Wat vinden jullie nou een "tof" interieur?

30-01-2017 14:39 503 berichten
Als tegenhanger van het topic "wat vinden jullie nou een "fout" interieur, hier een topic waarin je jouw smaak kan laten zien.



Post graag veeeeel foto's!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 07 februari 2017 @ 20:38:

Sinds jij een paar dagen terug over Laura Ashley begon ben ik dus de hele tijd naar plaatjes aan het Googlen. Niet dat ik dat per se voor nu wil, het mag best over 15 jaar, maar ik dacht bij mijzelf: ja kijk, dat is nou echt leuk! Zeker als je een beetje een landhuis(je) hebt met een mooie tuin er bij met allemaal bloemen ook.



Paar maanden terug was er in een woonprogramma ook een Engels/Nederlands stel en ik herinner me dat ik make over van hun woonkamer zo enig vond en heb de volgende dag scones gebakken.



Maar goed, ik heb een tijdje terug in het Funda-topic sterk in de fase "bungalow met jaren zeventig inrichting" gezeten, toen was ik volgens mij toe aan vakantie. Nu zit ik me alleen te vergapen aan Laura Ashley behang. Misschien ben ik toe aan de lente.Ja, joepie! Je bent het begin van herleving van het Laura Ashley cottageinterieur. Ik verheug me er nu al op.
quote:forsyth schreef op 07 februari 2017 @ 22:00:

[...]



Volgens mij is het de kunst om hem op de goede manier te combineren. Een hele chesterfield zithoek, daar zou ik ook van gruwen. Ik heb een groot kleurrijk schilderij aan de muur in impressionistische stijl en dat zorgt ervoor dat het allemaal niet te oubollig wordt vind ik Ik ben op zoek naar een Chesterfield stoel, mijn man zou dat fantastisch vinden. Zou je dat kunnen combineren met een gewone grijze stoffen bank en een verre van antieke inrichting? Ik gun hem zijn stoel van harte hoor, maar het moet er wel een beetje uitzien bij de rest natuurlijk.
quote:Mevrouw75 schreef op 07 februari 2017 @ 22:19:

[...]





Ja, joepie! Je bent het begin van herleving van het Laura Ashley cottageinterieur. Ik verheug me er nu al op.Ik ook! Het komt weer in, let maar op. Zo leuk.
quote:-Isa- schreef op 07 februari 2017 @ 22:19:

[...]

Ik ben op zoek naar een Chesterfield stoel, mijn man zou dat fantastisch vinden. Zou je dat kunnen combineren met een gewone grijze stoffen bank en een verre van antieke inrichting? Ik gun hem zijn stoel van harte hoor, maar het moet er wel een beetje uitzien bij de rest natuurlijk.



Je kunt klassiek prima combineren met modern, maar doe dan niet alleen een chesterfield. Kies bijv ook een mooi klassiek oud houten tafeltje of kastje erbij uit en zet nog ergens een klassieke vaas neer of hang een klassiek ogend schilderij op. Dan maak je het wat meer een geheel.



Je kunt met Chesterfields trouwens ook leuk spelen met kleur. Ik heb bijvoorbeeld ooit een hele gave verweerde petrol chesterfield in een verder modern interieur zien staan, en dat maakte een prachtig plaatje.
quote:-Isa- schreef op 07 februari 2017 @ 22:19:

[...]





Ik ben op zoek naar een Chesterfield stoel, mijn man zou dat fantastisch vinden. Zou je dat kunnen combineren met een gewone grijze stoffen bank en een verre van antieke inrichting? Ik gun hem zijn stoel van harte hoor, maar het moet er wel een beetje uitzien bij de rest natuurlijk.Kan prima vind ik. Juist dat soort klassieke meubelstukken zijn heel veelzijdig en passen in verschillende stijlen inrichtingen.
Niemand woont natuurlijk zo, maar even voor het idee hoe het zou combineren met een industriële stijl

https://s-media-cache-ak0 ... f33b244dafb9a53345e44.jpg



https://s-media-cache-ak0 ... cfffceead5a80dd205c83.jpg



Of scandi-achtig, hier zou hij ook mooi staan

https://s-media-cache-ak0 ... 6043f0f0aed7bb41a48f7.jpg
Alle reacties Link kopieren
Mooi de Chesterfield stoel in het Scandinavische interieur.



Ik vind dat een Chesterfield in alle stijlen past.
quote:forsyth schreef op 08 februari 2017 @ 07:40:

Niemand woont natuurlijk zo, maar even voor het idee hoe het zou combineren met een industriële stijl

https://s-media-cache-ak0 ... f33b244dafb9a53345e44.jpg



https://s-media-cache-ak0 ... cfffceead5a80dd205c83.jpg



Of scandi-achtig, hier zou hij ook mooi staan

https://s-media-cache-ak0 ... 6043f0f0aed7bb41a48f7.jpgHm, dat is niet eens zo slecht.
Isa, als je dat gecapitonneerde niet trekt, ga dan voor zoiets (hocker wegdenken)





Ik kan inmiddels plaatjes plakken
Alle reacties Link kopieren
Up!
Alle reacties Link kopieren
God, dit hele topic heb ik gemist. Hoe kan dat nou?



Ik heb de laatste tijd veel zitten pinnen op pinterest dus als er nog verzoeknummers zijn voor bepaalde plaatjes?
Leuk dat het topic weer een 'up' krijgt nu met de lente krijg ik helemaal zin om met huis en tuin bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik ben net een kantoor aan het inrichten. Hele grote open Loft achtige ruimte met hoge muren en open plafond met alle buizen en gedoe.



Ik ga voor rood. Er zit nml al een rode muurschildering is, dus dat ligt dan min of meer vast. Ik zou rood niet snel in een woonruimte doen, rood is als je het knal en modern doet erg heftig en als je het warm en klassiek doet snel tuttig. Maar het maakt wel impact en dat is voor een groot kantoor (waar je niet hoeft te relaxen en te cocoonen en te slapen) weer helemaal goed. Ik ga dan ook wel echt voor rood-rood en heel veel rood.



De 'klant' houdt niet van die seventies cognacleren banken die ik zo gaaf vindt, dus er komt een zithoek (alle moderne kantoren hebben tegenwoordig huiselijke zithoeken) met een leren chesterfield op een rood kleed (perzisch of kelim) en ik denk dat ik dat klassieke dan een beetje compenseer met californisch/mid ceintury/bohemien. Dus een rotan kamerscherm (tegen de niet te schilderen witte muur) en een rotan pauwenstoel en veel planten.















quote:forsyth schreef op 08 februari 2017 @ 08:08:

Isa, als je dat gecapitonneerde niet trekt, ga dan voor zoiets (hocker wegdenken)

[afbeelding]



Ik kan inmiddels plaatjes plakken



Djeez, waarom had ik dit nog niet gezien

Wat een gave kleur op de muur, dan neem ik de stoel wel voor lief
Hiltje, houd je klant van rood? Ik zou gek worden in zo'n ruimte en ergens anders gaan werken. Sorry
Oei, ik vind dat rood wel heel opdringerig. Ik heb zelf een tijdlang samen met mijn partner in een knalrood kantoor gewerkt. We sloegen elkaar de hersens zowat in, het was heel onprettig werken. Toen we de muren wat neutraler verfden, werd het opeens een hele prettige ruimte en ging de samenwerking van een leien dakje. Iets om rekening mee te houden hoor, welke uitwerking een kleur heeft op iemand gesteldheid.
Na de verhuizing is ons nieuwe huis nu toch wel erg veel lichte kleuren en wit. Ik ga dus ook weer even inspiratie opdoen voor kleurtjes Nou nog op zo'n manier dat ik manlief niet een hartverzakking bezorg haha
quote:-Isa- schreef op 07 februari 2017 @ 22:19:

[...]





Ik ben op zoek naar een Chesterfield stoel, mijn man zou dat fantastisch vinden. Zou je dat kunnen combineren met een gewone grijze stoffen bank en een verre van antieke inrichting? Ik gun hem zijn stoel van harte hoor, maar het moet er wel een beetje uitzien bij de rest natuurlijk.Ik heb de kinder chesterfield zilverkleurig staan in een verder ueber strak modern ingerichte woning.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt niet zo rood als de eerste twee foto's hoor. Hoewel ik die wel gaaf vind. Muren (ruim 3 meter hoog) en vloer blijven bijvoorbeeld al neutraal. En het gaat om een hoekje/stukje van zo'n 10 vierkante meter in een ruimte van totaal 120 vierkante meter.

Dus ik maak me geen zorgen, komt helemaal goed
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-04-2018 10:31
Reden: Spam
97.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd super tof als je echt unieke schilderijen hebt. Ik heb een pikante foto van mijn vrouw laten naschilderen destijds [...] dat vind ik echt wel stijlvol.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2018 13:36
Reden: Dit bericht is gewijzigd i.v.m. spam, maatregelen genomen.
6.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
08-02-2017 08:08
Isa, als je dat gecapitonneerde niet trekt, ga dan voor zoiets (hocker wegdenken)





Ik kan inmiddels plaatjes plakken
Mooi! Mooi mooi mooi mooi!
Blauwe muur (heb ik ook) en een lederen stoel met warme kleur en authentieke uitstraling!

Een koeienhuid op de grond zou ook nog mooi erbij staan, waardoor het een beetje rustiek wordt.

En dan een mahoniehouten antiek bijzettafeltje.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzetten van deze look!

Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie hiervan?

Alle reacties Link kopieren
Waarvan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven