Giro 555

06-03-2017 19:06 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zover...honger in Afrika. Het NOS journaal maar ook het jeugdjournaal besteden er aandacht aan. Hier op het forum vond ik al wat oudere berichten, meestal niet positief.

Het is erg voor de gewone burgers maar komt het geld wel goed terecht als ik aan Giro 555 doneer vraag ik mij af.



De website van giro 555 is niet eens actueel, ik wil best geld geven maar dan aan een kleinschalige stichting die daar actief is. Ik ga even kijken welke niet bij de Samenwerkende Hulporganisaties aangesloten zijn. De site van EO Meterdaad is wel up-to-date- Wilde Ganzen helaas niet.

Ik weet niet of dit onder SPAM valt, dan hoor ik het graag want het is echt geen reclame boodschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 29 maart 2017 @ 21:55:

[...]





Elk mens dat het niet als probleem ervaart dat andere mensen verschrikkelijk moeten leven en verschrikkelijk sterven.Nou, dan stel ik voor dat onze leiders eens naar die landen gaan en de leiders aldaar gaan dwingen hun paleizen en Rolls-Royces op Marktplaats te zetten, zodat ze hun eigen mensen kunnen helpen, maar zo lang dat uit diplomatieke overwegingen niet wordt gedaan en in plaats daarvan de gewone man weer met allerlei al dan niet valse sentimenten wordt overgehaald wederom de portemonnee te trekken, ben ik even niet thuis.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 29 maart 2017 @ 21:59:

[...]





Nou, dan stel ik voor dat onze leiders eens naar die landen gaan en de leiders aldaar gaan dwingen hun paleizen en Rolls-Royces op Marktplaats te zetten, zodat ze hun eigen mensen kunnen helpen, maar zo lang dat uit diplomatieke overwegingen niet wordt gedaan en in plaats daarvan de gewone man weer met allerlei al dan niet valse sentimenten wordt overgehaald wederom de portemonnee te trekken, ben ik even niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 maart 2017 @ 20:59:

[...]





Dus ja, ik ben kritisch. Want ik geloof niet dat deze actie gaat helpen, Want over een jaar, of twee jaar, of drie jaar, of zelfs nog eerder, kunnen we wéér gaan doneren, ok, de actie heet dan misschien een beetje anders, maar het komt op hetzelfde neer.



Weet je al doen we het maar om te voorkomen dat er weer 20 miljoen richting Europa komen om vervolgens met de EU taxi in Italië aan land gezet te worden.



Je weet ook dat de EU een prutserige organisatie is die niet in staat is de grenzen te bewaken laat staan migranten uit te zetten.

Alleen daarom ben ik bereid mijn hele salaris te storten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 maart 2017 @ 22:56:

[...]





Weet je al doen we het maar om te voorkomen dat er weer 20 miljoen richting Europa komen om vervolgens met de EU taxi in Italië aan land gezet te worden.



Je weet ook dat de EU een prutserige organisatie is die niet in staat is de grenzen te bewaken laat staan migranten uit te zetten.

Alleen daarom ben ik bereid mijn hele salaris te storten Die hongerigen kunnen de reis niet betalen. Het is eerder de lagere middenklasse daar die het lukt om te sparen voor de reis.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven