag me af wat Nederlanders in Turkije denken www.nederlandersinturkije.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 20:36:

Ik vind het ook vreemd dat ik niet op de mooiste plek op aarde woon, ik gaf toch toe. Ik ben hier geboren en getogen en misschien is het antwoord simpelweg dat het niet zo eenvoudig is te verhuizen naar een ander land, want anders was ik allang verhuisd naar Miami of de Malediven. Daar lijkt me veel mooier om te leven dan Nederland en Turkije zelfs.Maar waarom niet naar Turkije omdat het minder mooi is of om andere redenen?
Alle reacties Link kopieren
ZONDAG 12 MAART 2017, 18:13

Ebru Umar: de lange arm van Ankara is gewoon heel erg lang



Ebru Umar: "Ik heb zelfs nog gedacht dat er doden zouden kunnen vallen."



Columniste Ebru Umar heeft geen goed woord over voor de groep Turkse demonstranten die in de nacht van zaterdag op zondag slaags raakte met de Rotterdamse politie. "Als ze dit in Turkije zouden hebben gedaan, hadden ze het daglicht niet meer gezien."



Umar, zelf van Turkse komaf, hekelt ook de uitlatingen van het Turkse regime over aantasting van de vrijheid van meningsuiting in Nederland. "Weet je wel hoeveel mensen er in Turkije in de cel zitten, omdat ze een onwelgevallige tweet hebben gestuurd?"



Cel

De columniste, die opgroeide in Rotterdam-Kralingen, spreekt uit ervaring. Afgelopen zomer werd ze in Turkije opgepakt en gevangen gezet, omdat ze zich op Twitter kritisch had uitgelaten over president Erdogan. Na een nacht in de cel kwam Umar weer vrij, maar ze mocht het land een tijdlang niet verlaten.



Eenmaal terug in Nederland verhuisde ze van Amsterdam naar Rotterdam. In de hoofdstad voelde ze zich niet langer veilig, omdat er in haar huis was ingebroken en ze talloze bedreigingen kreeg, vermoedelijk uit Turkse hoek.



Lange arm

Umar heeft herhaaldelijk gewaarschuwd voor de invloed van Ankara op Turken in het buitenland. Wat er het afgelopen weekend in Rotterdam gebeurde is daar volgens haar wederom een bewijs van. "Er is vanuit Turkije via social media opgeroepen om hier te gaan rellen. Belachelijk!"



"De lange arm van Ankara is gewoon heel erg lang. Ik ben blij dat die steeds zichtbaarder wordt. Niemand kan meer zeggen: ach, het valt wel mee..."
Alle reacties Link kopieren
Het sluit aan op het artikel uit het AD wat ik geplaatst heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 27 maart 2017 @ 16:49:

Het sluit aan op het artikel uit het AD wat ik geplaatst heb.https://books.google.de/b ... hVBPBQKHboQA6AQ6AEIHTAA#v=onepage&q=turkse%20ondergrondse%20beweging&f=false



Hier gaat het over de turkse ondergrondse beweging.

Een passage uit het boek: De Europese Unie, Turkije en de islam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven