Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Juliette heb je av bier wel eens geprobeerd?

10 glazen of 10 flesjes?

Water uit een flesje duur is eigenlijk onzin. Want drank kost nog meer. Ten eerste de prijs en ten tweede je gezondheid. En ik heb recentelijk van afstand gezien dat t ook je leven kan kosten. Ik had dat ook hoor water duur en onzin.

Ik lees dat je in rumoerig vaarwater zit. Drank veeergert dat. Maar ik kan me wel voorstellen dat je dan juist meer gaat drinken. Want hoe moet je ander alles handelen. Of even ontladen?



Ik was zo vaak duizelig of licht in m'n hoofd. Herkennen jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt na het drinken, pin?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wordt moeilijk, Juliette. Wil je proberen minder te drinken vanavond of laat je het gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hm nee je overwegingen zijn niet zo herkenbaar. Ik drink eigenlijk altijd water bij het eten en ik vind frisdrank ook wel lekker. Ik vind wijn gewoon het lekkerst! Maar wel goed om eens over na te denken inderdaad, waarom niet gewoon een glaasje cola als ik eindelijk op de bank kan ploffen?

Succes vanavond, en ook veel plezier.
Sws altijd was ik wel wat draaierig. Niet de hele tijd. Maar heb dat nu iig nooit meer. Tenzij ik bijv heel moe ben. Of veel stress heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat draaierige herken ik wel. Kon ik ook gewoon overdag hebben.

Drankjes die wel wat leuker zijn: tonic met citroen of limoen, gingerale, spa rood met citroen.

Ik snap heel vaak niet dat niet íedereen elke dag het lekker vindt om te drinken. Daar ben ik jaloers op, mensen die soms lekker een glaasje drinken of twee en dan zonder er bij na te denken zo een paar weken niks.

Ik vind het gewoon echt heel erg lekker.



Juliette, 10 bier en nog fit op, dat vind ik een prestatie op zich! Ik heb het idee dat je nu al weet dat je teveel gaat drinken en het ook al goed hebt gepraat in je hoofd maar dat je je tegelijkertijd er ook nu al rot over voelt en boos of teleurgesteld bent in jezelf. Omdat je weet dat je vanavond gaat falen. Snap je wat ik schrijf? Ik bedoel het niet rot, maar ik zie dan zo'n cirkel voor me: drinken, rot voelen, drinken omdat je je ook weer rot voelt.

Misschien lukt het je vanavond niet, als dat zo is, heb er dan op zijn minst vrede mee. Maar probeer dan eens met een schone lei te beginnen.

Veel plezier vanavond en drink genoeg water en begin voor de grap eens met een cola ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, Betty. Ik houd er ook gewoon echt van.....

Lekker wijntje, goed bier... pffft en dan ook van het aangeschoten gevoel...
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik dus een feestje waar we steeds heeeeeel lang op onze drankjes moesten wachten.... en ik was daardoor veel minder dronken dan "normaal" en toch was het leuk. Misschien kun je daar iets mee, Juliette...? Ik probeer mezelf dat te herinneren als ik meer wil.
Ja zo een cirkel is het ook. Ik praat niets mooiers in mijn hoofd. Ik ben erg vd confrontatie. Hard ook. En dat maakt het misschien nog wel weer moeilijker. Ik zou toch nooit zo tegen een vriendin tekeergaan.



Vanavond. Sjah. Zal ik gewoon vanavond denken, laat los. Dan kan ik niet falen. Of toch door blijven proberen. Soms kan ik mij wel beheersen. Vind het een lastig besluit. Dat alleen al vind ik stom. Ik wil hier niet over nadenken. Ik wil nochalant vanavond tijdens het eten besluiten. Een wijntje of niet? En het daarbij laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:JulietteS schreef op 25 maart 2017 @ 12:40:

Ja zo een cirkel is het ook. Ik praat niets mooiers in mijn hoofd. Ik ben erg vd confrontatie. Hard ook. En dat maakt het misschien nog wel weer moeilijker. Ik zou toch nooit zo tegen een vriendin tekeergaan.



Vanavond. Sjah. Zal ik gewoon vanavond denken, laat los. Dan kan ik niet falen. Of toch door blijven proberen. Soms kan ik mij wel beheersen. Vind het een lastig besluit. Dat alleen al vind ik stom. Ik wil hier niet over nadenken. Ik wil nochalant vanavond tijdens het eten besluiten. Een wijntje of niet? En het daarbij laten.Zooo herkenbaar. En bij mij wordt het toch altijd weer een wijntje als ik het last minute besluit.
Ik laat het even los. Ik maak mijzelf gek. Ik zei net tegen mijzelf, je doet maar. Als je maar niet rookt.
Neem iets van 7 up of chocola ofzo. Dan heb je minder zin.

Je kunt wel minder of niks. Maar dan moej willen. Miss ben je er vandaag even niet aan toe. Weet ik veel. In ieder geval zet m op. Met welke keus je ook maakt want elke keus is in dit geval zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer aan de nanny state van Brewdog :-)
Bier op. Best veel. Maar niet dronken. Bij het eten geen wijn. Hadden we niet gehaald. Verstandig. Heb tegen man gezegd net dat niet weet of we door moeten. Hij werd boos. Denkt dat ik een ander heb.
Alle reacties Link kopieren
Oei, Juliette, was al benieuwd hoe het was gegaan. Dranktechnisch dus best oké maar relatiegewijs wat minder... en nu? On speaking terms?
Ben mij er zo van bewust dat er mensen meelezen. Hoopte dat weg zou gaan. Maar is niet zo.



Ja praten wel. Ook seks gehad. Was fijn. Maar twijfel erg. Hij vind dat naar. Terwijl ik voel dat hij dat ook doet. En dat snap ik ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie al samen? Ik lees niet vanaf het begin mee, maar wat is jouw (drank)verleden als ik het mag vragen?
Juluette er zitten duizenden mensen in dezelfde situatie. Missch helpt t om een paar feiten te verdraaien. Als je een verjaardag hebt zeg je bruiloft. Enz. Ga je joggen zeg je boksen.
Alle reacties Link kopieren
Ja je hoeft je niet te schamen hier... we weten hoe het is
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zag ook dat je ergens gereageerd had en dat mensen meteen verwezen naar je "probleem." De reden dat ik bijna nergens meer reageer. Lekker laten gaan! Hier veroordelen we je sowieso niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees laatste tijd vooral dit topic om die reden. Verder probeer ik het een beetje te laten.
Ja verdraai ook wel wat. Toch bang herkent te worden. Ik kan dus niet alles vertellen.



Wat bedoel je met: wat is je drankverleden Elske?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het bij jou gegaan? Bij mij zoals ik eerder schreef ruim twintig jaar terug begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Nu weinig tijd maar wil graag meer vertellen als je iets wilt weten.
Alle reacties Link kopieren
Echt? Werd je alcoholgebruik erbij betrokken? Wat heb je toch ontzettende afschuwelijke domme mensen. Goed dat ik het niet gelezen heb. Of jammer eigenlijk.

Snap je vraag wel Elske. Waar is het begonnen? Bij mij eigenlijk pas toen ik in de dertig was. Daarvoor dronk ik heel weinig. En ik denk dat het toen begon omdat ik moeite had met de druk. Kinderen werk gezin huishouden vrienden, was ook wel een beetje veel. Maar als ik een wijntje ophad ging het prima. En natuurlijk dronk ik pas een glas wijn nadat de kinderen in bed lagen. Dus ging het altijd prima. Het gaat nog steeds prima. Ik vind het alleen zelf teveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven