Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
Je staat erin, Aspirientje! En het gewicht van Maria is ook ingevuld. Goed bezig, dames! :D
Super bedankt
Vandaag geen goede dag qua eten

Ik schijn alleen maar ongezonde tussendoortjes te kunnen kiezen vandaag...

Vanmorgen een eierkoek, vanmiddag 2 biscuitjes met chocopasta en net 20 gr pure chocolade...

Ik heb nog maar 600 kcal over
Alle reacties Link kopieren
Ahw Polkadot, zijn die 600 voor je avondeten? Dan valt het toch wel mee? Gewoon rest vd dag goede keuzes maken dan is er niks aan de hand!



Ik zag vanochtend ook nog wat weekend plakken op de weegschaal :p Vandaag voel ik me tevreden met mezelf en mijn nieuwe eetpatroon. Zat net even heerlijk op het terras en had helemaal geen zin in wijn of borrelhapjes
Avondeten is gelukt!!! Ik heb nu, na mijn avondeten nog 75 kcal over. En die ga ik ook overhouden.

Ik heb net 400 gr snijbonen, 200 gr champignons en wat bbqworst op! Ik zit mudvol!!!



Zsa, wat goed zeg!!! Fijn dat je zo op het terras zat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Isayez schreef op 27 maart 2017 @ 09:48:

Ik heb echt een slecht weekend gehad ! Gister avond een vreetbui! Dat was lang geleden... had een soort negerzoen, een kerstkransje, en een bakje chips...

Maarja genoot er wel van !Ik vind dit nog wel een nette vreetbui... die van mij zien er wel anders uit Haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Polkadot28 schreef op 27 maart 2017 @ 19:09:

Avondeten is gelukt!!! Ik heb nu, na mijn avondeten nog 75 kcal over. En die ga ik ook overhouden.

Ik heb net 400 gr snijbonen, 200 gr champignons en wat bbqworst op! Ik zit mudvol!!!



Zsa, wat goed zeg!!! Fijn dat je zo op het terras zat!Met groenten kun je wat dat betreft veel eten ja... ik kreeg van Mn trainer ook eens een menu met als avondeten vis, 250 gram groenten en 50 gram aard (is echt heel weinig). Magere yoghurt nog als tussendoortje 's avonds en toch vol met werkbon calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer een uurtje gezwommen. Voor de rest van de dag had ik ook allerlei verantwoorde plannen, maar het liep een beetje anders dan ik dacht ( wel leuk ), dus mijn avondeten bestond uit een gebakken visje en een banaan. Verder best gezond gegeten, maar de groente is er totaal bij ingeschoten. Ach nou ja, voor een dagje zal het wel niet zoveel kwaad kunnen, ik neem straks nog wel een handjevol snackworteltjes en dan moet het maar goed zijn. Morgen beter!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede dag achter de rug, met ruim voldoende beweging. Heb volgens myfitnesspall nog bijna 500 kcal over.

Komende tijd ziet het er naar uit dat t prachtig lenteweer wordt, dus goede gelegenheid voor lekker veel buiten bewegen !

Volgende week gaan we wel een midweek weg, hopelijk lukt t dan ook om niet al te ongezond te doen. Eerst maar eens deze week goed doorkomen, op naar vrijdag weegdag !
Ik heb vanavond bij de thee nog twee oreo koekjes en een handje cashewnoten genomen. Zat op 1100 caloriën en dat vond ik toch te weinig. Nu de dag afgesloten op 1390.



Als het dan lekkerder weer wordt ben ik ook wel gelijk blij dat ik wat aan mijn gewicht doe. Die vetrol rond mijn middel staat namelijk niet zo leuk bij zomerse kleding.



Allemaal goede berichten hier. Ga zo door dames.



Ik vond het ook een hele nette vreetbui isayez.

Ik plan mijn snaaierij gewoon in. Maar ik heb zaterdag gewoon lekker een zak chips gegeten. En geen kleintje.

Was heerlijk.
Helaas verging het mij minder op het terras. Daar heb ik gegeten met mijn moeder. Ik at een salade (dressing apart, dus bijna niet gebruikt) met behoorlijk wat geitenkaas en walnoten (enorm hoog in calorieen). Daarbij at ik mee met het broodplankje (4 stukjes met roomboter, pesto, etc) en dronk ik twee roseetjes. Toetje heb ik overgeslagen. Ik denk dat ik het oke gedaan heb, maar vanochtend zag ik dat het weekend nog een dagje langer bleef plakken op mijn lijf :p. Vrijdagavond heb ik ook een etentje dus ik hoop dat ik deze week wat kwijt raak :\.



Aan de andere kant: ik geniet intens van etentjes met mijn vrienden en familie, ik wil dat niet volledig opgeven. Het was dan ook heerlijk in het zonnetje .
Dat soort dingen moeten toch kunnen af en toe, het moet wel leuk blijven. Dan maar wat trager afvallen.



Ik stond vandaag op 72,8, 200g meer dan vrijdag dus, dus ik steek dat even op een gewone vochtschommeling. Sowieso merk ik dat bij mij doorgaans het weekend niet op maandag maar op dinsdag op de weegschaal zichtbaar is. Ach, vrijdag is officiële weegdag dus we zullen zien wat het dan zegt. En ik moet er nog aan wennen dat nu ik geen crashdieet volg, maar mijn verstand gebruik, het gewoon een stuk trager gaat gaan. Maar op zich voel ik me wel goed. En ik ben dapper de paaseitjes naast de koffiemachine aan het negeren
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee_tje schreef op 27 maart 2017 @ 19:30:

[...]





Ik vind dit nog wel een nette vreetbui... die van mij zien er wel anders uit Haha



Opzich viel het ook wel mee.. maar vergeleken laatste tijd was dit wel even heftig haha

Vandaag eerste dag dat ik misselijk ben ...

Heb zelfs mijn broek los zitten voor de druk op mijn buik..
Alle reacties Link kopieren
Genieten van je eten is toch ook belangrijk? Best essentieel eigenlijk. Helemaal nooit meer iets waar je zo intens van geniet is volgens mij niet vol te houden.

Volgens mij lijkt verstandig met eten omgaan behoorlijk veel op verstandig met geld omgaan. Als je gewoon een beetje oplet en jezelf af en toe iets leuks gunt houd je een gezonde bankrekening, als je jezelf alles ontzegt en alleen maar voor het allernoodzakelijkste en goedkoopste gaat is op een gegeven moment de rek eruit en geef je in een enkele gefrustreerde winkelsessie waarschijnlijk meer uit dan je in maanden of weken daarvoor bespaard hebt... Waardoor je dus weer terug bij af bent, of erger.
quote:Fee_tje schreef op 26 maart 2017 @ 20:09:

Goed bezig allemaal! Ook allemaal wat kwijt!



Ik ben vrijdag op de weegschaal geweest met de trainer, 21 kg er in totaal af! Nog 5 en ik heb eindelijk een gezond bmi :-)Fee, wat knap zeg! Echt goed bezig! :-)
quote:kitchenwitch schreef op 28 maart 2017 @ 08:54:

Genieten van je eten is toch ook belangrijk? Best essentieel eigenlijk. Helemaal nooit meer iets waar je zo intens van geniet is volgens mij niet vol te houden.

Volgens mij lijkt verstandig met eten omgaan behoorlijk veel op verstandig met geld omgaan. Als je gewoon een beetje oplet en jezelf af en toe iets leuks gunt houd je een gezonde bankrekening, als je jezelf alles ontzegt en alleen maar voor het allernoodzakelijkste en goedkoopste gaat is op een gegeven moment de rek eruit en geef je in een enkele gefrustreerde winkelsessie waarschijnlijk meer uit dan je in maanden of weken daarvoor bespaard hebt... Waardoor je dus weer terug bij af bent, of erger.



Grappig dat je dat zo zegt kitchenwitch. Nu ik zo gedisciplineerd met eten bezig ben doe ik meer financiële uitspattingen.



Zo heb ik een nieuwe keukenmachine/blender/deegmachine van Kenwood gekocht. Was wel een goede aanbieding bij blokker. En vorige week 3 paar nieuwe zomerschoenen voor mijn dochter. Eerst was ik erg gedisciplineerd met geld. Nu maar weer even de rem erop.



Qua eten probeer ik vooral eten te eten wat ik echt lekker vind. Net een salade gemaakt met feta, olijven, tomaat, komkommer. Wel afgepaste hoeveelheden feta en olijven maar heerlijk. En man en ik gaan zo een terrasje doen. Vanochtend al een strandwandeling gemaakt met de hond dus qua beweging zit het vandaag weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Genieten is zeker belangrijk maar vind het soms toch lastig. Heb zo ook een etentje en komend weekend een feest/etentje met familie van vriend. Ben dan best bang om aan te komen door dat soort avonden. Vooral als ik niet weet wat ik kan verwachten qua eten. Eigenlijk zou ik daar wel meer ontspannen in willen staan.



Herkenbaar van dat geld mevrouw stippel. Ik geef nu ook meer uit aan kleding. Soort beloning en het staat ook leuker
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat geld.... ik heb gisteren met een badpak in handen gestaan.... twijfel, twijfel. Die van mij wordt wel erg aftands, maar toch.

Heb mezelf nu beloofd dat ik hem mag kopen zodra ik onder de 60 kg zit. Ook handiger qua maat, want die zal met 5 kg minder, als ik op mijn streefgewicht zou komen, ook nog wel passen toch?
Bij twee feestjes/etentjes in een week moet je denk ik kiezen. Of daar ook slanke keuzes maken of lekker mee eten/drinken op het feest. Maar dan wel compenseren door ervoor en erna lichter te eten of extra te sporten.

Of accepteren dat je die week dan niet of weinig afvalt.



Ik heb gelukkig weinig feestjes op de planning de komende tijd. Wel volgende week omdat mijn man dan veertig wordt. Maar dan bepaal ik de hapjes en zorg ik ook voor voldoende slanke opties.
Ik raad echt de boeken van het geheim van slanke mensen aan. Ik lijk wel een goeroe maar ik ben echt om. Het geeft me een andere kijk op eten en slanker worden/blijven.



Ik weet niet hoe het komt maar ik heb echt een klik gemaakt sinds een paar weken. En ook door het bijhouden van de caloriën in myfitnesspall. Dan sluit ik mijn eetlogboek af rond 19 uur en eet/drink ik daarna niets meer tenzij ik het ingepland heb.



Vandaag weeral netjes op 1390 caloriën.
Alle reacties Link kopieren
Compenseren op andere momenten met eten en sporten is inderdaad wat ik doe. Wat ik nu nog mis is het vertrouwen dat mijn lichaam zo werkt. En dat je niet van 1 avondje een kilo aankomt.. misschien ook maar eens die boeken uit de bieb halen



Heb het gisteravond overigens best netjes gehouden. Geen voorgerecht of toetje. Alleen een salade en 1 wijntje.



Succes allemaal vandaag!
Al vanaf 3 uur wakker...



Uit frustratie 6 paaseitjes gegeten...
Ik ga dit weekend een weekendje weg met vrienden, dat wordt echt wel spannend en een leerschool. In de gaten houden wat ik eet, niet gedachteloos meesnaaien met de chips of zonder nadenken een glas wijn bijvullen. Ik wil genieten, maar ik wil ook niet alles zomaar weggooien voor een weekendje weg.



Ondertussen zat ik hier vanmorgen trots te wezen met mijn grote kop groene thee en twee volkoren boterhammen met cottage cheese. Na maanden van maaltijdvervangers, vreetbuiten met brood met een belachelijk dikke laag choco, shakes, niks eten en wat nog allemaal is het al een overwinning dat ik niet in paniek schiet als ik brood durf eten, maar gewoon me goed voel bij een gezond ontbijt.
quote:zsa-zsaa schreef op 29 maart 2017 @ 06:54:

Compenseren op andere momenten met eten en sporten is inderdaad wat ik doe. Wat ik nu nog mis is het vertrouwen dat mijn lichaam zo werkt. En dat je niet van 1 avondje een kilo aankomt.. misschien ook maar eens die boeken uit de bieb halen



Heb het gisteravond overigens best netjes gehouden. Geen voorgerecht of toetje. Alleen een salade en 1 wijntje.



Succes allemaal vandaag!



Soms als je de dag na zo'n avond op de weegschaal staat is er een kilo bij. Maar dat is niet gelijk een kilo vet. Dat trekt je lichaam weer recht in de dagen erna als je dan weer binnen je caloriëendoel blijft.



Heb je zeker netjes gedaan met je salade en wijntje. Was het moeilijk of ging het je goed af?
Ik eet vandaag bewust wat meer calorieën. Ga zo tegen de 1600 aanzitten. Ik zit al een paar dagen erg laag en ik ben altijd bang dat mijn lichaam dan in de hongerstand gaat.



Waar ik mij tot nu toe niet aan kan zetten is sporten. Ik ben nooit sportief geweest, integendeel zelfs. Eigenlijk vind ik het ook niet echt leuk. Geen enkele sport. De effecten vind ik wel leuk. Meer energie/fit gevoel en strakker lichaam. En ook dat je meer kan eten doordat je meer verbrandt.

Ik probeer wel voldoende te bewegen. Veel met de hond wandelen. Op de fiets naar mijn werk. Heb wel een ebike maar zet hem op de laagste stand.



Ik wil ergens het hardlopen wel weer oppakken zodat ik weer kan opbouwen naar 5 kilometer hardlopen. En zou thuis workouts willen doen via YouTube. En toch, tot nu toe, ik kan me er niet toe zetten.



Wie heeft tips/motivatie/herkenning voor mij?



Ik val nog steeds af trouwens. Weer een halve kilo eraf sinds vrijdag. Ik geef aankomende vrijdag mijn definitieve gewicht wel weer door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven