Gezondheid alle pijlers

Verandering cyclus

29-03-2017 18:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 jaar geleden na 20 jaar pilgebruik gestopt met de anticonceptiepil.

Dit in de hoop minder depri te zijn. En minder vreetbuien te hebben.

Dit hielp enigzins.

Mijn cyclus was om de 28 a 30 dagen. Een enkele keer was het plotseling een paar dagen eerder.

Nu is mijn cyclus al een paar maanden om de 3 a 3,5 week. Hij lijkt steeds korter te worden.

Zo was ik 4 maart ongesteld en nu 28 maart alweer. 2x in 1 maand dus....

Ik maak me er geen zorgen om. Maar wordt het wel heel zat. Vooral omdat ik behoorlijk pijn heb 2 dagen. Pms 5 dagen van te voren. En ovulatiepijn heb tussen menstruaties in.

Eigenlijk heb ik inmiddels maar 1 weekje rust van al die hormonen die elke maand bezig zijn met mijn menstruatie.

Ik wil eigenlijk geen pil meer gaan slikken.

Maar hier krijg ik ook genoeg van.

Wie herkent dit?

Ik ben trouwens 37.
Even bloed laten prikken. Mogelijk zit je in de overgang.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je ha!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
@tampontouwtje is dat niet wat vroeg?

Ik heb het wel meer gelezen. Maar toch...

En ik las ergens dat het in het bloedbeeld niet te zien is bij beginnende overgang.
Ik herken het, alleen dan zonder pilgebruik. Cyclus is van 28-29 dagen naar 26-27 dagen gegaan en zit nu zelfs op 23-25 dagen.

Ik zit er ook aan te denken om naar de huisarts te gaan maar waarom is her belangrijk te weten of je (vroeg) in de overgang zit? Voor medicijnen/supplementen?
Ik herken het gedeelte van steeds meer en langer last van de hormonen. Opvliegers, slapeloosheid, sombere buien. Extreme ovulatiepijn (niet elke maand, ik denk dat ik niet iedere maand een eisprong heb).

Slik al jaren geen pil meer. Dit is iets wat ongeveer op mijn 30e is begonnen (nu 33).

Ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
@NYC dat is helemaal kort 23 dagen.

Mag ik vragen hoe oud jij bent?

Wordt je het ook zo beu?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 29 maart 2017 @ 18:23:

Ik herken het, alleen dan zonder pilgebruik. Cyclus is van 28-29 dagen naar 26-27 dagen gegaan en zit nu zelfs op 23-25 dagen.

Ik zit er ook aan te denken om naar de huisarts te gaan maar waarom is her belangrijk te weten of je (vroeg) in de overgang zit? Voor medicijnen/supplementen?Is belangrijk om te weten ivm botontkalking .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik ben 38. Zal idd binnenkort maar eens een afspraak maken dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat je bij de apotheek een urine test kunt kopen om te zien of je in de overgang bent.

Iemand hier bekend mee?

Het schijnt te werken als een zwangerschapstest.
Alle reacties Link kopieren
quote:pawprint schreef op 29 maart 2017 @ 19:31:

Ik lees net dat je bij de apotheek een urine test kunt kopen om te zien of je in de overgang bent.

Iemand hier bekend mee?

Het schijnt te werken als een zwangerschapstest.Deze testen zijn zeer onbetrouwbaar. De spiegels van het hormoon waarop getest wordt variëren heel erg per vrouw en per cyclusmoment. Het is dus maar een momentopname. Voor een goede diagnose is sowieso tweemaal testen nodig op verschillende cyclusmomenten nodig.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven