Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
******
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
20%

> > _ _ _ _ _ _ _ _
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het zo Flip!
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
20%?

Nog lang niet! We dansen gewoon nog een kleine 8,5 maand door!
Alle reacties Link kopieren
Dan maak ik wel weer een nieuw balkje. Stap voor stap ok?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En dit stapje heb je gezet, weer een nieuwe dag!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
3x is scheepsrecht flipje.....nu moet het goed gaan en duim hard voor je mee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ondertussen nog geen menstruatie gehad maar sinds gister doen mijn borsten ineens wel meer pijn en lage rugpijn en lichte krampen daarbij...heb ook veel meer honger ineens....



Het is net of in zwanger ben maar dat kan toch nog niet zonder menstruatie...het zal wel binnen paar dagen doorbreken ga ik vanuit nu
Alle reacties Link kopieren
quote:corina36 schreef op 29 maart 2017 @ 15:18:

Ik heb ondertussen nog geen menstruatie gehad maar sinds gister doen mijn borsten ineens wel meer pijn en lage rugpijn en lichte krampen daarbij...heb ook veel meer honger ineens....



Het is net of in zwanger ben maar dat kan toch nog niet zonder menstruatie...het zal wel binnen paar dagen doorbreken ga ik vanuit nuJa hoor kan wel. Na een mk kan je gelijk zwanger worden zonder eerst je menstruatie te hebben gehad. Dus als je seks hebt gehad dan zou ik er even een testje tegen aangooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog paar dagen en doe van het weekend denk ik testje dan....
Alle reacties Link kopieren
lijkt me mogelijk, maar kans is klein gatekeeper...

ook Corina heeft wat "hulp" nodig om zwanger te worden, al hopen we natuurlijk dat het wel zo zou zijn! denk dat dan daar een feest van je welste losbarst ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:corina36 schreef op 29 maart 2017 @ 15:25:

Ik wacht nog paar dagen en doe van het weekend denk ik testje dan....toi toi toi... wat zou dat een onverwacht geschenk zijn mocht het zo zijn!!!
Alle reacties Link kopieren
> > > _ _ _ _ _ _ _

De makkelijkste helft schiet al op!





@corina menstruatie komt na de eisprong, dus het is niet onmogelijk om meteen zwanger te zijn. Spannend!

De klachten die je beschrijft heb ik trouwens vlak na mijn eisprong, dus dat zou misschien ook nog kunnen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Flip spannend elke dag weer iets verder
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het volgende week nog net zo goed gaat als deze week. Heb er tot nu toe totaal geen verwachtingen van, dat maakt het wel makkelijker. En er staat een druk weekend voor de deur, dus dat vliegt vast snel voorbij.

Komt wellicht ook omdat we pas écht zenuwachtig gaan zijn voor de nipt, dus het voelt alsof dit wat minder belangrijk is ofzo..

Neemt niet weg dat ik nog altijd behoorlijk ongeduldig ben hoor



> > > > _ _ _ _ _ _
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Môge Flip! Fijn dat je zo relaxed bent. Alvast veel plezier met je drukke weekend!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Weer een dag minder Flip. Hallo april
Dat het weekend voorbij mag vliegen! :-)

En alvast succes met volgende week !
Alle reacties Link kopieren
> > > > > _ _ _ _ _



Op de helft!



Ben toch best wel bang voor een teleurstelling.... het is nu twee keer raak geweest en dat schept - ook al weet je dat het niet zo werkt - toch wel iets van verwachting. *zucht*

Welkom in de mindfuck die ICSI heet.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ja dat snap ik Flip. We duimen door de komende dagen. Hoe voel je je lichamelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt, wat een mindfuck...

Succes ermee! Hopelijk gaat deze week net zo goed als afgelopen week.

Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het. Gelukkig zijn het maar 10 dagen op deze manier met een embryo dat al een stukje op weg was.



Ik voel nog niks bijzonders, maar dat deed ik de andere keren ook niet dus ik weet gelukkig dat ik nergens op hoef te letten.



> > > > > > _ _ _ _
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Om gek van te worden hé Flip. Ik snap dat je wel goede hoop hebt gekregen door je eerdere ervaringen.

Ik duim met je mee!!
Alle reacties Link kopieren
Deze sukkel heeft vanmorgen al een test gedaan - maar die was negatief. Dus nu weten we nog steeds niet echt iets..



NOD is pas over 4 dagen, het zou nog kunnen natuurlijk maar ik begin er wat aan te twijfelen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ai Flip... Moeilijk he om af te wachten..

En nu?, over 4dagen nog eens testen of durf je niet meer?

Alle reacties Link kopieren
Ach ja, of ik nu wel of niet test, de uitkomst verandert er niet van. Sowieso 5 april testen, misschien ook al op 4 april.



Ik weet niet.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven