Gezondheid alle pijlers

Wachttijd afspraak huisarts

13-03-2017 15:53 59 berichten
Puur uit nieuwsgierigheid;



Als je belt naar je huisartsenpraktijk, wanneer kun jij dan terecht?



Ik heb vanochtend gebeld en kan pas vrijdag terecht, vind ik nogal een behoorlijke wachttijd! Het is voor mijzelf en ik verwacht dat het niks levensbedreigend is maar als mijn kindeeen ziek zouden zijn dan lijkt me dit toch echt onacceptabel.
quote:zusters schreef op 27 maart 2017 @ 12:36:

[...]





Ja zeker! Maar er was echt geen plek in de agenda.Ook niet bij een andere huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan mn klachten. Ben chronisch ziek dus vaak wel al de volgende dag.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 27 maart 2017 @ 12:36:

[...]





Ja zeker! Maar er was echt geen plek in de agenda.



Dat vind ik echt schandalig. Ik zou een huisarts met kortere wachttijden zoeken als ik jou was.

Zit er misschien een andere arts bij de praktijk waar je terecht kunt?
quote:SpringDing schreef op 27 maart 2017 @ 12:58:

[...]





Ook niet bij een andere huisarts?Nee...ze zitten wel met meerdere huisartsen in het gebouw maar er wordt niet samengewerkt
quote:zusters schreef op 27 maart 2017 @ 16:02:

[...]





Nee...ze zitten wel met meerdere huisartsen in het gebouw maar er wordt niet samengewerktTja, vol is vol dan. Ik zou vragen om een telefonisch consult zodat de HA zelf de urgentie van je klachten kan bepalen (zodat er eventueel toch nog geschoven kan worden met afspraken). Anders (of sowieso) een praktijk zoeken met meerdere huisartsen zodat je bij spoed altijd dezelfde/ volgende dag nog terecht kunt.
Dan zou ik toch eens op zoek gaan naar een andere huisarts, want dat vind ik echt niet kunnen. Bij mijn huisarts is meestal ook wel een week wachttijd maar als ik ziek ben en aangeef dat ik astma heb kan ik dezelfde dag nog terecht.
Een dag max. Soms de zelfde dag, vaak de dag erna. Met kinderen mag je vaak zelfde dagdeel nog. En soms vraag ik zelf wat later in de week omdat het geen haast heeft. Ook prima.



Ben blij dat dat kan, een week wachten vind ik echt niet oke.
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg altijd dat ik aangekleed ben wanneer ik de huisarts bel anders red ik het niet om er op het tijdstip te zijn dat ik kan komen
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Belg hier. Wij gaan gewoon in de wachtzaal zitten en worden nog tijdens hetzelfde spreekuur geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven