Ben ik onredelijk?

21-03-2017 22:57 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ruim n jaar n nieuwe vriend. Mijn kinderen (19 en 21) gunnen me alle geluk, mogen hem graag en accepteren hem helemaal, t geluk van hun moeder is heel belangrijk voor ze. Mijn kinderen wonen niet bij mij...

Mijn vriend heeft kinderen in dezelfde leeftijdscategorie, en de oudste woont bij hem, de jongste komt om het weekend. Hij wil dan ook thuis zijn, het andere weekend komt ie meestal naar mij.

We hebben het ontzettend leuk samen, we praten veel, lachen veel, hebben veel dezelfde interresses, maar helaas ook steeds meer "ruzies"....

Ik voel me niet echt welkom bij zijn kinderen... Ik heb geprbeerd een paar keer n gesprek aan te gaan met zijn oudste dochter, maar ze hebben niet geleerd te praten. Ze zegt dat ze geen problemen heeft met mij, maar zo voelt t niet... Het zit m in héle kleine dingen hoor... een voorbeeld van een zaterdag:

Op vrijdagavond waren we in zijn huis, we gingen film kijken. Ik heb laatst een dekentje gekocht, gevraagd of hij t ook mooi vond, zodat ik t bij hem kon laten liggen zodat ik daar ook n dekentje had (vind t zo lekker met een dekentje over je benen in de bank hangen). Mijn dekentje hing niet meer over de leuning vd bank (je kent t wel, dekentje over de leuning, kussentje ertegen, "styling"), maar lag in de krantenmand... Op zaterdag gingen we een salontafel halen, toen we thuiskwamen zaten zijn twee dochters nog gezellig in hun onesies. we hebben wat gegeten, en aangezien wij de tafel in elkaar gingen zetten, gingen de meiden aankleden en boodschappen doen. Een ander tafeltje wat hij zolang gebruikte zette ik even tegen de muur. Mijn vriend vond t wel staan, en zei, zet die plant er eens op... Dat stond inderdaad erg leuk, maar aan die wand heeft hij n verzameling fotolijsten met verschillende fotos, ook o.a. van acteurs en vroegere helden, zodat er geen lege lijsten hangen en die in de toekomst vervangen gaan worden voor mooie nieuwe herinneringen. Door die plant op dat tafeltje vielen er twee kleinere lijstjes achter die plant. Ik zei, vind je t goed dat ik die dan ff wissel met twee "lege" lijsten, het waren n foto van mijn twee kinderen , en n oude foto van mij die mijn vriend zo mooi vind.. Toen de tafel in elkaar stond reden we naar t tuincentrum voor n leuk bloemstuk, toen we terugkwamen, bleek dat de jongste dochter mijn foto terug achter de plant had gehangen want de foto vond ze niet mooi. Ik vind t vreemd dat je zoiets niet in overleg doet, en toen ik dat tegen mijn vriend zei, vond hij dat ik me niet druk moest maken, ik had de foto ook verhangen dus zijn dochter mocht dat ook? En sávonds was ik mijn dekentje weer kwijt, bleek t weer in de mand te liggen, maar weggestopt, er lag een dekentje vd oudste dochter overheen. Toen ik daar sávonds naar vroeg, zei ze, dat kan, die heb ik gebruikt... (wanneer???). En dit zijn twee kleine voorbeeldjes.... Als ik voor mijn vriend wil koken, eet de oudste ineens niet meer mee of lust ze spontaan geen chilli meer.... We zouden een weekendje weggaan met zijn tweetjes, maar daar mocht van haar niet over gepraat worden tijdens t eten, daar heeft ie wél wat van gezegd. van de andere kleine dingetjes zegt ie dat ik dingen zie die er niet zijn.... Ben ik nou zo onzeker? Of zijn ze écht aan t "treiteren"? Ik heb gezegd dat ik voorlopig niet meer naar hem wil komen omdat ik me er niet welkom voel... maar is dat wel zo slim?

Dan t volgende... zijn nichtje wordt 24, en heeft in alle onschuld zijn ex (haar tante) ook uitgenodigd... Ik riep meteen dan ga ik niet.... Hij heeft gevraagd aan zijn ex om niet te gaan, maar ze zegt; ik ben uitgenodigd dus ik ga... Dus ik verander van gedachte; ik ben toch zijn vriendin? Daar sta ik dan toch boven? Ik ga me toch niet wegcijferen voor haar? Ik ben ook uitgenodigd, dus ik ga ook... IK hou me wel in hoor, kan me écht wel gedragen. Maar nu heeft hij liever dat ik bij deze eerste ontmoeting bij de familie niet mee ga. Dus zit hij daar vd week met zijn ex, én zijn twee dochters..... Ik vind dit heel moeilijk... stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Potplant schreef op 22 maart 2017 @ 08:48:

Half gelezen, maar ja, je bent onredelijk, het is hun huis.Nee, het is hun huis niet. Die ene meid van 19 woont bij haar moeder. Die van 21 woont er wel maar ik denk niet dat ze er ook maar één cent ingestoken heeft. Ze woont er wel, maar ze zal vast helemaal haar eigen leven hebben met vrienden, school, werk en misschien een relatie. Dus zal het haar werkelijk boeien welk behang haar vader uitkiest of op welk tafeltje hij dat leuke potje neerzet? Kom op, zeg. Een meid van 21 heeft wel wat anders te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:40plusser schreef op 21 maart 2017 @ 23:56:

[...]



tja... lezen is ook n vak apart....



Jij kan niet duidelijk schrijven.



Als je iets anders bedoelde dan wat ik zei, had je dat duidelijk moeten maken, want dat was het totaal niet. Het helpt ook niet dat je 'n' schrijft in plaats van 'een' en 't' en plaats van 'het'. Ik ben zelf echt geen schrijfwonder, maar dat maakt het er niet beter op.
quote:40plusser schreef op 22 maart 2017 @ 12:13:

Ik wil iedereen bedanken voor álle reacties!!! En dat meen ik uit de grond van mijn hart!

Ben echt wel wijzer geworden, en wil me nog 1x "verdedigen", ik noem het liever uitleggen.... Mijn vriend en ik hebben beiden gewacht met "openbaar" samen buiten gaan totdat beide scheidingen rond waren. De eerste drie maanden hebben we elkaar enkel in andere steden gezien, JUIST om rekening te willen houden met iedereen. Mijn ouders vroegen een paar keer of ik hem voor kwam stellen, maar ik heb gewacht tot alles rond was... Maar op een gegeven moment wil je het ook van de daken schreeuwen dat je eindelijk weer gelukkig bent... We hebben allebei een moeilijk jaar achter de rug met veel verdriet en vonden steun bij elkaar, sleepten elkaar erdoor en hielpen elkaar..

Ik zie nu ook in dat we allebei te weinig rekening gehouden hebben met de meiden... Het voelde allemaal zo goed in het begin ook met de meiden, maar als ik nu terug kon, deed ik het allemaal anders. Ik zie nu dat we veel te egoistisch zijn geweest!

Ik hoop dat t nog niet te laat is... ik ga zéker een stapje terug doen!!! Als dit de ware liefde is komt mijn tijd nog wel....



En ik wil écht niet alles goedpraten of verdedigen, ik ben de eerste die fouten toe durft te geven hoor! (maar dit zal ook wel weer anders opgevat worden..) Het nadeel van opschrijven is vaak dat iedereen iets op zijn eigen manier kan lezen, met n eigen klemtoon en/of nadruk...





Nooit gedacht dat ik n forum nodig had om dit in te zien... Nogmaals iedereen bedankt!Goed van je dat je er zo naar kan kijken en dat je het zo op pakt.
Mosterd
TO ik vind je juist wel klinken alsof je het heel goed bedoelt voor iedereen. Ik vind de reacties wat overdreven.
Mosterd
Mosterd
quote:Jillian76 schreef op 22 maart 2017 @ 18:23:

Ze heeft inmiddels toch hand in eigen boezem gestoken? Waarom dan nog door gaan?Inderdaad
quote:Defietsboer schreef op 22 maart 2017 @ 20:43:

[...]





Jij kan niet duidelijk schrijven.



Als je iets anders bedoelde dan wat ik zei, had je dat duidelijk moeten maken, want dat was het totaal niet. Het helpt ook niet dat je 'n' schrijft in plaats van 'een' en 't' en plaats van 'het'. Ik ben zelf echt geen schrijfwonder, maar dat maakt het er niet beter op.Of je een schrijfwonder bent weet ik niet, maar met deze post is het iig duidelijk dat je prima kunt zagen en zeiken om niets.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dus als vader zelf foto's verwisseld en ergens anders aan de muur hangt dan moet hij dat ook nog effe mededelen aan z'n kinderen? Als vriendin van vader een dekentje koopt en over de bank hangt, dan mag dat zomaar ergens gedropt / verstopt worden door z'n kinderen?



Sorry, maar sinds wanneer heeft een ouder toestemming van z'n volwassen kinderen nodig om iets in huis te verhangen, te verplaatsen, neer te laten leggen of wat dan ook?



Ook al ben je als kind volwassen, als je ouder iets veranderd aan het interieur dan heb je daar als kind met je handen af te blijven!



En ja, noem het treiteren van de gemeenste soort. What's next?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleppeboxx schreef op 23 maart 2017 @ 15:55:

Oke, dus als vader zelf foto's verwisseld en ergens anders aan de muur hangt dan moet hij dat ook nog effe mededelen aan z'n kinderen? Als vriendin van vader een dekentje koopt en over de bank hangt, dan mag dat zomaar ergens gedropt / verstopt worden door z'n kinderen?



Sorry, maar sinds wanneer heeft een ouder toestemming van z'n volwassen kinderen nodig om iets in huis te verhangen, te verplaatsen, neer te laten leggen of wat dan ook?



Ook al ben je als kind volwassen, als je ouder iets veranderd aan het interieur dan heb je daar als kind met je handen af te blijven!



En ja, noem het treiteren van de gemeenste soort. What's next?Und Ordnung muss sein!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleppeboxx schreef op 23 maart 2017 @ 15:55:

Oke, dus als vader zelf foto's verwisseld en ergens anders aan de muur hangt dan moet hij dat ook nog effe mededelen aan z'n kinderen? Als vriendin van vader een dekentje koopt en over de bank hangt, dan mag dat zomaar ergens gedropt / verstopt worden door z'n kinderen?



Sorry, maar sinds wanneer heeft een ouder toestemming van z'n volwassen kinderen nodig om iets in huis te verhangen, te verplaatsen, neer te laten leggen of wat dan ook?



Ook al ben je als kind volwassen, als je ouder iets veranderd aan het interieur dan heb je daar als kind met je handen af te blijven!



En ja, noem het treiteren van de gemeenste soort. What's next?Ik denk van de trap duwen. Op het perron laten struikelen. Föhn in het bad.
quote:Kleppeboxx schreef op 23 maart 2017 @ 15:55:

Oke, dus als vader zelf foto's verwisseld en ergens anders aan de muur hangt dan moet hij dat ook nog effe mededelen aan z'n kinderen? Als vriendin van vader een dekentje koopt en over de bank hangt, dan mag dat zomaar ergens gedropt / verstopt worden door z'n kinderen?



Sorry, maar sinds wanneer heeft een ouder toestemming van z'n volwassen kinderen nodig om iets in huis te verhangen, te verplaatsen, neer te laten leggen of wat dan ook?



Ook al ben je als kind volwassen, als je ouder iets veranderd aan het interieur dan heb je daar als kind met je handen af te blijven!



En ja, noem het treiteren van de gemeenste soort. What's next?Next is het topic globaal even een beetje doorlezen zodat je volgende post niet iets is wat al geheel achterhaald is en daarna je aanmeldformulier bij de dekentjes-gestapo op de bus doen. Nog andere vragen?
Alle reacties Link kopieren
Voor een ieder die benieuwd is hoe t afgelopen is .. ik ben níet mee naar de verjaardag geweest, mijn vriend wilde eerst weten hoe de spanningen zouden zijn tussen hem en zijn ex zo bij zijn familie. Dit vond ik moeilijk maar heb t gerespecteerd. Hij begrijpt mijn gevoel wel en wil t nog n keer met zijn zus bespreken.

Voor zijn oudste dochter, die dus bij hem woont, heb ik n grote bos bloemen gekocht en mijn excuses aangeboden. Uitgelegd dat we wat egoistisch geweest zijn met ons nieuw geluk en dat ik n stapje terug zal doen. Ik heb Gevraagd om n nieuwe start, en kreeg n knuffel... we zijn savonds met zn drietjes uit eten geweest en naar n verjaardag, t voelde al veel beter.... ze had t zelfs over n weekendje weg met zn viertjes....

Ben hier zelf ook blij mee uiteraard...
Top, klinkt goed !
Alle reacties Link kopieren
quote:40plusser schreef op 26 maart 2017 @ 23:22:

Voor een ieder die benieuwd is hoe t afgelopen is .. ik ben níet mee naar de verjaardag geweest, mijn vriend wilde eerst weten hoe de spanningen zouden zijn tussen hem en zijn ex zo bij zijn familie. Dit vond ik moeilijk maar heb t gerespecteerd. Hij begrijpt mijn gevoel wel en wil t nog n keer met zijn zus bespreken.

Voor zijn oudste dochter, die dus bij hem woont, heb ik n grote bos bloemen gekocht en mijn excuses aangeboden. Uitgelegd dat we wat egoistisch geweest zijn met ons nieuw geluk en dat ik n stapje terug zal doen. Ik heb Gevraagd om n nieuwe start, en kreeg n knuffel... we zijn savonds met zn drietjes uit eten geweest en naar n verjaardag, t voelde al veel beter.... ze had t zelfs over n weekendje weg met zn viertjes....

Ben hier zelf ook blij mee uiteraard...Goed opgepakt, respect!!!
Goed gedaan to!
quote:40plusser schreef op 26 maart 2017 @ 23:22:

Voor een ieder die benieuwd is hoe t afgelopen is .. ik ben níet mee naar de verjaardag geweest, mijn vriend wilde eerst weten hoe de spanningen zouden zijn tussen hem en zijn ex zo bij zijn familie. Dit vond ik moeilijk maar heb t gerespecteerd. Hij begrijpt mijn gevoel wel en wil t nog n keer met zijn zus bespreken.

Voor zijn oudste dochter, die dus bij hem woont, heb ik n grote bos bloemen gekocht en mijn excuses aangeboden. Uitgelegd dat we wat egoistisch geweest zijn met ons nieuw geluk en dat ik n stapje terug zal doen. Ik heb Gevraagd om n nieuwe start, en kreeg n knuffel... we zijn savonds met zn drietjes uit eten geweest en naar n verjaardag, t voelde al veel beter.... ze had t zelfs over n weekendje weg met zn viertjes....

Ben hier zelf ook blij mee uiteraard...Goed gedaan! Daar was vast moed voor nodig. En nu volhouden TO
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan to, net pas alles gelezen. Fijn dat je het zo goed opgepakt hebt.
Wat goed van je 40plusser!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je dit mooi aangepakt 40plusser met de bos bloemen en de excuses!



Het gaat er toch vooral om dat je de gevoelens van de kinderen erkent.

En je merkte dus meteen dat die erkenning haar goed deed want je kreeg niet alleen een knuffel maar het samen weggaan was gezellig en ze begon zelfs over een weekend met z'n vieren.



Hartstikke fijn om te lezen. Ik wens jullie allemaal veel geluk.
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven