Geld & Recht alle pijlers

Geld lenen?

14-03-2017 11:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was een benieuwd hoe dat nou gaat. 'Geld lenen' stel ik leen 1500 euro en betaal het binnen 6 maand terug. Hoeveel rente komt er dan overheen of hoe gaat dat?
Alle reacties Link kopieren
DOE HET NIET



goed, is natuurlijk je eigen keus. Ik ken echter (helaas ) veel mensen die het wel hebben gedaan en er allemaal spijt van hebben. Sommigen zitten in de schuldsanering / schuldhulp inmiddels.



Sparen of gewoon niet doen
Alle reacties Link kopieren
Zoals Kastanjez al zegt is een persoonlijk krediet van ongeveer 30000 de goedkoopste optie. Als je genoeg inkomen hebt betaal je dan zo'n 4,5% rente. 1500 lenen en in 6 maanden terug betalen kost je dan ongeveer 17 euro rente.

Als je dit soort bedragen wilt lenen heb je waarschijnlijk niet genoeg inkomen. Je kunt dan alleen een lager krediet krijgen en ook nog tegen een veel hogere rente.
Alle reacties Link kopieren
Als 1999 je geboortejaar is, en het echt niet anders kan, leen dan bij DUO als je nog student bent.
Hopelijk ga je geen geld lenen voor die nieuwe telefoon die je wilt hebben. Pas daarmee op meisje. Tenminste, ik neem aan dat 1999 je geboortejaar is, anders ecxuses voor dat 'meisje'.
Alle reacties Link kopieren
Hoe dat precies gaat, is dat je eerst geld "spaart" en het daarna pas uitgeeft.

Meisje.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2017 09:12
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:HelpingHand4jou schreef op 28 maart 2017 @ 01:07:

[...]



Oh nou dan mag je mij wel wat geld SCHENKEN..

Lenen doe ik niet aan
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2017 09:13
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2017 10:45
Reden: spam
96.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het hangt af van twee zaken: de leningvorm die u kiest persoonlijke lening, doorlopend krediet], etc.) en de aanbieder (waar gaat u geld lenen?) Een rekentool zoals al door iemand opgemerkt, kan u een concreet bedrag opleveren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-04-2018 16:23
Reden: Dit bericht is gewijzigd i.v.m. spam, maatregelen genomen.
27.33% gewijzigd
kastella schreef:
14-03-2017 14:56
quote:Tiswa schreef op 14 maart 2017 @ 11:22:

Gewoon niet doen. Geld lenen kost altijd geld en als je er eenmaal aan begint dan wordt de drempel om alsmaar meer te lenen alleen maar lager. Voor je het weet heb je zo duizenden euro's schuld en kom je er niet meer uit.



Als je doelbewust iets leent voor iets dat duurzaam is (datgene wat je wilt kopen gaat een stuk langer mee dan de tijd die je nodig hebt voor afbetaling).

Als je WEL behoorlijk zekerbent van inkomen en je ruimte heb in je bestedingspatroon.

Maar je mist het spaargeld.



Stel dat je uit net gestudeerd hebt en een baan. Platzak maar wel goede vooruitzichten.



Terugbetalen kost ong:

Met 6 maanden en 12 % rente:

250 EUR per maand (=1600/6) om de leensom zelf terug te betalen

52.50 rente over 6 maanden geeft een krappe 9 EUR per maand. gemiddeld.

Noem eens wat?
topic is een jaar oud...
Kutspammers.
Alle reacties Link kopieren
Als je een lening aangaat voor zo'n laag bedrag gok ik dat je uberhaupt niet veel geld hebt. Dus niet gaan lenen. Lenen is alleen maar verantwoord als je een goed inkomen hebt en makkelijk de maandelijkse bedragen kan aflossen of sparen. Als je het nu niet bij elkaar kunt sparen kan je het ook niet makkelijk aflossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven