Losse thee topic

29-03-2017 11:17 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik helemaal om, ik drink nu eigenlijk alleen nog maar losse thee. Smaak is zoveel beter dan zakjes thee.

Wat zijn jullie favorieten?? Misschien doe ik nog wat nieuwe ideeen op!



Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen Simon levelt geprobeerd want die zit hier in het dorp, en kusmi want die haalt manlief altijd voor mij uit Toulouse of Parijs



Favo tot dusver:

Honeybush mango lemon van SL

Rooibos vanille van SL

Milky oolong van SL

Die paarse van kusmi, ben de naam even kwijt (gevonden, be cool)
quote:Kuzu schreef op 29 maart 2017 @ 20:42:

[...]





Had ze ook een speciale pot/ketel daarvoor?



Een aardewerken kannetje met een aardewerken filter er boven. Daar ging de koffie in en met kleine scheutjes werd het hete water opgeschonken. Dat drupte dan langzaam door het filter heen en in het kannetje kwam dan de geconcentreerde koffie.

Zie de foto: links het kannetje, rechts het filter dat tussen kannetje en deksel moet komen.



Alle reacties Link kopieren
Iemand dacht dat dit echt een topic voor mij was maar dat is het niet. Ik houd niet van losse thee of ik moet bepaalde smaken gemist hebben. De enige losse 'thee' die ik heb is grof gehakt zoethout en dat doe ik in een thee-ei. Op m'n vaste eettopic zie ik ook allerlei thee voorbijkomen waar ik niet aan moet denken, ook smaken van Aldi.
Mijn favoriet is cactus vijg. Is een groene thee.

Heb laatst op Ali theezeefjes gekocht. Ze vallen wat groter uit dan gedacht. Maar wel met kleine gaatjes Vind de leuke/ aparte theezeefjes vaak te grote gaatjes hebben zodat je allemaal gruis in je thee hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook met pakjes en zakjes dus mijn thee zit ook zéker in een zakje!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind zowel thee in een zakje als losse thee lekker. Favorieten zijn rooibos (zakje) en Earl Grey met lavendel.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 29 maart 2017 @ 21:32:

Iemand dacht dat dit echt een topic voor mij was maar dat is het niet. Ik houd niet van losse thee of ik moet bepaalde smaken gemist hebben. De enige losse 'thee' die ik heb is grof gehakt zoethout en dat doe ik in een thee-ei. Op m'n vaste eettopic zie ik ook allerlei thee voorbijkomen waar ik niet aan moet denken, ook smaken van Aldi.

Smaken van Aldi oid moet ik ook niet aan denken, maar als ik bij iemand ben en ik krijg het, meer dan prima



Hou je gewoon niet van de smaak? Het is natuurlijk wel intenser dan in een zakje
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 29 maart 2017 @ 22:13:

Ik kook met pakjes en zakjes dus mijn thee zit ook zéker in een zakje!

Ik kook ook niet met pakjes en zakjes haha!

Ik heb echt nog wel zakjesthee in huis hoor man heeft s ochtends geen zin in gedoe dus hij drinkt dan Russian earl grey van Lipton. Ik drink het soms mee als hij het al voor me gezet heeft. Anders maak ik ladygrey van SL. Ochtend beginnen met zwarte thee vind ik lekker
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief, ik lust zeker wel smaakjes. Bosvruchten, liefst pickwick (is blijkbaar net zo vloeken in de kerk als Conimex) maar Lidl is goedkoper, kersenthee heeft volgens mij alleen pickwick. Verder drink ik earl grey en lady grey en heb ik nu rooibos met cranberries en Minty Maroc nieuw. Beide wel lekker en ik vind de Turkisch Apple Tea ook lekker.
Ik heb juist heel veel aparte theesmaakjes. De ene keer is het echt een miskoop, de andere keer totaal niet.



Nu heb ik, naast losse thee, nog heel veel thee in zakjes. Die moeten eerst op voor ik nieuwe ga halen.
Lady grey ken ik niet.



Ik heb weer een Ceylon periode
Alle reacties Link kopieren
Lente thee van SL.



Daarnaast heeft mijn vriend losse thee meegenomen uit het verre noorden en koekkiekid is er gek op! Maar het is bijna op en heb de thee hier nog niet gevonden...
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 29 maart 2017 @ 23:02:

Lente thee van SL.



Daarnaast heeft mijn vriend losse thee meegenomen uit het verre noorden en koekkiekid is er gek op! Maar het is bijna op en heb de thee hier nog niet gevonden... Wat voor thee is het?
Dit is mijn favoriete thee.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Beeldig_ schreef op 29 maart 2017 @ 20:59:

[...]





Een aardewerken kannetje met een aardewerken filter er boven. Daar ging de koffie in en met kleine scheutjes werd het hete water opgeschonken. Dat drupte dan langzaam door het filter heen en in het kannetje kwam dan de geconcentreerde koffie.

Zie de foto: links het kannetje, rechts het filter dat tussen kannetje en deksel moet komen.



[afbeelding]



Wat leuk! Hetzelfde idee inderdaad.

Ik ben gek op dat soort dingen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van (zoete) smaakjesthee. Mijn favorieten zijn momenteel earl grey biologisch (SL), King of Jasmine ((SL) en een losse zak gedroogde lavendel die ik dan mix met biologische witte thee (SL). Ik gebruik een zeefje die ik in mijn kopje hang, ideaal! Sinds ik losse thee drink koop ik echt nooit meer zakjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Beeldig_ schreef op 29 maart 2017 @ 20:59:

[...]





Een aardewerken kannetje met een aardewerken filter er boven. Daar ging de koffie in en met kleine scheutjes werd het hete water opgeschonken. Dat drupte dan langzaam door het filter heen en in het kannetje kwam dan de geconcentreerde koffie.

Zie de foto: links het kannetje, rechts het filter dat tussen kannetje en deksel moet komen.



[afbeelding]

Herkenning

Mijn oma zette ook op deze manier koffie.

Was ook de eerste koffie die ik in mijn leven dronk. Het potje stond de hele dag op het aanrecht en als men zin had in koffie werd er melk gekookt en dat ging bovenop een laagje koffie.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 29 maart 2017 @ 21:32:

Op m'n vaste eettopic zie ik ook allerlei thee voorbijkomen waar ik niet aan moet denken, ook smaken van Aldi.



Schuldig ik vind de pyramidethee blueberry muffin en exotic fruit van de Aldi lekker.



Qua losse thee bestel ik graag bij thee van de markt.

Mijn grote favorieten zijn bananenthee, rum-rozijnenthee, dropthee, anijsthee en heksenthee. Ook bloedsinaasappel en Winterdroom vind ik lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:florita schreef op 30 maart 2017 @ 10:17:

Sinds ik losse thee drink koop ik echt nooit meer zakjes.Ik wissel het af aangezien ik nogal gemakzuchtig ben en heb helaas ook niet altijd het geld om lekkere losse thee te bestellen. Heb altijd wel zakjes in huis en dat varieert van Aldi tot Pickwick/Lipton (van die laatste is orange-mandarin erg lekker).
Hier ook de Senscha classic van Simon Levelt.

Daarnaast de groene thee original zakjes van AH. En vandaag Oranje Pecco besteld.
quote:nieuwsbrief schreef op 29 maart 2017 @ 11:28:

[...]



Ah verveine ga ik binnenkort halen!

Theefabriek ga ik even online kijken, anijs is lekkerrr

Verveine

Die heb ik laatst in Rotterdam gekocht, niet bij SL trouwens. Gewoon gedroogde hele blaadjes. Daar heb je geen thee-ei voor nodig, je doet een klein handje blaadjes in je glas.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 30 maart 2017 @ 07:08:

[...]



Wat voor thee is het?Het lijkt op de lentethee van SL maar dan zit er nog vanille in. Hij heeft het meegenomen uit het uiterste noorden van Zweden.....
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 30 maart 2017 @ 18:34:

[...]





Het lijkt op de lentethee van SL maar dan zit er nog vanille in. Hij heeft het meegenomen uit het uiterste noorden van Zweden.....Oh wauw! Dat klinkt top, hij mag ook wel voor mij meenemen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Verse verveine is trouwens zalig als het warm weer is. Met of zonder honing.
Ik hou van Darjeeling, jasmijn, Genmaicha rijstthee, Lapsang souchong
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat losse thee van Dille en Kamille, eentje is herfstthee, die andere weet ik even niet zo gauw.

Heb een dubbelwandige theepot en daarin zit dan een zeef wat je erin kan doen evt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven