Als de dood een optie wordt Deel 2

22-02-2017 20:34 184 berichten
In overleg met de mods start ik een nieuw topic omdat de TO uit het eerste topic niet meer meeschrijft. Hier wil ik met gelijkgestemden praten over depressief zijn en alles wat dat met zich meebrengt, ook de gedachtes aan de dood.



Daarbij is het wel fijn als we de huisregels in acht nemen, want anders wordt dit topic waarschijnlijk verwijderd.

4. Wat is niet toegestaan op Viva.nl?

g. Het aankondigen van zelfmoord, het vertonen van destructief gedrag en automutilatie.

Het aankondigen van zelfmoord, het vertonen van desctructief gedrag, automutilatie (of soortgelijk gedrag) levert veel onrust op onder andere gebruikers van het forum. Dit is dan ook niet toegestaan. Speel je met zelfmoordgedachten? Schakel dan direct professionele hulp in/neem contact op met je huisarts. Ook het vertonen (vermoeden) van zelfverminking en het uiten van serieuze bedreigingen naar medegebruikers en/of beheerders is niet toegestaan. Ook behoud de beheerder het recht om gebruikers die onrust veroorzaken op het forum d.m.v. zelfdestructief gedrag preventief te weren.
Alle reacties Link kopieren
Het obstinaat raken over het geklungel van Ggz en overige aan mijn 'geval' gerelateerde instanties (wat in mijn geval op hele ingewikkelde manieren aan elkaar hangt; de gevolgen van mijn langspelende depressies/angsten zijn op dit moment 't toppunt (van ellende) aan 't bereiken nl.) werkt bij mij depressie- en angstverlichtend, gek genoeg.



2 dagen geleden was ineens, na weken, het beklemmende angstgevoel weg, de depressie voelt lichter in mijn hoofd. Zojuist in 't wit gekleed en zonnebril op een heerlijke boswandeling gemaakt met mijn hond, en later op de middag lekker even in het zonnetje op terras!
Gestoord misschien maar niet achterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, rustig op dit topic... mijn hoofd loopt ook over dus weinig puf om te schrijven.



Vorige week toch maar weer eens naar de huisarts gegaan en dosering ad verhoogd. Heb er best wel bijwerkingen van, tril de hele dag en ben erg onrustig. Gisteravond weer een paniekaanval gekregen en daar ben ik toch wel goed zat van!



Huisarts wil me naar psycholoog of psychiater hebben maar ik ben zelf niet zo enthousiast. Heb al zoveel gedaan en het werkt gewoonweg niet Dus morgenochtend een afspraak met de POH om te kijken of zij nog ideeen heeft. Afgelopen weekend zelfhulpboek over veranderen negatief zelfbeeld aangeschaft, eens kijken of ik daarmee aan het werk kan.



Maar de wanhoop en hopeloosheid van dit bestaan drukt weer vol op me. Wel weer fijn is dat ik deze week met toestemming van mijn baas beetje mag freewheelen. Hoefde me niet ziek te melden en ook geen vrij te nemen maar mocht lekker rustig aan doen. Dat voelt wel goed maar ik zie nu al weer op tegen volgende week dat het weer "over" moet zijn..... mijn lijf is op van die jarenlange gevechten maar ik ben er nog niet aan toe om dit toe te geven....



Overweeg zelfs om me te laten opnemen, structuur aangeboden krijgen door anderen. Ik zorg momenteel heel slecht voor mezelf, eet heel erg slecht en daar voel ik me natuurlijk ook niet beter door.



Kortom, ik draai lekker in een cirkeltje rond....
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Mooi topic, erg herkenbaar. Jammer inderdaad dat het zo rustig is. Verder.. tvp, ben van plan om later mee te schrijven
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een hele goede dag gehad! Wat heb ik er van genoten zeg. Kon behoorlijk wat in huis doen, hele stapel achterstallige was weggewerkt en lekker de hele dag gewerkt. Als bonus tussen de middag buiten in de zon gegeten. Kortom, heerlijk.



Maar oef, daar moet ik nu voor boeten lijkt wel... Erg slecht geslapen en wakker geworden met een knetterende hoofdpijn Moet vandaag ook de hele dag werken en mijn hoofd zit vol watten. Mijn handen trillen als een gek, kan de koffie amper vast houden.... Bleghhhhh



Ik probeer maar terug te denken aan de fijne dag van gisteren en hoop houden dat ik snel weer een goede dag heb.



Hoop dat het met jullie allemaal redelijk/goed gaat... Zou graag weer wat van jullie willen lezen hoor! Stort je hart lekker uit hier, daar is het voor.



Veel liefs voor iedereen en een goede dag vandaag.
Het is zoals het is
Het is inderdaad erg rustig hier, misschien maar beter ook. Anderzijds betekent het denk ik dat het met de meesten net zo gaat als met mij, niet zo best op het moment. Voel me behoorlijk depressief en heb regelmatig een paniekaanval. Ik overzie mijn leven op het moment niet, weet niet waar te beginnen en kom dus uiteindelijk tot niks. Probeer al weken mijn administratie te doen en het meeste ligt er nog steeds.

Op dit soort momenten verlang ik naar hulp, maar ik weet dat die er niet meer is. Meer medicatie maakt me een zombie, meer therapie heeft geen zin meer. Toch zou ik me spontaan aanmelden voor iets, om het idee te krijgen dat ik er toch alles aan doe om beter te worden.



Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 02 mei 2017 @ 02:30:

Het is inderdaad erg rustig hier, misschien maar beter ook. Anderzijds betekent het denk ik dat het met de meesten net zo gaat als met mij, niet zo best op het moment. Voel me behoorlijk depressief en heb regelmatig een paniekaanval. Ik overzie mijn leven op het moment niet, weet niet waar te beginnen en kom dus uiteindelijk tot niks. Probeer al weken mijn administratie te doen en het meeste ligt er nog steeds.

Op dit soort momenten verlang ik naar hulp, maar ik weet dat die er niet meer is. Meer medicatie maakt me een zombie, meer therapie heeft geen zin meer. Toch zou ik me spontaan aanmelden voor iets, om het idee te krijgen dat ik er toch alles aan doe om beter te worden.



Hoe gaat het met jullie?

Och vlindertje toch.



Mag ik je een handreiking doen? Stuur me maar een pb'tje als je hem wilt aannemen .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 02 mei 2017 @ 02:50:

[...]



Och vlindertje toch.



Mag ik je een handreiking doen? Stuur me maar een pb'tje als je hem wilt aannemen .Ja, dat mag jij. Ik zal je pb-en.
Had vanavond een heel fijn gesprek met mijn moeder. Ik heb geprobeerd uit te leggen hoe het met me gaat. Dat ik altijd depressief ben, altijd wel een beetje en dat ik daar doodmoe van word. Altijd is er een klein zwart wolkje dat boven me drijft, klaar om de sfeer te verpesten. Ik heb ook gezegd dat ik echt hoop geen 100 te hoeven worden en dat ik de dood als een verlossing zie.
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven