Gek op Amerikaanse producten

20-08-2015 15:04 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er net als ik gek op Amerikaanse producten?



Mijn favorieten:

- Betty Crocker Peanutbutter cookies mix

- Reese's Peanutbuttercups

- Maple Syrup

- SKIPPY
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 augustus 2015 @ 15:44:

Over Fluff ben ik niet zo te spreken. Niet eens per se vanwege de smaak maar ik vond het niet lekker smeerbaar...Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een gedoe.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Hallo

deze topic is al wat ouder maar ik vroeg me af of iemand weet waar je een winkel heb waar ze aparte oreo's verkopen.

ik had ergens ooit in een vlog gezien in Den Haag ergers maar ik weet niet waar iemand een idee?

Mag ook ergens anders zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daphneee_ schreef op 24 maart 2017 @ 08:14:

Hallo

deze topic is al wat ouder maar ik vroeg me af of iemand weet waar je een winkel heb waar ze aparte oreo's verkopen.

ik had ergens ooit in een vlog gezien in Den Haag ergers maar ik weet niet waar iemand een idee?

Mag ook ergens anders zijn hoor.Jamin heeft soms wat soorten. Of via internet
Alle reacties Link kopieren
Albert Hein heeft momenteel pindakaas oreos en strawberry cheesecake.



De lekkerste oreos die ik ooit heb gehad zijn trouwens frambozen oreos. Mocht je die ooit tegenkomen, meteen kopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hun cake in van die grote muffinbrokken niet zó. Wel als ik honger heb, maar niet echt voor de exquise smaak.



Ik heb vaker een Amerikaans recept geprobeerd (taart) maar ik begrijp niet dat ze zoveel baking soda lusten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maple siroop heb ik lange tijd in de kast gehad en ik vond het niet vies maar heb het toch bijna onaangeroerd weggedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Grote pindawurmen lust ik wel. Ze smaken hetzelfde als de kleine trouwens.

En de American Pizza.

En de steaks, mits goed gebakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Amerikaans (en dus USA, niet Canada, want daar zit nog een verschil in) supermarktvoedsel kenmerkt zich met name door veel suikers als toevoeging, veel kleurstoffen en smaakstoffen, veel vet, enz. Veel meer dan hier in Europa. Dus mij trekt dat niet zo aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 maart 2017 @ 20:02:

Amerikaans (en dus USA, niet Canada, want daar zit nog een verschil in) supermarktvoedsel kenmerkt zich met name door veel suikers als toevoeging, veel kleurstoffen en smaakstoffen, veel vet, enz. Veel meer dan hier in Europa. Dus mij trekt dat niet zo aan.Fijn dat je dat nog een keer meld. (Zie begin topic)
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 26 maart 2017 @ 20:15:

[...]





Fijn dat je dat nog een keer meld. (Zie begin topic)En je probleem daarmee is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 maart 2017 @ 20:30:

[...]





En je probleem daarmee is?Denk dat iedereen wel weet dat het vol suikers zit. Hoef je echt niet te blijven zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 26 maart 2017 @ 20:40:

[...]





Denk dat iedereen wel weet dat het vol suikers zit. Hoef je echt niet te blijven zeggen.



Blijkbaar weten veel mensen dat niet. Anders kan ik niet snappen dat ze zeuren over een Nederlandse pot pindakaas vanwege de vetten suikers en die dan in een "light" versie willen (en ja, die staat heus in het schap!), maar aan de andere kant dwepen met de Amerikaanse pindakaas, waar tig veel meer suiker en vet in zit dan in de vetste Nederlandse pindakaas. Bijvoorbeeld.



Maar het geldt ook voor vrijwel alle andere producten in de schappen van een Amerikaanse supermarkt. Veel meer suiker, zout, kleurstoffen, conserveringsmiddelen, vetten, enz. dan in Nederland.



Mag je er nog steeds gek op zijn, moet je zelf weten. Zo lang je dan maar wél beseft dat dat de feiten zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor hier niemand zeuren over calorieën.



Ja in Amerikaanse producten zit veel meer suiker in en dat weten degene die hier schrijven ook wel.

Dat wil nog niet zeggen dat het niet lekker kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daphneee_ schreef op 24 maart 2017 @ 08:14:

Hallo

deze topic is al wat ouder maar ik vroeg me af of iemand weet waar je een winkel heb waar ze aparte oreo's verkopen.

ik had ergens ooit in een vlog gezien in Den Haag ergers maar ik weet niet waar iemand een idee?

Mag ook ergens anders zijn hoor.



zou even internet checken;) : candy online en americanfoodz

of een rondje google of er een Engels/Amerikaans winkeltje is in Den haag, in Amsterdam zit er een op de leidsestr
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
In DH zou ik eens bij Kelly's kijken voor de verschillende Oreo's, zoutmanstraat.



Ik ben blij dat Jamin inmiddels veel USA-candy verkoopt, o.a. Nerds.. Laat regelmatig wat meenemen uit USA.

En ik mis de five cheese crackers oid, geen idee meer welk merk maar zo lekker! Hebben ze bij Kelly's in elk geval niet :(
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
quote:Daphneee_ schreef op 24 maart 2017 @ 08:14:

Hallo

deze topic is al wat ouder maar ik vroeg me af of iemand weet waar je een winkel heb waar ze aparte oreo's verkopen.

ik had ergens ooit in een vlog gezien in Den Haag ergers maar ik weet niet waar iemand een idee?

Mag ook ergens anders zijn hoor.Amsterdam, Leidsestraat, Eichholtz Delicatessen

http://eichholtzdeli.nl/
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 27 maart 2017 @ 10:58:

Amsterdam, Leidsestraat, Eichholtz Delicatessen

http://eichholtzdeli.nl/Wat lijkt het me heerlijk om in die winkel te struinen zeg!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 maart 2017 @ 19:52:

Maple siroop heb ik lange tijd in de kast gehad en ik vond het niet vies maar heb het toch bijna onaangeroerd weggedaan.



Zonde, dit is zo'n lekker recept (ook met andere soort wild):



http://www.njam.tv/recept ... ppelen-met-kangoeroefilet



En ik gooi er altijd extra veel maple syrup in (el ipv tl )
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het ook graag. Heb een heerlijk recept voor een cake met maple syrup van Mary Berry. Ook lekker door saladedressing of als ik granola maak.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 maart 2017 @ 20:48:

[...]





Blijkbaar weten veel mensen dat niet. Anders kan ik niet snappen dat ze zeuren over een Nederlandse pot pindakaas vanwege de vetten suikers en die dan in een "light" versie willen (en ja, die staat heus in het schap!), maar aan de andere kant dwepen met de Amerikaanse pindakaas, waar tig veel meer suiker en vet in zit dan in de vetste Nederlandse pindakaas. Bijvoorbeeld.



Maar het geldt ook voor vrijwel alle andere producten in de schappen van een Amerikaanse supermarkt. Veel meer suiker, zout, kleurstoffen, conserveringsmiddelen, vetten, enz. dan in Nederland.



Mag je er nog steeds gek op zijn, moet je zelf weten. Zo lang je dan maar wél beseft dat dat de feiten zijn.Bij alles in de VS is extra gezoet. Sweet pickle, sweet dill, sweet pepper, sweet onion enz. enz. Zelfs het gepaneerde laagje om vis en schelpdieren is zoet. Daarom houd ik niet van de Amerikaanse keuken. Alles smaakt hetzelfde. Mijn echtgenoot en ik zijn de enige toeristen ter wereld die tijdens een vakantie in de VS afvallen i.p.v. aankomen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op TimTam's
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 maart 2017 @ 16:26:

[...]





Bij alles in de VS is extra gezoet. Sweet pickle, sweet dill, sweet pepper, sweet onion enz. enz. Zelfs het gepaneerde laagje om vis en schelpdieren is zoet. Daarom houd ik niet van de Amerikaanse keuken. Alles smaakt hetzelfde. Mijn echtgenoot en ik zijn de enige toeristen ter wereld die tijdens een vakantie in de VS afvallen i.p.v. aankomen



Nee hoor, ik val ook af in de VS!

Maar dat is meer omdat ik dan gerust 8 uur op een dag aan het hiken ben.

Daar kunnen heel veel everything bagels, beefjerky en amandel-m&m's tegenop
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 27 maart 2017 @ 16:43:

[...]





Nee hoor, ik val ook af in de VS!

Maar dat is meer omdat ik dan gerust 8 uur op een dag aan het hiken ben.

Daar kunnen heel veel everything bagels, beefjerky en amandel-m&m's tegenop
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 27 maart 2017 @ 10:58:

[...]





Amsterdam, Leidsestraat, Eichholtz Delicatessen

http://eichholtzdeli.nl/die ja al kan ik het personeel niet echt vriendelijk noemen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 27 maart 2017 @ 16:43:

[...]





Nee hoor, ik val ook af in de VS!

Maar dat is meer omdat ik dan gerust 8 uur op een dag aan het hiken ben.

Daar kunnen heel veel everything bagels, beefjerky en amandel-m&m's tegenop Ik hike geen 8 uur, maar val ook af. Mijn reisgenoten komen kilo's aan. Hun vaste eetmomenten zijn iets ongezonder dan de mijne, maar het grootste verschil zit hem in de tussendoortjes. Ik drink water en 1x per dag sap, zij van alles met suiker. Ik eet fruit, zij nemen milkshake. Bij honger haal ik een bagel, zij een menu bij een fastfoodtent. En bovenal: ik neem overal de kleinste, zij standaard de grootste. Tijdens laatste vakantie had reisgenoot een xxl-oreo-milkshake a 990 kcal. Absurd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven