Werk & Studie alle pijlers

Advies nodig!!!

29-03-2017 22:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_328597 wijzigde dit bericht op 27-09-2017 20:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn bedrijf bellen en je laten doorverbinden met zijn mobiel? Of beter nog, het nummer ontfutselen bij zijn secretaresse.
Only dead fish go with the flow.
Ik heb helemaal geen verstand van zakenmannen uit het bedrijfsleven, maar benaderen via facebook lijkt me niet erg professioneel.
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 29 maart 2017 @ 22:27:

Zijn bedrijf bellen en je laten doorverbinden met zijn mobiel? Of beter nog, het nummer ontfutselen bij zijn secretaresse.Al geprobeerd maar de receptioniste geeft naar mijn idee niets door. En een nummer krijgen gaat niet
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet via Facebook, dat is privé en kun je niet maken. Als het om zakelijk contact gaat kun je of nogmaals mailen, of idd wat hierboven gezegd wordt het bedrijf bellen en vragen doorvebonden te worden, als dat niet lukt, kun je contact zoeken via LinkedIn (de zakelijke variant van Facebook).
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf al dat hij "druk" is.



Drukke mensen zullen niet alle mailtjes uitgebreid lezen en proberen om hun mails zo snel mogelijk weg te werken.



Ik krijg regelmatig uitnodigingen om contact op te nemen met allerhande aziaten en afrikanen omdat er iets belangrijks is en ik rijk ga worden. Daarnaast heb je de nodige reclame mails, updates van bestellingen en nieuwsbrieven.

Allemaal soorten mails die niet gelezen hoeven te worden.



Waaruit bleek aan subject of afzender van de mail dat deze mail belangrijk genoeg was om te lezen?

En als hij hem leest: is het taalgebruik dan wat begrijpelijker dan de openingspost? Je creatieve woorden, zoals "Mn, regeert, miss," maken je posts niet extra leesbaar.



Daarbij vraag ik me af wat een gesprek via mail zou inhouden.

Is telefonisch contact niet handiger voor een gesprek?