Gezondheid alle pijlers

Doktersverklaring

27-03-2017 18:09 86 berichten
Voor een parkeerontheffing op een vakantiepark hebben we een doktersverklaring nodig. De personen voor wie het nodig is hebben geen gehandicaptenkaart omdat ze zelf geen auto hebben. Helaas blijkt dat huisartsen geen verklaringen af mogen geven om hun onafhankelijkheid te waarborgen.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?
quote:nina1966 schreef op 27 maart 2017 @ 19:48:

[...]



Huh? En hoe doet hij dat dan zonder invalide kaart? Hij kon toch haast niet lopen.

Btw in je OP schrijf je dat ze geen auto hebben.

De personen voor wie het nodig is hebben geen gehandicaptenkaart omdat ze zelf geen auto hebbenHet voert wat ver om dat allemaal uit te leggen. Neem maar van me aan dat hij niet ver komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:22:

[...]



Ja. Centerparcs zei 'regel een verklaring van de huisarts'.Wat een eikels daar
Alle reacties Link kopieren
Kan je morgen niet even je eigen huisarts vragen? Behalve als jullie dezelfde hebben, dan schiet dat niet op,

Na, hopelijk snel geregeld zodat jullie even lekker samen weg kunnen. Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze erg streng zijn geworden na klachten van gasten over veel autoverkeer op het park. Met alle respect, maar als je steeds de auto nodig bent om van huisje naar zwembad/restaurant oid te gaan is dit misschien iets om bij het boeken in het vervolg rekening mee te houden en geen autovrijpark te boeken. Laat je nog weten hoe je het hebt opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd denk ik dat het moeilijk gaat worden. Autovrije bungalowparken hebben behoorlijk strikte regels.. Ik zit zelf in een rolstoel en boek een huisje dat geschikt is op een park dat geschikt is. Dat kost aardig wat zoekwerk én de nodige telefoontjes. Maar dan weet ik wel zeker dat ik in een huisje zit met slaapkamer en badkamer beneden én een parkeerplaats naast het huisje.



Voor wat betreft het lopen achter een rolstoel, ik hoor mijn partner/ouders/familie daar nooit over klagen.



Wellicht heb je er niets meer aan voor jullie komende vakantie, maar ik denk dat het voor de toekomst wel prettig is als je ouders een IPK aanvragen bij de WMO van hun gemeente. Want ook als je zélf geen auto hebt maar alleen passagier bent én aan de voorwaarden voldoet, heb je recht op een IPK-p.
Dit is een regel die al jaren gehanteerd wordt, niet alleen door CP, maar bijvoorbeeld ook door Disney Parijs.



Een eigen huisarts mag inderdaad niet zo'n dergelijke verklaring afgeven, maar hij kan wel je ouders adviseren hoe dit te regelen bij een andere arts. Daarnaast zou je het ook aan je eigen huisarts kunnen vragen, mits dat niet dezelfde huisarts is als die van je ouders.



Feit is, dat ook als je slecht ter been bent, je gewoon op vakantie moet kunnen in een vakantiepark. Een ander feit is helaas dat veel mensen uit luiheid denken hun auto voor hun vakantiehuisje te kunnen parkeren, want drie minuten wandelen is wel heel erg ver.... Om het kaf van het koren te scheiden, heeft men dit soort regels in moeten stellen waarbij mensen een verklaring moeten overleggen.



TO, ik hoop dat je een fijne vakantie kunt hebben met je ouders!
Alle reacties Link kopieren
CP heeft groot gelijk dat ze hier niet makkelijk over doen.

Superirritant voor de andere gasten als jullie daar rondrijden. Die boeken niet voor niks een autovrij park. Willen niet hoeven uitkijken (kinderen) of überhaupt een auto zien.

Jullie daarentegen willen ondanks auto-afhankelijkheid kennelijk toch op een autovrij park boeken, terwijl er tig alternatieven zijn.

Raar.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je moeder niet kan lopen dan heb je toch wel een invaliden parkeerkaart? Hoe doe je dat dan bij ziekenhuisbezoek, parkeren in een stad ofzo? Dan gaat ze toch vanuit de auto in een rolstoel en daar zijn gewone parkeerplaatsen niet ruim genoeg voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 27 maart 2017 @ 19:20:

[...]





Je kan inderdaad een gehandicapten passagierskaart aanhhvragen bij de Wmo. Maar dit duurt weken voor dit rond is, ik weet niet of er nog zoveel tijd is?En de regels daarvoor zijn veel strenger dan voor iemand die zelf rijdt. Als ik het me goed herinner krijg je zo'n kaart alleen als je niet 10min in je eentje kan staan. Kan je dat wel, dan kan je namelijk door de bestuurder worden afgezet en wachten tot bestuurder terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet welk park.. maar wij hebben gewoon altijd een speciaal plekje toegewezen gekregen na het vertellen van de simpele waarheid. Bestuurder kipgezond, bijrijder niet in staat om ver te lopen.



Roompot, Landal, Oostappen.. nergens een probleem geweest!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een verklaring van de eigen huisarts laten schrijven, nergens staat NL dat het een onhankelijke arts moet zijn. En een rolstoel bij de thuiszorg winkel huren. Misschien is er ook een thuiszorg in de buurt van het park, scheelt een hoop gezeul.

Je kan altijd je vader meenemen naar de receptie als bewijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven