Mode & Beauty alle pijlers

Gespleten haarpunten

25-03-2017 13:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met het lange proces van mijn haar laten groeien. Ondanks dat ik wel nog om de 7 weken naar de kapper ga, heb ik toch nog erg veel last van gespleten haarpunten, waardoor er iedere keer best veel af moet bij de kapper en het laten groeien dus een eeuwigheid duurt! Nu heb ik al wat tips zitten googlen, en ik ga het nu dus ook vaker vast dragen. Maar wat ik me afvroeg is wat voor een producten jullie gebruiken tegen gespleten haarpunten en hoe goed dat werkt? Iemand dé ultieme tip voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:MissyV33 schreef op 25 maart 2017 @ 17:58:

[...]





Ik dacht dat je haar gewoon rond de 3 maanden 1 centimeter groeit. Niet eerder gehoord van maximale Haarlengte. Moet ik ff gaan Google dus... Nouja, mijn haar groeit ook niet meer mooi voorbij een bepaald punt sinds ik het verf. Soort uiterste houdbaarheidsdatum van geverf haar ofzo. Met mijn eigen bruine slag kon ik het tot mijn onderrug laten groeien, nu is mijn behabandje het aller uiterste, daarna lijk ik wel echt een tokkie. Maar groeien doet het nog wel, ook al is het lelijk...
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
quote:louti schreef op 25 maart 2017 @ 17:34:

Ik denk dat je je maximale haarlengte hebt bereikt. Elk persoon heeft een andere haarlengte. Zodra je over die bepaalde grens heen gaat, gaat je haar splijten, afbreken en klitten. Als je bijv al jaren dezelfde haarlengte hebt, zul je (uitzonderingen daargelaten) nooit ineens 20 cm er aan kunnen laten groeien. Inachtnemend: hoe snel je haar groeit, dikte van een haar, structuur en het aantal haren op hoofd. Tenzij je natuurlijk veel stress, vitaminetekort of slechte verzorging bezigt. Ook verven is niet heel gezond.



Ik lees niet dat je er slecht mee omgaat of dat er andere factoren zijn. Vermoedelijk zul je het nooit mooi langer krijgen. Net zoals dat je niet ineens blond bent, krullen krijgt of het ineens 2x zo snel groeit.dat kan inderdaad. Ook kan het nu aan je lengte liggen, De puntjes bij schouderlang haar heb het vaak zwaarder te verduren dan als het net korter of juist langer is.
Haar groeit per maand ongeveer 1 cm. Maar in de zomer gaat het harder. Maar is een gemiddelde. Verschillen per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Je haar los laten hangen kan ook zorgen voor meer gespleten haarpunten, omdat het dan langs kleding schuurt.

Kapsels waarbij je het haar niet te strak vastmaakt zijn beter voor je haar. Bijvoorbeeld een vlecht. En dan elastiekjes gebruiken zonder metaal.

Ook een tip om mee te slapen. Ook schijnt een zijden kussensloop te werken tegen gespleten haarpunten, al hebben ze dat geloof ik nooit wetenschappelijk bewezen.



En inderdaad niet meer nat borstelen! Ik borstel het meestal voordat ik ga douchen. Als je krullen hebt werkt veel conditioner en nat kammen met een grove kam misschien ook (droog haar borstelen/kammen is pluis)
Alle reacties Link kopieren
Is het probleem opgelost? Ik heb ook nog wel een paar tipjes

- als je haar erg lang is en je kan wel een stuk missen, knip het dan minimaal 5 cm boven de dode punten af. Het zal gelijk veel gezonder voelen. Je moet dan wel opnieuw beginnen maar dan wel met gezond haar.
- laat je haar minder vaak knippen. Nu zit je minimaal 30 minuten in de stoel om snip snip je gespaarde lengte er af te halen.... zonde
Alle reacties Link kopieren
De juiste verzorging is natuurlijk belangrijk maar ook de binnenkant. Stoffen als omega 3, zink, biotine en foliumzuur en nog tal van andere stoffen zijn belangrijk voor gezond haar in het algemeen en kunnen ook schelen bij gespleten punten. Biotine zit onder andere in bruine rijst dus zorgen voor de juiste voeding, en eventueel wat supplementen, kan schelen. Ook biergist en gistvlokken doen wat voor je hele gezondheid en je haar.
Misschien je haar eens trakteren op een oliemaskertje met natuurlijke olie.
http://www.trendalert.nl/zo-kom-je-van- ... te-knippen
https://blog.vitaminstore.nl/zeg-maar-d ... aarpunten/
Alle reacties Link kopieren
Er staan hier al wat tips tegen snel gespleten punten krijgen, daar ga ik in elk geval even mee aan de slag, maar heeft iemand ook tips tegen klitten krijgen?

Als ik van de kapper kom is het snelle klitten krijgen wel wat beter, maar al snel (na 2 weken ofzo) komen die vervelende klitten weer terug. Ik kan mijn haar geen uur los dragen, want dan is vooral de achterkant van mijn haar bij mijn nek een grote klit.

Probeer het max 1 keer per dag de borstelen met borstel met haren, gebruik geen stylingproducten en was 2x per week.

Wie heeft de ideale tip, zodat ik het weer vaker los ga dragen?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
27-03-2017 14:34
quote:louti schreef op 25 maart 2017 @ 17:34:

Ik denk dat je je maximale haarlengte hebt bereikt. Elk persoon heeft een andere haarlengte. Zodra je over die bepaalde grens heen gaat, gaat je haar splijten, afbreken en klitten. Als je bijv al jaren dezelfde haarlengte hebt, zul je (uitzonderingen daargelaten) nooit ineens 20 cm er aan kunnen laten groeien. Inachtnemend: hoe snel je haar groeit, dikte van een haar, structuur en het aantal haren op hoofd. Tenzij je natuurlijk veel stress, vitaminetekort of slechte verzorging bezigt. Ook verven is niet heel gezond.



Ik lees niet dat je er slecht mee omgaat of dat er andere factoren zijn. Vermoedelijk zul je het nooit mooi langer krijgen. Net zoals dat je niet ineens blond bent, krullen krijgt of het ineens 2x zo snel groeit.dat kan inderdaad. Ook kan het nu aan je lengte liggen, De puntjes bij schouderlang haar heb het vaak zwaarder te verduren dan als het net korter of juist langer is.
yep, helemaal dit!
Alle reacties Link kopieren
oh hahaha, Grappig, sta ik mezelf te quoten in een oud topic hahahaha ben het nog steeds met mezelf eens!!!
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
21-05-2019 04:26
Er staan hier al wat tips tegen snel gespleten punten krijgen, daar ga ik in elk geval even mee aan de slag, maar heeft iemand ook tips tegen klitten krijgen?

Als ik van de kapper kom is het snelle klitten krijgen wel wat beter, maar al snel (na 2 weken ofzo) komen die vervelende klitten weer terug. Ik kan mijn haar geen uur los dragen, want dan is vooral de achterkant van mijn haar bij mijn nek een grote klit.

Probeer het max 1 keer per dag de borstelen met borstel met haren, gebruik geen stylingproducten en was 2x per week.

Wie heeft de ideale tip, zodat ik het weer vaker los ga dragen?
draag je veel sjaaltjes enzo? daar krijg ik namelijk ook altijd klitten van onder in mijn nek.

Tussendoor even doorkammen (enkel de lengtes van je haar), antiklit spray gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
21-05-2019 11:25
draag je veel sjaaltjes enzo? daar krijg ik namelijk ook altijd klitten van onder in mijn nek.

Tussendoor even doorkammen (enkel de lengtes van je haar), antiklit spray gebruiken?
Nee geen sjaaltjes. Anti klit spray gebruik ik trouwens wel, maar dat heeft alleen het eerste uur effect.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gespleten haarpunten. Vrij dun, droog haar heb ik. Ik draag het net over mijn schouders, en langer zal het nooit worden. Alles heb ik al geprobeerd, maar echt gezond haar zal voor mij wel een droom blijven. Nu ik de overgangs leeftijd heb bereikt wordt het alleen maar beroerder..
Ik overweeg nu haarproducten te proberen voor dun haar, zonder alcohol enz. ,wellicht is het dan minder droog en oogt het wat beter en voller. Heeft iemand ervaring met producten van KMS?
Alle reacties Link kopieren
Iets minder vaak baar de kapper gaan?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
21-05-2019 11:23
oh hahaha, Grappig, sta ik mezelf te quoten in een oud topic hahahaha ben het nog steeds met mezelf eens!!!

Haha die is leuk :-D
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
25-03-2017 13:49
Maar waarom heb je dan steeds gespleten haarpunten? Als je zo vaak het laat knippen kan dat haast niet.

Hoe behandel je haar, heb je wel een goede borstel etc etc?
Dat kan wel als het haar bijv. tot op de schouders hangt, dan slijten de punten door het voortdurend heen en weer schuren over je kleding. Als het dan wat langer wordt heb je dit probleem niet meer. En verder; geen hitte gebruiken en het in de zon goed beschermen. Zijden kussensloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven