Backpack in de Shinkansen

24-03-2017 12:32 24 berichten
Jaa, volgende week is het dan eindelijk zover. Op naar Japan.



Nu vooral overal nog druk over maken. Puntje van aandacht momenteel:



Ik lees ineens dat het lastig kan zijn met bagage in de shinkansen-trein. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Ik zie het niet zo zitten om m'n backpack vooruit te sturen iedere keer. Niet qua kosten en niet qua dat je hem dan een halve dag later pas hebt.



Ik reis met een (hele) grote backpack van 85 liter + een dagrugzak.



Benieuwd naar ervaringen dus! Hadden jullie er problemen mee om een plekje voor je tas te vinden in de trein?
Er is niet super veel plaats. Ik weet de afmetingen van je tas niet, maar vaak is er ruimte achter de laatste rij met stoelen. Moet je wel geluk hebben dat die vrij zijn. Bovenin is hetzelfde als onze ns treinen, daar past eigenlijk alleen een kleine reiskoffer in. Er is trouwens genoeg informatie hierover te vinden als je even googelt.



Je tas in het gangpad laten staan zoals wij wel eens doen is trouwens echt not done.
Alle reacties Link kopieren
Oh, fijn! Japan is een fantastisch land, veel plezier alvast



Als ik het mij goed herinner had je in de tussenstukken wel plaats voor bagage, maar veel is dat niet. Hoe lang ga je? Misschien gewoon een kleinere rugzak meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Moet er echt een 85 liter rugzak mee? Ik zou eerst eens kijken of je niet met 50 liter af kunt, dan is je probleem waarschijnlijk al voor een groot deel opgelost.
Ik zette mijn backpack (65 liter) net na de ingang van de coupé, net als in de Duitse treinen in Nederland kan.

Daar zijn wat opbergvakken. Heb er ook wel eens flink wat contant geld in laten zitten. Drie weken de Shinkansen (no Nozomi) gebruikt en nooit problemen mee gehad.
Tja, m'n backpack is nou eenmaal zo groot. Ik heb ze niet in liggen in alle maten ofzo. En eerdere reizen leren me dat ik met minder niet echt toe kan.



Ik begrijp dat 't nog wel een dingetje kan zijn dus...
quote:MollyHooper schreef op 24 maart 2017 @ 12:57:

Ik zette mijn backpack bij de ingang van de coupé, net als in de Duitse treinen in Nederland kan.

Daar zijn wat opbergvakken. Heb er ook wel eens flink wat contant geld in laten zitten. Drie weken de Shinkansen (no Nozomi) gebruikt en nooit problemen mee gehad.Vraag me af of 't dan vechten is voor zo'n plekje . Ga in best wel een drukke tijd nu met de bloesem.
quote:MiniMe3 schreef op 24 maart 2017 @ 12:59:

[...]

Vraag me af of 't dan vechten is voor zo'n plekje . Ga in best wel een drukke tijd nu met de bloesem.Ai, ik zag ook een goedkope vlucht voor de meivakantie, maar gezien de golden week heb ik niet geboekt. Vechten wordt het iig niet:-) Tenzij met andere gaijins.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden tassen van 60 en 70L en geen idee meer waar we die allemaal hebbn gelegd, maar kan me iig niet herinneren dat het ergens een probleem was. Volgens mij pasten ze ook vaak bovenin, al weet ik natuurlijk niet of dat met 85L ook nog gaat.



Maar idd, waarom zo'n grote tas? Heb je echt zoveel nodig of kun je niet goed inpakken?

Dan zit je toch ook ruim boven de 20kg als je die volpakt? Ik vlieg met een niet-volle 60L rugzak, die weegt dan meestal rond de 18 kg + handbagage. Op de bestemming prop ik de handbagage nog in de grote rugzak zodat ik mijn handen niet al te vol heb.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je op tijd in de rij staat. Wij hebben er geen problemen mee gehad. En je kunt hem gerust aan het begin of eind van de coupé neerleggen, niemand die hem jat. Denk er wel aan je stoel te reserveren!
quote:nootboek schreef op 24 maart 2017 @ 13:26:

Wij hadden tassen van 60 en 70L en geen idee meer waar we die allemaal hebbn gelegd, maar kan me iig niet herinneren dat het ergens een probleem was. Volgens mij pasten ze ook vaak bovenin, al weet ik natuurlijk niet of dat met 85L ook nog gaat.



Maar idd, waarom zo'n grote tas? Heb je echt zoveel nodig of kun je niet goed inpakken?

Dan zit je toch ook ruim boven de 20kg als je die volpakt? Ik vlieg met een niet-volle 60L rugzak, die weegt dan meestal rond de 18 kg + handbagage. Op de bestemming prop ik de handbagage nog in de grote rugzak zodat ik mijn handen niet al te vol heb.



Tja ik reis nu al zo'n 10 jaar en heb 'm regelmatig in bijna al z'n volume nodig. Ik ben zelf ook niet maatje mini. Dus m'n kleding ook niet. En ik ga niet in de zomer dus ik heb ook truien en vesten nodig dit keer. En ik hou van gemak, boeken en van souvenirtjes kopen. Hij is ook niet altijd volgestouwd. Ik zit meestal bij vertrek en terugkomst op 18 kg ook + handbagage. Mijn kleine rugzak past echter zeer zeker niet in de grote erbij. Die zit dan vol met eten / drinken tijdschriften en andere noodzakelijkheden om een vliegreis te overleven ;).



Wel fijn om te horen dat je weinig problemen ervaren hebt!
quote:popje85 schreef op 24 maart 2017 @ 13:42:

Zorgen dat je op tijd in de rij staat. Wij hebben er geen problemen mee gehad. En je kunt hem gerust aan het begin of eind van de coupé neerleggen, niemand die hem jat. Denk er wel aan je stoel te reserveren!Goeie tips, dank je wel! Reserveren is dus wel een must. Dan reserveer ik denk ik als ik aankom gelijk al m'n treinreizen. Wel zo makkelijk. Ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat er bij 't vliegtuig zo'n treinstation/bureau zit.
Let bij het reserveren van de treinritten er op dat Japanners lastig ons handschrift lezen. Dus als het kan: typ het op je telefoon (als notitie oid). Ik had een velletje vol geschreven, en samen met mijn uitspraak als ik het voorlas kwam dat niet altijd over. Duurde super lang.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo'n grote tas inderdaad. Ik maak een wereldreis met een tas van 46 liter. Gaat echt prima en veel beter voor je rug.Je hebt toch geen skipak enz nodig toch?
Ehm, gefeliciteerd?



Ik heb wel zo'n grote tas. Ook op wereldreis. En ook op vakantie. Altijd. Ik heb maar een tas. Ik heb ook al uitgelegd waarom. The end. De vraag was of het een probleem was in de shinkansen. Heb je daar nog tips over?
Alle reacties Link kopieren
Dan snap ik niet goed waarom je dan een topic hierover maakt eerlijk gezegd.

Je hebt een enorm groot gevaarte mee, leest dat dat lastig is in de trein. Dan kan je aan de hand hiervan toch al je eigen conclusies trekken.
Je bent op wereldreis. Ik zou denken dat je tijd genoeg hebt om te lezen. Zeker dit enorm lange topic even doornemen. Dan zie je dat de meningen verdeeld zijn.



Mijn 'enorme gevaarte' ga ik gewoon op goed geluk mee de trein in nemen. Of ik mijn backpack mee zou nemen op vakantie stond helemaal niet ter discussie. Ik was alleen benieuwd of ik me druk moest maken en dat doe ik nu minder. Dank aan iedereen die on topic gereageerd heeft.



Robinson, veel plezier in Honduras. Verdoe niet te veel tijd op fora.
Alle reacties Link kopieren
Op alle grotere treinstations kun je stoelen reserveren. En je kunt inderdaad het beste de plaatsnamen van je telefoon laten lezen (liefst in het Japans). Veel plezier, Japan is geweldig!
Thanks popje! Heb super veel zin!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar jij last van hebt gezien je reactie. Dankjewel, Honduras komt helemaal goed, jij succes in Japan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen problemen met mijn grote backpack in de treinen in Japan
Alle reacties Link kopieren
Ik had een kleine backpack mee (was ook zwanger dus geen zin om nog meer te sjouwen) maar er bleek best veel plek te zijn, meer dan ik had verwacht. Komt goed! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
je kunt bij grote stations zelfs al voor je hele reis alle plekken reserveren.. nu kan ik me wel voorstellen dat je nog niet alles weet maar wellicht handig.



treinen in Japan zijn een genot en Japan zelf is ook echt fantastisch. Zou graag terug gaan.
Even voor alle mensen die dit topic misschien later nog lezen op zoek naar info: mijn enorme rugzak past moeiteloos in het rekje boven je hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven