Kippenkuikentjes zonder moeder

25-03-2017 18:28 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag liep ik door het park en hoorde heel luid gepiep. Ik ben gaan kijken en er waren twee meisjes van een jaar of 10 kippenkuikentjes aan het vangen. Moeder kip liep zwaar gestresst een eindje verderop met de rest van de kuikentjes. Ik heb er wat van gezegd en de meisjes gingen weg, maar een paar van de kuikentjes zaten een eind van hun moeder weg te piepen onder een doornhaagje.



Ik ben anderhalf uur later nog eens gaan kijken en moederkip was weg maar de kuikentjes onder het doornhaagje zaten er nog steeds, heel hard piepend. Het laat me niet los (want ik ben een watje als het op jonge diertjes aankomt:P). Nu wil ik zo nog eens gaan kijken en als ze er nog steeds zitten, kan ik er dan vanuit gaan dat moeder kip niet meer terugkomt? De kuikentjes zijn echt nog heel klein, paar daagjes oud denk ik, die redden het nooit zonder hun moeder. Ik wil ze dan proberen te vangen en dan maar mee naar huis... Is dit een vreselijk plan? :P Ik weet echt niets van kippen! Help?
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je er uiteindelijk mee doen?







Alle reacties Link kopieren
Ik heb de foto's even voor je gefixed.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat schattig

Waarom kom ik nooit een paar arme kippenkuikens tegen
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 28 maart 2017 @ 00:12:

Ik heb de foto's even voor je gefixed.



De linkjes van Marels werken prima, gewoon in je adresbalk slepen.

Dit is natuurlijk wel nóg beter



OT: Super TO, hoop dat ze het redden
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Lief!



Goede actie TO!
Wat een schatjes
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je! als het twee kippetjes zijn, zou ik ze lekker houden. Kleine ren in de tuin en je hebt straks verse eieren. Kippen zijn goede opruimers. Alles wat je niet meer lust, oud brood, groenten, fruit, ze eten het allemaal op. En je proeft het in de eieren! De smaak is voller.



Ik heb zelf ook kippen en wat hanen, maar ik woon buitenaf. In de bebouwde kom kan het geluid niet weg en dat schettert wanneer ze kraaien. Hier heb je er geen last van en bijna al onze buren hebben kippen.
Ik zie ze ook niet, ook degene die later zijn gepost
quote:chocolol schreef op 28 maart 2017 @ 00:11:

Wat ga je er uiteindelijk mee doen?



[afbeelding]



[afbeelding]Zie ze niet, geeft een error aan.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ben benieuwd naar de foto's. Het klink allemaal superschattig
Hoe gaat het met de kuikens?



Die Marels heeft gepost kan ik openen door er met de muis boven te hangen, rechtermuisknop 'view image'.

Nu heb ik ze dus a) gezien en b) gedownload. Ik heb iets fout gedaan met photobucket dus ik kan ze hier (voorlopig) niet als plaatje plakken (photobucket is changing my account for 2 more days - ik wilde 'm omzetten in een anoniemere account).



Lieve fotos



Als iemand wel een werkende fotobucket heeft mag je me een pb sturen dan mail ik ze door en kan je ze plakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel berichten moet je posten voordat je plaatjes mag plakken? Ik heb het ooit gelezen, weet nog dat ik dacht "goh, da's veel, daar doe ik jaren over want ik lees hier heel veel maar post bijna nooit" maar het precieze aantal is me ontschoten.



Het gaat nog steeds goed met de kuikens. We hebben nog wat gebrainstormd over namen en mn dochter wilde er heel graag eentje Rosalina noemen. Prima, maar toen ik zei dat we nog niet wisten of het wel meisjes waren wilde ze het niet meer. Voorlopig gaan we voor Boef en Piep. Boef heet Boef omdat hij telkens probeert te vliegen, waar m'n jongste iedere keer van schrikt.



Als het twee hennetjes zijn mogen ze blijven! Een haan gaat echt niet, ik woon in een nieuwbouwwijk met kleine tuintjes en een kukelende haan zou echt voor overlast zorgen. Nu heb ik nog wel een oom met een boerderij, dus wellicht dat ze daarheen zouden kunnen, of anders een kinderboerderij... Zeker weten dat ze supertam zijn tegen de tijd dat we weten of het haantjes of hennetjes zijn!
Oh wat leuk dat ze voorlopig en misschien wel voorgoed mogen blijven



Klopt, wel 200: Plaatjesplakken? Mail ons en vraag het aan

Komt omdat er hier een keer een mafketel rondliep die in elk willekeurig topic verschrikkelijk nare plaatjes plakte. Iedereen werd er ziek van. En dan steeds terugkomen op een andere nick, dus elke nieuwe nick mag pas na bewezen normaal gedrag plaatjes plakken. Jammer voor een topic als dit, maar wel nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Pff, ik heb even gekeken en ik heb nu 20 posts... Nog maar 180 te gaan! (En nu nog maar 179, see what I did there? )


Nouja, kan je over een tijdje kippenfoto's posten he
Alle reacties Link kopieren
200 posts veel



Vroegah he, zette ik die hier op twee dagen

Kwestie van perspectief!



Fijn dat het goed gaat met de kuikentjes!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Held
668, the neighbour of the Beast
Wat een lieve kuikentjes.
Alle reacties Link kopieren
Marels, mag ik je blijven lastigvallen met foto's? Tegen de tijd dat ik ze zelf mag posten zijn het geen schattige kuikentjes meer!



De kuikentjes zijn allebei goed aangekomen. Piep woog zaterdag 30 gram en weegt nu 45 gram, Boef is van 38 gram naar 48 gram gegaan. Boef ademt wel behoorlijk zwaar, dus het is vanmiddag tijd voor een tripje naar de dierenarts. Ze zijn allebei nog levendig en alert, maar wie weet wat ze aan ongedierte/parasieten bij zich hebben.
Alle reacties Link kopieren
Boef: 51 gram

Piep: 50 gram



Ik heb antibiotica meegekregen bij de dierenarts voor door het water, ze drinken allebei goed. De kuikentjes zijn druk bezig met scharrelen, wat alleen wat lastig gaat op een oude handdoek.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn dat het goed gaat! Meer foto's!
Alle reacties Link kopieren
Als je ze via postimage.org upoad en dan de tweede link van boven hier post, dan kunnen we ze voor je plakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven