Mode & Beauty alle pijlers

Ja ja 'hoogwaardig' imitatieleer

27-03-2017 12:48 19 berichten
Momenteel probeer ik een stel enkellaarsjes in de uitverkoop te scoren. Het valt me alleen op dat de laatste jaren schoenen en ook tassen vaak van 'hoogwaardig' imitatieleer zijn. Dan heb ik het over laarzen die alsnog 70 euro in de uitverkoop zijn of een tas van Clarks (toch een goed merk) van 60 euro in de sale.



Echt leer lijkt steeds duurder te worden. Zo heeft Sasha nog steeds de schoenen die ik drie jaar geleden voor 70 euro kocht. Alleen zijn ze nu 100 euro. Een echte leren tas koop je niet meer onder de 200 euro (of het moet een clutch) zijn.



Is er een koeientekort ofzo? Waardoor is echt leer opeens zo duur geworden?



Mijn ervaring is dat het helemaal niet hoogwaardig is. Als je zweetvoeten krijgt, word je een gevaar voor de volksgezondheid. En even poetsen is er niet bij. Eenmaal kaal, blijft het kaal. Daar helpt geen snoersmeer aan.



Wat is jullie ervaring met nepleer?
Ik heb een jasje van PU leer en dat bevalt uitstekend. zit lekker en niet zweterig o.i.d. Hij was 4 tientjes maar ziet er niet goedkoop uit. Maar ik draag sowieso geen echt leer dus voor mij is het al niet eens een optie
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van inflatie? De winkels moeten meer huur enzo betalen dus spullen worden ook duurder voor ons.
Internagelaktisch
Ik was voor lage leren schoenen aan het kijken en zie juist dit jaar dat de schoenen die ik wil van echt leer veel goedkoper zijn dan vorig jaar. Dat ik voor 70-100 euro echt gave leren schoenen kan kopen en dat het nepleer langzaam steeds meer verdwijnt of goedkoper is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind nep leer maar niets, vooral niet voor schoenen. Het plastic gehalte straalt er vaak vanaf en wat je zegt, niet te poetsen, kaal is kaal en inderdaad zweetpoten/zere voeten. Maar voor een gelegenheidsschoentje in een heel specifiek kleurtje wil je niet altijd 100 euro + uitgeven dus dan kan het weleens. Met in acht neming van bovenstaande toestanden.



Tassen heb ik wel vaker in nepleer dan in echt leer. Ze gaan mee naar mijn werk en de lucht van het bedrijf gaat in alles zitten, van kleding tot tassen. Dus daar investeer ik dan liever niet in. Sommige tassen zijn echt wel mooi om te zien ondanks dat ze imitatie zijn. Sterker nog, mijn handtasje van de primark wordt vaak de hemel in geprezen. En gaat al jaren mee!



Maar liever gewoon leer, al is het alleen maar om de geur.
Fee-de-goede: waar kijk jij dan?



Maaique: de inflatie is in twee jaar echt niet zo snel gegaan hoor. En dan alleen op leren producenten.
Oké, maar het is dus niet zo dat iedereen in katzwijm valt voor de nieuwe imitatieleerinnovaties en dat ik gewoon die trend gemist had...
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 27 maart 2017 @ 12:56:

Fee-de-goede: waar kijk jij dan?



Maaique: de inflatie is in twee jaar echt niet zo snel gegaan hoor. En dan alleen op leren producenten.



Waar niet?



Zalando, Sasha, Omoda, Dr Martens, ect.



Ik zie soort schoenen die ik vorig jaar te duur vond nu voor 70 euro bij Zalando.

Enige die echt duurt blijft is Dr. Martens. Maar dan betaal je voor het merk.
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 27 maart 2017 @ 12:57:

Oké, maar het is dus niet zo dat iedereen in katzwijm valt voor de nieuwe imitatieleerinnovaties en dat ik gewoon die trend gemist had...



O nee, ik vind het ook niks.



Of leer of stof ect. Maar geen plastic varianten van nepleer aan mijn voeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht altijd tot het in de uitverkoop is. Ik koop mijn schoenen meestal bij Dungelmann of Zalando.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Voor schoenen wil ik ook leer (of stof, als het gymschoenen zijn). Voor een jasje of tas maakt het me iets minder uit, al vind ik leer meestal wel mooier. Sandaaltjes kunnen soms ook nog wel, maar laarzen of gewone schoenen moeten echt van leer zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Fee-de-Goede schreef op 27 maart 2017 @ 12:58:

[...]





Waar niet?



Zalando, Sasha, Omoda, Dr Martens, ect. Gek is dat, daar zit ik nu ook op te zoeken. En elke keer als ik denk dat ik een mooi koopje te pakken heb, is het imitatieleer. Heel irritant.
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 27 maart 2017 @ 13:06:

[...]





Gek is dat, daar zit ik nu ook op te zoeken. En elke keer als ik denk dat ik een mooi koopje te pakken heb, is het imitatieleer. Heel irritant.



Ik weet niet wat je voor soort schoen zoekt natuurlijk maar ik heb echt gisteren zitten kijken naar brogues en andere platte leren schoenen en ik heb er echt 10 gevonden tussen de 69 euro en 99 euro voor echt leer.



Misschien is dat voor laarsjes of bepaalde merken wel veel duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor wel steeds meer (vooral vega) mensen die eerst wel leer droegen maar nu bewust voor immitatieleer gaan vanuit het oogpunt van dierenwelzijn.



Maar ik denk niet dat zij de vraag zo erg beïnvloeden.



Vakantie naar Italië boeken dan maar TO, daar koop ik mijn tassen en schoenen voor goede prijzen.
Het valt me sowieso op dat de kwaliteit achteruit gaat en de prijs omhoog. Steps vind ik wel een goed voorbeeld. Leuke kleding, niet heel goedkoop, maar de kwaliteit is vaak om te huilen. Esprit eigenlijk hetzelfde.



Bij Zalando kun je trouwens selecteren op materiaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:En even poetsen is er niet bij. Eenmaal kaal, blijft het kaal. Daar helpt geen snoersmeer aan.Ik snap wel dat dat niet helpt ja, je kunt beter schoensmeer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef graag wat meer uit aan echt leren schoenen, tassen of een jas. Dan doe ik ee ook langer mee. Liever 1 paar echt mooie kwaliteitsschoenen dan 4 paar goedkopere.

Ik vind veel geld uitgeven aan een T-shirt dan weer zonde.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 27 maart 2017 @ 13:11:

Ik hoor wel steeds meer (vooral vega) mensen die eerst wel leer droegen maar nu bewust voor immitatieleer gaan vanuit het oogpunt van dierenwelzijn.



Maar ik denk niet dat zij de vraag zo erg beïnvloeden.



Vakantie naar Italië boeken dan maar TO, daar koop ik mijn tassen en schoenen voor goede prijzen.

De ellende is dat veel goedkope schoenen die leervrij lijken vaak toch dierlijke rommel in de zool enzo hebben, dus tenzij het specifiek vermeld staat weet je nooit zeker of een schoen 'vegetarisch' is.

Dus iemand die echt serieus is over het vermijden van leer uit principe gaat naar een speciaalzaak voor diervrije schoenen, en die zijn juist extra duur, want vraag en aanbod



Mijn ervaring is dat de kwaliteit echt enorm kan verschillen, sommige schoenen gaan eeuwen mee, anderen zijn heel snel niet meer mooi.

Ik heb nog niet echt kunnen ontdekken waar dat 'm in zit, helaas
Ik heb pas nog een zwarte echt leren tas gekocht voor 98 euro bij Duijfhuizen online. Ongeveer A-4 van grootte. Zijn prima tassen, gaan jaren mee. Schoenen en laarzen van leer zijn voordelig bij Van Haren. Goed, het moet je smaak zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven