Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ons oude autootje verkocht, € 650,- waarvan € 400,- rechtstreeks in de pot van de moneychallenge en de overige € 250,- leg ik even aan de kant voor eventueel onderhoud. Volgende week zaterdag de nieuwe auto ophalen. Dat gaat even pijn doen aan de spaarrekening, maar we beginnen met goede moed met sparen, komende week salaris dus dan is de bodem al weer wat minder in zicht :-)
Alle reacties Link kopieren
Het is rustig hier met de spaarders, doet iedereen nog mee

Deze week 28 euro in de pot, totaal 317 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht even op mijn salaris en dan probeer ik in 1 keer 3 bedragen weg te strepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weer 12 euro overgemaakt, nu op 78 euro. Bijna de 100 gepasseerd!
Alle reacties Link kopieren
Zojuist week 11 en 12 overgemaakt.

Inmiddels al 19 weken afgestreept met een totaal bedrag van €587



Ik ben blij. De hoogste weken zijn er zo'n beetje allemaal al uit, de hoogste is nu €40.

Deze maand doe ik wat rustiger aan, we zijn vorige week verhuist en dat kost ook nog wat centjes.



Maar al met al, ik ben tevreden!
Week 10 - 23

Week 11 - 40

Week 12 - 25

Samen €88,-

Nu in totaal €332 gespaard.



A.s vrijdag komt het salaris binnen, ik laat dochter extra weeknummers grabbelen, zodat ik eerder klaar ben met de challenge.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maand liep ik achter en nu krijg ik einde deze maand een huisje, wordt spannend of ik de challenge ga halen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met n nieuw eigen stekkie the-crown! En voor de overige verhuizers ook . Hier wordt braaf elke zondag een weekcijfer weggestreept afhankelijk van wat er nog over is n hoge of n lage week. Rente ga ik er niet meer op vangen maar het telt toch op
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Mijn challenge gaat even wat minder Even rijtje dingen gehad die allemaal nu moesten (vakantie, kinderen nieuwe kleren verjaardag etc).... dus wil eerst weer ff bijstorten op spaarrekening.... voelt stom om nummers weg te strepen en ondertussen er geld af te halen....
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 23 maart 2017 @ 12:33:

Mijn challenge gaat even wat minder Even rijtje dingen gehad die allemaal nu moesten (vakantie, kinderen nieuwe kleren verjaardag etc).... dus wil eerst weer ff bijstorten op spaarrekening.... voelt stom om nummers weg te strepen en ondertussen er geld af te halen....



Het ligt er ook wel aan wat je doel van het extra sparen is. Een cadeautje of kleding zou ik er ook niet van betalen maar ik heb er 2 weken geleden 800 afgehaald om mijn vakantie af te betalen. (Ook van vorig jaar challenge, zat nog niet aan 800 natuurlijk). Maar mijn doel van de challenge is ook om een leuke vakantiepot te maken dus dan vind ik dat niet erg.



Inmiddels de rekening dus geplunderd maar spaar wel elke week met halve bedragen verder. Sinds vorig jaar januari nog geen week gemist en er staat nu 169,80 op (die 80 cent zal wel met de rente van vorig jaar te maken hebben want ik spaar alleen in halve en hele euro's)
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 23 maart 2017 @ 12:46:

[...]





Het ligt er ook wel aan wat je doel van het extra sparen is. Een cadeautje of kleding zou ik er ook niet van betalen maar ik heb er 2 weken geleden 800 afgehaald om mijn vakantie af te betalen. (Ook van vorig jaar challenge, zat nog niet aan 800 natuurlijk). Maar mijn doel van de challenge is ook om een leuke vakantiepot te maken dus dan vind ik dat niet erg.



Inmiddels de rekening dus geplunderd maar spaar wel elke week met halve bedragen verder. Sinds vorig jaar januari nog geen week gemist en er staat nu 169,80 op (die 80 cent zal wel met de rente van vorig jaar te maken hebben want ik spaar alleen in halve en hele euro's)Das waar... even gekeken net eigenlijk valt het relatief nog wel mee.... wil ook een deel spaargeld in hypotheek storten dus dat vind ik niet erg... daarom wilde ik extra sparen.... maar goed de bedoeling is dat het komende maand weer beter gaat ik doe trouwens hele bedragen op 2 rekeningen... en de ene kom ik echt niet aan behalve voor dingen waar het voor bedoeld is dus wat dat betreft....
Alle reacties Link kopieren
Zojuist beschikking van de KOT ontvangen. We krijgen € 999,- (wat een bedrag!!) terug over 2016

En zoals ik het nu kan inschatten betalen we ook dit jaar weer teveel. Dát is nog eens een leuke spaarpot!

Week 49 en 50 afstrepen en de rest op de 'gewone' spaar die ver leeg is na de aankoop van een andere auto.

En zo hobbelen we lekker door!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal, zelfs als het even minder gaat. Het is je eigen geld dus als het nodig is zou ik het ook gebruiken. Deze week een lager bedrag omdat we dit weekend verjaardag vieren, 8 euro.

Totaal 325 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd op maandag over, en heb vandaag weer 12 euro voor de challenge overgemaakt.
Hier gaat de challenge hard.

Ik heb nu €616 gespaard.

Ik vul het potje voor mijn vakantie eind augustus, de vakantie zelf is al betaald, dus het potje is zakgeld voor die vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 en 6 euro afgestreept van de afgelopen 2weken.

Nu ben ik weer bij dus. Maar helaas heel veel lage al weg. Dus ben benieuwd hoe lang ik het vol houd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag €17,-
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds elke week gestreept. De 44 vandaag kwam ik heel mooi op rond bedrag. Mijn contante spaarpot maar geleegd voor giro 555, je moet toch iets tegen de wanhoop
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Al heel wat vakjes af kunnen vinken, maar nu een belastingaanslag en een factuur van mijn boekhouder... Even een spaarpauze vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Deze week 48 euro in de pot, begin van de maand pin ik wat extra zodat ik een hoge kan wegstrepen . Het wordt al leuker om de lijst te zien, al zie ik wel dat er meer lage dan hoge bedragen zijn weggestreept.
Alle reacties Link kopieren
Ik had deze week 15 euro over van de boodschappen, 20 euro bijgepind en 35 euro weggestreept. Ook had ik een koopzegelboekje vol, en 52 euro in de pot gedaan, en 51 weggestreept aangezien de 52 al weg was. Zo probeer ik iets meer te sparen, als ik bv 15,70 heb stop ik dat in de pot en streep ik 15 weg. De koopzegels spaar ik ook altijd als extra bedrag zodat ik voor december klaar ben met sparen. Ik heb nu 16 bedragen weggestreept, en zit op €375,- maar dat is dus in werkelijkheid iets meer.
Alle reacties Link kopieren
7,50 overgemaakt voor de challenge. Zit nu te twijfelen, ga zo vaccinaties halen voor mijn vakantie. Ik gebruik de challenge als vakantiepotje en van mijn lopende rekening is het nogal een hap op het moment. Maar heb dus ook mijn vakantie ervan betaald en ben blij dat ik weer richting de 200 ga nu.

Misschien haal ik maar even van mijn gewone spaarrekening, ik heb in januari een ongeluk gehad en een voorschot op de kosten gekregen (tegenpartij was 100% schuldig). Dat geld heb ik volledig op mijn spaar gezet, het voelt wel raar om dat uit te geven. Terwijl ik heel veel heb voorgeschoten van mijn lopende rekening dus ik mag natuurlijk rustig wat van dat geld gebruiken...... (uiteraard is het niet voor vaccinaties bedoeld maar een deel is misgelopen loon dus ik zit nu behoorlijk krap te leven terwijl dat niet echt nodig is)
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 03 april 2017 @ 10:53:

7,50 overgemaakt voor de challenge. Zit nu te twijfelen, ga zo vaccinaties halen voor mijn vakantie.Worden vaccinaties niet gedekt door je ziektekostenverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht het niet, had er wel eens naar gekeken. Maar ga morgen, dan heb ik toch al een regendagje, nog eens kijken of ik ze kan declareren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week de 22 afgestreept, volgende week proberen een bedrag uit het rechter rijtje af te strepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven