Op de PVV stemmen in maart (deel 3)

02-03-2017 13:28 1012 berichten
Deel 2 zit vol dus hier maar weer verder.



Linkje naar deel 2 hier:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/361923
Annefleur: Activist ? Antikapitalist - Antifascist - Veganist

en reclame maken voor het marxismeweekend maar ze is niet extreemlinks hoor.. koekoek..
quote:Pientjexxxx schreef op 27 maart 2017 @ 20:12:

[...]





Baudet is jong, onervaren en moet nog veel leren, maar waarom wordt hij daar op afgerekend en een Jesse Klaver niet? Inhoudelijk is Baudet een stuk sterker dan Klaver die in een discussie weinig kan onderbouwen. Daarom denk ik dat een partij als het FvD nog flink kan groeien. Er stonden goede kandidaten op de lijst en in de oppositie kan zo'n partij zich toch aardig profileren.

Hier ben ik het mee eens. Behalve dan dat Baudet inhoudelijk sterker is dan Klaver! Ik denk dat dat ook deels een kwestie is van politieke voorkeur. Ik ben geen GroenLinks-stemmer maar neig oneindig veel meer naar GL dan naar FvD.



Maar Klaver en Baudet moeten niet op hun leeftijd worden afgerekend. Ik vind dat ze een prima leeftijd hebben om actief te zijn in de politiek. Klaver werd er wel degelijk ook op afgerekend. Ik herinner me nog zo'n rel dat iemand van een werkgeversorganisatie hem snotneus had genoemd of zo.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat was Fons de Poel, een journalist. En hij mocht meteen vertrekken bij Brandpunt.
quote:PowerCube schreef op 27 maart 2017 @ 22:05:

[...]



Hier ben ik het mee eens. Behalve dan dat Baudet inhoudelijk sterker is dan Klaver! Ik denk dat dat ook deels een kwestie is van politieke voorkeur. Ik ben geen GroenLinks-stemmer maar neig oneindig veel meer naar GL dan naar FvD.



Maar Klaver en Baudet moeten niet op hun leeftijd worden afgerekend. Ik vind dat ze een prima leeftijd hebben om actief te zijn in de politiek. Klaver werd er wel degelijk ook op afgerekend. Ik herinner me nog zo'n rel dat iemand van een werkgeversorganisatie hem snotneus had genoemd of zo.Ze zijn beiden jong maar dat moet inderdaad niet veel uitmaken,die ervaring komt vanzelf..
quote:Emma95 schreef op 27 maart 2017 @ 22:09:

Nee, dat was Fons de Poel, een journalist. En hij mocht meteen vertrekken bij Brandpunt.O ja! Ik weet het weer.
quote:PowerCube schreef op 27 maart 2017 @ 22:05:

[...]



Hier ben ik het mee eens. Behalve dan dat Baudet inhoudelijk sterker is dan Klaver! Ik denk dat dat ook deels een kwestie is van politieke voorkeur. Ik ben geen GroenLinks-stemmer maar neig oneindig veel meer naar GL dan naar FvD.



Maar Klaver en Baudet moeten niet op hun leeftijd worden afgerekend. Ik vind dat ze een prima leeftijd hebben om actief te zijn in de politiek. Klaver werd er wel degelijk ook op afgerekend. Ik herinner me nog zo'n rel dat iemand van een werkgeversorganisatie hem snotneus had genoemd of zo.



Dat was Fons de Poel van de KRO. Die werd daarvoor ontslagen o.i.d.



Ik vind dat Klaver vaak geen goed antwoorden heeft op vragen die dieper ingaan op het programma van Groen Links. Hij heeft een algemeen praatje, maar heeft de feiten lang niet altijd op een rijtje. Hij blijft een beetje hangen in algemeenheden. Nu vind ik de plannen van Groen Links sowieso onzinnig, maar ik vond Halsema toch een heel stuk beter.



Mosterd met Fons!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 27 maart 2017 @ 22:11:

[...]



Ze zijn beiden jong maar dat moet inderdaad niet veel uitmaken,die ervaring komt vanzelf..



Alhoewel ik Baudet ''geestelijk'' ouder en wijzer vind dan Klaver.



Intelligenter ook
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het houdt op "links" ook niet op over Thierry:



http://www.geenstijl.nl/m ... indt_baudets_kunstkr.html



Heeft Jesse Klaver überhaupt wel eens een boek gelezen of is hij niet verder dan Carry Slee gekomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 28 maart 2017 @ 15:26:

Het houdt op "links" ook niet op over Thierry:



http://www.geenstijl.nl/m ... indt_baudets_kunstkr.html



Heeft Jesse Klaver überhaupt wel eens een boek gelezen of is hij niet verder dan Carry Slee gekomen?

Flauw zeg.



A4tjes politici,geen goed verhaal,onuitvoerbare ideetjes, of bar slechte ideetjes



Dat gebruik ik de laatste tijd vaak er zijn tegenwoordig ook veel varianten.

Veel populisten Kuzu ,Sylvana-Artikel-nooit-meer-wat-van-gehoord-1-Simons,Klaver tegenwoordig
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 28 maart 2017 @ 15:26:

Het houdt op "links" ook niet op over Thierry:



http://www.geenstijl.nl/m ... indt_baudets_kunstkr.html



Heeft Jesse Klaver überhaupt wel eens een boek gelezen of is hij niet verder dan Carry Slee gekomen?Geen enkele opleiding afgemaakt, zo zie je maar dan kun je altijd nog de politiek in
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 28 maart 2017 @ 15:44:

[...]



Flauw zeg.



A4tjes politici,geen goed verhaal,onuitvoerbare ideetjes, of bar slechte ideetjes



Dat gebruik ik de laatste tijd vaak er zijn tegenwoordig ook veel varianten.

Veel populisten Kuzu ,Sylvana-Artikel-nooit-meer-wat-van-gehoord-1-Simons,Klaver tegenwoordigIk vind dat men tegenwoordig aan.alle kanten doorslaat. Werkelijk alles wordt onder een vergrootglas gelegd. Vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren




En dan vragen ze zich nog af waarom de PVV de 2e partij van Nederland is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 maart 2017 @ 08:19:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... nevowh.jpg[/IMG]



En dan vragen ze zich nog af waarom de PVV de 2e partij van Nederland is.





Die blanken doen toch ook alles fout ook hé....



Doet me denken aan Merkel. Die Duitsers aan wilde gaan spreken met 'zij die hier al wat langer wonen en leven'.

Daar draait je maag toch van om.



Ik vind dat ze bij de indianen en andere inheemse volkeren ook maar dit soort onderzoeken uit moeten gaan voeren.
quote:hollebollegijs schreef op 29 maart 2017 @ 08:19:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... nevowh.jpg[/IMG]



En dan vragen ze zich nog af waarom de PVV de 2e partij van Nederland is.Ik ben dan wel weer benieuwd waar die vele etnische conflicten in IJburg over gaan en op welke manier er dan volgens de "nieuwe" Nederlanders moet worden geleefd en hoe de autochtone Nederlander moet integreren. Ik vind één op de drie jonge Amsterdammers autochtoon een heel scheve verhouding. Op deze manier krijg je in de steden (op termijn staat dit volgens het artikel dus ook de middelgrote steden te wachten) grote concentraties van mensen met dezelfde cultuur die weinig tot geen aansluiting vinden bij de Nederlandse samenleving. (of wat daar straks nog van over is)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 29 maart 2017 @ 12:35:

[...]





Ik ben dan wel weer benieuwd waar die vele etnische conflicten in IJburg over gaan en op welke manier er dan volgens de "nieuwe" Nederlanders moet worden geleefd en hoe de autochtone Nederlander moet integreren. Ik vind één op de drie jonge Amsterdammers autochtoon een heel scheve verhouding. Op deze manier krijg je in de steden (op termijn staat dit volgens het artikel dus ook de middelgrote steden te wachten) grote concentraties van mensen met dezelfde cultuur die weinig tot geen aansluiting vinden bij de Nederlandse samenleving. (of wat daar straks nog van over is)Voorspelling is dat in 2050 45% tot 60% geloof ik in heel Nld een migratie achtergrond heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 29 maart 2017 @ 12:55:

[...]





Voorspelling is dat in 2050 45% tot 60% geloof ik in heel Nld een migratie achtergrond heeft.En hoeveel is dat nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 29 maart 2017 @ 18:16:

[...]





En hoeveel is dat nu?22 % ofzo? (Westers en niet westerse allochtonen). Vanaf 3e generatie tel je in de statistieken niet als allochtoon mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 29 maart 2017 @ 18:22:

[...]





25 % ofzo? (Westers en niet westers)Ik weet het ook niet. Daarom zeggen statements als dat er in 2050 x% mensen een migratieachtergrond hebben eigenlijk niks. Wat tel je allemaal mee? Maar eigenlijk maakt het ook helemaal niets uit. Wie kan zeggen dat hij 100% Nederlander is. Volgens mij maar heel weinig mensen. Zelfs Geert Wilders niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 29 maart 2017 @ 18:24:

[...]





Ik weet het ook niet. Daarom zeggen statements als dat er in 2050 x% mensen een migratieachtergrond hebben eigenlijk niks. Wat tel je allemaal mee? Maar eigenlijk maakt het ook helemaal niets uit. Wie kan zeggen dat hij 100% Nederlander is. Volgens mij maar heel weinig mensen. Zelfs Geert Wilders niet.



Definitie cbs: 1 van de ouders in buitenland geboren.

3e generatie telt dan niet meer mee als allochtoon. Best helder hoor. Ook onderverdeling westers en niet westerse allochtoon.



In 2050 krijg je in heel Nederland wat je nu in Rotterdam en Amsterdam ziet (in Amsterdam is 2 op de 3 jongeren nu al allochtoon). Dat geldt dan in heel Nederland.



En natuurlijk maakt het uit. Je krijgt op alle geledingen een compleet andere samenleving. Of denk jij dat het dan blijft zoals het nu is?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het nog serieus ga meemaken dat autochtone Nederlanders in hun eigen land een minderheid gaan zijn. Stel dat ik 80 wordt, dan ga ik het uithouden tot 2043/2044. En ik heb zomaar het idee dat dan een groot gedeelte van ons land, niet alleen de randstad, inmiddels is overgenomen door mensen die ergens anders vandaan zijn gekomen de afgelopen decennia. En dat je als geboren en getogen Nederlander uit autochtone Nederlandse familie het nakijken hebt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 29 maart 2017 @ 19:05:

Ik denk dat ik het nog serieus ga meemaken dat autochtone Nederlanders in hun eigen land een minderheid gaan zijn. Stel dat ik 80 wordt, dan ga ik het uithouden tot 2043/2044. En ik heb zomaar het idee dat dan een groot gedeelte van ons land, niet alleen de randstad, inmiddels is overgenomen door mensen die ergens anders vandaan zijn gekomen de afgelopen decennia. En dat je als geboren en getogen Nederlander uit autochtone Nederlandse familie het nakijken hebt.Natuurlijk is dat zo. Feiten kloppen meestal. Maar niemand vind dat een probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 29 maart 2017 @ 19:09:

[...]



Natuurlijk is dat zo. Feiten kloppen meestal. Maar niemand vind dat een probleem.



Ik snap dat ook niet.

Werkelijk alles verandert dan. Van politiek tot onderwijs tot zorg tot sociale zekerheid, belastingen, dominante religie en noem maar op.

Het gaat echt wel wat verder dan 'leuk, er komen wat eettentjes bij'.



Ik denk dat mensen het beeld van de samenleving als nu hebben en dan gewoon met wat andere culturen erbij ofzo?



Nederland zal denk ik sowieso ophouden te bestaan. Of het wordt een provincie van de EU of het wordt ingelijfd door een islamitisch land.
quote:tvandattum schreef op 29 maart 2017 @ 19:18:

[...]





Ik snap dat ook niet.

Werkelijk alles verandert dan. Van politiek tot onderwijs tot zorg tot sociale zekerheid, belastingen, dominante religie en noem maar op.

Het gaat echt wel wat verder dan 'leuk, er komen wat eettentjes bij'.



Ik denk dat mensen het beeld van de samenleving als nu hebben en dan gewoon met wat andere culturen erbij ofzo?



Nederland zal denk ik sowieso ophouden te bestaan. Of het wordt een provincie van de EU of het wordt ingelijfd door een islamitisch land.Ik vind verandering niet erg, maar ingelijfd worden door een islamitisch land lijkt me echt verschrikkelijk. Hoe groot is die kans denken jullie?
Ik denk dat die kans heel groot is. Helaas. We hebben teveel tuig binnen gehaald en zijn te naief geweest met rekening houden en dergelijke.



Ik ben bang dat er nog een hoop ellende gaat gebeuren. Helemaal nu GL waarschijnlijk de coalitie in stapt. Alles waar je Rutte nog geen maand geleden zo over hoorde tetteren hoor je nu helemaal niet meer.



Ooit was ik dol op Nederland en trots op mijn kleine kikkerlandje. Nu vind ik het een vreemd toneelstuk waarin allerlei groepen de kans krijgen de grootste beledigingen te uiten, terwijl wij er naast staan en "dat is niet aardig" mompelen. Te bang om voor racist uitgemaakt te worden denk ik. Ik weet het niet.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 29 maart 2017 @ 22:47:

Ik denk dat die kans heel groot is. Helaas. We hebben teveel tuig binnen gehaald en zijn te naief geweest met rekening houden en dergelijke.



Ik ben bang dat er nog een hoop ellende gaat gebeuren. Helemaal nu GL waarschijnlijk de coalitie in stapt. Alles waar je Rutte nog geen maand geleden zo over hoorde tetteren hoor je nu helemaal niet meer.



Ooit was ik dol op Nederland en trots op mijn kleine kikkerlandje. Nu vind ik het een vreemd toneelstuk waarin allerlei groepen de kans krijgen de grootste beledigingen te uiten, terwijl wij er naast staan en "dat is niet aardig" mompelen. Te bang om voor racist uitgemaakt te worden denk ik. Ik weet het niet.

Ik weet het ook niet. Iets 'niet aardig vinden' is soms al genoeg om uitgemaakt te worden voor racist, xenofoob, nazi of fascist. 'Ze' komen altijd tekort, waarbij 'wij' altijd tekortschieten en zij slachtoffer zijn van de gang van zaken in Nederland.



'Ze' scheppen daarmee veel verdeeldheid, hardnekkig bijgestaan door Nederlanders die inderdaad vinden dat 'wij' tekortschieten en dat je zo'n beetje alles maar moet laten gebeuren in je land.



Ik hoop dat je ongelijk hebt en dat de kans niet heel groot is, maar ik weet niet hoe reëel dit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven