Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 25 maart 2017 @ 07:29:

Hé WTN! wat goed 3 kilo!! bij mannen gaat het afvallen altijd sneller. Zo oneerlijk!



is dat zo ? dat verklaart het... hahah, mijn man is na 1,5 week bijna 2 kg kwijt en ik wel 300 hele grammen. Fijn.Zet nu mij hoop maar op de weegschaal van de sportschool en dat er spiermassa bij is gekomen;-)



Welkom aanhakers!



Dit weekend redelijk op het eten gelet ( voor zover dat ging met terrasbezoek en uiteten) maar wel aardig wat wijn weg getikt. nou ja, het moet ook wel leuk blijven. Ik denk dat ik de gezondere stijl zo wel gewoon vol kan houden en dan zal het op termijn toch resultaat MOETEN geven, zou je denken.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 dat heb ik zelf niet bedacht hoor, dat zo tellen. Maar dan kan ik in ieder geval zonder schuldgevoel iets extra's nemen, zonder dat het uit de hand loopt.



second13 goed voor de lijn in de tuin werken, wel minder van lunch overslaan.

Zo, lekker al 8 ons eraf, top!



Guppekop jaa zo oneerlijk!

Wanneer weeg je je weer in de sportschool?



Wtn, dat ik zeg dat het bij mannen makkelijker gaat betekent niet dat ik het niet super knap vind van wat je doet. Denk dat dat pure jaloezie is!



Voor de rest iedereen het weekend ook goed doorgekomen?

Heb gevoel dat buik iets minder is geworden, maar wegen heb ik nog niet gedaan.. Ben wel benieuwd, maar weet als ik dat ga doen en er is resultaat dat ik mezelf weer ga belonen dus niet doen Julia!



Vandaag lekker dagje vrij, een van de laatste want zit super drukke werkweek aan te komen!

Het begin van de zomer betekend bij ons veel extra werk!

Vanmorgen bezig geweest met huishouden, de rest van de week kom ik er waarschijnlijk haast niet aan toe.. Vanmiddag wil ik wandelen en nog wat boodschapjes halen. Vanavond sporten, al heb ik er totaal geen zin in vandaag.. Hoop dat dat vanavond anders is, misschien moet ik maar even regelen dat er iemand met me mee gaat, dan kan ik niet meer afhaken!
Wat zijn jullie goed bezig geweest dit weekend. Geweldig dat rennen @wtn en fietsen @Julia65! Lekker dat de dag in de tuin werken je zo goed beviel @second13!

Gisteren had ik een goede dag qua eten. Precies aan mijn zelf samengestelde programma gehouden. Dat is: in de ochtend 4 eetlepels muesli met havermelk (of soja of rijstdrank of wat ik heb, ik ben allergisch voor lactose). Twee stuks fruit (dat vind ik moeilijk, ik eet het liefst de hele dag door fruit) en als lunch 2 sneeën brood met gezond beleg, mag ook vet zijn zoals makreel of humus o.i.d. en normaal avondeten. Als ik weer dichterbij mijn streefgewicht kom, mag er langzaamaan weer wat bij (fruit en extra boterham en noten). Gisteravond heb ik wel drie glazen wijn op. Niet helemaal verantwoord maar het was heel erg gezellig!

Succes met sporten Julia65! Meestal ben je extra tevreden als je wel bent geweest als je vooraf zo weinig zin had.
Alle reacties Link kopieren
Nou voor het eerst toch een beetje gezondigd... Hagelslag door de yoghurt, hmmmm



Maar ik heb in de winkel alle ijs, snoep, chocola en koek links laten liggen. En oh, wat had ik er een trek in! Dus toch trots op mezelf.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om iedereen te lezen. Gelukkig blijft t mooi weer volgens mij is dat altijd goed voor je motivatie om te bewegen. Persoonlijk snoep ik ook altijd meer in de winter/kou. En gelukkig hou ik niet echt van ijsjes of zo. En mysterymoustache: n beetje hagelslag door de yoghurt kan volgens mij geen kwaad hoor
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Mooi om te horen dat jullie allemaal zo actief zijn! het mooie weer vraagt er ook om om buiten wat te doen. Ik ben wel een beetjt lui vandaag. ik heb echt last van de zomertijd. Vanmorgen ging mijn wekker om 6.30 u en het eerste wat ik dacht was het is eigenlijk pas 5.30 u



Maar goed, waarschijnlijk maak ik het wel weer goed in de sportschool vandaag.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Julia65: ik 'mag' a.s. donderdag weer op de weegschaal, wij doen het om de week.
Alle reacties Link kopieren
quote:second13 schreef op 27 maart 2017 @ 13:08:. En mysterymoustache: n beetje hagelslag door de yoghurt kan volgens mij geen kwaad hoor Het probleem is dat als ik eenmaal iets van chocolade of suiker ofzo eet, ik blijf dooreten. Dat beetje hagelslag werd bijvoorbeeld een boterham met hagelslag en een handje hagelslag erachteraan.ik kan het dus beter gewoon helemaal niet nemen, het is zo'n glijdende schaal bij mij...
You like icecream? We have icecream.
@Mysterymoustache: dat heb ik ook: heel moeilijk om het te doseren als ik eenmaal iets pak, zeker als het er chocolade in zit.



Woensdag is al jaren mijn vaste weegdag. Ik weeg met ook periodes elke dag, maar dat beïnvloedt mijn humeur teveel. Soms sta ik perfect gelukkig op, weeg ik me en heb ik meteen een rothumeur. Zo zinloos. Zeker als dat dag na dag gebeurt. Misschien is tweewekelijks ook geen gek idee... Ga ik eens over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Omdat de eerste week goed ging heb ik mezelf beloond met 2 tijdschriften, samen 9 euro. Normaal zou ik dat niet zo snel kopen, dus echt wel een beloning.

Nu hopen dat ik van de week nog tijd krijg om ze lekker in het zonnetje te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Jazeker ben ik mijn weekend goed doorgekomen (: Ik merk dat regelmatig wel heel handig is met gezonder leven. Ik werk in de zorg met bereikbaarheidsdiensten, dus onregelmatig. Kan een dag thuis zitten en rommelen, maar ook zoals dit weekend twee keer 's nachts aan het werk zijn. En dat komt eetlust niet ten goede. Heb geen zin in normale maaltijden, ontbijt lukt bijv niet, maar later op de dag heb ik de neiging te gaan snaaien. Heb het goed binnen de perken kunnen houden overigens. Vandaag buiten de deur geluncht met broodje zalm (gezond, enigzins!), wel een stukje brownie bij de koffie. Veel gelopen, en zometeen boterhammen als avondeten.

Donderdag weer op de weegschaal, spannend!
Vandaag een ontzettend drukke dag op het werk gehad. Te druk om te eten dus heb alleen mijn meegenomen boterhammen gegeten.



Morgen ben ik de hele dag op een beurs. Hopelijk zijn de opties voor de lunch daar ook een beetje gezond. Gelukkig met avondeten wel gewoon thuis dus geen ongezonde meuk.
Ik ga zo even alles bij lezen van het weekend en van gisteren.



Ik heb me gewogen, het resultaat: 57.8
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ben je nu afgevallen dan bagheera?



Hier gaat het voor geen meter voor mijn gevoel. Op de weegschaal zie ik weinig tot niets terug, en qua eten gaat het matig. En bewegen is sowieso quatch, ben veel te moe, gister nog met moeite een rondje van vijf km gefietst met de kinderen in de bakfiets, op tempo 0.



Hoewel, ik heb vandaag al wel de hele dag wat last van mijn buik, veel op de wc zeg maar... Wie weet is er morgen daardoor een halve kilo af



Weet je ik vind het ook zo lastig maat houden. Dan neem ik een lichte snack ipv een koekje, maar omdat het dan een appel is ofzo vind ik dat ik er ook nog wel een cracker bij mag, en nog een appel, en oh ook wel wat nootjes. Heb alsnog het idee dat ik me aan het volproppen ben, al is het dan met gezondere alternatieven. Of dat ik dan dubbel zoveel avondeten eet... Denk dat ik vanavond maar even rustig doe met avondeten. Maak iets wat de kids lekker vinden en ikzelf neem wel wat noodles, ofzo. Heb tenslotte tussen de middag ook al de restjes pasta van gister opgegeten (zie, dat bedoel ik dus!)
You like icecream? We have icecream.
@Trijntje: klinkt goed vandaag. Kun je anders geen gezonde lunch meenemen morgen?



@Bagheera: ben je dan al op je streefgewicht? Zo ja, gefeliciteerd!



@Mysterymoustache: ik herken jouw verhaal volledig. Ik krijg het ook voor elkaar om zoveel gezonde dingen te eten, dat ik niet afval. Ik pak dan steeds weer een handje van dit, een bakje van dat, een beetje fruit, een dadel, etc. te pakken. Ik blijf dan aan de gang. Morgen is mijn weegdag. Hoop dat ik onder de 71 uitkom.



Vandaag probeer ik me aan mijn voornemens te houden. En het lukt tot nu toe. En te beseffen dat een beetje honger zo voor het eten geen probleem is. Het werd wel even moeilijk toen mijn hartslag straks spontaan verdubbelde toen de buren dachten dat het gezellig is om kei- en keihard rap te gaan draaien via de autoradio met de autodeuren open voor hun (en ons) huis. Pfff, ik was meteen in alle staten. Maar ik probeer dit soort dingen los te koppelen van troosten met eten. Frustraties zullen er altijd zijn. Eten is niet de oplossing voor geluidsoverlast.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je het in je oren stopt
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Mysterymoustache, vult de rest van je voeding dan wel genoeg. Wel genoeg vezels / eiwitten?

Als ik echt trek heb tussendoor helpt mij mij 2 gekookte eieren heel goed, daar kan ik een hele poos op vooruit..



Sapietia, spannend weegmoment morgen! We gaan voor je duimen, onder de 71!



Trijntje, is je eigen eten meenemen naar een beurs geen optie?



Gisteren had ik voor eerst moeilijk moment.. Zoooo zin in lekkere dingen of beter zin in een vol gevoel te krijgen van eten. Lekker propvol eten tot je er net niet misselijk van word. Niet gedaan hoor wel iets meer avond eten gegeten dan gepland en een blokje kaas tussendoor. Maar dat mag ook wel.

Vandaag gaat het eigenlijk weer super, ik merk als ik men eten maar plan dan komt alles goed!

Vandaag koolvisfilet op het menu, 100 gram maar 82 calorieën, een heel verschil met die rundergehaktbal die morgen komt van 100 gram 300 calorieën.. Maar daar hou ik dan ook wel rekening mee de hele dag. Ik eet het allebei gewoon, maar vaker magere vis is natuurlijk nooit verkeerd!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zo druk met werk dat ik tot 16.00 op 2 bruine boterhammen en een smoothie liep. Werd draaierig gevoel van flauwvallen dus 2 Snickers naar binnen gepropt. Rot gevoel was snel over. Alleen natuurlijk niet goed om het zover te laten komen. Vanavond pasta met champignons en scampi's en zometeen nog een dadel dat was het dan voor vandaag.
Ik ben nog niet op gewicht. Eerste streef is 55. Het liefste ga ik terug naar 52/52 dat woog ik een jaar of twee geleden.



Bij 55 mag ik van mijzelf een nieuwe rok kopen



Ik woog vorige week 58.3, maar toen in de avond gewogen ipv de ochtend.





Van het beginnen aan zoet en geen maat kunnen houden weet ik helaas alles van. Dus voorlopig maar zo weinig mogelijk zoet om het te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Nou vanochtend 'officieel' op de weegschaal gestaan... 67,1! Dat is toch iets minder dan bijna 68 :-) gelukkig, het helpt dus wel, al is het langzaam. Dat geeft niet, als het maar werkt. Ook zo zonde om je vanalles te ontzeggen terwijl het niet werkt...



Julia, ik denk dat je wel een punt hebt hoor. Ik ben geneigd om maaltijden over te slaan of heel weinig te eten of zo, en ga daarna gezonde dingen snaaien. Zonder maat te houden. Heeft ook niet zoveel te maken met hongergevoel maar meer met de gewoonte dingen te eten, of zo.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mysteriemoustache de eerste 900 gram heb je er toch maar mooi af!



Bij mij helpt t verder wel als ik mijn eetmomenten uitstel tot t moment dat ik er vol mijn aandacht bij heb. Dus niet even snel iets pakken (ook niet als dat gezonde dingen zijn) maar in mijn hoofd de afspraak "Als ik wat wil eten mag dat maar wel aan tafel, met aandacht, met n kop verse thee" Juist omdat ik dan eerst water op moet zetten, mijn eten (al zijn het snoeptomaatjes) echt in n schaaltje moet doen etc etc hou ik mezelf weg van de impuls. Heb ik al nagedacht voor ik eet en zit ik ook eerder vol. Nou ja misschien helpt t je
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
quote:second13 schreef op 29 maart 2017 @ 08:59:

Gefeliciteerd Mysteriemoustache de eerste 900 gram heb je er toch maar mooi af!



Bij mij helpt t verder wel als ik mijn eetmomenten uitstel tot t moment dat ik er vol mijn aandacht bij heb. Dus niet even snel iets pakken (ook niet als dat gezonde dingen zijn) maar in mijn hoofd de afspraak "Als ik wat wil eten mag dat maar wel aan tafel, met aandacht, met n kop verse thee" Juist omdat ik dan eerst water op moet zetten, mijn eten (al zijn het snoeptomaatjes) echt in n schaaltje moet doen etc etc hou ik mezelf weg van de impuls. Heb ik al nagedacht voor ik eet en zit ik ook eerder vol. Nou ja misschien helpt t je



Dat zou zeker helpen, goede tip! Alleen wel een uitdaging met twee kleine kinderen als ik rustig kan zitten voor een slok koffie ben ik al blij haha!



Zit nu heerlijk op een stengel selderij te knagen :De en keurig ontbeten met havermout met een appeltje.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 28 maart 2017 @ 09:54:

Ik heb me gewogen, het resultaat: 57.8Daar zit ik nu ook precies op! Ik merk alleen dat ik niet echt weet of ik wel verder wil. Ik weeg dat nu bij een lengte van 1.67. Weeg dat eigenlijk ook al een jaar of 10, dat lijkt een beetje mijn stabiele gewicht te zijn. Zou (met moeite) dan minder willen wegen wel de moeite waard zijn?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
dat lijkt me dan ook een prima gewicht voor jou, ik heb dat bij 55kg. Weeg nu 58,7 en wil het liefst naar 52/53 maar weet eigenlijk wel dat ik daarna langzaam terug zal gaan naar 55 en dat weet ik normaal wel vast te houden.



1.67 m en 57 kg is toch ook erg slank? als je niet tevreden bent met je lijf lijkt het mij dat je eerder met gericht trainen aan de gang moet dan met algemeen gewichtsverlies.
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 29 maart 2017 @ 11:50:

1.67 m en 57 kg is toch ook erg slank? als je niet tevreden bent met je lijf lijkt het mij dat je eerder met gericht trainen aan de gang moet dan met algemeen gewichtsverlies.Klopt. Ik doe ook veel aan krachttraining en ook cardio, dus daar is niet veel winst te behalen. Eigenlijk is mijn wens dus ook niet perse afvallen, maar ik zou graag mijn vetpercentage iets naar beneden willen hebben. Ik weet alleen uit boekjes dat dat betekent dat je onder je 'onderhoud' moet gaan zitten qua energie inname. Dat houdt volgens mij in dat je dus wel een beetje in de 'afvalstand' moet blijven. Lastig allemaal hoor, haha. Ik ben zeker niet ontevreden trouwens. Maar ja, die bikini's he.... ;)
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven