Zwanger en overgewicht

27-03-2017 22:51 53 berichten
Hoe zit het als je zwanger bent met overgewicht ?

Ik lees soms dat mensen dan juist afvallen

Ik kan me voorstellen dat als je gezonder eet dan voor de zwangerschap , je gewicht kwijt raakt

Ik wil gezond leven en eten voor mijn kindje maar ook niet al teveel aankomen aangezien ik al fors overgewicht heb
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je verloskundige? Consult diëtiste ?
Alle reacties Link kopieren
NIET gaan lijnen in elk geval, iets met afvalstoffen en navelstreng. Gewoon gezond en vooral voldoende eten.



En je komt sowieso pakweg tien kilo aan, want je kindje, placenta en vruchtwater hebben ook gewicht. Die tien kilo zijn dus prima. Voor de rest zal de verloskundige je gewicht in de gaten houden, omdat heel veel meer of heel veel minder aankomen doorgaans niet de bedoeling is.



En lijnen doe je dan maar naderhand, mits je flesvoeding geeft, want voor borstvoeding geldt hetzelfde als zwangerschap. Maar borstvoeding schijnt wel goed mee te helpen om je reserves aan te spreken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Begrijp me goed Wil ook zeker niet lijnen en snap dat je iets zal aankomen !
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je eetpatroon sowieso verandert als je zwanger bent. Hoe ver ben je? En hoeveel overgewicht?



Ik ben zeker 15kg te zwaar en 6wk zwanger. Ben benieuwd wat mn verloskundige gaat zeggen. Heb met 8wk een eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Ik had serieus overgewicht en kwam niks aan. De dag na de bevalling woog ik rond de 17 kilo minder.



Ik at wat ik moest eten maar de baby "at" mij op. Mijn stofwisseling werdt beter tijdens de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zwanger met heel veel overdewicht, ik geloof best dat daardoor een zwangerschap zwaarder is en in mijn geval het herstel na een keizersnede langer duurt.



Met mijn dochter is het helemaal goed gegaan, gewoon gezond en gevarieerd eten tijdens de zwangerschap (deed ik overigens daarvoor ook al, dus was geen aanpassing voor mij).
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 27 maart 2017 @ 22:56:

NIET gaan lijnen in elk geval, iets met afvalstoffen en navelstreng. Gewoon gezond en vooral voldoende eten.



En je komt sowieso pakweg tien kilo aan, want je kindje, placenta en vruchtwater hebben ook gewicht. Die tien kilo zijn dus prima. Voor de rest zal de verloskundige je gewicht in de gaten houden, omdat heel veel meer of heel veel minder aankomen doorgaans niet de bedoeling is.



En lijnen doe je dan maar naderhand, mits je flesvoeding geeft, want voor borstvoeding geldt hetzelfde als zwangerschap. Maar borstvoeding schijnt wel goed mee te helpen om je reserves aan te spreken.Als To nu gezond gaat eten (en stopt met 'coke' drinken) kan het best zijn dat ze helemaal niet aankomt.
Momenteel ben ik 31 weken zwanger. Ik woog voor mijn zwangerschap 110kg. Zwaar overgewicht dus. Nu weeg ik 100kg. Ik eet gezonder voor de kleine. De eerste weken ben ik erg veel afgevallen en ik hoop dat het niet ineens terug komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overgewicht en ben wat gezonder gaan leven omdat ik zwanger wilde worden en ál te veel overgewicht wilde mijden. Op die manier 10 kilo afgevallen en al lang blij, want die zitten er inmiddels met 31 weken zwangerschap weer aan



Sommige vrouwen vallen af aan het begin van hun zwangerschap door veel overgeven en misselijkheid, maar dat wil je niet hoor. Zelf heb ik er gelukkig geen last van gehad, heb eigenlijk niet véél meer honger dan normaal of gekke cravings dus ik eet eigenlijk weinig anders dan voor de zwangerschap. Wel wat meer zuivel en probeer er op te letten dat ik in ieder geval aan 2 stuks fruit per dag kom.



Mocht je nog niet zwanger zijn dan kan het geen kwaad alvast een paar kilo`s kwijt te raken. Minder overgewicht bevorderd je kansen om zwanger te raken en verminderd de kans op complicaties tijdens de zwangerschap. Verder niet al te veel zorgen maken want een goede zwangerschap is ook voor een groot deel een kwestie van geluk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had licht overgewicht en ben nu met 38 weken 4.5 kg aangekomen. Ik denk door een combinatie van misselijkheid in eerste trimester en geen bier meer drinken Je kunt het niet echt voorspellen. Zo lang je genoeg en gevarieerd/gezond eet (en lekker veel eiwitten) krijgt baby wel wat hij/zij nodig heeft, ook als je niet aankomt of zelfs afvalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:orleander schreef op 27 maart 2017 @ 23:00:

Ik had serieus overgewicht en kwam niks aan. De dag na de bevalling woog ik rond de 17 kilo minder.



Ik at wat ik moest eten maar de baby "at" mij op. Mijn stofwisseling werdt beter tijdens de zwangerschap.

Dit,

Bij de eerste eerst 4 kg afgevallen en daarna 6 kg aangekomen, dus per saldo 2 kg erbij. Bij de 2e bleef het gewicht meer gelijk, aan het eind van de rit woog ik net zoveel als in het begin. Ik heb gewoon normaal gegeten, eten voor 2 hoeft niet en je moet ook niet denken van nu mag het, want alles wat je er extra aan eet moet er later ook weer af.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb overgewicht. Wel voor de zwangerschap bewust proberen af te vallen, 5 kilo (was meteen de eerste ronde raak, dus kon niet verder gaan). Nadat ik zwanger was het eerste trimester nog eens 5 kilo afgevallen (nauwelijks overgegeven, maar had weinig trek) en uiteindelijk 10 kilo erbij. Per saldo dus 5 kilo aangekomen en het was een tweelingzwangerschap. Na de bevalling was ik direct 15 kilo lichter als ervoor! 5 kilo is er weer aangekomen, maar 10 kilo blijvend eraf. En daar heb ik echt geen moeite voor gedaan. Ik denk dat de zwangerschap toch iets met mijn stofwisseling heeft gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij beide zwangerschappen de eerste 3 maanden kilo's afgevallen door het spugen, ik heb altijd overgewicht maar het zwanger zijn is wat dat betreft ideaal voor mijn lijf ;)

Bij beide dan ook maar 8 kilo totaal aangekomen. Ik kon eten wat ik wilde, maar m'n lijf had al die energie hard nodig blijkbaar want ik kwam nauwelijks aan. Voelde me ook prima na die 3 maanden. Na de zwangerschap merk ik ook dat ik niet zo snel aankom, alsof m'n stofwisseling beter werkt ofzo.



Wat het overgewicht betreft, bij mij is dat ongeveer 15 kilo. Toch heb ik er nooit last van gehad, ben ook zeker niet gaan diëten voordat ik zwanger raakte en ik was bij beide snel zwanger.
Hier kun je in een grafiek zien wat je aanbevolen toename in gewicht is:



https://www.uzleuven.be/n ... oename-op-basis-van-bmi-vóór-zwangerschap
Ik heb ook overgewicht, ben nu 17 weken zwanger en tot nu toe zo'n 3 kilo afgevallen. Komt door misselijkheid, maar ook door (extra) gezond eten. En geen alcohol meer doet toch ook wel wat met je gewicht. Vorige zwangerschap had ik ook overgewicht (net iets minder dan nu) en ben ik in totaal 6 kilo aangekomen. Gewoon extra goed letten op wat je eet en mocht je niet precies weten wat, dan is een consult bij de diëtiste zeker een goed idee!
Je verloskundige kan je hierin goed voorlichten en begeleiden. Ivm mogelijke complicaties is overgewicht en/of te veel zwaarder worden mbt zwangerschap niet gewenst. En toch blijft het onvoorspelbaar. Ik ken slanke mensen die moeilijk zwanger werden en/of een onprettige zwangerschap/bevalling hadden. En ik ken dikke mensen die bij eerste poging zwanger waren en een prettige zwangerschap/bevalling hadden.
Dank voor jullie reacties

Ik heb overgewicht zo'n 20 kg.... maar was snel zwanger Maar hoop dus niet op nog 15 erbij

Ik probeer gezond te eten , iig niet te snoepen en geen frisdrank maar zeker niet op een streng dieet ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook zo'n 20 kilo te zwaar voor ik zwanger werd, eerste weken verdwenen de kilo's als sneeuw voor de zon. Ik werd overal misselijk van en het zwanger zijn kostte me bakken energie. Aan het eind had ik een 'normaal' gewicht voor een zwangere en toch kreeg ik zwangerschapsvergiftiging.



Het is belangrijker wat je na de bevalling doet (je bijvoorbeeld vooral niet tegoed doen aan beschuiten met muisjes en geboortechocolaadjes ofzo, zoals ik deed )
Alle reacties Link kopieren
Canofcoke; ik vind het knap als je het volhoudt! Ik ben nu 13 + 3 en ik had ook de insteek om vooral niet te snoepen en gezond te eten maar eet ongezonder dan voorheen. Heb de meest vreemde cravings en veel meer honger!



O ja, ik heb ook behoorlijk overgewicht dus wil het liefste ook niet tevrel aankomen natuurlijk. Maar de hele tijd chagrijnig zijn omdat ik niks lekkers mag, dat houd ik nu echt niet vol.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariel1986 schreef op 28 maart 2017 @ 16:52:

Canofcoke; ik vind het knap als je het volhoudt! Ik ben nu 13 + 3 en ik had ook de insteek om vooral niet te snoepen en gezond te eten maar eet ongezonder dan voorheen. Heb de meest vreemde cravings en veel meer honger!



O ja, ik heb ook behoorlijk overgewicht dus wil het liefste ook niet tevrel aankomen natuurlijk. Maar de hele tijd chagrijnig zijn omdat ik niks lekkers mag, dat houd ik nu echt niet vol.Je hoeft ook niet helemaal niks lekkers meer te nemen. Gewoon eten wat je voor je zwangerschap ook deed (behalve de voedingsmiddelen die afgeraden worden) en af en toe iets lekkers mag best. Zolang je maar niet alleen maar zit te snaaien onder het mom van nu mag het. Mijn VK zij iedere kilo die je er extra aan eet moet er ook weer af.
Alle reacties Link kopieren
Wilma ik eet niet onder het mom van "omdat het nu mag" maar omdat ik er zo een zin in heb en t niet kan loslaten door water drinken/ fruit eten etc.

Ook heb ik 3 weken absoluut geen avondeten naar binnen kunnen krijgen maar overdag dan wel extra trek. Daarnaast eet ik nu veel vettige dingen en zure snoepjes, waar ik voorheen van de koekjes en chocola was. Die laat ik nu weer staan. En natuurlijk moet het er zometeen weer af, dat is meer dan logisch.
Vergeten jullie aub niet te genieten van jullie zwangerschap!
Ik heb nu bijvoorbeeld heerlijke curry met rijst gekookt met zo'n vers pakket van Albert Heijn

Veel groente en kip

Erg smakelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven