Geen zin meer na kinderen

27-03-2017 15:55 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier al langer mee, maar dit is de eerste maal dat ik iets neerschrijf. Het is een probleem waarover ik mij schaam en dus niet weet waar ik verder terecht kan.

Ik ben 35, 9 jaar getrouwd en ik heb 2 kinderen (4 en 3j).

Sinds de geboorte van mijn kinderen heb ik helemaal geen zin meer in seks met mijn man.

Ons seksleven is altijd goed geweest, zowel in kwaliteit als kwantiteit. Ik genoot er minstens evenveel van als hem. Mijn libido is de dieperik ingeschoten toen eerste geboren was. Ik ben toen relatief snel zwanger geworden van een tweede kind en toen is het helemaal verdwenen.

Wat hiervan de oorzaak is, weet ik niet. Misschien de vermoeidheid of toch iets hormonaal.

Eerlijk gezegd ervaar ik sterk het gevoel dat mijn gezin al "af" is en dat seks nu geen functie meer heeft. Er zijn "belangrijkere" dingen te doen dan in bed kruipen met mijn man.

Mijn man heeft wel nog zin om te vrijen. Hij gaat er respectvol mee om dat mijn libido lager is.

Af en toe laat ik mijn man zijn zin doen. Dat klinkt erg maar zo is het wel.

De seks is nooit vreselijk (ik heb geen pijn), maar plezierig is het zeker niet meer. Het is niet dat ik de minuten aftel, maar ik kan mijn gedachten er niet meer bijhouden.

Ik zou graag weten hoe dit bij andere mensen gaat of wat ik eraan kan doen, maar ik durf het tegen niemand vragen, omdat ik mij ervoor schaam. Welke vrouw kan nu geen seks hebben met haar man?
quote:Paekzwart schreef op 27 maart 2017 @ 19:18:

Een overkill aan knuffelhormoon en aanraking en aandacht geven/krijgen door de kleine kinderen. Waardoor je aan het eind van de dag moe, doodgeknuffeld/aangeraakt bent en menselijke interactiemodus op is. Vaak ontstaan doordat de vader veel minder met de kinderen doet ( en hij anders ook al gedeeltelijke aan zijn aanrakings en connectietax per dacht zou zitten ).





Dit heb ik ook wel eens gehoord. Waar heb jij het vandaan?

Ik kan me voorstellen dat het zoiets is. Ik heb zelf na een dag moederen al zoveel 'gegeven', gezorgd en geknuffeld, dat ik vooral behoefte heb in een goed gesprek. En niet in nog meer 'geven/knuffelen'. Dus het klinkt wel logisch.
Geen idee meer. Zou ik moeten zoeken op oxytocine onderzoek knuffelen kinderen "geen zin in seks". Zoiets was het.





Daarnaast is het zo dat hoe langer je geen, bevredigende, seks hebt, des te moeilijker het schijnt voor je lichaam om er weer in te komen qua mood en je partner als man (en vader) waarderen.



De verhoudingen onderling veranderen. Is het een vader waar je trots op bent of laat hij het meer zitten. Lichamelijke ongemakken waarbij een bevalling psychologisch en lichamelijk veel vraagt. Bepaalde toegenomen druk qua verantwoordelijkgeidsgevoel. Het is natuurlijk een groot psychisch iets die zin in seks en je over kunnen geven. Kinderen die je horen. Etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 maart 2017 @ 19:18:

Een overkill aan knuffelhormoon en aanraking en aandacht geven/krijgen door de kleine kinderen. Waardoor je aan het eind van de dag moe, doodgeknuffeld/aangeraakt bent en menselijke interactiemodus op is. Vaak ontstaan doordat de vader veel minder met de kinderen doet ( en hij anders ook al gedeeltelijke aan zijn aanrakings en connectietax per dacht zou zitten ).



Geef je vaak ook nog eens borstvoeding of heb je dat lang gedaan dan schijnt dat nog erger te zijn.



Meestal is een eerste stap om de taken qua kinderen en eigen tijd voor vrouw en partner zijn anders te verdelen.



Dat is wat ik ooit eens gelezen heb en erg logisch vond qua oxytocine en vermoeidheid en eigen mens zijn ipv moeder.Jeetje... daar zeg je zo eens wat . Nooit aan gedacht dat het daaraan zou kunnen liggen. Ik heb soms letterlijk fysieke weerzin tegen aanraking aan het eind vd dag. In het bijzonder als mijn jongste en slechte dag heeft gehad en ik de hele dag met hem in touw ben geweest.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
quote:Poppy4 schreef op 27 maart 2017 @ 21:09:

[...]





Jeetje... daar zeg je zo eens wat . Nooit aan gedacht dat het daaraan zou kunnen liggen. Ik heb soms letterlijk fysieke weerzin tegen aanraking aan het eind vd dag. In het bijzonder als mijn jongste en slechte dag heeft gehad en ik de hele dag met hem in touw ben geweest.Ook herkenbaar. Er wordt zoveel van je geëist, fysiek en mentaal, door die kinderen. Dan wil ik daarna mijn lijf en tijd gewoon even helemaal van mij alleen.
Onze kinderen zijn iets ouder (bovenbouw basisschool) en ik merk dat nu er rust is in huis er ook rust is in mijn hoofd. Ik ben van de pil en man is gesteriliseerd. Ik merk dat er ruimte is ontstaan voor sex. Libido is echt gegroeid nu ik de pil niet meer slik. Nu ben ik ook degene die man mee naar boven sleept in plaats van enkel mijn man die initiatief toont.



Anticonceptie veranderen en misschien wat meer solosex zodat je lichaam het klaarkomen weer gast ervaren en ook naar gaat verlangen?
quote:hannaeva schreef op 27 maart 2017 @ 19:59:

[...]





Dit heb ik ook wel eens gehoord. Waar heb jij het vandaan?

Ik kan me voorstellen dat het zoiets is. Ik heb zelf na een dag moederen al zoveel 'gegeven', gezorgd en geknuffeld, dat ik vooral behoefte heb in een goed gesprek. En niet in nog meer 'geven/knuffelen'. Dus het klinkt wel logisch.Mark Mieras vertelde er ook over bij 'Lauren! en de Liefde', ook over oxytocine en alles wat Paekzwart zei en nog meer.

https://www.youtube.com/watch?v=IFcMUpQ0BcE (vanaf 21:30 afspelen) ;)
Interessant stukje. Alleen gezien vanaf 21.30 een stukje. Waarbij de broccoli een nuchtere tegenhanger van de extra persoon er bij was... misschien werkt zoekopdracht met neurologie of zo er bij. Weet niet meer of het engels artikel was of nederlands.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daisy123Vc schreef op 27 maart 2017 @ 19:04:

[...]





Sportief ben ik nooit geweest.

Ik heb nooit echt meer het gevoel dat ik volledig uitgerust ben of dat ik mijn hoofd kan leeghalen. Er is niets specifiek waarover ik pieker, maar als je kinderen heb heb je meer zorgen.

Ik heb bloed laten prikken (routine controle) en alle was oké.Heb je het gevoel "er alleen voor te staan", met betrekking tot de opvoeding van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn "belangrijkere" dingen te doen dan in bet kruipen met mijn man.



wat is er dan belangrijker dan de relatie met je man goed houden? De was doen?
quote:leclair schreef op 28 maart 2017 @ 08:55:

[...]





Heb je het gevoel "er alleen voor te staan", met betrekking tot de opvoeding van de kinderen.



Volgens mij hoeft dit echt niets te maken te hebben met je man, je relatie of de verdeling.

Mijn vriendinnen en ik hebben allemaal banen, me-time en mannen die net zoveel zorgen. Toch ervaren wij bijna allemaal minder zin in seks sinds de kinderen.

Ik denk dat het meestal echt ligt aan moe zijn, al veel zorgen en knuffelen voor/met de kinderen en veel aan je hoofd hebben. Ik denk dat het vanzelf beter wordt (hier wel in elk geval) EN dat het belangrijk is dat je zin blijft maken en investeert in je relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 28 maart 2017 @ 08:55:

[...]





Heb je het gevoel "er alleen voor te staan", met betrekking tot de opvoeding van de kinderen.



Nee, het werk is goed verdeeld, zowel mbt de kinderen als het huishouden.

Wel heb ik het gevoel dat hij steeds minder tijd met mij (ons) gaat doorbrengen.

Vroeger deden we heel vaak een "uitstapje", al was dat maar een grote wandeling gaan maken met zijn vieren. Nu gaat hij steeds vaker alleen op stap. Dit kom het laatste jaar (dus sinds het tussen ons minder gaat tussen de lakens) steeds meer voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 28 maart 2017 @ 10:15:

Er zijn "belangrijkere" dingen te doen dan in bet kruipen met mijn man.



wat is er dan belangrijker dan de relatie met je man goed houden? De was doen?



Als je het zo neerzet, klinkt het wel erg sneu.

De drukte en zorgen zijn wel meer toegenomen dan ik vooraf had geanticipeerd.

Als ik een halfuur de tijd heb, dan lijkt een klusje die anders almaar blijft liggen of wat rust voor mezelf inderdaad belangrijker dan snel mijn man even tevreden te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het niet bespreekbaar maken met je man en samen vast stellen dat jij geen plezier aan seks beleeft en hij wel zijn driften heeft. Oplossing is dat hij zo nu en dan naar een hoerenmadam mag gaan. Hij moet het gewoon veilig doen, maar kan daar zijn fantasie uitleven en dan weer snel naar huis voor liefde en gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
TO?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging dat voor de kinderen dan? Had je beide zin? Gaf hij aan zin te hebben en deed je mee? Nam je zelf wel eens initiatief?



All the way hoeft echt niet alle keren lijkt me en er zullen er zijn die zeggen hij mankeert niets aan zijn handen, maar helemaal niet aan zijn behoeftes tegemoet komen omdat jouw libido 0 is wordt alles echt niet gezelliger van.
die ik wilde bestaat al...
quote:godfried schreef op 28 maart 2017 @ 16:35:

TO?Dit is je enige bijdrage in dit topic. Waarom vraag je naar TO? Die reageert genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Besteden jullie nog wel aandacht aan elkaar? En besteed je ook tijd en aandacht aan jezelf?



Hier ook twee kleintjes en merk het soms ook. Dat door de drukte en vermoeidheid het er even inhakt. Maar wij plannen regelmatig tijd samen en ik merk dat daardoor de intimiteit ook weer groeit. En ik merk nu dat ik beter in me vel zit dat hij dat ook wel merkt denk ik.



Het is niet makkelijk allemaal maar je moet er wel echt moeite voor doen. Misschien is het een idee dat jij een verassing voor jullie bedenkt. Al is het maar een etentje of iets kleins, dat kan al veel betekenen. En als laatste, misschien solo sex dat je daardoor ook meer behoefte krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er nog meer schaamteloos een uitnodiging gekregen nav dit topic om met je issues maar in de tv uitzending van Sophie Hilbrand te komen van BNN?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
TO??
Hoe gaat het als jullie echt onspannen zijn? Echt eens tijd voor elkaar maken tijdens een weekendje weg met z'n tweeen en een lekker glaasje alcohol erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven