Mode & Beauty alle pijlers

Dat haar! Wat gaan we dr mee doen?

25-03-2017 10:34 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine twee jaar geleden besloten mijn (korte) haar te laten groeien.

Inmiddels is het qua lengte net over mijn schouders, 5 cm ofzo.



Heb het op advies van mijn kapster een hele tijd niet laten knippen maar nu is het echt wel nodig aan het worden.

Dus ik ga het binnenkort laten knippen weer, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik heb jaren kort haar gehad dus genoeg verstand van korte kapsels, maar lang haar heb ik geen ervaring mee.



Ik zou graag willen dat het makkelijk mooi valt als ik het los heb, maar ik het ook nog makkelijk vast kan doen.

Wat is mooi qua model? Ik heb een natuurlijke slag en zou het leuk vinden als die goed uit de verf komt.



Enne, mensen met lang haar, wat doen jullie tegen haren die afbreken waardoor je van die rare pluisjes krijgt als je je haar vast doet? Heb nu wat afgebroken haren er tussen die dus nogal maf omhoog staan als ik mn haar vast doe.

Tips?
668, the neighbour of the Beast
Wat mij tot nu toe goed is bevallen, is zelf aan een goede kapper vragen wat die voor ideeën heeft. Zo heb ik al vaker radicaal van kleur en model gewisseld, en iedere keer massa's positieve reacties geoogst . Ik geef haar niet volledig vrij spel, maar een beetje ervaren kapper moet er uit kunnen komen als je je wensen aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor lange lagen gaan
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het advies van je kapper niet.

Ik laat mijn haar ook groeien. Moet verven elke 6 weken en dan wordt mijn haar in model geknipt en uitgedund.

Het wordt zo ook echt wel langer, maar het duurt ff. Maar niks pluis en in model.
Wat Vivapimpelmees zegt Marels. Ik heb ook een tijd mijn haar laten groeien van boven de schouders, en zit nu op BH-lengte. Ik kom toch iedere 7 weken bij de kapper. De kans bestaat dat je door lang uitstellen, juist beschadiging aan je haar krijgt. Door iedere 7-8 weken tussen een knipbeurt te laten houd je gezonde punten en duurt het echt niet veel langer hoor. Juist door die beschadigingen heb je kans dat de kapper er weer een stuk af moet knippen. Iedere 7-8 weken gaat er bij mij maar een mini puntje af en worden de lagen opgefrist.



Ik heb overigens ook veel haar en ik de onderste lagen van mijn haren laat ik iedere keer uitdunnen. De bovenste lagen worden goed opgeknipt, zodat het mooi over elkaar heen valt. Ik heb ook veel haar met slag overigens.
Dan krijg je dus zo'n idee. Als je het dus rond die 7-8 weken laat knippen zakt het niet gauw uit.







Alle reacties Link kopieren
Dat advies was meer dat ik het niet elke zes weken hoefde te knippen dat ik het best langer door kon laten groeien een keertje, tot ik wat lengte had. Ik geloof niet dat het haar bedoeling was om meer dan een jaar te wachten



Maar goed, ik ga het idd door haar laten fatsoeneren, en ik geef vaak ook de kapper wel de dichterlijke vrijheid om er iets van te maken. Komt vast goed...



Hoe doen jullie dat met slapen trouwens? Los of vast?
668, the neighbour of the Beast
Ligt er aan. Als ik ze pas gewassen heb en de vrijheid wil nog te bekijken wat ik er de volgende dag mee wil doen: los. Als de wasbeurt nog een dag op zich laat wachten en ik heb het in een (halve) staart of knot, dan laat ik het vaak zo. Maar ik slaap rustig en woel niet de hele nacht over het kussen dus dan kan het ook wel.
Juist wel knippen, dan groeit haar sneller/mooier en fijner.



Overigens zou ik jouw haar in lagen laten knippen voor volume en de optie voor langer dan achter kwam meteen in me op. Staat leuk als het los is en staart of knot kan ook nog steeds.
Fleet, ben zo benieuwd naar jou joh. Je lijkt me zo'n leuk én mooi mens!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een lok gehad, da's heel leuk, maar is wel heel onhandig, omdat het continu in je gezicht zit.



Zelf heb ik momenteel lange laagjes, de kortste laag is zo lang dat hij gewoon in m'n staart past, maar zo zit het niet zo futloos als het los is.
quote:Troeteltje schreef op 25 maart 2017 @ 16:12:

Fleet, ben zo benieuwd naar jou joh. Je lijkt me zo'n leuk én mooi mens! Awwww. dank je! Ik heb een Instagram account, misschien eens leuk om uit te wisselen als jij dat ook hebt?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n lange lok hangt mij altijd in de weg en als het dan oon ook nog waait op de fiets
Ja herkenbaar, het zijn echt nieuwe haren hoor. Zou gek zijn als het afgebroken haren zijn.



Je verliest er sowieso al zo'n 100 per dag, en er gaan dus ook iedere dag 100 nieuwe haren groeien. Nog los van de haaruitval.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen ook weer eens naar de kapper, is ook al minstens een jaar geleden. Het hangt nu ruim over de schouders en ik wil het denk ik tot net boven de schouders met wat lange lagen.

Ik heb ook heel veel afgebroken haartjes of nieuwe korte haartjes. Als die uitsteken strijk ik za glad met wat haarspray die ik op mijn handen spuit.
quote:Fleet schreef op 25 maart 2017 @ 17:56:

[...]



Awwww. dank je! Ik heb een Instagram account, misschien eens leuk om uit te wisselen als jij dat ook hebt?

Ik heb geen account van Instagram. Ook niet van FB.

Kan dus niets "geven" op dat vlak. Sorry.
Marels, al een keuze gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Kapster staat pas volgende week gepland dus tot die tijd geen harde beslissingen



Ben wel al wijzer geworden van jullie voor wat betreft die nieuwe haren, ik denk toch dat dat het is. Niet dat ik er daardoor minder gek van word, maar toch he.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven