Snelle boodschap. Kind alleen in de auto laten?

21-09-2016 21:36 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag een hele discussie met een vriendin over het volgende.



Soms (is dus niet vaak) laat ik mijn 2 jarig dochtertje alleen in de auto als ik snel naar de bakker moet. Ik doe dir alleen als ik mijn auto voor de deur kan parkeren en als ik zie dat er geen klanten binnen zijn zodra ik direct aan de beurt ben. Het gaat altijd om 1 brood, dus ik ben met een minuut weer terug in de auto.



Vriendin vond dit echt niet kunnen, zij laat haar kinderen nooit alleen in de auto en ik kreeg een hele preek. Kreeg een beetje het idee dat ze me nog net geen slechte moeder vond





Nu denk ik, misschien moet ik haar elke keer wel meenemen en voel ik me zelfs een beetje een slechte moeder.



Hoe kijken jullie hiertegen aan? Is dit een no go? Of komt het wel eens voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn kind van bijna 2 ook in de auto als ik moet tanken en moet afrekenen. Ik doe wel altijd mijn auto op slot zodat de auto niet zo 123 gestolen kan worden.

Ook ik zou zo de bakker in lopen en kind in de auto laten zitten. Zo lang hij mij (en ik hem) maar kan zien is het voor hem goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mening.. En mensen zullen haten ;) maar ik ben vroeger ook wel is alleen gelaten in de auto even snel..



Dat wanneer jij gewoon voor deur kan parkeren, en nog geen 5 min weg bent dit best kan! Als je maar een raampje open laat voor frisse lucht.. Waarschijnlijk ben je 2x zo lang bezig als je je kindje mee neemt.



Maar luister: VOORAL DOEN WAT JIJ WIL en je goed bij voelt! Jij bent de moeder.. En niemand anders is de moeder van jouw kindje.. Als ik ga tanken neem ik ze ook niet mee..
En dan zit je kind aan de handrem en rolt je auto knetterhard tegen een boom of lantaarnpaal aan...

Dan sla je jezelf toch voor je hoofd dat je je kind niet gewoon mee hebt genomen de winkel in?
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 01 oktober 2016 @ 10:42:

En dan zit je kind aan de handrem en rolt je auto knetterhard tegen een boom of lantaarnpaal aan...

Dan sla je jezelf toch voor je hoofd dat je je kind niet gewoon mee hebt genomen de winkel in?

En in de winkel trekt je kind zittend in de winkelwagen een blik struik soep uit de stelling waardoor het hele schap uit balans raakt en alle blikken het wagentje bedelven.

Dan ben je toch blij dat je je kind mee hebt genomen.



Ik denk dat het, zoals met zoveel dingen, van de situatie afhangt. Drukke winkelstraat centrum Rotterdam zou ikniet doen, hier op de parkeerplaats in het flutdorp voor de apotheek terwijl zoon Eindelijk sliep wel gedaan met zicht op de auto.
quote:fee90 schreef op 01 oktober 2016 @ 11:51:

[...]



En in de winkel trekt je kind zittend in de winkelwagen een blik struik soep uit de stelling waardoor het hele schap uit balans raakt en alle blikken het wagentje bedelven.

Dan ben je toch blij dat je je kind mee hebt genomen.



Ik denk dat het, zoals met zoveel dingen, van de situatie afhangt. Drukke winkelstraat centrum Rotterdam zou ikniet doen, hier op de parkeerplaats in het flutdorp voor de apotheek terwijl zoon Eindelijk sliep wel gedaan met zicht op de auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 01 oktober 2016 @ 12:04:

[...]





Wat? Die andere situatie vaker in het echt meegemaakt??
quote:fee90 schreef op 01 oktober 2016 @ 12:11:

[...]



Wat? Die andere situatie vaker in het echt meegemaakt??Als je bij je kind bent let je daar toch op? In huis laat je ze toch ook niet overal op klimmen en aan trekken?
Alle reacties Link kopieren
Semi oud topic, toch wil ik even vertellen wat ik vandaag heb meegemaakt.



Vriend parkeerde onze auto, we wilden naar de winkels gaan. Terwijl hij dat doet zie ik schuin voor ons drie kleine kinderen compleet overstuur voor een auto staan. Ik liep naar ze toe wat er was. Papa was naar de winkel en ze waren bang dat hij niet meer terug zou komen. Terwijl vriend naar de winkels ging, bleef ik met de kids wachten op hun pa. Een verhaaltje met ze aangeknoopt dat ze wat rustiger werden. Daaruit bleek dat de oudste in groep 2 zat en de jongste was denk ik jonger dan mijn dochter (2,5). Toen de vader na een minuut of 5 weer in het zicht kwam, begonnen de kids weer luid te huilen. Ze warwn natuurlijk opgelucht hun vader te zien... Ik uitgelegd waarom ik daar zat, zei hij doodleuk: 'ja, ik heb ze meegevraagd, maar ze wilden niet'. Achteraf gezien had ik gewoon van leer moeten trekken tegen die vent en op moeten komen voor de kids, maar ik was eigenlijk te verbouwereerd door zijn reactie.
Alle reacties Link kopieren
Wauw
Ik doe het wel, vandaag zelfs nog gedaan. Dagje weg geweest, 3 slapende kids achterin en ben patat gaan halen. Auto voor de snackbar, bestellen en weer bij de auto gaan staan zodat ik het nog kon horen als ik geroepen werd. Maar echt uit het zicht gaan zoals als wanneer je een supermarkt inloopt doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 25 maart 2017 @ 19:29:

Ik doe het wel, vandaag zelfs nog gedaan. Dagje weg geweest, 3 slapende kids achterin en ben patat gaan halen. Auto voor de snackbar, bestellen en weer bij de auto gaan staan zodat ik het nog kon horen als ik geroepen werd. Maar echt uit het zicht gaan zoals als wanneer je een supermarkt inloopt doe ik niet.

Dat is een ander verhaal, dat doe ik ook soms. Auto voor de bakker en als ik zie dat ik gelijk geholpen wordt, ren ik snel even alleen naar binnen. Daarbij zit dochter vast in haar kinderstoel en vind ze het niet erg om even alleen te zijn.



Maar dit was gewoon ontzettend sneu. Die arme kinders waren zo in paniek. Daarbij liep er een weg op loopafstand waar auto's reden.



Ik snap het gewoon niet dat er zoiets bij je opkomt.
Het was vandaag behoorlijk zonnig om in een auto achtergelaten te worden in het volle zonnetje. Mijn man liep vandaag de bouwmarkt in en liet mij en twee dochters in de auto achter. Met het schuifdak gedeeltelijk open. We wisten niet meer hoe we het hadden.

En ik zat achterin achter het kinderslot. Uiteindelijk heb ik vanaf de achterbank de auto weten te starten zodat ik het zonnescherm van het dak dicht kon doen en de airco aan. Dus als je dan even de winkel in rent, zet je auto in ieder geval in de schaduw.
Alle reacties Link kopieren
Als jij erover nagedacht hebt en vindt dat het kan dan is dat toch voldoende!

Het zijn jouw kinderen, dus waarom is goedkeuring van je vriendin zo belangrijk?



En ik zie eerlijk gezegd ook het probleem niet, als de auto in je blikveld blijft en je echt maar een minuutje op en neer bent.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:speldenkussen schreef op 25 maart 2017 @ 19:32:

[...]



Dat is een ander verhaal, dat doe ik ook soms. Auto voor de bakker en als ik zie dat ik gelijk geholpen wordt, ren ik snel even alleen naar binnen. Daarbij zit dochter vast in haar kinderstoel en vind ze het niet erg om even alleen te zijn.



Maar dit was gewoon ontzettend sneu. Die arme kinders waren zo in paniek. Daarbij liep er een weg op loopafstand waar auto's reden.



Ik snap het gewoon niet dat er zoiets bij je opkomt.



Heel eerlijk? Ja het is even sneu maar daar krijgen ze echt niks van hoor.



Hier is mijn jongste wel eens de auto uit gegaan en bleek in de Appie te staan. Huilde toen hij mij weer zag, we waren blijkbaar langs elkaar heen gelopen.



Overbeschermende gedoe tegenwoordig...



En ja, ik laat mijn kinderen gerust even alleen in de auto, omdat dat sneller gaat dan ze er uit te hijsen en ze er vaak geen zin in hebben. Prima, zitten ze even 5 minuten alleen, overleven ze echt wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sansa_ schreef op 26 maart 2017 @ 17:38:

[...]





Heel eerlijk? Ja het is even sneu maar daar krijgen ze echt niks van hoor.



Hier is mijn jongste wel eens de auto uit gegaan en bleek in de Appie te staan. Huilde toen hij mij weer zag, we waren blijkbaar langs elkaar heen gelopen.



Overbeschermende gedoe tegenwoordig...



En ja, ik laat mijn kinderen gerust even alleen in de auto, omdat dat sneller gaat dan ze er uit te hijsen en ze er vaak geen zin in hebben. Prima, zitten ze even 5 minuten alleen, overleven ze echt wel hoor.Ik zal je dit vertellen, mijn vader deed dat vroeger ook altijd. Mij en mijn zus in de auto laten terwijl hij nog even een boodschap ging doen. Ik vond het vreselijk en had (ook) een verlatingsangst. Ik ben nu 34 en toen dat gebeurde was ik misschien 7/8. Ik zal dat en dat gevoel dat dat met zich meebracht nooit meer vergeten.
quote:speldenkussen schreef op 26 maart 2017 @ 17:54:

[...]



Ik zal je dit vertellen, mijn vader deed dat vroeger ook altijd. Mij en mijn zus in de auto laten terwijl hij nog even een boodschap ging doen. Ik vond het vreselijk en had (ook) een verlatingsangst. Ik ben nu 34 en toen dat gebeurde was ik misschien 7/8. Ik zal dat en dat gevoel dat dat met zich meebracht nooit meer vergeten.



Dat snap ik maar ik denk dat je als ouder wel kan merken aan je kind of ze zich daar prettig bij voelen of niet. Daarom vraag ik het ze ook, als ze wel mee willen of zich niet fijn voelen om alleen te blijven mogen ze altijd mee. Zolang ze nog niet konden praten nam ik ze sowieso mee.



Maar een eenmalig incident waarbij de kinderen even gaan huilen of dat ze achteraf misschien toch mee hadden gewild, ja dat is sneu maar niet onoverkomelijk en geloof oprecht niet dat kinderen daar nou zo'n trauma aan overhouden.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet zelf weten of ze hun kinderen in de auto laten bij een snelle boodschap.

Lees en huiver,een kennis ging even naar de bakker en liet haar kind in de auto in het stoeltje.

Teruggekomen hing haar kind blauw aangelopen vast in de gordel,een voorbijganger heeft het kind gereanimeerd.

Denk hieraan als jullie je kind even achterlaten in de auto.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:jamadi52 schreef op 28 maart 2017 @ 00:16:

Iedereen moet zelf weten of ze hun kinderen in de auto laten bij een snelle boodschap.

Lees en huiver,een kennis ging even naar de bakker en liet haar kind in de auto in het stoeltje.

Teruggekomen hing haar kind blauw aangelopen vast in de gordel,een voorbijganger heeft het kind gereanimeerd.

Denk hieraan als jullie je kind even achterlaten in de auto.



Ik kan hier niet zoveel mee zonder wat meer informatie.

Wel goed dat je waarschuwt hoor maar jouw voorbeeld kan toch niet gebeuren als je je kind veilig in het kinderstoeltje achterlaat, in de schaduw, met het raam op een kier, op een niet-warme dag terwijl je het kan zien vanuit de bakker en binnen 3 minuten terug ben? Dat is wat de meesten hier zeggen te doen.



Misschien heeft jouw kennisje wat slechte keuzes gemaakt qua warmte en is ze langer weg gebleven dan een paar minuten. Anders zie ik niet hoe het kan dat je er niet gelijk bij bent als ze je auto open gaan breken. Dat zie je dan toch gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kinderen, afhankelijk van de situatie, ook wel eens alleen in de auto gelaten. Auto in de versnelling en op de handrem. Deuren gesloten en raampje op een kier. Leuke cd opgezet en een boekje of speeltje in hun handen. Ik zie het probleem niet zo.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
quote:Koffiekop schreef op 28 maart 2017 @ 01:28:

[...]





Ik kan hier niet zoveel mee zonder wat meer informatie.

Wel goed dat je waarschuwt hoor maar jouw voorbeeld kan toch niet gebeuren als je je kind veilig in het kinderstoeltje achterlaat, in de schaduw, met het raam op een kier, op een niet-warme dag terwijl je het kan zien vanuit de bakker en binnen 3 minuten terug ben? Dat is wat de meesten hier zeggen te doen.



Misschien heeft jouw kennisje wat slechte keuzes gemaakt qua warmte en is ze langer weg gebleven dan een paar minuten. Anders zie ik niet hoe het kan dat je er niet gelijk bij bent als ze je auto open gaan breken. Dat zie je dan toch gebeuren?Misschien heeft het kind zelf de gordels strak gestrokken en werd zo gewurgd door de gordel. Misschien probeerde kind te ontsnappen uit de gordel, maar ging dit fout. Een kinderzitje hier niet per se veilig te zijn omdat dat gezegt wordt.
quote:jamadi52 schreef op 28 maart 2017 @ 00:16:

Iedereen moet zelf weten of ze hun kinderen in de auto laten bij een snelle boodschap.

Lees en huiver,een kennis ging even naar de bakker en liet haar kind in de auto in het stoeltje.

Teruggekomen hing haar kind blauw aangelopen vast in de gordel,een voorbijganger heeft het kind gereanimeerd.

Denk hieraan als jullie je kind even achterlaten in de auto.



Ik heb mijn kind ooit blauw aangelopen in de wieg aangetroffen toen in naar boven liep om de was op te hangen, en hij nog sliep. Kan ik dan ook de was niet meer ophangen of moet je een baby dan uit bed halen en ook meenemen?



Dit verhaal is vreselijk maar zonder achtergrond kan je er niet zoveel mee.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij onveiliger om een kind mee te nemen. In een stilstaande auto is het immers superveilig.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:jamadi52 schreef op 28 maart 2017 @ 00:16:

Iedereen moet zelf weten of ze hun kinderen in de auto laten bij een snelle boodschap.

Lees en huiver,een kennis ging even naar de bakker en liet haar kind in de auto in het stoeltje.

Teruggekomen hing haar kind blauw aangelopen vast in de gordel,een voorbijganger heeft het kind gereanimeerd.

Denk hieraan als jullie je kind even achterlaten in de auto.

Jeetje.

Lees en huiver, een kennis ging even op de bank zitten en liet haar zoontje spelen in de tuin. Ging ze kijken, was hij zo van de schommel afgefikkerd, bewusteloos.

Denk hieraan als jullie je kind laten spelen.



En met 0 in de wieg laten slapen. En met 8 laten fietsen. En met 15 laten reizen.



Denk hieraan, als je een kind neemt.

Denk hieraan, als je leeft.
quote:Zebraa schreef op 28 maart 2017 @ 19:07:

Het lijkt mij onveiliger om een kind mee te nemen. In een stilstaande auto is het immers superveilig.Nouuu.. Ik ken mensen die tegen een stilstaande auto zijn aangefietst. En mijn auto is een keer in de prak gereden door iemand die 'm over het hoofd had gezien (mijn auto stond in de berm geparkeerd)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees trouwens in de oudere reacties dat veel mensen de auto op slot doen, kind erin, even afrekenen bij de benzinepomp.

En vriend van mij werkt bij een benzinepomp en zei tegen mij dat beter niet te doen. Volgens hem komt een brandje bij de benzinepomp vaker voor dan een autodiefstal. Dan kunnen omstanders je kindje dus niet uit de auto halen.

Misschien ook iets om over na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven