Algemene alie express topic

26-03-2017 21:44 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn net als ik beetje verslaafd aan ome alie?



Lijkt me leuk om dingen te delen of vragen te stellen over een product.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bestel er van alles....

Nephaar, sieraden, hobbyspul, enz.

Meestal voor weinig geld.

We hebben er ook 2 hoverboards besteld voor 150 euro maar die kwamen vanuit Duitsland en waren er binnen 3 dagen (vond dat trouwens wel spannend).



Bij dure spullen kijk ik wel goed naar feedback en aantal verkopen van de betreffende shop.

In de afgelopen 5 jaar heb ik meer dan 100 bestellingen gedaan, erg, haha....

Geloof dat er 2 x iets niet aankwam, heb het geld terug gekregen.

Soms valt iets tegen, maar ach... Hoort erbij.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Komen breekbare dingen ook heel aan?

Ik heb er nog nooit iets besteld, maar zag er laatst leuke kommetjes.. Moet nog eens even terug kijken naar die prijs dan of dat onder de €22 blijft (zijn per 4)
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 26 maart 2017 @ 22:42:

Ik ben ook fan Geven jullie je ook op voor de dagelijkse freebies via de app?Wat houdt dat precies in?
Bam!!!!
Heb er veel besteld en altijd alles binnen gekregen. 10 euro was wel het maximale,toch een risico.

Bestel hoesjes voor iPad en iPhone , stekkers, 'als up kwasten enz.

Kleding begin ik niet aan terug sturen lijkt ne niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren nog een donutvorm besteld.
Ik bestel er altijd mijn knutselspullen. Helemaal tevreden over. Het duurt alleen even voor je het binnen hebt.
Telefoonhoesjes, makeup en makeup kwasten, beautyblender, halloween spullen, sieraden, sjaals, tassen. Ja, ik ben wel fan, zeg maar....
Alle reacties Link kopieren
is het eerste wat me te binnen schiet.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben superfan!

Ik moest dagelijks wat bestellen, afgelopen paar maanden heb ik al

meer dan 250 pakketjes met diverse items ontvangen. Allemaal kleine dingetjes dat wel...



-Oorbellen

-Creme's

-Make up (vooral veel...heel veel lipsticks)

-Handige keukenbenodigheden.

-Kleding (vorig jaar, dit jaar 1 jaar geen kledingkoop challenge)

-Nog heel veel andere "spulletjes"



Ben ook lid van 4 Aliexpress FBpagina's, vaak staan er wel leuke dingetjes op.

Sinds een paar weken mag ik van mezelf niet meer dagelijks bestellen want

het werd geen gezonde verslaving meer...

Ik mag nu alleen maar op zondags voor 5,- spulletjes kopen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan!

Heb een cameratas gekocht, laptophoes, geheugenkaarten.
Hier ook al vaak gekocht, maar altijd minstens 10-15 euro per verkoper (ik kijk dan in zijn winkel wat ik nog meer zou kunnen gebruiken). Vind het echt niet kunnen om voor een slechts een paar euro een bestelling te plaatsen en het die mensen daar speciaal laten inpakken, opsturen etc. Vaak staat er ook bij 'orders vanaf €10' oid.



Het blijft wel een gok, heb nu wel een aantal dingen aan de hand gehad:

1 order niet gekregen, dispute geopend, geld nooit terug ontvangen, zij hebben het dispute gesloten. Ik weet niet hoe ik contact kan krijgen met Alie hierover, volgens mij kan dit niet.

1 order loopt al vanaf eind november, die komt denk ik niet meer.

Heel vaak gehad dat kwaliteit slecht was / andere kleur werd toegestuurd / kleding en schoenen veel te klein of te groot waren en van heel andere stof....

Maar toch ook veel goede producten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik bij kledingstukken twijfel of het gaat passen, dan stuur ik een berichtje met maten en vraag of het past.

Helaas is hun Engels zo belabberd dat je altijd een standaard antwoord terug krijgt dat het bijna iedereen past. Mja... bijna iedere Chinees waarschijnlijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 27 maart 2017 @ 07:58:

Hier ook al vaak gekocht, maar altijd minstens 10-15 euro per verkoper (ik kijk dan in zijn winkel wat ik nog meer zou kunnen gebruiken). Vind het echt niet kunnen om voor een slechts een paar euro een bestelling te plaatsen en het die mensen daar speciaal laten inpakken, opsturen etc. Vaak staat er ook bij 'orders vanaf €10' oid.



Het blijft wel een gok, heb nu wel een aantal dingen aan de hand gehad:

1 order niet gekregen, dispute geopend, geld nooit terug ontvangen, zij hebben het dispute gesloten. Ik weet niet hoe ik contact kan krijgen met Alie hierover, volgens mij kan dit niet.

1 order loopt al vanaf eind november, die komt denk ik niet meer.

Heel vaak gehad dat kwaliteit slecht was / andere kleur werd toegestuurd / kleding en schoenen veel te klein of te groot waren en van heel andere stof....

Maar toch ook veel goede producten.Bij "klantenservice" kan je live chatten met een medewerker van Aliexpress.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan. In de afgelopen 3 jaar ook wel ruim 200 bestellingen gedaan. Ik koop meestal wat goedkopere dingen. Make-up, kwastjes, hobbyspullen, keukengadgets, telefoonhoesjes, led lampen of gewoon leuke hebbedingetjes. En soms nep merkartikelen (tas, lenzendoosjes, ondergoed).

Heb ook 3 paar Adidas gympen gekocht waar ik nog steeds erg blij mee ben. Zijn ook nep natuurlijk maar ik zie geen verschil met de originele.

Ik heb nu 18 dingen in mijn winkelwagentje maar daar kan nog wat bij komen voor ik morgen of overmorgen ga bestellen;)
Alle reacties Link kopieren
Deze gebruik ik bv tegenwoordig bijna elke dag.



Foodhuggers

http://s.aliexpress.com/VRfa22IB
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 27 maart 2017 @ 07:58:

Hier ook al vaak gekocht, maar altijd minstens 10-15 euro per verkoper (ik kijk dan in zijn winkel wat ik nog meer zou kunnen gebruiken). Vind het echt niet kunnen om voor een slechts een paar euro een bestelling te plaatsen en het die mensen daar speciaal laten inpakken, opsturen etc. Vaak staat er ook bij 'orders vanaf €10' oid.



Het blijft wel een gok, heb nu wel een aantal dingen aan de hand gehad:

1 order niet gekregen, dispute geopend, geld nooit terug ontvangen, zij hebben het dispute gesloten. Ik weet niet hoe ik contact kan krijgen met Alie hierover, volgens mij kan dit niet.

1 order loopt al vanaf eind november, die komt denk ik niet meer.

Heel vaak gehad dat kwaliteit slecht was / andere kleur werd toegestuurd / kleding en schoenen veel te klein of te groot waren en van heel andere stof....

Maar toch ook veel goede producten.



Als je dispute zomaar gesloten (afgewezen) wordt komt dat meestal doordat je 'buyers protection' verlopen is. Dan heb je nergens recht meer op. Je moet die buyers protection dus altijd goed in de gaten houden. Dreigt die te verlopen moet je de verkoper vragen hem te verlengen. Verkopers geven je meestal iets van 45 dagen buyers protection terwijl het soms ook langer kan duren voor je het ontvangt dus die moet je niet laten verlopen.



Als je iets niet ontvangt kun je volgens de Alivoorwaarden na 90 dagen je geld terugvragen. Mits je buyers protection dus niet verlopen is.

Ik krijg dus ook altijd mijn geld terug.



Alleen niet als iets tegenvalt qua kwaliteit, kleur of grootte. Dat 'win' ik nooit. Ze hebben allemaal in hun advertenties staan dat de kleur, grootte ed kan afwijken;)



Is je buyers protection nog niet verlopen van dat artikel waar je al sinds november op wacht? Anders kan ik je uitleggen wat je moet doen om je geld terug te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik op de ene laatste dag mijn geld terug gevraagd omdat niks binnen kwam. Kreeg mijn geld terug en dag later kwam het pakketje binnen.



Ik cheak altijd de recensies en het aantal hoeveelheid bestellingen voordat ik iets bestel
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 28 maart 2017 @ 13:48:

Zo heb ik op de ene laatste dag mijn geld terug gevraagd omdat niks binnen kwam. Kreeg mijn geld terug en dag later kwam het pakketje binnen.



Ik cheak altijd de recensies en het aantal hoeveelheid bestellingen voordat ik iets bestel

Heb ik ook wel eens gehad maar heb het artikel toen alsnog betaald. Vond ik wel zo eerlijk;)



En ik check ook altijd de recensies. Staan vaak goede dingen tussen waar je wat aan hebt (maat, kwaliteit). Maar naar het aantal bestellingen kijk ik niet meer want dat manipuleren ze soms gewoon. Dan bieden ze bv iets aan voor €0,01 en dan bestellen 10.000 mensen dat, sturen ze het niet op zodat de bestellingen geannuleerd worden en iedereen zijn cent terug krijgt en daarna verhogen ze de prijs en blijft er bij het artikel staan dat er al ruim 10.000 bestellingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Daar zit wat in. Maar bestel ook nooit 'prut' voor paar cent trouwens. Maar dat zal ook gebeuren bij grotere bedragen.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 28 maart 2017 @ 14:10:

Daar zit wat in. Maar bestel ook nooit 'prut' voor paar cent trouwens. Maar dat zal ook gebeuren bij grotere bedragen.Ik ben juist gek op die goedkope prut dingen;)) Snap soms niet hoe het gratis verzenden kan zijn als iets maar €,60 kost ofzo.
quote:Aragog schreef op 28 maart 2017 @ 00:30:

[...]





Als je dispute zomaar gesloten (afgewezen) wordt komt dat meestal doordat je 'buyers protection' verlopen is. Dan heb je nergens recht meer op. Je moet die buyers protection dus altijd goed in de gaten houden. Dreigt die te verlopen moet je de verkoper vragen hem te verlengen. Verkopers geven je meestal iets van 45 dagen buyers protection terwijl het soms ook langer kan duren voor je het ontvangt dus die moet je niet laten verlopen.



Als je iets niet ontvangt kun je volgens de Alivoorwaarden na 90 dagen je geld terugvragen. Mits je buyers protection dus niet verlopen is.

Ik krijg dus ook altijd mijn geld terug.



Alleen niet als iets tegenvalt qua kwaliteit, kleur of grootte. Dat 'win' ik nooit. Ze hebben allemaal in hun advertenties staan dat de kleur, grootte ed kan afwijken;)



Is je buyers protection nog niet verlopen van dat artikel waar je al sinds november op wacht? Anders kan ik je uitleggen wat je moet doen om je geld terug te vragen?

Thanks!

De buyers protection was verlengd van wat ik in nov. had besteld, is nog een dag of 7 geldig meen ik, zal er morgen even goed naar kijken.

Ik heb nooit geld teruggehad van een ander product, als ik de verkoper erop aanspreek krijg ik alleen maar een 'ok' terug, of een domme smiley het lijkt soms wel of er kinderen achter die knoppen zitten, maar ja de meesten kunnen dan ook nauwelijks engels.

Ga morgen even kijken of ik met de klantenservice kan chatten, die knop had ik nog niet gevonden.
quote:Aragog schreef op 28 maart 2017 @ 00:14:

Deze gebruik ik bv tegenwoordig bijna elke dag.



Foodhuggers

http://s.aliexpress.com/VRfa22IBIk snap deze niet, waar zijn ze precies voor?
Man besteld veel elektradingetjes en ik een spirelli, haaknaalden, elastiekjes, zilveren oorbelletjes voor mijn dochter, leren armbanden, haarnaden, knutselspullen, kleurboekjes, craftpapier.



Nooit echt dure dingen. Alles is aangekomen en maar 1x iets kapot gehad en kreeg gewoon 3 weken later een nieuwe in de bus.
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 maart 2017 @ 20:22:

[...]





Ik snap deze niet, waar zijn ze precies voor?Om te voorkomen dat groentes uitdrogen nadat deze door midden zijn gesneden.
quote:Filee schreef op 28 maart 2017 @ 20:28:

[...]



Om te voorkomen dat groentes uitdrogen nadat deze door midden zijn gesneden.Oeh, dat is handig inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven