Tuin op het zuidoosten

29-03-2017 15:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriend en ik gaan naar een huis kijken, waarbij de achtertuin op het zuidoosten ligt. Het huis is geen hoekhuis. Tegenover de voorkant staat een andere rij met huizen. Aan de achterkant staan geen huizen. We werken allebei overdag en zijn vaak rond 18.00 thuis. Nu is onze vraag of we aan het einde van de middag en 's avonds nog zon in de tuin hebben? Dat niet de gehele tuin zon heeft is geen probleem, maar het zou wel fijn zijn om ergens in de tuin nog wel van de zon te kunnen genieten. Wat zijn jullie ervaringen met een tuin op het zuidoosten?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is in de achtertuin de zon in de zomer rond 1830 wel weg. Wij hebben rondom tuin en overal ergens wel zon maar had ik alleen achtertuin gehad zou ik flink balen. Als ik jou was zou ik het dan ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er ook maar net aan hoe diep je tuin is. Verder aan het jaargetijde.
Ons eerste huis had dat ook. Tot een uur of 8 hadden we achter in de tuin nog een beetje zon. Daar hadden we ook een extra terrasje aangelegd. Wij hebben het nooit als een probleem ervaren.

Ook best lekker als je smorgens in het zonnetje kunt ontbijten vond ik altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja ontbijten in de zon is heerlijk.
Ga eens langs rond die tijd, dan kan je het zelf zien en inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je zien hoe de zon opkomt en ondergaat tov jouw tuin.

http://www.suncalc.net/#/51.9244,4.4777 ... 7.26/15:47



Deze site hebben wij gebruikt bij onze huizenzoektocht, omdat hij ook rekening houdt met bebouwing rondom.

https://www.zonnegrens.nl/particulier/



Ligt natuurlijk ook erg aan hoe 'oost' de tuin ligt, de hoogte van de huizen om je heen, de diepte van de tuin, etc.

Wij hebben in onze tuin op het z-o zon tot ongeveer 19.00uur (hoogzomer).
Alle reacties Link kopieren
binnenkort een tuin recht op het zuiden. Na 6/7 is de zon wel "weg" Het is allemaal laagbouw dus echt weg is ie niet. Wel heul warm heb ik al gemerkt
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe diep de tuin is en hoe vrij. Wij hebben helemaal achter in de tuin nog zon tot een uur of 7. Daarna zakt deze achter de bomen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Hadden wij vroeger en vond ik heerlijk! Direct in de ochtend al zon vooraan, in de avond wel een groot stuk schaduw in de tuin maar achteraan nog steeds een reepje zon. Het hangt misschien een beetje van de diepte van de tuin af maar ik vond het altijd prettig.
Helemaal achterin zul je nog wel zon hebben dan. Maar dat hangt ook weer van de hoogte van jullie huis af natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vrij grote en diepe tuin en hebben echt wel de hele dag zon. Nu tot ongeveer 7 uur, maar het is nog maar het begin van het jaar, een uur later is het al donker. Hoe het hoogzomer is weet ik nog niet, want toen woonden we hier nog niet, maar eind september hadden we 's avonds nog wel zon.



De ochtendzon is trouwens fantastisch, die kan partner ook al pakken voor hij naar zijn werk gaat. Ik nog niet, het is nu nog donker als ik opsta;(
Alle reacties Link kopieren
We zijn bij het huis wezen kijken en helaas is de zon om 16.00 uur volledig weg uit de achtertuin (ca. 9 meter diep). Bij het huis zit zijtuin, maar naast het huis staat een ander groot huis, waardoor ook daar niet van de zon te genieten is. De voortuin vinden we voor ''s avonds geen optie. We gaan dus verder zoeken naar een huis. Bedankt voor de reacties.
Begrijpelijk. Heb je er nog wel rekening mee gehouden dat de zon in de zomer hoger staat? Hoe de zon nu staat, is niet zoals in juni/ juli natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
NU kijken waar de zon staat is niet het juiste moment. Kijk eens over een week of 4/5. Het huis kan zeker in de weg staan.
quote:Bloem987 schreef op 02 april 2017 @ 11:26:

We zijn bij het huis wezen kijken en helaas is de zon om 16.00 uur volledig weg uit de achtertuin (ca. 9 meter diep). Bij het huis zit zijtuin, maar naast het huis staat een ander groot huis, waardoor ook daar niet van de zon te genieten is. De voortuin vinden we voor ''s avonds geen optie. We gaan dus verder zoeken naar een huis. Bedankt voor de reacties.Dan is hij rond 19 uur midden in de zomer weg ws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven