Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Wat een eikel die Remon dat ie dit heeft veroorzaakt

Ik vind het buitengewoon knap van je dat je de koe bij de hoorns pakt, luistert naar de therapeut en erin slaagt om te luisteren naar je instinct. Je hoeft niet te tellen, dat blijkt. Vertrouw op jezelf, je kunt het! En laat je vooral niet kisten door zo'n idioot die meent dat het allemaal zo makkelijk is, als je maar zijn flutprogrammaatje volgt.



Tot op zekere hoogte geloof ik ook wel dat je lijf zegt dat je iets nodig hebt. Niet als het gaat om slagroomtaart en een driedubbele portie friet natuurlijk, maar een behoefte aan iets hartigs kan een teken zijn dat je wat zout nodig hebt, dat werk. Misschien dat in ons geval de truc is om het minst slechte te kiezen van de dingen waar je lijf om lijkt te vragen.



Fijn dat het beter gaat takkentrol, maar overdrijf niet met wandelen he? Een terugslag zou jammer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, wat naar van die spammer. Ik heb geen bericht gekregen..



Single: je hebt het hartstikke goed gedaan, met je -8 ons!!¨Probeer die domme facebook pagina van je af te zetten



Takkentrol: fijn dat je weer wat beter bent! Geniet van je wandeling en het mooie weer. Heerlijk buiten.



Ammenooitniet: super goed bezig!



Izzy: he bah weer ongesteld aan het worden... de overgang is geen pretje zo te zien.



Hier een erg fijn weekend achter de rug. Hele dagen buiten geweest, in de tuin gewerkt, met de kinderen... Maar ook bezoek gehad met lekkere hapjes, uit eten geweest en gisteren BBQ gedaan. Wel actief geweest, dus hopelijk valt de schade mee. Heb me zaterdagochtend gewogen en dat viel me mee: 67,4 kg. Blijf dus schommelen tussen de 67-68 kg.

Heb nog eens een update doorgegeven voor de tabel.



Fijne week iedereen, geniet van de
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:17
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk weer he meiden. Lekker veel buiten zijn en overal op de fiets naar toe. Moet deze week ongesteld worden dus ik ga me even niet wegen. Daarna zal ik weer een update doorgeven.



Lekker zoveel wandelen takkentrol en fijn dat je jr weer beter voelt.



Izzy jij nog maar een paar ons van je streef. Zet hem op!



Af en toe snacks moet kunnen lijkt mij als het daarna maar weer op de gezonde toer verder gaat. Mijn manier is ook in weekend lekker genieten en doordeweek niet snoepen/snacken of te gek doen met maaltijden. Dit lukt aardig moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het beter lijkt te gaan @Takkentrol! Weer lekker aan de wandel zie ik.



@Izzy, ook eens met wat je zegt. Als ik zin in chips heb probeer ik vaak bijvoorbeeld eerst een gekookt eitje met wat zout. Maar gisteren had ik nergens specifiek zin in, ik wilde gewoon eten. Wat maakte mij eigenlijk niet zoveel uit. Die trek moet ik dan echt negeren.



@Vevana, wij moeten op zoek naar een elektrische BBQ, heeft geen haast, maar lijkt ons heerlijk voor in de zomer. Wat fijn dat jij al zo aan het genieten bent van het weer.



Ik dacht echt dat ik vandaag niet goed gegeten had. Ik dacht dat ik te veel koolhydraten binnenkreeg. Zou voor het beeld eens mijn lijstje plakken:

O: 250 gram Soja yoghurt ongezoet met zakje Nakd Nibbles Salted Caramel (enorm lekker zeg)

T: Appel

L: Hamburgerbroodje (alleen het broodje dus) met walnotenboter en 3 kleine plakjes kalkoen-salami

T: 250 gram Soja yoghurt, weer met zakje Nakd Nibbles Toffee Treat (moest toen ook deze proberen)

D: Loempia's van rijstpapier, kip en groente (uit de airfryer).

Maar.. Nu blijkt dat ik dus wel te veel suikers binnen heb gekregen (ongetwijfeld door die Nibbles), maar niet genoeg koolhydraten. Daarvan mis ik nog 41 gram. Ook krijg ik te veel vet binnen. Minder suiker en minder vet is prima te doen, dat gaat lukken. Maar meer koolhydraten vind ik lastig. Zojuist zijn mijn boekweit-broodjes uit de oven gekomen, maar als ik alles invul (voor morgen alvast) kom ik weer op te weinig koolhydraten uit.
-
Veel geschreven heb alleen een hoofd als een vergiet maar ik lees dat iedereen lekker bezig is vooral zo door gaan





Iedereen bedankt voor de lieve reacties het blijft gewoon een zwak punt die sukkel staat overal geblokkeerd zoals vele sites die denken dat afvallen makkelijk is en gewoon jezelf uit hongeren.



Izzy wat jij zegt over dat je lichaam aan geeft wat die wil is zeker waar je lijf heeft eerder door wat die nodig heeft dan je brein. Je brein wil vooral snelle energie maar je lijf wil dat niet altijd die wil vaker wat anders.



Hier vandaag lekker broden aan het bakken geweest.
O heerlijk zelfgebakken brood, alleen al de geur. Doe je dat altijd single?
Ja ik bak mij brood altijd zelf vind het leuk en lekker om te doen bak ze wel per 2 en doe er dan 3 weken mee.
Even een totaal andere vraag stel hem eerst hier voor ik er een topic over ga openen. Ik zou zooo graag weer eens naar de Efteling willen maar ben bang en onzeker dat ik niet pas in de attracties weet iemand met welk gewicht je er een beetje in past?
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:17
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Single: ik ben er ook geweest toen ik rond de 105 kilo woog.... ging allemaal prima!

Gewoon doen
Leuk, een dagje Efteling. Zal je vast goed doen. Ga je met meerderen?



Ik werk in een gebouw met meerdere bedrijven en vanochtend hadden we een kleine bijeenkomst met werknemers van andere bedrijven. Ik kende niemand, maar iemand stopte op me af en vroeg "ben jij nou zoveel afgevallen?" Bizar, voor m'n gevoel zag ik haar voor het eerst. Ze was zelf vorige week begonnen, pfff dan ben ik toch blij dat ik er al 13 maanden op heb zitten.
Ik samen met een vriendin gaan ergens in mei als dat lukt. Maar met mij 108 zou dat die moeten lukken volgens jullie



Leuk zn compliment Izzy



Ik ben nu op de helft hoop eind 2018 mij voorlopige streef gewicht te behalen. Ga maar niet uit rekenen hoeveel maanden dat nog zijn
Nee, dat valt ook onder tellen en dat mag niet.
Ow ja
Alle reacties Link kopieren
*!
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:18
99.53% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:18
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
@ Single, goed dat je zelf je brood bakt. Is niet alleen veel lekkerder, de suikers die aan de meeste broden zijn toegevoegd zijn ook overbodig. Vind het eigenlijk zo stom dat ze dat doen. Ik ging met mijn 113 kilo ook naar de Efteling, was geen enkel probleem. Lekker gaan en genieten!



@ Izzy, toch weer leuk als je zoiets gezegd wordt. Ik heb zelf dan weer helemaal niet iets van gelukkig 'bijna klaar' of 'het meeste werk zit erop'. Ik ben juist bang voor de dag dat ik echt op mijn gewicht moet blijven.



@ Takkentrol, en, waren je wandelbroek en shirt naar wens? Fijn dat het shirt in ieder geval goed zat! Die broek valt alles behalve ruim als ik het zo lees.



Hier best een lekker dagje gehad. Ik probeer nu mijn kcal inname een beetje bij te houden en hierbij let ik ook goed op de macro's ( !! @ Single, je kan beter hier stoppen met lezen !! ).



Kom ik vandaag op zo'n 1300 kcal uit met nog steeds een te klein aandeel koolhydraten. Zouden jullie mee willen kijken? En mag ik vragen hoe jullie aan je koolhydraten komen? Glutenvrije producten vullen mij ontzettend, waardoor ik het niet meer uit mijn brood kan halen.



O: 500 gram sojayoghurt (215 kcal) met Nakd Nibbles Salted Caramel (138 kcal)

T: Banaan (129 kcal)

L: Bagel met humus, mango en kipfilet (239 kcal - buiten de deur geluncht, dus dit werd een beetje gokken)

T: -

D: Hertenbiefstuk (146 kcal) met broccoli (75 kcal) patat uit de Airfryer (320 kcal) en een beetje Remia friteslijn (50 kcal)
-
Ik heb maandag psycholoog gehad en ben dan altijd wat van slag
Ik eet niet zo gek veel brood en zeker niet elke dag pasta, dus ik zit denk ik ook wat lager qua KH maar dat is toch niet heel erg?



Werk, huishouden, eten en slapen vullen het grootste deel van mijn dag, niet echt het melden waard. Ik vrees ook het moment waarop ik moet proberen stabiel te worden Ammenooitniet. Ik smokkel nu expres al wat extra yoghurt, om het af te remmen als het ware.
Alle reacties Link kopieren
Je hersenen werken wel op koolhydraten, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt dus. Vandaag ontbeten met een mugcake naar recept van Piony, dat scheelt al. Ik dacht altijd: als ik 1x koolhydraten eet op een dag zit ik goed, maar dat blijkt wel anders te gaan. Mijn porties zijn ook weer kleiner geworden zie ik. Soms is zo'n app toch even best handig.
-
Alle reacties Link kopieren
Hoi mag ik meeschrijven?

Voor mij altijd al een gevecht geweest maar ga nu weer vol tegenaan. Ik ga in September trouwen en zou voor die tijd weer wat kilo's kwijt zijn.

Ik kom van de 120 kilo met 1.68 en huidige is 115,5 (het was 112 begin van het jaar dus even balen). Ik wil gezonder eten, meer groente en fruit en minder koolhydraten. Ik doe het met 2 vriendinnen en mijn vriend. Ik mag tot eind juni afvallen want dan wordt mijn jurk afgepast en mag ik niet meer te veel schommelen. Best spannend.



Zag vraag over efteling, ik ben onlangs geweest en nergens problemen gehad.
Welkom Potjepindakaasmetnootjes! Hmm, lekker, en al lang niet meer gehad. Jammer dat het mis is gegaan sinds begin van het jaar, nooit leuk als je een bepaald gewicht voor de tweede keer moet zien te halen. Veel succes! Als je in de tabel wilt, kun je een berichtje sturen aan samenflinkafvallen.
Welkom Pindakaas krijg er gelijk trek in klinkt als een goed plan met een doel. Hoeveel hoop je kwijt te raken voor je gaat passen?
Iemand trouwens nog lekkere simpele muffin recepten gezond, niet te duur in aanschaf van ingrediënten, en makkelijk in te vriezen? Mag vullen als een maaltijd zoals ontbijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven