Steeds minder privacy in woning door nieuwbouw

26-03-2017 17:56 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woon inmiddels al enige tijd in mijn appartementje. Altijd veel plezier van de woning gehad. Kon doen en laten wat ik wilde zonder dat ik mij zorgen hoefde te maken dat ik werd bekeken.



Sinds een paar maanden zijn ze helaas het pand aan het slopen dat pakweg in mijn achtertuin staat. Vooral in de badkamer moet ik erop letten dat ik de gordijntjes dicht doe, want anders fluit de hele bouwkeet me na (de spotlights op de bouwplaats maken van de woning een soort theater).



Gelukkig wordt er in het weekend niet gewerkt. Op zaterdag en zondag kan ik daarom lekker vrij bewegen zonder dat ik continu allert hoef te zijn. Althans tot op heden...



Het huis hiernaast is verbouwd tot studentenwoning en toen ik vanmiddag in mijn halve badpak lekker van de zon aan het genieten was hoorde ik plots "kijk die daar liggen haha". Toen ik opzij keek zag ik een groepje studenten die vrolijk met hun hoofd om de hoek van hun balkon aan het kijken waren. Het genot dat ik daarvoor nog ervaarde was in 1 klap verdwenen. Ik ben wat ongemakkelijk en met een rood hoofd naar binnen gelopen en ben op de bank neergeploft. De lol van het wonen in dit appartement is er voor mij nu wel af :(



Zit eraan te denken om te verhuizen. Baal er vreselijk van omdat het huis mij verder goed bevalt, maar zie weinig alternatieven. Was erg benieuwd of er meer dames zijn met zo'n rot ervaring?
quote:Wikka schreef op 27 maart 2017 @ 01:45:

[...]





Bouwvakkers (of wie dan ook) mogen niet intimideren (seksueel of anderszins).

Het kan echt wel verder gaan dan een keertje fluiten (of "tong uitsteken") of zo.

Wel meegemaakt hoor, dat er een huis vlakbij wordt verbouwd en ze recht naar binnen kunnen kijken, en het niet daarbij blijft maar overgaat in regelrechte intimidatie. Ja, ze weten waar je woont en hoe je er uit ziet, dus kunnen ook op straat vervelend gaan doen. Als je dat meldt, wordt er echt wat aan gedaan.

De meeste bouwvakkers zijn natuurlijk gewoon echt o.k., maar er wordt gewerkt met werklieden van diverse pluimage en het kan wel eens verkeerd gaan.

De opdrachtgever of werkgever heeft er echt wel belang bij dat er geen nare dingen gebeuren, en zeker niet met de buren.



Als kinderen pesten wordt daar ook iets aan gedaan. En er is een verschil tussen een keertje "tong uitsteken" of pesten en intimideren.Ja je hebt geen ongelijk. Als ze je fiets stelen mag je ook de politie bellen; dat zal ik ook niet ontkennen. Maar wat jij zegt (Intimidatie/seksuele intimidatie/op straat vervelend doen/nare dingen doen met de buren/pesten) komt in het hele verhaal vooralsnog niet voor. TO geeft aan dat de kans bestaat dat er naar haar gefloten wordt als ze de gordijnen van haar badkamer niet goed dicht doet. Als ze daarvoor zou gaan klagen ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven