Werk & Studie alle pijlers

Leuke baan maar weinig uren! Wat nu?

28-03-2017 02:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een maand een hele leuke baan. Na 2 jaar "saaie" banen te hebben gehad ben ik hier wel echt blij mee.



Nu is het probleem dat het maar voor 24 uur in de week is. Ik ben een tijd werkloos geweest dus was allang blij dat ik aan de slag kon. En nog een hele leuke baan ook. Maar ik kan er niet van rondkomen! Bij de sollicitatie gaf ze aan dat het echt max. voor 24 uur is. Verspreid over 4 dagen want moet wel bijna dagelijks aanwezig zijn. Toen dacht ik nog dat het wel moest lukken maar ik schrik van de loonheffing die wordt ingehouden. Iets van 480 euro! Over een salaris van 1438 bruto. Pensioenpremie gaat er ook nog af..ik houd niks over! Klopt dat wel??



Wat moet ik nu doen? Zou echt niet willen stoppen want heb het hier onwijs naar mijn zin! Maar ze was wel duidelijk over die uren. Ik ben pas een maand begonnen en durf niet nu al om meer uren te vragen.



Ik lig al de hele nacht te piekeren..
Alle reacties Link kopieren
Piekeren helpt je niet verder, maar ik snap wel dat het lastig is.

Verder solliciteren of een baan erbij lijken mij de beste opties.
1 dag per week een "saaie" baan zoeken?

Of gaan bijklussen in de horeca in 't weekend?
Ik zou er een klusje bij zoeken, bijv in de avonden. Ook leuk, meerdere banen, vond ik.
En heb je al je toeslagen wel? Zorg, huur toeslag?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat klopt inderdaad niet, is erg veel. Bij mij ging dat bedrag eraf op een bruto inkomen van 2100.

Met je belastingaangifte zou je dat dan volgend jaar wel kunnen terugvragen, maarja wil je nu natuurlijk gecorrigeerd hebben. Heb je al contact met salarisadministratie opgenomen? Kan gewoon een fout zijn van hun kant natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel veel! Grote kans dat er geen loonheffingskorting wordt toegepast. Dit zou ik even nagaan op je werk en z.s.m. laten toepassen.
Alle reacties Link kopieren
Nee,gaat inderdaad heel veel af. Als ik jouw loon invoer op een bruto-netto berekening zou je ongeveet 1165 netto over moeten houden.

Ik zou 't ook even na laten kijken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Is dit je enige inkomen momenteel? Zo ja kijk dan even na of de loonheffingskorting is toegepast!



( dus ook geen uitkering erbij)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het nettobedrag dat je overhoudt een stuk hoger is. Verder heb je met dit inkomen recht op allerlei toeslagen. Ik zou het allemaal nog eens goed uitzoeken voordat je een beslissing neemt.
Wordt je salaris niet nog aangevuld door het uwv?

Ik zou er overigens een baantje bijzoeken voor de vijfde dag. Schrijf je in bij wat uitzendbureaus, die hebben vast wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Onderhandelen dat je die uren in 3 dagen wilt maken en voor 2 dagen iets anders zoeken. Of heelmaal iets anders zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even voor je op mijn salarisstrook gekeken. Mijn brutoloon van afgelopen maand was 1140 euro. Ik werk flexibel dus dat is wel inclusief vakantiegeld.



Vervolgens is de loonheffing rond de 100 euro, zodat ik een netto salaris overhield van 1003.



Dus stap 1 is de salarisadministratie bellen.



(Ik heb er trouwens een paar schoonmaakadresjes bij).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Klinkt alsof je loonheffingskorting niet word toegepast. Ook kom je met dit inkomen voor toeslagen in aanmerking. Dat zou ik even goed (laten) nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Is je bruto salaris €1438,- of €1140,- per maand?
Er staat in de OP toch duidelijk 1438 bruto.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 28 maart 2017 @ 08:42:

Ik heb even voor je op mijn salarisstrook gekeken. Mijn brutoloon van afgelopen maand was 1140 euro. Ik werk flexibel dus dat is wel inclusief vakantiegeld.



Vervolgens is de loonheffing rond de 100 euro, zodat ik een netto salaris overhield van 1003.



Dus stap 1 is de salarisadministratie bellen.



(Ik heb er trouwens een paar schoonmaakadresjes bij).Sorry verkeerd gelezen!
Ceylon is niet de TO.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de salarisadministratie gebeld en het blijkt dat er geen loonheffingskorting was toegepast. Dat scheelt wat!



Ik zal er een baanje bijzoeken voor 1 dag in de week. In de horeca of zo. Dan verdien ik er een paar honderd euro bij per maand. Ik durf namelijk nu nog niet om meer uren te vragen, of drie dagen te gaan werken ipv vier. Laat ik mezelf eerst maar eens bewijzen..dan krijg ik misschien meer voor elkaar..
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlaca schreef op 28 maart 2017 @ 10:58:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de salarisadministratie gebeld en het blijkt dat er geen loonheffingskorting was toegepast. Dat scheelt wat!



Ik zal er een baanje bijzoeken voor 1 dag in de week. In de horeca of zo. Dan verdien ik er een paar honderd euro bij per maand. Ik durf namelijk nu nog niet om meer uren te vragen, of drie dagen te gaan werken ipv vier. Laat ik mezelf eerst maar eens bewijzen..dan krijg ik misschien meer voor elkaar..Houd er dan wel rekening mee dat ze bij die tweede baan niet ook die korting moeten toepassen, want die moet je dan achteraf terugbetalen. De loonheffingskorting toepassen mag maar één keer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
De loonheffing klopt niet, het zou rond de 140 euro moeten zijn.

Je andere premies, zoals pensioen etc kun je zelf nazien op je loonstrook, daar kan ik niks over zeggen. Maar 480 euro pure loonheffing is echt teveel.

Vraag het even na bij de administratie op het werk. Gaat inderdaad vast iets mis met de loonheffingskorting.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Oh mosterd, goed dat je hebt gebeld.
Ab imo pectore
Fijn dat het opgelost is TO.

En je hebt gelijk hoor. Ga nou eerst maar eens aan het werk, bewijs je etc en dan komt vanzelf het moment dat je kan onderhandelen over drie dagen of meer uren.

Wel steeds blijven benoemen dat je meer uren wil. En als er dan uren vrijkomen dan denken ze meteen aan jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven