Zwanger worden vanaf maart/april 2016

12-03-2016 18:11 1858 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdLeeftijd partnerRondeNODZwangerBijzonderhedenJG199125341- UD 17/12/2016 Vikamutsygrishi27305- - Joke22022526 5 -- - Appelstroop88 26281---Smolla 32305 -Utrechtsmeisje 27342-UD: 17/01/2017Tweety01 24272-- - loveofmylife27403 UD: 05/03/2017mangoest28387 17/9 - - Holloway29293- UD: 16/03/2017Lore198927331-UD: 10/04/2017P93233034/11--
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden,



Even een ego post van mijn kant.

Inmiddels zijn wij bij het fertiliteitscentrum geweest voor een intake gesprek.

Hier hebben we wat specifieker uitgelegd gekregen hoe de kwaliteit van het sperma eruit zag bij het onderzoek. Helaas hebben we te horen gekregen dat deze zeer slecht te noemen is.

Met deze uitslag is onze enige optie ivf-icsi.

Hierna is onze wereld toch wel een klein beetje ingestort, dit hadden we beiden totaal niet verwacht. Misschien naïef, maar ik had de verwachting dat we bovenaan het lijstje van hulp opties zouden beginnen. Maar nu zijn we direct al bij het eindstation aanbeland voor mijn gevoel.



Het spermaonderzoek moet na 3 maanden herhaald worden om te bekijken of het wederom van dezelfde kwaliteit is. Deze verwachting ligt er wel vanuit het ziekenhuis.

Daarna zal het ivf balletje pas gaan rollen, dus voordat er wat gebeurt zijn we al in het najaar beland verwacht ik.



Ik heb een inwendige echo gehad, deze zag er gelukkig goed uit. Mijn eisprong werd ook geconstateerd, dus dit is een van de weinige positieve punten aan het verhaal.



De wetenschap dat je nu al weet dat er over 1 jaar nog steeds geen kindje is, vind ik erg lastig en maakt me wel verdrietig.

Ik blijf ieder geval hopen dat er in dat jaar wel een zwangerschap gerealiseerd wordt.
Lieve Mango, wat een klap
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat lijkt me inderdaad heel moeilijk te verwerken nieuws.... heel veel sterkte hiermee :(
Alle reacties Link kopieren
Lieve mangoest, wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte samen met je vriend om dit nieuws te verwerken
Mangoest, hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had helemaal niet gezien dat er weer een berichtje was gepost.



Het gaat gelukkig wel weer goed hier. Ik moest het nieuws echt wel even op me laten inwerken . Ben ook best wel verdrietig geweest, voelde me ook echt even somber en merkte dat mijn hoofd een warboel was.

Maar inmiddels ben ik een beetje 'gewend' aan het idee wat komen gaat.

We hebben inmiddels familie en vrienden ingelicht en door erover te praten krijgt het wat meer een plekje.



Van de week nog contact gehad met de arts voor de uitslagen van bloedonderzoek. En die waren gelukkig allemaal prima.

En hopelijk kan de ivf al in augustus plaats vinden, dat willen ze ieder geval proberen.



Maar genoeg over mij

Hoe gaat het met jou Smolla? Ben je al met verlof? Voor jou gaat het nu snel hè. Hoe gaat het met het nieuwe huis?



Hoe voel jij je Vika? Hoe gaat het lichamelijk gezien? Al veel voorbereidingen gedaan voor de baby?



En Tweety hoe gaat het bij jou? Zit je alweer op een wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
Mangoest, wat fijn dat de ivf waarschijnlijk snel kan plaatsvinden. Dat is nog 3 maandjes!

Gelukkig waren de bloedonderzoeken goed.

Kan me voorstellen dat het een verdrietige periode is geweest. Er gaat zoveel door je hoofd heen.

Kan je vriend het ook een plekje geven?



Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de anderen is.

Smolla nog ' n maandje toch? Tijd gaat echt heel snel.



Ik zit inderdaad op het wachtbankje. Ik hen vorige weekend een positieve ovulatietest en hebben het toen zeker een paar keer gezellig gemaakt en verwacht komemd weekend mijn NOD.

Ik heb 'nog' nergens last van dus denk dat het niet gelukt is

Vind dat vrij moeilijk aangezien ik vorig jaar elke keer snel zwanger was en nu laat het maar opzich wachten.

Ook zou ik anders eind april uitgerekend zijn en vind het lastig als er dan nog geen nieuwe zwangerschap is.
Hee dames, fijn wat van jullie te horen.

Mango, kan me goed voorstellen dat er een hoop met jezelf gebeurt na zo'n bericht. Hoe gaat het tussen jou en je vriend? Kunnen jullie er samen over praten? En wanneer start je dan met het traject, ook in augustus?



Tweety, ik hoop op goed nieuws voor jou! Ik ben even kwijt hoe het met de onderzoeken bij jullie zit? Zijn die afgerond?



Hier gaat alles goed. Ik heb inderdaad verlof, sinds een week. En het is heerlijk. De laatste werkweken waren wel pittig. Inmiddels ben ik 35 weken zwanger en komt het dus ook echt dichterbij. Ik ben het nog niet zat dus ze mag van mij gerust nog een tijdje blijven zitten.

We gaan in de zomer verhuizen. Voor de geboorte - wat het oorspronkelijke plan was - is van de baan. Jammer, maar ik zie er nu wel het voordeel van in. Ik kan lekker aankeutelen in tempo bejaarde en anders had ik wel een druk verlof gehad met allerlei regeldingen en een verhuizing.
Alle reacties Link kopieren
Het is op zich niet gek toch dat je nog niets voelt zo vroeg toch Tweety. Ik begrijp wel wat je zegt, dat het moeilijk is dat er nog geen nieuwe zwangerschap is. Maar ik hoop toch echt dat je dit weekend een positieve test hebt. Ik zal ieder geval heel hard voor je duimen!!



Wat jammer dat het verhuizen toch niet lukt Smolla, maar wat mooi dat je het positief ziet. Fijn zeg dat je lekker met verlof bent, hoop dat je nog even kan genieten van aankeutelen. Heb je nog wat leuke dingen op de planning staan? In mijn beleving is het toch best snel gegaan je zwangerschap.

Misschien heb je het al vertelt, maar wil je thuis of in het zkh bevallen?



Met mijn vriend gaat het goed gelukkig. Wel merk ik dat hij zich nog vast houdt aan het volgende spermaonderzoek en hoopt dat het dan een stuk verbetert is. Ik hoop niet dat als het niet verbetert is, de klap dan harder aankomt. Hij doet ieder geval zijn best met voedingssupplementen, noten eten, geen alcohol e.d.

Qua communicatie merk ik dat het verassend goed gaat eigenlijk. Ik heb ook juist heel erg het idee dat we dichter bij elkaar komen.

We hebben ook wel heel veel foute humor/zelfspot, dus we lachen er wat af.



In juni krijgen we de uitslag van het volgende spermaonderzoek. Dan zullen we ook horen wanneer het allemaal kan starten.

De arts zei dat ik dan na 1 maand bij de verpleegkundige terrecht zou kunnen voor prikinstructies. Daarna 3 weken aan de pil vanaf 1e dag menstruatie. En daarna beginnen. Dus geheel afhankelijk van mijn cyclus en wanneer je ingepland wordt. Dus het kan augustus, maar ook september zijn.



Ik vind het zelf wel lastig gezien de vakantieperiode. Ik werk in een klein team en we zijn in augustus maar met zn 2en aan het werk. Dus ik zou me wel bezwaard voelen als ik veel weg moet. En daarnaast vind ik het als planner moeilijk, dat ik niet weet wanneer het kan starten
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden, Hoe is het met jullie?



Smolla bij jou kan elk moment een klein meisje zich aandienen toch?

Hoe voel je je? Ben je er al klaar voor?



Vika hoe gaat het met jou? Hoever ben jij nu? En hoe gaat het lichamelijk met je?



Ben ook erg benieuwd hoe het bij jou is Tweety! Ik hoop dat jij inmiddels ook positief nieuws kan vertellen.



En als de andere meiden nog meelezen, dan ben ik ook erg nieuwsgierig naar een update van jullie
He Mangoest,



Ik ben een van de meelezers van dit toch wel rustige topic! Ik heb nog wel contact met Tweety. DIe heeft ruim een week geleden weer een miskraam gehad. Heel verdrietig. (Ik weet hoeveel ze erover kwijtwil, maar omdat ze het ook in een ander topic ook kort heeft gedeeld, denk ik dat ik dit wel mag zeggen). Ik hoop dat zij net als ik, na 4 miskramen, ook een keer geluk mag hebben. Ik gun het haar, en jou Mangoest, natuurlijk ook, heel erg.



Om nog even terug te komen op je vorige berichtje: Hoe is je vriend er nu onder?

Ik kan me voorstellen dat hij zich vasthoudt aan dat onderzoek, aan de andere kant is het natuurlijk vervelend dat die klap dan misschien nog een keer moet komen. Ik zou je overigens ABSOLUUT niet schuldig voelen als je veel weg moet ivm je zwangerschapswens. Ik snap je gevoel helemaal (ik vond het zelf ook heel erg dat ik me moest ziekmelden voor mijn miskramen, maar dit soort dingen heb je gewoon niet in de hand. Het kan net zo goed zijn dat je de hele zwangerschap ziek bent. En ook dan gaat je kindje voor op je werk, hoe lastig dat ook is.



Ik ben inmiddels 33 weken zwanger. En ondanks het feit dat ik verkouden ben, heel veel last heb van maagzuur en daarom maar 2 a 3 uur per nacht slaapt, gaat het eigenlijk wel heel goed! Ik denk dat ik wel door kan werken tot 36 weken. Nu bekruipt nog steeds het gevoel me wel eens dat het ook nog mis kan gaan, maar ik stel mezelf gerust met de gedachte dat daar geen reden voor is, en dat er in het hele leven nog vanalles mis kan gaan. We zijn bijna klaar met de voorbereidingen, en ik heb wel zin in mijn verlof hopelijk kan ik dan nog wat bijslapen voor de slapeloze nachten opnieuw beginnen ;).
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen echt niet veel Appelstroop! Ik ben maandag 34 weken! Wedstrijdje doen wie het eerste zal bevallen? ;)



Hier ook last van maagzuur maar gelukkig niet zo erg dat ik er niet van kan slapen. Heb sowieso weinig te klagen, slapen gaat echt nog prima, hoef er nooit uit om te plassen etc. Van anderen hoor ik toch vaak andere geluiden daarover.



Verder gaat het hier sowieso wel zn gangetje, fysiek gezien is het allemaal minder en met de week lever ik wel in, maar ik kan mezelf nog goed redden dus ik vind het allemaal prima zo.



Vind het verschrikkelijk om te lezen dat Tweety weer een miskraam gehad heeft, zit zo te hopen steeds op goed nieuws van haar en van Mangoest!!



Ben dan ook benieuwd hoe het met jullie gaat Mangoest, eigenlijk dezelfde vragen als Appelstroop stelde.
Hee meiden, wat fijn om hier weer wat leven te zien. Mangoest, ik ben ook erg benieuwd hoe het met jullie is.

Appelstroop, leuk om wat van je te horen! Wat pittig, 3 uur slaap per nacht. Fijn dat je je zo goed voelt. Petje af dat je doorwerkt tot 36 weken, ik was er met 34 weken helemaal klaar mee en vond de laatste 3 werkweken erg pittig.

Vika, bij jou gaat het ook hard! Wat heeeeerlijk dat je goed slaapt, ik ben jaloers Ik slaap de hele zwangerschap al niet goed en nu op het eind is het helemaal belabberd.



Ik vind het erg naar om te horen dat Tweety weer een miskraam heeft gehad. Tweety, als je dit leest: dikke Wat is het hele zwanger worden en blijven toch een oneerlijk proces.



Hier kan inderdaad elk moment een klein meisje geboren worden. Ik ben vandaag 39 weken zwanger. Ik heb een prima zwangerschap gehad, nu is het fysiek wel zwaar. Ze mag komen wanneer ze er klaar voor is Ben het nog niet zat maar als ze zich aankondigt is het prima. En ben ik er klaar voor, tja......het blijft heel abstract dat er binnen nu en 3 weken een baby is. Heb er heel veel zin in en ben ontzettend nieuwsgierig. En af en toe denk ik 'Help, kunnen wij dit wel??' Maar dat schijnt er ook bij te horen.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Ik lees ook nog steeds mee, maar ook helaas in een herhaalde miskramen topic. Vorige week heb ik zoals appelstroop al vermeld miskraam nummer 4 gehad. Ik was ongeveer 5.5 weken zwanger. Opzich gaat het nu wel weer maar heb een beroerde week gehad met veel verdriet.

We zijn weer in het ziekenhuis geweest en hebben bloed laten prikken voor het chromosomenonderzoek. Eigenlijk is dit het laatste wat ze voor ons in NL kunnen betekenen.

Met appelstroop heb ik inderdaad contact en heb veel aan haar steun, omdat ze precies weet wat ik voel



Maar met jullie Vika en Smolla gaan het ook snel, jeetje ik weet nog dat jullie schreven dat je zwanger bent en nu kan het elk moment komen smolla!

Fijn dat jullie er klaar voor zijn en ik wens je een goede bevalling toe! We horen het wel.



Mangoest, ik ben ook erg benieuwd hoe het bij jou gaat..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Tweety, hier schrik ik van. Wat vreselijk voor je zeg. Ik gun het je zo ontzettend, maar helaas heb je daar niets aan.

Wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek en wat onderzoeken ze hiermee precies?

Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel voor jou!

En wat ontzettend fijn dat je steun vind bij Appelstroop!!



Erg leuk om wat van je te horen Appelstroop! Kan me voorstellen met jouw geschiedenis dat je nog steeds bang bent. Maar gelukkig kun je het zelf ook nog van de andere kant beredeneren. Ik vind het wel knap dat je schrijft dat het goed gaat ondanks je 2/3 uur slaap per nacht, het klinkt verschrikkelijk

Weet je eigenlijk het geslacht van jullie kindje?



Ook alweer 34 weken Vika, wat gaat het toch snel voor mijn gevoel. Zit je nog volledig in de ziektewet? Hoever zijn jullie met de voorbereidingen?



Oh wat spannend Smolla, binnen nu en 3 weken zal je leven idd anders zijn. Maar natuurlijk kunnen jullie dit! Fijn dat je een fijne zwangerschap hebt gehad! Ik hoop op ook een goede bevalling en dat het voorspoedig mag gaan.



Hier gaat het over het algemeen wel goed. Ik heb er wel dagen tussen zitten dat ik mij minder goed voel, maar verder is het rustig bij ons.

Wel merk ik dat ik wat minder gemotiveerd ben. Mijn gezond eten en afval pogingen strandden elk weekend, kom niet echt tot beweging en moet mezelf wel vaker een schop onder mn komt geven (wat zelfs ook niet altijd werkt) Dus de gouden tip is welkom

Omdat we rondom zwanger worden in de wachtstand staan, zijn we er ook wat minder mee bezig. Over een maand hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis en heeft er nieuw spermaonderzoek plaats gevonden, daarna kunnen we hopelijk verder.

Met mijn vriend gaat het gelukkig ook wel goed. Hij slikt braaf allerlei vitamines en drinkt momenteel geen alcohol. Dat laatste vind hij met feestjes of verjaardagen niet echt gezellig haha. Maar hij moet er ook iets voorover hebben vind ik. En we willen gewoon graag testen of het verschil maakt.



Ontzettend leuk om jullie weer te lezen!! Knuffel voor allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mangoest, ze onderzoeken de chromosomen of er afwijkingen zijn bij mij of mijn man waardoor het vruchtje niet levensvatbaar is. De kans dat hier uberhaupt iets uitkomt is 4%

Deze uitslag krijgen we over 6 weken. Tot die tijd gaan we zowiso niet bezig met zwanger worden.



Helaas heb ik voor jou niet de gouden tip om motovatie te geven voor gezond eten, bewegen e.d

Ik heb hier nu zelf ook behoorlijk last van



Wat goed van je vriend, dat hij er zo goed mee bezig is! Ik hoop zo dat het jullie ook gegund is
Alle reacties Link kopieren
Wel spannend deze onderzoeken Tweety!! Duurt ook best lang zeg, voordat de uitslag binnen is. Succes met wachten! :hug:

Smolla heb jij al baby nieuws??
Nog geen baby hier......inmiddels 41 weken zwanger en ben er wel klaar mee. Als ze er a.s. woensdag nog niet is gaat de verloskundige proberen te strippen. Levert dat niks op dan word ik a.s. vrijdag ingeleid. Ik hoop dat dat niet nodig Is. Straks maar even een stuk wandelen, wie weet helpt het.
Alle reacties Link kopieren
Oehh spannend Smolla! Het zal nu vast niet lang meer duren (of ze is er inmiddels al) :-)

Hoe gaat het met jou mangoest?

Ik zie dat het forum helemaal veranderd is. Ik krijg geen notificaties meer dat er een berichtje is geplaatst.
Hebben jullie dat ook?
Hoe is het dames? Ik vind het nieuwe forum niet uitnodigend om te schrijven/lezen, alle handige functies zijn verdwenen. Ik hoop dat dat nog verbeterd.
Nog geen baby hier. Wel eindelijk weer eens goed geslapen, dat is fijn. Ik hoop zooooo dat het snel begint!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh dit nieuwe forum is idd vreselijk. Ik ben hier ook minder te vinden, omdat zoals Smolla al zegt niet erg uitnodigend is.
Ik hoop ook echt dat dit nog verbeterd.

Wat spannend dit wachten Smolla! Fijn dat je een nacht goed geslapen hebt zeg, dat kun je vast wel gebruiken.
Binnen nu en een paar dagen is jullie meisje er gewoon, hoe bijzonder. Kan me voorstellen dat het nu wel mag gebeuren.
Ik zet in op 24 mei ;-)

Ik kan niet zien wat ik type.. dus hoop dat er niet al teveel fouten in staan haha
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn berichtje ff in 2x want kan er anders niets van zien..

Hoe gaat het met jou Tweety?

Hier geen nieuws eigenlijk. Alles rustig, ook wel ff lekker.

Hoe gaat met jullie Vika en Appelstroop?
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,
Wij, Rosa - Dynah en Fleur zijn studenten aan de Hogeschool van Amsterdam en hebben een website opgericht voor (aanstaande) tienermoeders. Hierbij leggen we uit wat je per levensjaar kan verwachten van de groei van jouw kind. Verder zijn er nog leuke en handige tips te vinden over onder andere een veilige hechting en de babykamer. Daarnaast kan je op onze website ook in contact komen met andere moeders en is er informatie over het financiële. Nieuwsgierig? Neem een kijkje en laat een bericht achter in ons gastenboek! Ons gastenboek is te vinden onder 'in contact met andere moeders'
Bedankt en hopelijk tot snel!

Liefs,
Rosa, Dynah en Fleur
www.projectmama.jimdo.com
Alle reacties Link kopieren
Stom forum, krijg inderdaad ook geen meldingen meer en kwam hier eigenlijk alleen maar als ik een melding had gehad dat er een nieuwe post gedaan was.

Smolla, nog eventjes en dan is je kleine er!! Nog even volhouden :)

Hier alles prima, vandaag 36 weken. Ik hou het zo nog wel even vol, heb weinig te klagen.
Dag meiden, ik ben afgelopen dinsdag bevallen! Ik vond de bevalling erg heftig, al snel heftige weeën die erg kort op elkaar kwamen waardoor ik ze niet meer goed op kon vangen en toen bleek dat ik na zo'n 7 uur weeën 4 cm ontsluiting had heb ik voor een ruggenprik gekozen.
Bij 7 cm vliezen gebroken, bleek dat baby in het vruchtwater had gepoept. Tijdens het persen dipte haar hartslag te veel, ze moest er zo snel mogelijk uit. Uiteindelijk is er een knip gezet (vacuüm gelukkig niet nodig omdat het persen vrij vlot ging, heb in totaal een uur geperst) en toen nog twee rondes persen en ze was er. Helaas ben ik naast de knip ook uitgescheurd, heb een totaalruptuur. Onze dochter doet het heel goed. Het is een klein dikzakje, 4100 gram ;-D

Tweety en Mango, ik hoop ontzettend dat dit geluk jullie binnenkort ook gegund is. Het is zo mooi.

Vika, je mag al bijna bevallen! Hoe kijk je tegen de bevalling aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven