En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Ikea was te doen. En we hadden mazzel. Want we gingen voor planten en toevallig waren alle planten met 25% korting.



Hey Info! Wat heerlijk zeg, volgende week al!



We zijn op de terugweg nog even op een terras gaan zitten. Ik at daar vrij laat nog een pannekoek. Toen ik uiteindelijk thuis was had ik niet meer zo heel veel trek en heb ik een beetje gesnackt. Een stukje kaas, een zure haring, een halve mango. Heel heterocliet.



Vandaag was ik op het strand. Toen ik terugkwam ging ik nog even iets ophalen bij vrienden en toen kon ik daar net aanschuiven. Ovenschotel met aubergine, courgette, olijven en mozzarella.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, soms heb je van die kleine gelukjes waar je héél gelukkig van wordt: Ik kom net thuis van werk en het is behoorlijk koud buiten, en de kachel bleek nog te gloeien. Snel wat blokjes opgegooid en nu zit ik heerlijk te stoven met de laptop op schoot



Had één na laatste dienst in het restaurant, morgen de laatste. Lekker gewerkt. Wel weer te weinig tijd om te eten eigenlijk, maar toch wat pasta met aubergine en tomaat (beter dan liefs a la Norma van gister ) en courgettesalade naar binnen geschoven tijdens het emapanada-maken (jaja) door.



Haas, de Intratuin!!! Ik wilde gister voor werk nog even ergens een zakje potgrond halen (bij een Gamma of Praxis) maar ik reed verkeerd en toen bedacht ik me dat ik vlakbij een Intratuin was. Ik ben meteen weer omgedraaid op het parkeerterrein, niet te doen zeg, wat een megadrukte. Uiteindelijk na werk bij een AH 2 lullige zakjes van 10 liter gehaald, maar is toch even genoeg.



En ik ben helemaal hyperig want ik ga nu binnen afzienbare tijd kippen in de tuin hebben :-D Heb een hok aangeschaft, en heb nu een adresje gevonden waar ik een paar makke hennen (ik wil graag dat ze makkelijk handelbaar zijn, aangezien ik ze ook soms in een losse ren wil zetten op plekken met veel onkruid) mag komen uitzoeken. Heb er zoveel zin in
Alle reacties Link kopieren
Ik maak denk ik witlof stampot vandaag en daar dan de rookworst bij. Moet ook wel aardappelen halen want anders gaat het net als bij Teig
Haha, al die stamppotten.



Leuk Moos!



Ik maak vanavond een ovenschotel met aardappel, courgette en tomaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten salade met sla, avocado, tomaatjes en mozzarella. Te lui om te koken en eht is hier 20 graden.
Mijn plan is iets gewijzigd. Ik had nog gekookte rijst in de koelkast. Ik heb gevulde courgette gemaakt. Vulling van rijst, de binnenkant van de courgette, uitje, paprika, tomaat en peterselie. En wat geraspte kaas bovenop. Staat nu in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Hier aten we tagliatelle met zelfgemaakte pesto van wilde look (ail des ours). Die was een beetje... ehm... heftig. Voor kind toen maar snel een tomatensaus van pasata geïmproviseerd. Kaas erover en klaar was irma. Zo nog 'ns kijken of er nog een toetje te vinden is. Er ligt vast nog wel een ijsje in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag hebben we lekkere verse ijsjes gegeten bij een goede ijssalon. Ik had American cookies, daar zaten stukjes koek en noten in. Was de eerste x dat ik deze nam, maar hij was wel lekker. Hier was t zo'n 18 graden.



Verder aten we een rijstgerecht met aardappels en gebakken eieren.



Morgen gaan we denk ik naar de ikea, misschien eten we dan daar.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Hier super mooi weer.

Dus morgen maar de soto ayam eten, hier hebben wij een terrasje gepakt!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten salade met gerookte zalm en avocado vooraf.



Daarna draadjesvlees van hamlappen met spinazie a la crème en gekookte aardappelen.



Was heerlijk en ik kon zo aanschuiven.



Wat leuk Moosey, kippen! Heb ik ook overwogen maar onze tuin is eigenlijk toch te klein om ze goed de ruimte te kunnen geven (en ik ben bang dat er muizen op af komen )
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Zometeen sporten en vanmiddag naar de sauna met een vriendin. Heb ook een massage geboekt. Schouders zitten een beetje vast door vervelende arm. We eten daar vanavond.



Gister vergaderdag gehad. Had gelukkig wel tussen de middag tijd om een half uurtje te wandelen. 's Avonds aten we kabeljauw met pesto uit de oven, gekookte aardappels en gegrilde groene asperges.



Leuk zeg dat je kippen neemt, Moos. Hoort gewoon bij jullie huisje.



Simarek, ben niet zo'n ijsliefhebber maar dat klinkt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Een massage lijkt me heerlijk, heb zo'n pijn aan mijn verrekte nek.

Geen idee wat we eten, ben deze week op tijd thuis dus ga gewoon elke dag naar de winkel en zie het dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dat koreveen, die kabeljauw met pesto uit de oven? Klinkt interessant. Ik wens je een fijne relax-dag !



Vandaag staat er gegrilde kalkoenfilet op het menu. Met een mosterdroomsausje, diepvries erwtjes/worteltjes en groenten-aardappelkroketjes. Dit op verzoek van kind. Verder ligt er nog sla en een avocado.
Fijne dag Koreveen, klinkt goed!



Moosey, geweldig leuk lijkt me dat, kippen in de tuin. Mijn opa had dat ook altijd en als kind vond ik het machtig interessant.



Wil vanavond een tagliatellegerecht maken à la Jamie Oliver, met citroen en kaas, ernaast een gebakken visje met tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Haas, muizen (en ratten) zitten hier toch wel (platteland, trouwens, niet om vervelend te doen, maar er zijn overal echt best veel ratten momenteel, in de stad net zo goed) dus daar hoef ik het niet om te laten Ga wel goed omheinen en het voer in zo'n hangbak doen, scharrelen kunnen ze toch wel in de ren naar beestjes enzo. Volgende week woensdag ga ik ze halen



Had gister laatste dag in het restaurant en dat was mijn beste dag ooit, het was wisseldag qua menu en ik heb in mijn dooie eentje 60 man 2 volledige gangen geprept. Was tijdens service wel nog steeds bezig (zoete dumplings voor dessert, ze verzinnen ook niet de minst arbeidsintensieve dingen..) maar was supertrots op mezelf, dus dat is fijn.



Vandaag eigen foodwaste-klusje, maar er zijn weinig kaarten verkocht en ik kook met iemand samen. Misschien sneak ik er wel tussenuit om mijn zus te gaan verwelkomen, die komt vandaag terug uit Australie.
Alle reacties Link kopieren
Irma, supersimpel. Ovenschaal invetten, kabeljauwfilets erin, pesto erop, beetje limoen/citroensap eroverheen druppelen en ca 20 minuten op 200 graden.

Kan ook met tapenade of andere spread. Lekker ook met wat oud brood erover verkruimeld of wat zongedroogde tomaatjes.



Wauw Moos, you prep-queen!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn KV, zo'n sauna dagje!



Moos, wat een leuk plan die kippen. Past natuurlijk ook helemaal bij jullie type huis. En leuk dat je zus terug komt uit Australie. Is ze voor even hier of komen ze voor altijd terug?



Ik maak vanavond lauwwarme bulgursalade met gegrilde groenten. Mijn plan is een grote portie te maken zodat ik morgen (en misschien ook wel vrijdag) de restjes mee kan nemen als lunch naar het werk.
Heerlijk, KV, sauna dag. Hopelijk helpt de massage ook een beetje. Hoe gaat het nu met je arm?



Ja, ratten zijn er zeker in de stad. Zie er best regelmatig een lopen. Brr.



Jammer dat het niet zulk geweldig weer is vandaag. Was al meteen gewend, haha. Heb ook mijn Havaianas al aan gehad. Ik ben wel nog lichtgevend wit, dus het is niet heel charmant, maar who cares.



Vanavond ga ik naar de film. Daarvoor maak ik denk ik even snel egg fried rice, want ik heb nog steeds wat gekookte rijst. Wordt dan met boontjes, paprika, lente ui en wortel.
Alle reacties Link kopieren
Moosey ik weet het, ik woon ook nog eens aan het water . Gelukkig heel veel buurtkatten hier (meestal vind ik dat niet gelukkig, poep in m'n moestuin en haren op m'n loungebank, maar in dit verband dan weer wel).



Ik zie verschillende keren lekkerde vis langskomen hier. Gaat op het menu voor deze week. Ik doe hier zoveel inspiratie op, super leuk!



Wij eten vanavond roerbak met paksoi taugé shi-take en kip met rijst erbij. Nog even nadenken over de smaakmakers. Kinderen vinden pittig niet lekker. Misschien iets met pindakaas, daar zijn ze dol op.
Alle reacties Link kopieren
Net een soepje gemaakt en zo nog wat kipshoarma op naanbrood met sla ui en tomaat en knoflooksaus
Geen zin in fried rice. Dus, gebakken aardappeltjes, citroenboontjes, gekookt eitje.
Alle reacties Link kopieren
Havaianas. OK... ff gegoogled. Dat zijn dus gewoon teenslippers ?



Man en ik aten net hapsnap wat merguez van de bbq. Buiten ! Tussen de middag met kind het eerder vermelde maaltje gegeten...
Alle reacties Link kopieren
Het werd een gerecht vrij naar dit recept.

Was erg lekker, die houden we erin!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten vandaag in de ikea, er was maar beperkte keuze omdat het restaurant verbouwd word. Ik had groenteballetjes met sate'saus (die overigs heel dunnetjes/slapjes was), gebakken aardappeltjes en een beetje groente dat bestond uit broccoli, worteltjes, mais, sperziebonen, paprika, tomaat en nog wat, ben t ff vergeten.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten thaise curry met aubergine, broccoli en bamboescheuten, was lekker.

Zaterdag is hopbaby jarig en we vieren het met een brunch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven