Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte - Zorgkosten en vervoer ziekenhuis.

26-03-2017 23:07 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,



Lees veel op de viva forums, en kan dan bijna altijd een antwoord op mijn vraag vinden, maar was tot heden nog niet geregistreerd.

Nu maar wel gedaan, om te kijken of jullie ons kunnen helpen.



Wij hebben in 2016 nogal veel zorgkosten gemaakt, we houden een huishoudboekje bij en daaruit blijkt dat we totaal € 2036,94 euro zelf hebben betaald, hiervan gaat dan dus nog 2 x € 385 euro wettelijke eigen bijdrage af, is dus totaal € 1266,94 (dit is zonder uitgaves aan medicijnen), meeste zijn tandarts kosten (beide veel pech), en kosten voor de beugel van onze zoon, de beugel kosten krijgen we niet meer vergoed, we hadden een beugel plan en wanneer je aan dat maximale bedrag komt is de rest voor eigen rekening.



Verder ben ik in totaal 10 x in het ziekenhuis geweest, ruim 100 km ver rijden, 2 x daarvan zijn bezoeken van mijn partner ( die mag ik dus niet opgeven aangezien mijn partner niet langer dan 1 maand verpleegt werd ), de rest is totaal 1568 Km., voor deze kosten mag je i.p.v. de 19 cent de werkelijke autokosten indienen, volgens de website van de ANWB zijn deze 49 cent per Km., maar dat lijkt mij voor ons oude autootje nogal royaal, ik las op vele websites dat de belasting dienst meestal akkoord gaat met ca. 38 cent per Km.

Doe ik deze 1568 Km. keer € 0,40 dan is dit € 627,20, verder had ik nog een parkeerkaart voor het ziekenhuis van € 18,25.



Kan ik zonder risico die € 1266,94 en € 645,45 (627,20+18,25) invullen op mijn belasting aangifte ? onze drempel is € 635,00

Ben als de dood dat ik later een flink bedrag moet terug betalen, maar kan dit ook niet laten zitten.



M.v.g,

P en N
Als je twijfelt even belasting telefoon bellen. Weet je zeker dat je goed zit :-)
Indienen en het geld nog even niet uitgeven tot je je definitieve aanslag hebt.
Ik laat mijn belastingaangifte altijd invullen door een administratiekantoor en ik moet elk jaar al mijn medische kilometers doorgeven aan hun. Alle medische afspraken kan ik opgeven: huisarts, ziekenhuis, diëtist, ggz. Houd er alleen wel rekening mee, dat je het aantal kilometers ( afspraken ) moet kunnen bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem1234567891 schreef op 26 maart 2017 @ 23:23:

Als je twijfelt even belasting telefoon bellen. Weet je zeker dat je goed zit :-)Nou er was van de week op het nieuws dat er in 40% van de telefoontjes een verkeerd antwoord gegeven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit kun je opgeven. Het betaalde eigen risico mag je idd niet opgeven, maar niet vergoedde tandartskosten, orthodonthist, fysio enz. wel. Er zijn nog een aantal dingen die je niet op kunt geven. Kijk daar wel even goed naar. Staat duidelijk uitgelegd. Ook de kilometers + de parkeerkosten kun je opgeven. En voor bepaalde aandoeningen kun je dieetkosten opgeven, daar staat een vast bedrag voor, maar dat kan de moeite waard zijn.



Ik kon zelf ook ruim 2000 euro hiervoor aftrekken.
Ik zou € 0,35 per km hanteren. Ik doe veel aangiftes en wij hanteren dit altijd op advies van de belastingdienst .
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal ,



Ik vond die € 0,49 per km van de ANWB ook best wel veel, via een auto website ( ben even vergeten welke ) , kwam de berekening op € 0,34 per km, en ik heb al meer gelezen dat vele inderdaad die € 0,35 norm aanhouden.

Ik pas deze aan en dien het in, hou de terugbetaling wel even apart tot de definitieve aanslag, iets terug betalen vind ik niet erg, maar ben bang voor eventuele boetes :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven