Werk & Studie alle pijlers

Geld verdienen met een eigen website?

27-03-2017 19:18 153 berichten
Ik vind het zo aantrekkelijk klinken. Maar hoe haalbaar is zoiets in de praktijk?

Wat moet ik voor kennis hebben om te kunnen starten?



Ik heb wel wat gezocht naar informatie, maar weet als leek niet zo goed welke methode betrouwbaar is.



Kortom: Hebben jullie het wel eens geprobeerd? Tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy007 schreef op 27 maart 2017 @ 20:58:

[...]





Ik wist niet dat dat zo werkte, dat mensen dan zo op je nieuwe blog rekenen. Maar in dat geval zou ik een paar blogs op reserve houden die ik bij calamiteiten in kan zetten.



Het is geen laksheid, het is onwetendheid. Daarom heb ik dit topic ook geopend. En jullie reacties zetten mij aan het denken, waarvoor dank!



Welke blogs lees jij zo allemaal? En welke daarvan al jarenlang? Ik volg wel wat bloggers/youtubers die echt heel klein waren toen ze begonnen, echte hobbyisten, die nu hun gewone baan hebben opgezegd en van hun blog/youtube kanaal leven. Maar in de tussentijd ben ik ook afgehaakt bij tientallen omdat ze me niet meer boeiden. Diegene die ik blijf volgen investeren veel in het verbeteren van hun content, afwisselde projecten, leuke nieuwe dingen, steeds betere foto's en website design. Etc.



Lees je zelf überhaupt blogs?
Ga nu maar eerst WordPress leren.

Bijvoorbeeld met dit boek:

https://www.bol.com/nl/p/ ... uggestionType=typedsearch

Als je dat leuk vindt, ga je StudioPress leren.

Ben je daar goed in? Maak een website voor de kaasboer om de hoek, tegen een lage prijs (of voor een paar stukken oude kaas).

Dan een website voor de hondenuitlater in jouw buurt.

Op die manier bouw je een portfolio op en krijg je ervaring.



Nog steeds leuk? Denk je dat er goed in bent?

Dan kan je steeds een stap verder gaan.
quote:nephthys schreef op 27 maart 2017 @ 20:49:

[...]





Als je er van wil leven is het een full-time job. Heb je die links al gelezen die ik hierboven postte?Ja gelezen en bekeken, super interessant. Bedankt!
Ik volg een blog van iemand die elke week publiceert.

Ze heeft twee jonge kinderen.

Ze zegt echt niet: "Deze week verjaardagsfeestje kind (plus voorbereiding), dus geen blog."/ "Kind ziek, dus geen blog." / "Kinderen studiedag van school, dus geen blog."



Ik merk overigens dat veel mensen die willen schrijven/ bloggen, gewoon 'gehoord' willen worden. Net als 'vroeguh' mijn collega's op kantoor die 'eigenlijk een roman aan het schrijven waren'.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy007 schreef op 27 maart 2017 @ 20:12:

[...]





Ik wil weten wat er mogelijk is. Praktijkvoorbeelden. Om te weten wat haalbare concepten zijn.

Wanneer je het niet erg vindt houd ik de haalbare concepten voor mezelf.
Niet geschoten is altijd mis
quote:nephthys schreef op 27 maart 2017 @ 21:02:

[...]





Welke blogs lees jij zo allemaal? En welke daarvan al jarenlang? Ik volg wel wat bloggers/youtubers die echt heel klein waren toen ze begonnen, echte hobbyisten, die nu hun gewone baan hebben opgezegd en van hun blog/youtube kanaal leven. Maar in de tussentijd ben ik ook afgehaakt bij tientallen omdat ze me niet meer boeiden. Diegene die ik blijf volgen investeren veel in het verbeteren van hun content, afwisselde projecten, leuke nieuwe dingen, steeds betere foto's en website design. Etc.



Lees je zelf überhaupt blogs?



Leuk! Heb je voorbeelden van bloggers/youtubers die jij goed vindt?



Ik lees zelf regelmatig blogs van de groene vrouw. Op YouTube kijk ik vooral gitaarlessen
Alle reacties Link kopieren
Een oude website, maar de comments onderaan zijn misschien interessant voor je, bloggers die beetje aangeven hoeveel ze typisch verdienen: http://www.bloggenenloggen.nl/hoeveel-v ... -bloggers/



Denk er natuurlijk aan dat die bedragen gewone inkomsten zijn, en dat de belastingdienst daar natuurlijk nog van komt afhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 27 maart 2017 @ 20:44:

Misschien is viva.nl wel te koop.



Goed idee.

En voor 10 euro per bezoeker per jaar zorg ik er voor dat het forum gegarandeerd spamvrij blijft
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:amy007 schreef op 27 maart 2017 @ 21:11:

[...]





Leuk! Heb je voorbeelden van bloggers/youtubers die jij goed vindt?



Ik lees zelf regelmatig blogs van de groene vrouw. Op YouTube kijk ik vooral gitaarlessenDat hangt er weer vanaf waar je interesses liggen. Ik gebruik bloglovin.com om op zoek te gaan naar blogs die me interesseren.
Houd er rekening mee dat de concurrentie moordend is. Er zijn tig mensen die dit doen, en enorm veel mensen die elk jaar deze markt betreden.



Als geld verdienen je doel is raad ik je aan wat anders te doen. Als je daarentegen een passie hebt, waar je niet direct geld mee hoeft te verdienen, zou je daar over kunnen gaan bloggen.
Attic24.typepad.com is een mooi voorbeeld van wat als simpele blog begon, maar in 9 (!) jaar uitgroeide tot iets veel groters.

Allemaal vanuit een hobby en een passie voor schrijven.



Die passie maakt het m.i. aantrekkelijk om te lezen. Doet iemand het puur voor het geld, dan merk je dat.
Je hebt content nodig waar heel veel mensen heel vaak naar willen kijken. Dus bijvoorbeeld een forum dat populair is, of heel veel info over gezond leven of make-up, voetbal, grappige kattenplaatjes, of alle roddels over filmsterren.

Alleen dat is allemaal al gedaan, dus aan jou de schone taak om content te verzinnen die nog niet bestaat en waar heel veel bezoekers over willen lezen.

Als je dat gedaan hebt, en het is een succes geworden, dán kun je geld gaan verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat jij te bieden hebt? Wat onderscheid je van de rest?



Toevallig heeft mijn partner ook weleens gezegd waarom ga je niet bloggen of een website beginnen. Ik volg ook een aantal, niet structureel maar af en toe. En er zijn er al zoveel, je moet echt met iets unieks komen wil je er wat uit halen. Dat is wat ik denk tenminste.



Wat ik ook gelezen heb is dat bij eentje die ik soms volg, zij is al jaren bezig en ze verdient er volgens mij goed geld mee. Maar dat kost echt jaren. En dan heb je ook de instagrammers die in een rap tempo bekend zijn geworden, was laatst op rtl late night. Maar wat ik al zei, je moet wel wat te bieden hebben
Punt is idd dat je wat te bieden moet hebben. En dat je er van uit moet gaan dat je de eerste jaren niets verdient, dat je er zelfs geld in moet stoppen.



Jij hebt, zoals het nu overkomt, geen verhaal en geen boeiende content. En even heel bot, je kunt hier niet eens met passie over dit idee vertellen. Dus hoe ga jij in vredesnaam mensen zo ver krijgen dat ze naar je toe komen en blijven komen?



Zie dat blog eens als een winkel. Om klanten in die winkel te krijgen, zul je iets moeten aanbieden wat klanten willen. Om ervoor te zorgen dat ze een product afnemen (doorklikken in het geval van een blog) zul je ze moeten laten zien dat dit product (dus jouw kennis/ervaring/verhaal/review, liefst combi van deze 4) niet ergens anders kunnen krijgen. En je winkel moet niet op andere winkels lijken (en je blog dus niet op andere blogs) om ervoor te zorgen dat mensen je onthouden. En dat moet dan allemaal ook nog van een dusdanig niveau zijn dat je klanten a) terug blijven komen en b) dat ze hun vrienden en familie vertellen over jouw winkel (dus jouw blogs delen via social media).



Wat ga jij verkopen in die winkel (het onderwerp van je blog dus)? Hoe ga jij voor zulke goede en betrouwbare producten zorgen dat mensen terug blijven komen en jouw blogs willen blijven lezen? En realiseer jij je dat je 3000 unieke bezoekers per maand moet hebben (minstens) om er een (paar) euro mee te verdienen?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy007 schreef op 27 maart 2017 @ 20:55:

[...]





Ik ben eerst aan het kijken of het überhaupt financieel interessant is.

En daar ga je dus al finaal de mist in.

Er zijn fora bv die door de advertenties goed draaien en ook wel wat opleveren. Maar die zet je op omdat je een platform wil voor iets dat je wil vertellen, een passie wil delen of info wil verstrekken. Dan moet je zo goed schrijven en leuk zijn dat er mensen blijven hangen. Zorgen dát de mensen die er blijven hangen wel leuk zijn. Aansturen dat er interessante topics geopend worden en dat de discussie gaande blijft. Dat doe je niet voor geld dat doe je voor een passie.

En ja met een uniek idee /onderwerp en de juiste titel kan dat best groot worden, verdienen doe je dan een beetje. Het word pas interessant als de site zo goed loopt dat een groot bedrijf het wil kopen.

Dus stap 1, zorg dat je interessant word of wat boeiends te vertellen hebt. Bloggen? dan kom je al snel in de faceliften, kontliften of beroemdheden neuken.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy007 schreef op 27 maart 2017 @ 20:12:

[...]





Ik wil weten wat er mogelijk is. Praktijkvoorbeelden. Om te weten wat haalbare concepten zijn.

Ik lees er veel over maar kan als leek geen onderscheid maken tussen indianenverhalen en wat echt waar isPraktijkvoorbeelden? Tweakers, kieskeurig, de groene meisjes, atkinsforum, coeliakieforum, flickr, youtube, hyves, google.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 20k volgers op instagram... en het levert nagenoeg niets meer op, die tijd is een beetje geweest.
quote:nina1966 schreef op 28 maart 2017 @ 00:13:

[...]



En daar ga je dus al finaal de mist in.



Nou nee. Ik ben blij dat ik die vraag gesteld heb want ik weet nu dus bijvoorbeeld dat er wel geld te verdienen valt, maar dat ik daarvoor wel een paar jaar flink (>3 keer per week) moet blijven bloggen en geen dagen moet overslaan.





quote:Er zijn fora bv die door de advertenties goed draaien en ook wel wat opleveren. Maar die zet je op omdat je een platform wil voor iets dat je wil vertellen, een passie wil delen of info wil verstrekken. Dan moet je zo goed schrijven en leuk zijn dat er mensen blijven hangen. Zorgen dát de mensen die er blijven hangen wel leuk zijn. Aansturen dat er interessante topics geopend worden en dat de discussie gaande blijft. Dat doe je niet voor geld dat doe je voor een passie.



Ik wil zulke dingen best (ook) voor geld doen. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat al die dagelijkse files in Nederland ontstaan doordat er mensen zinderend van passie onderweg zijn naar hun droombaan.



quote:En ja met een uniek idee /onderwerp en de juiste titel kan dat best groot worden, verdienen doe je dan een beetje. Het word pas interessant als de site zo goed loopt dat een groot bedrijf het wil kopen.



Als het goed loopt hou ik het liever zelf



quote:Bloggen? dan kom je al snel in de faceliften, kontliften of beroemdheden neuken.Ik hoop toch wat andere inspiratie te vinden
quote:ghostly41 schreef op 28 maart 2017 @ 09:43:

Ik heb 20k volgers op instagram... en het levert nagenoeg niets meer op, die tijd is een beetje geweest.Dat vind ik interessant. Wat voor soort foto's zijn het? En hoe leverde dat eerst geld op en waarom nu niet meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy007 schreef op 28 maart 2017 @ 13:11:

[...]





Dat vind ik interessant. Wat voor soort foto's zijn het? En hoe leverde dat eerst geld op en waarom nu niet meer?

Het levert sowieso geen geld op, maar spullen...



En waarom, de interesse loopt terug. Instagram, blogs, facebook.. de lol is er bij veel mensen vanaf, en er is sowieso geen nieuwe aanwas meer van gebruikers.
quote:amy007 schreef op 27 maart 2017 @ 20:58:

[...]





Ik wist niet dat dat zo werkte, dat mensen dan zo op je nieuwe blog rekenen. Maar in dat geval zou ik een paar blogs op reserve houden die ik bij calamiteiten in kan zetten.





Je hebt echt geen idee. Ik blog al jaren en verdien er ook geld mee, maar ik kan er niet van leven. Dat hoeft ook niet, maar als jij dat wel wilt, zal je er heel veel tijd, moeite en energie in moeten stoppen.

Bovendien is bloggen niet gratis als je er serieus mee aan de gang gaat. Je hebt een domein en een host nodig, die kosten geld. Elk jaar weer.



Een paar blogjes achter de hand houden voor calamiteiten werkt niet. Je moet actueel zijn, je content interessant en vernieuwend. Met een paar stukjes over je kinderen red je het niet.



Ik zou maar eens beginnen met kijken naar WordPress. Jou lezende is dat ook geen piece of cake voor je.
quote:amy007 schreef op 28 maart 2017 @ 13:10:

[...]

dat er wel geld te verdienen valt, maar dat ik daarvoor wel een paar jaar flink (>3 keer per week) moet blijven bloggen en geen dagen moet overslaan.

[...]





EN dat je een gat in de markt moet vinden en daar leuk en interessant over kunnen schrijven. Vergeet dat niet. De halve wereld blogt dagelijks over hun huis-tuin en keukenleven maar verdient daar geen cent mee.



quote:Ik wil zulke dingen best (ook) voor geld doen. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat al die dagelijkse files in Nederland ontstaan doordat er mensen zinderend van passie onderweg zijn naar hun droombaan.



Je vergeet even dat die mensen wéten dat ze aan het eind van de maand hun geld krijgen. Met je blog is dat nog maar afwachten. Dat is het grote verschil.



Er is echt niks op tegen om voor het geld te gaan bloggen. Mijn zegen heb je. Maar bloggen is precies hetzelfde als op de hoek van het park op een zeepkistje gaan staan praten. Als je dat doet terwijl je geen interesse hebt in het onderwerp en er niks interessants over te vertellen hebt, dan blijft er niemand staan luisteren en verdien je er ook niks mee. En je hebt zelf ook geen leuke dag.



De enige kans om iets te verdienen op je zeepkistje bij het park, is als jij zulke leuke moppen vertelt, of zo'n goed verhaal hebt, dat mensen blijven staan om te luisteren en dan een muntje in je hoed gooien.

Als jij leuke moppen of een goed verhaal denkt te vinden zonder dat het onderwerp je hart heeft, dan kun je het natuurlijk best proberen.
Je kan bijvoorbeeld een website zoals deze maken > http://www.spirestorm.com/

Met allemaal leuke viral video's die mensen kunnen Facebook liken. Dat is een goede manier om bezoekers te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt: ik wil graag slapend geld verdienen. En: maakt niet uit waar die website overgaat, zolang als het maar poen oplevert .... .
Ik geloof dat je nog steeds niet beseft dat je het paard achter de wagen wilt spannen.



Jij wilt eerst het verdienmodel, dan het ided ontwikkelen. Terwijl je voor een goede website eerst een goed idee moet hebben, en dan kan kiezen uit een beperkt aantal zeer slecht verdienende verdienmodellen.



Een website draaien is namelijk geen baan. Bij een baan kun je passieloos een paar uur doorbijten en dan toch geld harken. Een website komt niet tot bloei als dat je insteek is. Dan kun je beter vanuit huis gaan werken met garnalen pellen oid.



Kortom, ga eerst eens iets leuks verzinnen, daarna zijn er ruim voldoende resources op internet die je vertellen hoe je het praktisch aan moet pakken. Of moet iemand op het forum je dat ook helemaal voorkauwen? Wist je dat sommige sites geld verdienen met jou leren hoe je geld moet verdienen met je site? Ga daar eens kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven