Onzeker door scheiding

19-03-2017 07:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 jaar geleden gescheiden. Ben nu 35 jaar en mijn ex en ik zijn 15 jaar samen geweest.

Ik ben 3 jaar ook echt alleen geweest met de kids en nu sinds december heb ik een vriend. Het klikt echt heel goed en we zijn elkaar nog echt aan het leren kennen. Maar ik voel me zo onzeker. Ben bang dat het mis gaat.

Hij heeft ook een ex vrouw en ik ben steeds bang dat hij haar terug wil.



Ik vind het vreselijk om dit te voelen en heb zelfs overwogen om de relatie te beëindigen.

Ik ben zo niet nl.

Zelf heb ik een hele goeie relatie nog met mijn ex en ook met zijn nieuwe vriendin. Dus ik vind dat ook heel normaal.



Maar die onzekerheid die ik nu voel vind ik echt heel erg.



Herkennen jullie dit na een scheiding?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik herken dat niet. Ik ben de leukste en de lekkerste en de liefste, en hij ook. Daarom hebben we voor elkaar gekozen.



Waarom ben je zo bang dat hij naar zijn ex-vrouw terug gaat? Is het pas een week uit daarmee ofzo? En ben je ook bang dat hij het aanlegt met een collega, de tandarts of de buurvrouw?

Waarom kun jij wel een normale omgang hebben met je ex, moet hij ook bang zijn dat jij naar je ex terug gaat?



Een relatie kan altijd eindigen, omdat het toch niet is wat jullie er van verwachtte, of omdat een van de 2 verliefd wordt op een ander.

Maar daar moet je niet van uit gaan, en gewoon genieten van het verliefd zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gescheiden maar herken het gevoel. Bij mij gaat het samen met echte verliefdheid, iemand niet meer willen missen.

Ik negeerde dat gevoel zo veel mogelijk, het is inderdaad onzekerheid. Gaat vanzelf weer weg is mijn ervaring!



Probeer te genieten!
Het is eigenlijk niet zo gek lieverd. Je toekomstdromen vielen in duigen. Je gevoel van zekerheid werd op de schop gegooid. Ale dingen waarvan je dacht dat ze voor altijd zouden zijn werden wankel en het kaartenhuis viel in elkaar.



Klinkt dramatisch zoals ik het hierboven omschrijf, echter ik denk dat je het wel, zeker op armoe niet, zo voelde?

En nu wil je heel graag alles goed doen en goed houden. En misschien twijfel je aan jezelf vanuit ervaringen rondom die scheiding. Weet niet hoe die is verlopen. Gaf ex jou de schuld? Heeft hij rot gedaan? Is het onprettig verlopen? Heb je ervaringen in nabije omgeving waarin nare dingen zijn gebeurd. Kan allemaal bewust en onbewust invloed hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je vriend zijn ex terug willen? Is hij nog niet zo lang geleden gescheiden? Was zij degene die er de stekker uit trok?



Zijn er gegronde signalen voor jouw angst dat hij zijn ex terug zou willen?
Alle reacties Link kopieren
Ik Denk dat dit gevoel mij iedere nieuwe relatie hoort....
Alle reacties Link kopieren
angst om te verliezen.....ik begrijp het wel hoor
--
Alle reacties Link kopieren
Wat Troeteltje zegt.

Toen je 17 was en je ex leerde kennen was je nog jong en geloofde je nog dat het voor altijd zou zijn.

Nu heb je gezien dat het gewoon mis kan gaan. Dat er geen garanties zijn op "happily ever after".

En dat is naar. Je bent je sprookje kwijt.

Ik herken het wel. Ik word er zelf niet onzeker van, maar wel een beetje doemdenkerig.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft hem per ongeluk gezien. Hij kwam binnen rennen terwijl hij eigenlijk bij zijn vader was.



Dus ik heb het verteld aan de kids. Ik merk dat ik daardoor wat onzeker.....nog meer....ben. Ik wil de kids niet confronteren met dit soort dingen. Ik ben ook zelf bang dat niets meer standhoud. Ik merk nu pas dat de scheiding er toch ingepakt heeft.



Ik heb mijn vriend ook uitgenodigd voor mijn verjaardag en alleen mijn ouders en broer komen dan. Dat vond hij te vroeg en daardoor twijfel ik ook. Meent hij het wel serieus....



Ik baal er zelf van en ik word ook weer echt verdrietig door de scheiding merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Cin, weet je zeker dat de onzekerheid iets in jou zelf is?

Na 4 maanden een relatie lijkt het mij namelijk niet te vroeg om je vriendin haar ouders en broer te ontmoeten op haar verjaardag.

Die weigering zou mij ook negatieve gevoelens bezorgen.

Met andere woorden, ben jij onzeker? Of doet deze man dingen waarmee hij je steeds op afstand/ aan het lijntje houdt?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Hij moet dan wel zijn kinderen meenemen en dat vind ik zelf ook snel om die aan elkaar voor te stellen. Hij heeft ook een scheiding achter de rug en daar een deuk aan over gehouden.

Maar ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat maakt het lastig vind ik.....met de kinderen.

Als die er niet waren was hij wel gekomen denk ik. Maar om de kinderen al aan elkaar voor te stellen....vind ik ook snel nu.
Alle reacties Link kopieren
Ja, in dat geval zou ik idd nog even wachten.

Het is makkelijk gezegd, en dat besef ik me, maar je zal toch moeten proberen te ontspannen in je relatie, en te genieten van wat er nu is.

Iets beters heb ik helaas niet.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven