Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
quote:Zanahoria schreef op 11 maart 2017 @ 23:12:

[...]



Dan kun je wel dwars worden, maar waarom zou dat in godesnaam helpen. Als het niet kan, dan kan het niet. Ik weet niet precies hoe het zit hoor, maar kan me heel goed voorstellen dat een bank helemaal geen contanten op voorraad heeft, alleen maar in de pinautomaat.Mijn hoogbejaarde en blinde oma wilde geld halen om haar kinderen en kleinkinderen cadeau te geven. Moest ze buiten gaan pinnen van de bankmedewerker. Oma heeft nog uitgelegd dat dat echt niet ging lukken want ze is blind. Dan moest ze maar met iemand terugkomen die haar kon helpen. Moet je net mijn oma hebben, ze heeft dezelfde week haar rekening opgezegd. Nu heeft ze een bank die zelfs bij haar thuiskomt. Eerste bank had ineens spijt toen ze oma haar saldo zagen en ze kon voortaan gewoon geld aan de balie halen. Oma was er echter al klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:kippetje29 schreef op 12 maart 2017 @ 22:14:

[...]





Mijn hoogbejaarde en blinde oma wilde geld halen om haar kinderen en kleinkinderen cadeau te geven. Moest ze buiten gaan pinnen van de bankmedewerker. Oma heeft nog uitgelegd dat dat echt niet ging lukken want ze is blind. Dan moest ze maar met iemand terugkomen die haar kon helpen. Moet je net mijn oma hebben, ze heeft dezelfde week haar rekening opgezegd. Nu heeft ze een bank die zelfs bij haar thuiskomt. Eerste bank had ineens spijt toen ze oma haar saldo zagen en ze kon voortaan gewoon geld aan de balie halen. Oma was er echter al klaar mee.You go Oma!!!!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Nog een bank gevalletje,jaren geleden pas getrouwd en meubelen gekocht die moesten betaald.

Toen werden er nog met spaarboekjes gewerkt ik had er 1 van mij en 1 van m,n man mee.

Kon dus geen geld van m,n man naar de meubelzaak over laten maken,moest hij zelf doen.

Ik uitleggen dat hij de hele week te werk was en ik zijn vrouw ik had zelfs t trouwboekje mee.

Toen heb ik direct mijn rekening opgezegd waar flink wat geld op stond en heb bij een andere bank een rekening geopend.

Banken en ik zijn geen goede match.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:jamadi52 schreef op 12 maart 2017 @ 23:02:

Nog een bank gevalletje,jaren geleden pas getrouwd en meubelen gekocht die moesten betaald.

Toen werden er nog met spaarboekjes gewerkt ik had er 1 van mij en 1 van m,n man mee.

Kon dus geen geld van m,n man naar de meubelzaak over laten maken,moest hij zelf doen.

Ik uitleggen dat hij de hele week te werk was en ik zijn vrouw ik had zelfs t trouwboekje mee.

Toen heb ik direct mijn rekening opgezegd waar flink wat geld op stond en heb bij een andere bank een rekening geopend.

Banken en ik zijn geen goede match.



Ik snap wel dat het niet zomaar kan. Als je niet gemachtigd bent voor de rekening, mag je er niet bij. Zelfs als je getrouwd bent.

Het is op zo'n moment vervelend, maar er zit een best logische reden achter, dus om dan maar meteen je rekening op te zeggen is wellicht een beetje overdreven gereageerd.
quote:jamadi52 schreef op 12 maart 2017 @ 23:02:

Nog een bank gevalletje,jaren geleden pas getrouwd en meubelen gekocht die moesten betaald.

Toen werden er nog met spaarboekjes gewerkt ik had er 1 van mij en 1 van m,n man mee.

Kon dus geen geld van m,n man naar de meubelzaak over laten maken,moest hij zelf doen.

Ik uitleggen dat hij de hele week te werk was en ik zijn vrouw ik had zelfs t trouwboekje mee.

Toen heb ik direct mijn rekening opgezegd waar flink wat geld op stond en heb bij een andere bank een rekening geopend.

Banken en ik zijn geen goede match.Logisch. Dat je getrouwd bent wil nog niet zeggen dat je gemachtigd bent van zijn rekening over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht een keer mijn eigen adres niet wijzigen bij de bank. We hadden een en/of rekening, en daarom moest mijn man er bij zijn.

Detail: een paar dagen eerder had mijn man zijn adres wel gewijzigd aan de balie, zonder dat ik er bij was. Welkom terug in de jaren '50!

Meteen rekening opgezegd, ik vond het zo bizar!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in het buitenland in zo'n Hunkemöller-achtige winkel was, was daar een verkoopster die mij wel érg graag een pyjama wilde verkopen. Nadat ik meerdere malen had gezegd dat ik alleen maar even wilde rondkijken, bleef ze achter me aan lopen en pakte ze zelfs mijn hand om mijn arm in de mouw van zo'n pyjamablouse te frommelen Ben uiteraard direct de winkel uitgelopen, wat een idiote manier van doen was dat nu weer! En de cultuur van het land waar ik was staat niet eens zo heel ver af van de Nederlandse cultuur, dus ik snap echt niet waarom die winkel dacht dat dit een goede verkoopstrategie was.
quote:Floor789 schreef op 12 maart 2017 @ 21:48:

Poosje geleden haalde ik een product uit het schap wat een paar dagen overdatum was dit heb ik aan de medewerker gegeven. Officieel horen ze je dan dat product gratis te krijgen maar hij zei alleen bedankt.

Ik was dat product niet nodig en had het ook niet hoeven hebben maar als je er dan dus niet zelf om vraagt gaan ze het je ook echt niet geven..



Ik hoorde sowieso al verhalen van het personeel dat ze alles moeten doen om te voorkomen dat ze iets gratis weg moeten geven. En dan bedoel ik dat de klant er echt zelf mee moet komen dat ze dat product gratis willen.Als jij niets zegt gaat hij er vanuit dat het weggegooid moet worden lijkt mij hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 13 maart 2017 @ 16:27:

[...]





Als jij niets zegt gaat hij er vanuit dat het weggegooid moet worden lijkt mij hoor!



Ik de 7 zekerheden van de jumbo staat dit :

een product met een verstreken houdbaarheidsdatum, dan ontvang je als dank voor de melding één exemplaar van het betreffende product met een goede datum gratis.
quote:jamadi52 schreef op 12 maart 2017 @ 23:02:

Nog een bank gevalletje,jaren geleden pas getrouwd en meubelen gekocht die moesten betaald.

Toen werden er nog met spaarboekjes gewerkt ik had er 1 van mij en 1 van m,n man mee.

Kon dus geen geld van m,n man naar de meubelzaak over laten maken,moest hij zelf doen.

Ik uitleggen dat hij de hele week te werk was en ik zijn vrouw ik had zelfs t trouwboekje mee.

Toen heb ik direct mijn rekening opgezegd waar flink wat geld op stond en heb bij een andere bank een rekening geopend.

Banken en ik zijn geen goede match.Ik was anders niet blij toen mijn (nu exman) even zonder machtiging inderdtijd ff 100 piek kon pinnen omdat ze wisten dat hij bij mij hoorde.
Alle reacties Link kopieren
Geen ergernis maar wel bizar en grappig. Jongen achter de kassa zat er heel raar bij hij reageerde nergens op, zei niks maar het toppunt was toen hij heel verbaasd keek toen het gescande product niet aangeslagen werd. Nee ,het beurtbalkje wil ik niet kopen.
geneet van 't laeve
Ik had er zaterdag eentje: we zaten op een terrasje en ik bestelde latte machiato. Ik kreeg er geen suiker bij, dus ik vroeg aan de jongen die het kwam brengen of ik nog 2 zakjes suiker kon krijgen. Die keek me stomverbaasd aan en riep luid 'zo hee, 2 zakjes suiker! Jij houdt van zoete koffie zeg!'. Ik was te verbaasd om te reageren. Toen later ook nog het bestelde eten voor dochter niet kwam omdat hij het vergeten was door te geven, zijn we maar vertrokken zonder een cent fooi te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baankje1 schreef op 27 maart 2017 @ 10:20:

Geen ergernis maar wel bizar en grappig. Jongen achter de kassa zat er heel raar bij hij reageerde nergens op, zei niks maar het toppunt was toen hij heel verbaasd keek toen het gescande product niet aangeslagen werd. Nee ,het beurtbalkje wil ik niet kopen.Die had een zware nacht gehad.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baankje1 schreef op 27 maart 2017 @ 10:20:

Geen ergernis maar wel bizar en grappig. Jongen achter de kassa zat er heel raar bij hij reageerde nergens op, zei niks maar het toppunt was toen hij heel verbaasd keek toen het gescande product niet aangeslagen werd. Nee ,het beurtbalkje wil ik niet kopen.
Over de jumbo-discussie hoorde ik laatst een goed verhaal van een kennis.

Onze plaatselijke Jumbo staat er ook om bekend dat het personeel nogal chagrijnig is en dat er niet aan de 7 zekerheden wordt gehouden. (Laten klanten van kassa 1 naar kassa 10 op en neer lopen om maar geen 4e wachtende te hebben)

Kennis stond als vierde in de rij, en zei tegen caissière: 'Nu krijg ik mijn producten gratis'. Dus de caissière zei: 'Nee meneer, dat zou enkel zo zijn als er nu nog iemand achter u kwam staan.' Toen er een vent achter kennis aansloot in de rij feliciteerde hij desbetreffende vent met z'n gratis boodschappen, en caissière kon er nu niet meer onderuit.
En die man achter hem had genoeg boodschappen om ervan te genieten? De laatste keer dat ik mijn boodschappen gratis van de Jumbo kreeg, had ik een vergeten boodschap: 1 pak melk...



(OK, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar het was wel een heeeeeel klein paardje!)
Alle reacties Link kopieren
Yessss, na veel meelezen en genieten, heb ik er ook eentje!



Ik was op Utrecht centraal en was van plan om een doosje macarons te halen bij de Australian's.

Ze hadden 12 smaken er liggen en van alles was er voorraad, dacht ik.



Ik gaf aan een doosje van 9 stuks te willen, het meisje pakt het doosje en ik begin dat ik de smaak karamel zeezout wil.

'Die is uitverkocht' zegt het meisje. Maar ze liggen daar, zeg ik. 'Nee, die zijn nep'.

Oke, de volgende smaak had ze wel. Toen zei ik dat ik de peanut butter variant wilde. Die was ook op, dat waren ook nepperds. Net zoals de volgende smaak.



Toen had ik er genoeg van en vroeg ik waarom ze allemaal nepperds er had liggen. Ze zei dat die er lagen omdat het anders zo leeg leek. Alle lekkere en bijzondere smaken waren al uitverkocht! Toen zei ze: "maar ik heb wel Nutella, die is ook lekker."

Ik zei: "Nee, die wil ik niet. Ik vind Nutella niet lekker."

Ik had toen precies 5 van de 9 macarons in het doosje liggen en van de 12 smaken waren er gewoon 5 smaken uitverkocht! "Zal ik ze dan maar in een zakje doen?" vroeg het meisje.



Ik heb ervoor bedankt en ben maar naar de AH gegaan.



Ik vond het pure misleiding, neppe macarons ertussen te leggen, zodat het lijkt alsof alle smaken voorradig zijn... :S
quote:kippetje29 schreef op 12 maart 2017 @ 22:14:

[...]



Nu heeft ze een bank die zelfs bij haar thuiskomt. .



Welke bank is dat? Mijn oma zou daar ook heel erg mee geholpen zijn.

(Ik zou steil achterover slaan als dat de Rabo is overigens, wat een problemen heb ik daar gehad )
Alle reacties Link kopieren
Verkoopster in een parfumerie waar ik een nagellakje haalde:

"'Dat lakje staat veel beter op lange nagels hoor."

Ik vertelde haar dat ik nagels kort hou omdat ik op mijn werk heel veel moet uittikken en langere nagels me daarbij in de weg zitten (waarom stond ik me daar eigenlijk voor te verantwoorden )



Begon dat mens te mekkeren dat je ook perfect met lange nagels kan typen en dat je dan maar de kopse kant van je nagels moet gebruiken.

Het was vooral haar toon die me tegenstond, heel erg belerend, en alsof ik een doodzonde bega door mijn nagels te knippen, 't was niet dat ze me dat als tip of zo meegaf.



Ik heb haar gezegd dat ik zelf heel goed kon bepalen hoe ik mijn werk doe en ik ben buiten gestapt - zonder lakje.





Over banken: mijn ex heeft een spaarrekening voor de kinderen. De kinderen zijn op mijn adres gedomicilieerd.

De bank heeft ruim 6 jaar de afschriften van die rekeningen op mijn adres gestuurd, maar met als geadresseerde mijn ex.

In die 6 jaar ben ik een aantal keren verhuisd, ik ben geen klant bij die bank, dus hoe ze steeds aan mijn adres kwamen is me een raadsel.

Ik ben tig keer langs gegaan, vonnis van de echtscheiding zit denk ik ondertussen 25 keer in hun bestanden, gebeld naar hun hoofdkantoor, ex is verschillende keer bij zijn kantoor geweest,... maar het heeft ze serieus 6 jaar gekost om aan hun verstand te krijgen dat mijn ex niet op hetzelfde adres als onze kinderen woont.

Het is uiteindelijk pas gestopt toen mijn ex dreigde die rekeningen op te zeggen als ze die afschriften niet naar hem konden sturen
quote:Mezcal schreef op 27 maart 2017 @ 15:55:

[...]





Welke bank is dat? Mijn oma zou daar ook heel erg mee geholpen zijn.

(Ik zou steil achterover slaan als dat de Rabo is overigens, wat een problemen heb ik daar gehad )Ik dacht dat de ABN zo'n service had.
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 november 2016 @ 18:10:

[...]





Dat heb ik één keer gedaan, nadat ik (voetganger) op een zebrapad bijna dood gereden werd door een knurft van DHL. Nooit meer iets van die mensen vernomen. Jammer dat DHL geen winkel is, anders had ik kunnen besluiten er Nooit Meer te komen. Nu moet ik me tevreden stellen met een mentale middelvinger als ik weer zo'n autootje tegenkom .Mosterd, mar ik moet ook even een mooie in dit rijtje kwijt: Ik werd een tijdje terug bijna van het zebrapad af gereden door een busje van het ziekenhuis waar mijn knie een paar jaar geleden geopereerd is. Tja, ook een manier om aan je klandizie te komen
Alle reacties Link kopieren
Deze hoort misschien niet helemaal hier thuis, want is uit buitenland.

Ik bestel net namelijk een kopje koffie en broodje, en geef geld. Maar ze hebben niet genoeg wisselgeld.

Met creditcard betalen kon ook niet.

En toen kwam de opmerking "Je kunt het wisselgeld ook als fooi geven aan ons? "

Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 02 april 2017 @ 18:35:

Deze hoort misschien niet helemaal hier thuis, want is uit buitenland.

Ik bestel net namelijk een kopje koffie en broodje, en geef geld. Maar ze hebben niet genoeg wisselgeld.

Met creditcard betalen kon ook niet.

En toen kwam de opmerking "Je kunt het wisselgeld ook als fooi geven aan ons? "

Haha, ze kunnen het natuurlijk proberen...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een klusjesman aan huis gehad. Tijdens de werkzaamheden had hij gezien dat er iets anders kapot was. Laten maken zou +/- 200 euro kosten. Klusjesman; "jammer dat uw man niet thuis is, anders had hij gelijk akkoord kunnen geven en had ik het nu gelijk kunnen maken" want blijkbaar ben ik als vrouw zijnde niet gemachtigd om dat soort beslissingen te maken .
Alle reacties Link kopieren
quote:mimarr schreef op 04 april 2017 @ 17:34:

Zojuist een klusjesman aan huis gehad. Tijdens de werkzaamheden had hij gezien dat er iets anders kapot was. Laten maken zou +/- 200 euro kosten. Klusjesman; "jammer dat uw man niet thuis is, anders had hij gelijk akkoord kunnen geven en had ik het nu gelijk kunnen maken" want blijkbaar ben ik als vrouw zijnde niet gemachtigd om dat soort beslissingen te maken .Oh wauw, hoe reageerde jij hierop?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven