Werk & Studie alle pijlers

Advies nodig!!!

29-03-2017 22:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_328597 wijzigde dit bericht op 27-09-2017 20:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn bedrijf bellen en je laten doorverbinden met zijn mobiel? Of beter nog, het nummer ontfutselen bij zijn secretaresse.
Only dead fish go with the flow.
Ik heb helemaal geen verstand van zakenmannen uit het bedrijfsleven, maar benaderen via facebook lijkt me niet erg professioneel.
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 29 maart 2017 @ 22:27:

Zijn bedrijf bellen en je laten doorverbinden met zijn mobiel? Of beter nog, het nummer ontfutselen bij zijn secretaresse.Al geprobeerd maar de receptioniste geeft naar mijn idee niets door. En een nummer krijgen gaat niet
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet via Facebook, dat is privé en kun je niet maken. Als het om zakelijk contact gaat kun je of nogmaals mailen, of idd wat hierboven gezegd wordt het bedrijf bellen en vragen doorvebonden te worden, als dat niet lukt, kun je contact zoeken via LinkedIn (de zakelijke variant van Facebook).
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf al dat hij "druk" is.



Drukke mensen zullen niet alle mailtjes uitgebreid lezen en proberen om hun mails zo snel mogelijk weg te werken.



Ik krijg regelmatig uitnodigingen om contact op te nemen met allerhande aziaten en afrikanen omdat er iets belangrijks is en ik rijk ga worden. Daarnaast heb je de nodige reclame mails, updates van bestellingen en nieuwsbrieven.

Allemaal soorten mails die niet gelezen hoeven te worden.



Waaruit bleek aan subject of afzender van de mail dat deze mail belangrijk genoeg was om te lezen?

En als hij hem leest: is het taalgebruik dan wat begrijpelijker dan de openingspost? Je creatieve woorden, zoals "Mn, regeert, miss," maken je posts niet extra leesbaar.



Daarbij vraag ik me af wat een gesprek via mail zou inhouden.

Is telefonisch contact niet handiger voor een gesprek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 maart 2017 @ 22:27:

Ik heb helemaal geen verstand van zakenmannen uit het bedrijfsleven, maar benaderen via facebook lijkt me niet erg professioneel.Nee.. is t ook niet bepaald maar m'n baas wil dat ik dit regel. Zsm. Dus dacht wellicht is Facebook een optie? Ik kan namelijk niet inschatten of het mailtje misschien in the outbox is beland of dat persoon geen interesse heeft. Waarom zou je niet reageren en in 1 regel aangeven dat het niet mogelijk is? Is dat te veel moeite?
Alle reacties Link kopieren
quote:ivo70 schreef op 29 maart 2017 @ 22:34:

Je zegt zelf al dat hij "druk" is.



Drukke mensen zullen niet alle mailtjes uitgebreid lezen en proberen om hun mails zo snel mogelijk weg te werken.



Ik krijg regelmatig uitnodigingen om contact op te nemen met allerhande aziaten en afrikanen omdat er iets belangrijks is en ik rijk ga worden. Daarnaast heb je de nodige reclame mails, updates van bestellingen en nieuwsbrieven.

Allemaal soorten mails die niet gelezen hoeven te worden.



Waaruit bleek aan subject of afzender van de mail dat deze mail belangrijk genoeg was om te lezen?

En als hij hem leest: is het taalgebruik dan wat begrijpelijker dan de openingspost? Je creatieve woorden, zoals "Mn, regeert, miss," maken je posts niet extra leesbaar.



Daarbij vraag ik me af wat een gesprek via mail zou inhouden.

Is telefonisch contact niet handiger voor een gesprek?



Openingspost; vanaf m'n iPad getikt.

Telefonisch contact is helaas (nog) niet mogelijk.

Receptioniste is vrij onduidelijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heb je gemaild en wanneer wil je baas dat dit geregeld is?

Ik zou je baas even een stapje langzamer laten zetten en hem zeggen dat je ermee bezig bent en het direct meldt als je bericht terug hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 29 maart 2017 @ 22:33:

Sowieso niet via Facebook, dat is privé en kun je niet maken. Als het om zakelijk contact gaat kun je of nogmaals mailen, of idd wat hierboven gezegd wordt het bedrijf bellen en vragen doorvebonden te worden, als dat niet lukt, kun je contact zoeken via LinkedIn (de zakelijke variant van Facebook).LinkedIn had ik nog niet aan gedacht, Thanks
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal geen belangrijke zakenman (niet belangrijk, geen zaken en geen man :-)), maar ik word al redelijk gestoord van alle mailtjes die ik op mijn bedrijfsmail krijg van mensen die iets van me willen. Een heel groot deel is spam omdat mijn e-mailadres bij publicaties te vinden is. Ik mail al die lui niet terug dat ik geen interesse heb, en besteed daar bij voorkeur niet meer dan 3 seconden aan, dus dan kan ik me heel goed voorstellen dat er ook wel eens een doorheen glipt die wel echt aan mij persoonlijk gericht was.



Van wat voor soort adres heb je het trouwens gestuurd? Want bij mijn bedrijfsmail gaan dingen van bv hotmailadressen vaak rechtsstreeks naar de spam-folder. Dus zou ook nog kunnen dat hij het helemaal niet gezien heeft.



Je zou over een aantal dagen nog een mail kunnen sturen, waarin je refereert aan deze. En anders zou ik toch maar proberen aan een nummer te komen. Bedrijf bellen, secretaresse vragen hoe in contact te komen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 29 maart 2017 @ 22:39:

Wanneer heb je gemaild en wanneer wil je baas dat dit geregeld is?

Ik zou je baas even een stapje langzamer laten zetten en hem zeggen dat je ermee bezig bent en het direct meldt als je bericht terug hebt.



Maandagmiddag gemaild. Ik heb ook een heel drukke baas uit het bedrijfsleven maar zijn mails(soms 200 p/dag) zijn toch echt binnen max. Twee dagen weggewerkt.



Mn baas vindt geloof ik dat ik niet hard genoeg mn best doe. Wat wel zo is. Het is een persoon die moeilijk te bereiken is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 29 maart 2017 @ 22:39:

Ik ben helemaal geen belangrijke zakenman (niet belangrijk, geen zaken en geen man :-)), maar ik word al redelijk gestoord van alle mailtjes die ik op mijn bedrijfsmail krijg van mensen die iets van me willen. Een heel groot deel is spam omdat mijn e-mailadres bij publicaties te vinden is. Ik mail al die lui niet terug dat ik geen interesse heb, en besteed daar bij voorkeur niet meer dan 3 seconden aan, dus dan kan ik me heel goed voorstellen dat er ook wel eens een doorheen glipt die wel echt aan mij persoonlijk gericht was.



Van wat voor soort adres heb je het trouwens gestuurd? Want bij mijn bedrijfsmail gaan dingen van bv hotmailadressen vaak rechtsstreeks naar de spam-folder. Dus zou ook nog kunnen dat hij het helemaal niet gezien heeft.



Je zou over een aantal dagen nog een mail kunnen sturen, waarin je refereert aan deze. En anders zou ik toch maar proberen aan een nummer te komen. Bedrijf bellen, secretaresse vragen hoe in contact te komen etc.



Ik krijg ook onwijs veel mail binnen. Vaak ook spam maar ik lees alle mails wel globaal gauw door. En als ik ergens geen interesse in heb, laat ik dat ook wel weten. Ik ga er dan vanuit dT anderen dat ook zo doen.



Ik heb het vanaf mn bedrijfsmail gestuurd maar de mail naar zijn bedrijfsmail én hotmail.

Misschien heeft hij het inderdaad niet gezien nee

Ik zal over een paar dagen weer mailen
Alle reacties Link kopieren
quote:Rijstverslaafd schreef op 29 maart 2017 @ 22:38:

[...]





Openingspost; vanaf m'n iPad getikt. Wist niet dat je met zo'n ding niet normaal meer kunt schrijven. Weet ik gelijk dat ik zo'n ding niet moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 29 maart 2017 @ 22:44:

[...]



Wist niet dat je met zo'n ding niet normaal meer kunt schrijven. Weet ik gelijk dat ik zo'n ding niet moet kopen.Zal wel aan mij liggen
quote:Rijstverslaafd schreef op 29 maart 2017 @ 22:44:

[...]





Ik krijg ook onwijs veel mail binnen. Vaak ook spam maar ik lees alle mails wel globaal gauw door. En als ik ergens geen interesse in heb, laat ik dat ook wel weten. Ik ga er dan vanuit dT anderen dat ook zo doen.



Ik heb het vanaf mn bedrijfsmail gestuurd maar de mail naar zijn bedrijfsmail én hotmail.

Misschien heeft hij het inderdaad niet gezien nee

Ik zal over een paar dagen weer mailen



Ligt er waarschijnlijk helemaal aan in wat voor bedrijfstak je zit, wat jij van hem wilt, en wat jullie 'verhouding' is. Maar ik heb wel vaker meegemaakt dat je geen reactie krijgt, omdat ze het vergeten, of omdat er gewoon geen interesse is. Een mailtje terug sturen kost je zo een halve minuut, stel je krijgt 10 mails ongewenste per dag, is dus 5 minuten per dag, 25 minuten per week, 1300 minuten per jaar. Toch best veel tijd voor iets waar je niet in geïnteresseerd bent. Het gaat in dit soort gevallen nooit om het ene mailtje.



Je kan na een paar dagen een nieuwe mail sturen, maar zorg ervoor dat het duidelijk is waarom je contact met hem wilt, en waarom het voor hem interessant kan zijn. Zelfde als je gaat bellen. Dus als je iemand wil hebben als spreker op een congres, geef niet alleen aan waarom jullie hem graag willen hebben, maar ook waarom het voor hem interessant is.

En zelfs dan kan het zijn dat je geen contact krijgt, afhankelijk van je doel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rijstverslaafd schreef op 29 maart 2017 @ 22:44:

[...]





Ik krijg ook onwijs veel mail binnen. Vaak ook spam maar ik lees alle mails wel globaal gauw door. En als ik ergens geen interesse in heb, laat ik dat ook wel weten. Ik ga er dan vanuit dT anderen dat ook zo doen.



Ik heb het vanaf mn bedrijfsmail gestuurd maar de mail naar zijn bedrijfsmail én hotmail.

Misschien heeft hij het inderdaad niet gezien nee

Ik zal over een paar dagen weer mailen



Ik krijg serieus op sommige dagen wel 50 'aanbiedingen' om ergens als spreker te komen opdagen of een artikel/boek te publiceren. Allemaal spam. Als ik die allemaal laat weten dat ik niet geinteresseerd ben, kost me dat bijna een half uur per dag. Plus dat ze dan weten dat ik het bekijk en nóg meer gaan mailen. Dus nee, die beantwoord ik niet nee. Mails die overduidelijk echt aan mij persoonlijk gericht zijn in principe wel, maar afhankelijk van hoe die opgesteld is, kan ik me dus voorstellen dat er wel eens een tussendoor glipt. Of iemand bedenkt dat hij even moet antwoorden, maar voordat dat gedaan is, zijn er al weer 50 nieuwe mails. En jouw mailtje staat onderaan de prioriteitenlijst, want is iets voor jou, niet voor hem.

Echt, gebeurt zelfs bij mensen met de beste bedoelingen.



Gewoon over een paar dagen nog een keer mailen. En ook meteen uitleggen wat hij er aan heeft. Als jij bv alleen een interview wilt voor de schoolkrant (ik weet dat je dat niet wilt, maar bij wijze van spreken), heeft hij daar niks aan. Dan gaat de interesse al sterk omlaag. Als je over een samenwerking of mogelijke opdracht wilt praten, is dat al een ander verhaal.
Denk ook na over een goede titel van je mailtje. Ik scan m'n mail op afzender en titel, als dat niet interessant is gooi ik 't ongelezen weg. Geen tijd voor / zin in,
Alle reacties Link kopieren
Receptioniste heeft de instructie om niemand door te zetten naar de baas, ze is de gatekeeper. Onderstaande strategie doe ik heel vaak en behaal ik hele goede resultaten mee.



Heel simpel, redelijk onbeschoft misschien, maar dit werkt wel:

1. Bel receptie van bedrijf op;

2. Zeg dat je "Kees" zoekt (alleen zijn voornaam, dan lijkt het alsof je hem persoonlijk kent);

3. Als ze vraagt waar het over gaat, zeg dan vooral niet je bedrijfsnaam of wat dan ook, maar iets zoals dit "het gaat om een belangrijke deal" of "Kees weet wel waar het over gaat";

4. Als je "Kees" aan de telefoon krijgt, zorg dat je binnen 10 seconden zijn interesse hebt gewekt anders ben je hem kwijt - krijg je zijn voicemail zeg dan alleen dit: "Hoi Kees. Kan je me a.u.b. terugbellen op 06 123 456 78, ik herhaal, 06 123 456 78. Bedankt!" (niet zeggen waar het over gaat)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:sirmo schreef op 30 maart 2017 @ 00:12:

Receptioniste heeft de instructie om niemand door te zetten naar de baas, ze is de gatekeeper. Onderstaande strategie doe ik heel vaak en behaal ik hele goede resultaten mee.



Heel simpel, redelijk onbeschoft misschien, maar dit werkt wel:

1. Bel receptie van bedrijf op;

2. Zeg dat je "Kees" zoekt (alleen zijn voornaam, dan lijkt het alsof je hem persoonlijk kent);

3. Als ze vraagt waar het over gaat, zeg dan vooral niet je bedrijfsnaam of wat dan ook, maar iets zoals dit "het gaat om een belangrijke deal" of "Kees weet wel waar het over gaat";

4. Als je "Kees" aan de telefoon krijgt, zorg dat je binnen 10 seconden zijn interesse hebt gewekt anders ben je hem kwijt - krijg je zijn voicemail zeg dan alleen dit: "Hoi Kees. Kan je me a.u.b. terugbellen op 06 123 456 78, ik herhaal, 06 123 456 78. Bedankt!" (niet zeggen waar het over gaat)



Succes!Bij mij werkt deze aanpak echt niet hoor. Zou zo'n vaag figuur echt niet doorverbinden en al zeker geen contactgegevens verstrekken.
Alle reacties Link kopieren
Stuur hem geen mail maar een gewone brief met "PERSOONLIJK" op de enveloppe.



Bij ons maken de secretaresses alles open maar als er zo uitdrukkelijk persoonlijk opstaat niet. Dan wordt het op het bureau van de desbetreffende persoon gelegd.

Wie weet heb je geluk en werkt het daar ook zo



Mails worden zonder pardon gedelete hoor. Kost veel te veel tijd om alles waar je geen interesse in hebt te beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
En met alleen de voornaam kom je bij ons ook niet tot bij de hogere bazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 30 maart 2017 @ 00:38:

Stuur hem geen mail maar een gewone brief met "PERSOONLIJK" op de enveloppe.



Bij ons maken de secretaresses alles open maar als er zo uitdrukkelijk persoonlijk opstaat niet. Dan wordt het op het bureau van de desbetreffende persoon gelegd.

Wie weet heb je geluk en werkt het daar ook zo



Mails worden zonder pardon gedelete hoor. Kost veel te veel tijd om alles waar je geen interesse in hebt te beantwoorden.Bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb werd ook de zgn persoonlijke post door het secretariaat geopend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou terug gaan naar je opdrachtgever. Kennelijk was je e-mail / voorstel niet interessant genoeg. Dus in plaats van je energie te steken hoe deze persoon te benaderen. Ga werken aan de inhoud van je beircht.



Die drukke zakenmeneer is namelijk niet verplicht om antwoord te geven op ongevraagde berichten. Ze steken vooral energie in interessante projecten. Post en telefoontjes worden trouwens altijd eerst gescreend door het secretariaat of assistent.



Een goede front office zorgt er voor een screening, en zal nooit telefoonnummer vrijgeven of je zomaar door verbinden. Je kan wel een terugbelverzoek doen, maar dan moet je dit wel goed onderbouwen.



Benaderen via social media is niet professioneel in de meeste vakgebieden. Gaat het om een druk social media persoon, dan kan je dit proberen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je hem wil spreken, moet je de frontoffice overtuigen. Bel ze nogmaals, leg ze uit waar het over gaat, maak ze enthousiast. Laat ze inzien waarom ze jou moeten doorverbinden of hem moeten wijzen op jouw belang.



De frontoffice is zooooo veel meer dan een robot die al dan niet je belletje doorzet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven