Losse thee topic

29-03-2017 11:17 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik helemaal om, ik drink nu eigenlijk alleen nog maar losse thee. Smaak is zoveel beter dan zakjes thee.

Wat zijn jullie favorieten?? Misschien doe ik nog wat nieuwe ideeen op!



Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen Simon levelt geprobeerd want die zit hier in het dorp, en kusmi want die haalt manlief altijd voor mij uit Toulouse of Parijs



Favo tot dusver:

Honeybush mango lemon van SL

Rooibos vanille van SL

Milky oolong van SL

Die paarse van kusmi, ben de naam even kwijt (gevonden, be cool)
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van thee met kunstmatige smaakjes Ik houd het dus gewoon bij orange pekoe, darjeeling en groene.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een magnetisch thee dienblad gekocht, met verschillende soorten losse theeën.



De mango tropics, rooibos, passion berry , thee vind ik echt heerlijk
volg je hart, want dat klopt.
Hoe gebruik je de thee?



Ik ben niet van de losse thee, maar mijn vriend wel.

Voor hem heb ik deze thee-eieren gekocht :





Bij IKEA, 2 voor € 2,99.

Ze drijven op het water. Direct na gebruik zet je ze onderste boven en er lekt niets uit.



Deze zijn ook leuk, ook van IKEA :

Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu theefilterzakjes en zo'n 'mandje/zeefje' om op je theeglas te hangen.

Ik heb ook een flowtea theetermosbeker, dubbelwandig!
Alle reacties Link kopieren
De vrouw vitaal en de lavendelbloemen thee zijn mijn favorieten!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef m'n kinderen trouwens Honeybush mango lemon en rooibos cranberry orange. Vinden ze heerlijk
Ik heb diverse losse thee van Dille&Kamille, daarnaast heb ik daar ook theezakjes gekocht. Maar ik heb ook thee-eieren.



Zal zo even kijken, eentje was echt heerlijk.
Ik heb filtertjes, thee-eieren in alle soorten en een percolatortje. Die laatste komt van Ikea.
Werkt dat lekker met een percolatortje, Blueeyes?
quote:Peacy schreef op 29 maart 2017 @ 13:15:

Werkt dat lekker met een percolatortje, Blueeyes?Ik vind van wel. Maar je moet wel een beetje spelen en gokken met de thee, hoeveel voor jou het gewenste resultaat (sterkte) oplevert.
Alle reacties Link kopieren




Zo een heb ik, al weet ik niet of dat handig is met alle soorten losse thee.
Hmm. Toch eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er leuk uit! Wat is het voordeel boven een gewone theepot?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik trouwens wel zo'n cafetiere als ik s avonds voor meerdere koppen tegelijk zet
Ik zet losse thee heel ouderwets met een thee-ei in een dubbelwandige theepot.



Of bij haast en zin in een enkele kop met een thee-ei in een kop. Ik heb ook een zeefje dat je op een kopje kunt hangen, die gebruik ik soms voor fijne thee (omdat het een fijnmazig zeefje is ).
Alle reacties Link kopieren
Ik hou helemaal niet van smaakjes en andere 'rommel' in m'n thee. Uitgezonderd Earl Grey

Drink het liefst een pure Japanse of Chinese sencha. Er staat nog een restje orange pekoe van Boh Tea die ik vorig jaar uit Maleisië meenam, ook heerlijk.



Ik gebruik om te zetten meestal een zeefje dat op een kopje past. Soms papieren filters, maar dat is omdat ik die heb gekregen en ik ze eigenlijk niet zo handig vind.
Alle reacties Link kopieren
King of jasmin en Witte bloesem van SL zijn hier favoriet. En zwarte chai van theemaas!
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 29 maart 2017 @ 13:29:

Ziet er leuk uit! Wat is het voordeel boven een gewone theepot?



Als je dat ding van mij bedoeld:

In die bovenste pot doe je thee (er zit een bakje in met gaatjes). Daarop heet water zodat je een hele sterke thee krijgt.

In de onderste kan zit gewoon kokend water. Je schenkt dan een laagje van de bovenste thee in een glas en lengt dat aan met water uit de onderste ketel.

Maar ik weet niet of het lekker is met alle soorten losse thee. Turkse thee 'hoort' zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een theepot op een lichtje van een liter, daar gooi ik het los in de bodem in, laatste beetje drinken we niet op of ik giet het door een fijnmazig zeefje dat in een glas past. Zet ik een kop thee dan gebruik ik het zeefje.

In de wonder van gent zit lavendel.
quote:Kuzu schreef op 29 maart 2017 @ 15:35:

[...]





Als je dat ding van mij bedoeld:

In die bovenste pot doe je thee (er zit een bakje in met gaatjes). Daarop heet water zodat je een hele sterke thee krijgt.

In de onderste kan zit gewoon kokend water. Je schenkt dan een laagje van de bovenste thee in een glas en lengt dat aan met water uit de onderste ketel.

Maar ik weet niet of het lekker is met alle soorten losse thee. Turkse thee 'hoort' zo.Grappig, de manier van zetten klinkt een beetje als de koffie van koffie-extract zoals mijn oma die dronk. Dat was ook heel sterke koffie, die je aanlengde met water of melk.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het krijg dan neem ik het aan maar thuis zet ik nooit thee.



Mijn maag houdt niet van looizuur en mijn nieren werken al dat vocht in no-time uit mijn lijf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 29 maart 2017 @ 20:09:

Als ik het krijg dan neem ik het aan maar thuis zet ik nooit thee.



Mijn maag houdt niet van looizuur en mijn nieren werken al dat vocht in no-time uit mijn lijf.Ik moet ook altijd onwijs vaak piesen van thee. Er is ook looizuurvrije thee!
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 29 maart 2017 @ 20:10:

[...]



Ik moet ook altijd onwijs vaak piesen van thee. Er is ook looizuurvrije thee!Ja, er zijn heel veel soorten, ook van kruiden, dus het looizuurgehalte zal verschillend zijn. Ook slappe thee zal wel minder looizuur bevatten. Als ik een bittere wrange smaak proef van sterke thee dan kan ik het al niet meer doorslikken. Iets in me verbiedt me dat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:_Beeldig_ schreef op 29 maart 2017 @ 15:51:

[...]





Grappig, de manier van zetten klinkt een beetje als de koffie van koffie-extract zoals mijn oma die dronk. Dat was ook heel sterke koffie, die je aanlengde met water of melk.Had ze ook een speciale pot/ketel daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic . Ga later beter lezen, maar alvast een tip: Himalaya witte bergtop van de Kaldi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven