Mode & Beauty alle pijlers

Nette schoenen met wandelcomfort

26-03-2017 20:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij van kantoor tussen de middag een eindje gaan wandelen ben ik op zoek naar damesschoenen zonder hak die representatief zijn maar ook een hoog wandelcomfort hebben.

Het liefst zwart.



Wie weet voor mij leuke schoenen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een wandeling in de stad, of echt in het bos en natuur?
Omschrijf "een eindje"?

Gaat dat over 500 meter of over 5 kilometer?



Stel sportschoenen op je werk zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind schoenen van Gabor heerlijk lopen, zitten ook nette modellen tussen. Ik loop er makkelijk 10km mee, maar waarschijnlijk is dat niet jouw lunchwandeling.



Hebben we het over een half uurtje wandelen? Dat kan toch op vrijwel elke schoen zonder enorme hakken?



Of je wisselt je nette schoenen even met sneakers en na de wandeling weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een eenvoudige sneaker?

Alle reacties Link kopieren
Het betreft een half uurtje wandelen in de stad. Zo'n 3km rondje.



Ik heb nu altijd korte enkellaarsjes aan van wolky, maar daar krijg ik altijd pijn in mijn voeten van als ik daar een langere tijd op loop.
Alle reacties Link kopieren
Gabor.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
En als je last krijgt van Wolky's ligt dat toch aan de pasvorm of maat ofzo hoor, want die zitten op hetzelfde niveau als Gabor.

Alleen zijn die iets netter, Gabor.



Durea ben ik ook heel tevreden over.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk nog ok voor korte wandeling in de stad:

gabor idd
Alle reacties Link kopieren
Wat mogen ze kosten?



Bij vanHaren hebben ze (meestal achterin de winkel) een rek met ´medicus´ schoenen. Die zijn voor het grootste deel van leer, meestal een beetje tuttig maar er staat soms wel een set tussen die zelfs mijn 16-jarige puberella goedkeurt, prijs rond de 6 tientjes en ik kan er een hele dag op lopen (winkel).



Daarnaast inderdaad Gabor of Rieker.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ecco, jana, rieker, wolky, dr martins, mustang, tom tailor. Geen idee wat er dit jaar in de collectie zit.

Ik heb vrij brede voorvoeten en ik kan hier hele dagen op lopen, ook met een laag hakje ( ik werk een gedeelte van mijn uren op de winkelvloer, staan en lopen. Iemand noemde gabor, nou of mijn oma draagt het of ik moet een teen laten amputeren..ik vind het echt een vreselijk merk.

Mijn zusje heeft een hoge wreef een brede hiel en smalle voorvoeten, die kan zittend geen halfuur mijn schoenen verdragen. Het is weinig zinvol om iemand te vragen wat er lekker zit. Kom van de bank af en ga passen in een winkel. Ik ga wel samen met mijn zusje en als ik in de hiel glibber en mijn tenen knellen past de schoen haar soms. Andersom knelt een schoen haar hiel en verzuipen haar tenen in de ruimte dan pas ik de schoen vaak.



Zelf zou ik een paar schoenen in de kofferbak leggen. Bij de auto 1 minuut schoenen wisselen en gaan. Wandelschoenen, sportschoenen ( zwarte) kistjes wat je maar hebt en goed loopt.
Alle reacties Link kopieren
Net fijne rollingsoft sneakers van Gabor gekocht.

Maar voor een slentertochtje door de stad ga je toch geen nieuwe schoenen kopen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gabor heeft niet alleen oma-modellen.







Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Arche, wel wat aan de prijzige kant maar loopt heel lekker. (Niet alle modellen vallen echt onder 'netjes', maar sommige wel.)
mephisto, die hebben super ergonomische schoenen...wel wat duur...maar erg goeie kwaliteit...je moet wel uitkijken naar de mooie modellen want vroeger waren de modellen nog niet zo modern en fris ogend..veel wandel plezier !
Alle reacties Link kopieren
Het gaat over drie fokking kilometer.....
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 27 maart 2017 @ 02:35:

Het gaat over drie fokking kilometer.....



Boeien. Genoeg voor TO om last van haar voeten te krijgen.



Ik zou ook voor gabor gaan. Duw hebben inmiddels ook leuke schoenen naast de omamodellen.
Ook bij een goed merk kan het pijnlijk zijn om drie kilometer te lopen met hakken/hakjes of spitse punten.

Ik zou dus vooral naar het model kijken: plat en met voldoende ruimte voor de voorvoet. En verder een schoen die goed aan de voet vastzit, liefst met veters (geen ballerina's dus). En een wat dikkere of verende zool kan prettig zijn, maar dat is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zet je geen sneakers neer op je werk en wissel je telkens?
quote:nbk schreef op 27 maart 2017 @ 02:35:

Het gaat over drie fokking kilometer.....In een halfuur, dan wordt er flink doorgelopen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon lekkere sneakers op kantoor leggen en die aandoen tijdens de wandeling. De rest van de dag op nette schoenen die bij je outfit passen! Ik vind het althans ideaal.



Doe het zelf ook voor onderweg op de fiets. Lekker gympen aan, en op kantoor andere schoenen aan.
Welke schoenen voor jou comfortabel genoeg zitten om op te wandelen is heel persoonlijk. Zelf heb ik eens Ecco lage veterschoenen gekocht voor dit doel. Nou Ecco.....zou toch goed moeten zijn....maar de linkerhiel blijft langs mijn huid schuren, gaat vreselijk pijn doen. Nu draag ik ze alleen nog voor korte boodschappenrondjes e.d. . Ik zou gewoon een schoen meenemen die al in je kast staat en waarvan je weet dat ze lekker lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best lastige voeten dus ik koop tegenwoordig helemaal geen schoenen meer waar ik geen half uur op kan lopen.

Dat is gewoon een voorwaarde. Zelfs bij hoge hakken.



Maar een paar sneakers in je onderste bureaula leggen, lijkt me inderdaad handig. Even wisselen en je hebt het probleem opgelost.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven