Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
En jammer dat niet de allernieuwste boeken gelezen kunnen worden
Jammer Tonkje een paar van die boeken achter elkaar. Hoe gaat het met Margaret Atwood?



Brr, Dolfje, die titel alleen al. Haha. Is 't wat?



Ik heb net Out of Africa en Shadows in the Grass van Isak Dinesen (Karen Blixen) uit. Ik heb (back in the day, hahahah) de film gezien en ik verwachtte meer chronologische memoires van haar tijd in Afrika. Het begin en het einde waren wel een beetje zo, maar het middelste deel waren meer losse herinneringen en anecdotes. Ik vond het wel mooi. En interessant. En als je bedenkt wanneer het is geschreven vond ik het behoorlijk genuanceerd en respectvol naar de Afrikaanse bevolking waarmee ze te maken heeft.



Ik ben nu op 3/4 van The Nightingale. Wel mooi hoor, maar ook wel een beetje zo'n formule boek. Als je Het Familieportret en De Bakkersdochter hebt gelezen ken je het eigenlijk wel. Maar goed, het is wel een lekker makkelijke boek voor tussendoor. Komt wel uit dit weekend denk ik (als ik zo naar buiten kijk... )
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 18 maart 2017 @ 13:40:

Jammer Tonkje een paar van die boeken achter elkaar. Hoe gaat het met Margaret Atwood?



Altijd balen als een boek tegenvalt. Zeker Het achtste leven leek me erg leuk. Herman Koch vond ik niet zo erg, ik ben geen fan van hem maar zijn boeken zitten vaak bij Elly/bookchoice.



Atwood is weer fijn! Ga hem vandaag uitlezen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
wat is Elly / bookchoice?
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 18 maart 2017 @ 13:40:





Brr, Dolfje, die titel alleen al. Haha. Is 't wat?



)Nee was niet echt wat
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 18 maart 2017 @ 14:17:

wat is Elly / bookchoice?Je had eerst ellyschoice, sinds een maand of 2 heet het bookchoice. Dan krijg je voor 3,99 10 ebooks (nu 8) per maand. Lekker goedkoop, maar je kunt de boeken niet zelf kiezen. De ebooks worden wel echt van jou, niet dat je ze maar voor een beperkte tijd kunt lezen oid.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hahaha Dolfje, nou ja, dan klopt die titel iig wel.



Nooit van gehoord, Tonkje. Is idd niet zo duur. Maar ja, als je niet zelf kunt kiezen. Zijn het allemaal nieuwe boeken? Ik ben sowieso nog wel even zoet met die ongeveer 200 ongelezen boeken op mijn ereader. Ik vind 8 boeken per maand ook best veel. Ik lees er hooguit 6. Meestal tussen 4-6 p/m
Alle reacties Link kopieren
Poeh, dat vind ik nog wel stevig doorlezen! Ik vrees dat ik vanaf begin januari tot nu heb gedaan over de Thule-trilogie. Ben in elk geval van plan om even wat minder Netflix te consumeren (is sowieso meer een winterding bij mij, zeker als het warm genoeg wordt om buiten te lezen ga ik veel meer lezen) en meer te gaan lezen. En ik hou ook wel erg van lijvige boeken, dat scheelt ook.



Nu begonnen in East of Eden van Steinbeck. Nog maar een klein stukje in gelezen dus nog geen idee waar het eigenlijk over gaat, maar ik geniet altijd enorm van zijn manier van schrijven.
de vegetariër van Han Kong heb ik ook onlangs gelezen (in het Nederlands). Ik vond het een heel vaag boek met een raar eind, toch is het wel een boek wat me voorlopig bijblijft.

de Greppel van Herman Koch vond ik wel leuk maar zeker niet zijn beste boek. Ik vond Geachte heer M wel echt geweldig, die heb ik in twee dagen uitgelezen.

Gister ben ik begonnen in Gone girl van Gillian Flynn (Nederlandse editie). Dit boek was een aantal jaren geleden een onwijze hype dus ik ben benieuwd...

Het is lekker leesweer vandaag, fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 18 maart 2017 @ 15:55:

Hahaha Dolfje, nou ja, dan klopt die titel iig wel.



Nooit van gehoord, Tonkje. Is idd niet zo duur. Maar ja, als je niet zelf kunt kiezen. Zijn het allemaal nieuwe boeken? Ik ben sowieso nog wel even zoet met die ongeveer 200 ongelezen boeken op mijn ereader. Ik vind 8 boeken per maand ook best veel. Ik lees er hooguit 6. Meestal tussen 4-6 p/m



De meeste boeken zijn wel een jaar of wat oud. Maar elke maand ook wel 1 echt nieuwe. Dit keer was dat De greppel van Herman Koch, maar ook een keer Judas van Astrid Holleeder. En de 8 boeken zijn een mix: paar (lichte) literatuur, paar thrillers en wat chicklit. En nu en dan iets heel anders: fantasy of een non-fictie.



Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden erg weinig van de boeken gelezen heb, maar dat komt ook doordat ik uberhaupt minder lees de laatste tijd. En best veel van de boeken vind ik niks. Maar goed, als er elke maand een stuk of 2 zijn die je wel leest, is het nog altijd goedkoop.



The heart goes last - Margaret Atwood



Was fijn, met een hoop narigheid want het is een dystopisch verhaal. Nu en dan wel een beetje 'Ieks, doen ze dat slechts ook?!' Maar als je er dan over nadenkt, dan is het toch wel 'al mensen (lees: mannen, het is wel een Atwood)' de kans krijgen doen ze dat.



En misschien moet ik dan nu toch Geachte heer M proberen van Herman Koch. Misschien dat ik die wel leuk vind. Want ik heb onderhand wel ongeveer alles van Koch op mijn ereader staan, met dank aan Elly/Bookchoice.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Moosey schreef op 18 maart 2017 @ 23:53:

Poeh, dat vind ik nog wel stevig doorlezen! Ik vrees dat ik vanaf begin januari tot nu heb gedaan over de Thule-trilogie. Ben in elk geval van plan om even wat minder Netflix te consumeren (is sowieso meer een winterding bij mij, zeker als het warm genoeg wordt om buiten te lezen ga ik veel meer lezen) en meer te gaan lezen. En ik hou ook wel erg van lijvige boeken, dat scheelt ook.



Nu begonnen in East of Eden van Steinbeck. Nog maar een klein stukje in gelezen dus nog geen idee waar het eigenlijk over gaat, maar ik geniet altijd enorm van zijn manier van schrijven.



Ik lees ook meer in de zomer, omdat ik het fijner vind om te lezen met daglicht. En ik zit meer buiten op het balkon te lezen, of met een boek mee naar 't strand. Dus dan gaat het ook harder. En ik 'lees' ook elke maand een audioboek. Dus dat telt ook op.



East of Eden was 1 van mijn top 3 van vorig jaar (samen met In Cold Blood en The Razor's Edge... allemaal niet de laatste nieuwe, haha)



@Tonkje, ik heb vorig jaar The Handmaid's Tale gelezen. Ik vond het wel okay, maar ik houd niet echt van dystopian dus ik zal niet zo snel een ander boek van Margaret Atwood kiezen.



Ik heb vanochtend The Nightingale uitgelezen. En wat ik al eerder schreef, beetje een formule boek. Kan er zo nog 3 opnoemen. Het leest wel snel weg en het is op zich wel goed geschreven en een meeslepend verhaal. Maar ik ken het nu wel.



Wat je zegt over The Vegetarian, ik snap het, madamepolish. Het is ook vaag. Maar in elk geval wel fascinerend en zeker niet standaard. In het kader van de afwisseling wel een fijn boek. Ik heb vorig jaar nog een paar boeken gelezen van Aziatische schrijvers en ik vind het wel verfrissend.



Eigenlijk was ik van plan nu in De Aanslag te beginnen, in het kader van mijn Nederlandse klassiekers project Maar ik heb mijn portie WOII wel even gehad na The Nightingale. Dus ik ben begonnen in The Nanny Diaries. Ik had even behoefte aan iets niemendallerigs. En ter verdediging... Het staat tenminste ook op the Rory Gilmore Reading Challenge, dus ik heb een goed excuus.
Alle reacties Link kopieren
Enkeltje Ierland - Charlotte de Monchy



Je reinste bouquetreeks. Zij vindt hem leuk, hij vindt haar leuk, maar gedoe, misverstanden, doen alsof je elkaar niet leuk vindt en aan het einde krijgen ze elkaar, wat je vanaf bladzijde 1 al weet, maar toch is het leuk. Met dank aan Ellyschoice.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn zulke boeken gewoon ontspanning Tonkje
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 19 maart 2017 @ 21:15:

Soms zijn zulke boeken gewoon ontspanning Tonkje Heerlijk voor een stormachtige zondagmiddag. En had ik al verteld dat hij uiteraard op Mr Darcy leek?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 20 maart 2017 @ 06:59:

[...]





Heerlijk voor een stormachtige zondagmiddag. En had ik al verteld dat hij uiteraard op Mr Darcy leek?Haha Tonkje, ze bedoelen dan ws Colin Firth (in 1995...). Kwam toevallig dit artikel tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 20 maart 2017 @ 11:28:

[...]





Haha Tonkje, ze bedoelen dan ws Colin Firth (in 1995...). Kwam toevallig dit artikel tegen.





NEE!



Colin Firth = Mr Darcy! Zo ziet ie eruit en niet anders!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Haha Mr Darcy
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 18 maart 2017 @ 23:53:

Nu begonnen in East of Eden van Steinbeck. Nog maar een klein stukje in gelezen dus nog geen idee waar het eigenlijk over gaat, maar ik geniet altijd enorm van zijn manier van schrijven.

Ik hou heel erg van Steinbeck.

Met name "Grapes of wrath", een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik ook nog niet gelezen. Nog iets om naar uit te kijken Ben ondertussen wat verder in East of Eden en ik vind het práchtig.
Helaas mijn ereader ergens laten slingeren. Heb ik pas het weekend weer. Dus nu toch in De Aanslag begonnen, want daarvan heb ik een paperback. En ben ook al op de helft. Komt allemaal toch wel weer terug, nu ik het lees. En ben ook over de helft met het audioboek van Persuasion.
Misschien is de vraag hier al gesteld, maar heeft iemand toevallig al het nieuwe Kobo Plus abonnement geprobeerd? Voor 10 euro per maand kun je onbeperkt e-books lezen via je Kobo-account of Bol.com.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet geprobeerd.

In ben gisteren begonnen in Bewaring van Graham Norton, ja de Graham Norton. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 28 maart 2017 @ 08:38:

Nee nog niet geprobeerd.

In ben gisteren begonnen in Bewaring van Graham Norton, ja de Graham Norton. Ben benieuwd.



Ik ga vrijdag naar Londen. Ik koop 'm daar.

Heerlijk grasduinen bij Foyles en Waterstones!
Pientje, als je een stukje terug leest kom je iemand tegen die zo'n abonnement heeft. Itsmylife geloof ik.



Grappig, Dolfje. Wat voor soort boek is het? Ik las dat Hugh Laurie ook een (fictie) boek heeft geschreven. Een detective volgens mij. En het schijnt best aardig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een thriller denk ik. Ben nog niet zo ver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven